Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Leon » 19 Авг 2013, 9:28

:cop: :cop: :cop:
Имаме си тема за майсторско шофиране и лс за уточняване на взаимоотношения. Тук пишем за разход на гориво.
Never mistake motion for action...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от err0r » 19 Авг 2013, 9:42

Никакви взаимоотношения не уточняваме. Говорим си за оптимален разход на гориво. Понякога е по-добре да си се вътрил една идея за масло, съединител и тн от колкото да се вътриш за изправяне на ламарини и висене по медицински заведения. :)

Иначе мерси за забележката. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Детайли за колата: BMW

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Nedialkov » 19 Авг 2013, 12:44

err0r написа:Никакви взаимоотношения не уточняваме. Говорим си за оптимален разход на гориво. Понякога е по-добре да си се вътрил една идея за масло, съединител и тн от колкото да се вътриш за изправяне на ламарини и висене по медицински заведения. :)

Иначе мерси за забележката. :)


Това е най-важното. да си караш безопасно и да не пречиш нито на другите нито те на теб ;)

Всеки сам си чука главата, но на пътя понякога завлича и другия което е неприятното.

А ако успееш да съчетаеш икономия без това да е за сметка на безопасността- безценно /както се казваше/ :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 28.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90
Мечтае да кара: Beechcraft King Air
Детайли за колата: 2005 320d auto

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от vixx » 01 Ное 2013, 21:17

Не видях някой да го е споменал това, а то поне при мен прави голяма разлика в разхода.
Понеже всеки ден въртя Люлин - детелината на околовръсното в час пик, по целия маршрут е тръгни-спри положението.
Затова вместо да се навирам на тоя пред мен в багажника, оставям една дистанция от около 10 метра, а и повече понякога , като обаче карам със скоростта на колоната. Забелязъл съм ,че по този маршрут това разстояние позволява почти постоянно да поддържам еднаква скорост, без да спирам и тръгвам толкова често. Просто като спре колоната, докато настигна тоя пред мен, той пак тръгва. Аз пак си държа тая скорост, но колоната отпред издърпва по-бързо и оставя същата дупка разстояние , след което пак спира. И така разхода и доста по-нисък , а накладките -вечни.
Това е по околвръсното. В случаите когато не мога да го прилагам, гледам да дръпна на първа и втора и после пускам газта или поддържам скоростта с много леко пипане на педала. Пак дава по-нисък разход от колкото да ускорявам по-дълго време и тамън да ускоря и трябва да натискам спирачките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Ное 2013, 9:35

[quote="vixx"][/quote]

:yes: И аз гледам да правя нещо подобно в града - спазвам малко по-голяма дистанция, намалям с двигателя и в доста случаи не ми се е налагало да правя пълен стоп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от (bubsa) » 07 Ное 2013, 11:53

И аз го правя това,НО винаги има тарикати,които гледат да се мушнат :banghead: Много прост и нагъл народ има за жалост.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 18.11.2011
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.2i CSL '03

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Дидо85 » 07 Ное 2013, 12:15

Това с дистанцията и аз го правя. Старая се и да не ускорявам рязко, защото знам, че то е най-лошото, ако целиш нисък разход(но понякога не се издържа и е газ до дъно). Винаги гледам да спирам с моторната спирачка когато имам възможност и гледам да я освобождавам от скорост когато виждам, че не мога да хвана светофара. Но има моменти когато човек не миже да направи нищо, ако трафика е ужасен като вчера, заради дъждът съм пътувал близо час от ЦУМ до Люлин и както казват колегите спазвам малко по-голяма диситанция от предната кола и си хващам хубавата зелена вълна на Тодор Александров, да ама не и вчера. Не знам какво им става на хората когато завали. Дали всички излизат с колите си, дали повечето карат като мен на по-голяма дистанция заради лошото време, но се скъсаха да ме засичат изпреварват от ляво, от дясно заради спрели коли постоянно клаксони и останали в кръстовището коли, а в тунела да не говорим сигурно съм прекарал повече от 15 минути вътре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 28.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90
Мечтае да кара: Beechcraft King Air
Детайли за колата: 2005 320d auto

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от vixx » 07 Ное 2013, 13:43

Дидо85 написа:Това с дистанцията и аз го правя. Старая се и да не ускорявам рязко, защото знам, че то е най-лошото, ако целиш нисък разход(но понякога не се издържа и е газ до дъно). Винаги гледам да спирам с моторната спирачка когато имам възможност и гледам да я освобождавам от скорост когато виждам, че не мога да хвана светофара. Но има моменти когато човек не миже да направи нищо, ако трафика е ужасен като вчера, заради дъждът съм пътувал близо час от ЦУМ до Люлин и както казват колегите спазвам малко по-голяма диситанция от предната кола и си хващам хубавата зелена вълна на Тодор Александров, да ама не и вчера. Не знам какво им става на хората когато завали. Дали всички излизат с колите си, дали повечето карат като мен на по-голяма дистанция заради лошото време, но се скъсаха да ме засичат изпреварват от ляво, от дясно заради спрели коли постоянно клаксони и останали в кръстовището коли, а в тунела да не говорим сигурно съм прекарал повече от 15 минути вътре.


И аз така - аз от детелината на околовръсното до Люлин - час и 10 минути :conf:
В тия случаи никви икономии няма приложими.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 14.02.2010
Местоположение: Amsterdam
Пол: Мъж
Кара: BMW 520d, F10, 2010
Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от gulemetov » 20 Ное 2013, 17:13

Смених скоро гумите с зимни. При покупката на зимните гуми ми попаднаха новите EU маркировки за гумите.
Изображение

Един от показателите е икономичност. За съжаление ми се наби очевидната зависимост - по-икономични на гориво гуми имат по дълъг спирачен път - няма "free lunch" ;-)

http://www.blackcircles.com/general/tyre-labelling/tyre-label
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Leon » 21 Ное 2013, 13:21

"Икономичните" гуми са с намалено съпротивление при търкаляне, нормално да спират по-дълго.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от bmw325tds » 06 Дек 2013, 16:53

Според мен:
№1 Икономичните гуми свалят разхода. И аз съм с две ръце за тях. Защото когато се кара разумно няма проблеми. То ясно, че при екстремно спиране спирачният път е по дълъг, но трябва да се вземат всички фактори. Може да караш с гуми за F1, но като нямаш ABS, гумите са с малък външен диаметър и натиснеш не на време спирачката ти е все тая.

№2 Пускането по инерция сваля разхода много. Но само ако се познава трасето и се знае къде какъв наклон има. Защоти има трасете, където пускаш колата с 90, тя намалу на 75 и държи, има и такива където намаля на 50 и после докато ускориш изхарчваш повече гориво отколтото си спестил.

№3 Бавното каране намаля разхода истински. Извърградско има огромна разлика между 100 и 80. А ако не ти се налага да минеш 500 км се оказва, че разликата от 20км не ти харчи много време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 19.09.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: ШЕ 330d (manual)
Мечтае да кара: bmw f10 m5
Детайли за колата: M-packet Mtech 1

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от SlipX » 10 Яну 2014, 21:09

Моя рекорд на 330д 184 к.с. извънградско от Добрич до Пловдив и обратно, по борд беше 5,7 по колонка около 6,2-3. Като на магистралата карах на темпомат със 120 км/ч на останалите участъци 90-100 без резки ускорения и прочие. В градско сега в това време ми дава 7,8 по борд(бях извадил акумулатора и се занули средния разход преди 50 км), предполагам около 8,5-9 ще е реално, макар че разстоянията в Добрич за прекалено къси. Моя метод за тръгване в градски условия е паля колата и тръгвам след минута макс 2, изгасям си парното и когато мине синия сектор го вкл. (това с цел по бързо загряване). Още от предишните си коли съм свикнал много да не натискам спирачките, главно с мотора намалявам. Винаги си карам с 18ки гуми 225/40 отпред и 255/35 отзад :) В градски условия преценям светофарите кога ще светнат зелено или червено, ако ще светва червено просто пускам педала на газта, без да освобождавам от скорости и докато стигна. Никога не карам по инерция, това според мен вдига разхода.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от surfboard » 18 Яну 2014, 17:51

Моята формула включва няколко основни положения, а именно:

1. Дистанция и максимално предвиждане на ситуациите, които изискват спиране и/или намаляване
2. Равномерно ускорение и поддържане на скорост
3. Нежно опериране с педала на газта - т.нар. "галене"
4. Оптимални обороти - много ниските обороти не водят до икономия на гориво
5. Спускане на баири винаги на скорост, на възможно най-висока предавка, без газ /в този случай реализираният моментен разход е 0 на 100/.
6. Минимална употреба на спирачки

В голяма степен целенасоченото икономично каране е и въпрос на стратегия. Така например, когато съм решил да карам икономично, и забележа, че остават 10-15 секунди докато светне зелено, веднага пускам газта, изоставам, намалявам с моторна спирачка и докато стигна светофара, той вече е светнал зелено, колоната се е изтеглила и аз си слагам трета с около 40 и минавам. Подобни "хитринки" намаляват разхода значително.

Рядко си поставям за цел да шофирам икономично, най-малкото защото притежавания от мен автомобил не е създаден с тази цел.

Но при съзнателно и умишлено икономично каране, съм постигал 11.5 на 100 градско и 7.5 извънградско с 330и 231 коня. Градският разход дори е под каталожните данни за модела, но това е благодарение на предвиждането на ситуациите и плавното, адекватно, балансирано и равномерно каране.

При нормално шофиране, което не е плод на съзнателна икономия, разходът ми е около 14 градско и 8.5 извънградско. Смесено давам около 11 на 100.
За мен това е един изключително икономичен мотор за възможностите си.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 8.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 118d

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от iliyankostov » 25 Яну 2014, 23:08

plamen_nedkov написа:и аз да се включа в темата
абсолютният ми рекорд е от София до с.Макоцево - ~40км е87 118Д 143к. с двама човека в колата по бордови компютър показа 3,8л среден. Иначе от София до Бургас през Пловдив със двама човека в колата и пълен багажник даде среден 4,4л. Разлика между стандартните си премиум горивата почти не усещам. Иначе при шофиране гледам да не превишавам 2300 оборота на която и да е предавка (на 6та с 2300оборота е кара някъде със 130-140 - за икономично шофиране по магистрала е идеално)


Аз съм със същия двигател на същия автомобил и резултатите са ми сходни - извън града 3,7л при 95-100 , а иначе около 120 е 4,3.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 5.10.2007

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от andy_forresite » 27 Яну 2014, 16:07

Недялков право дума. Тествано е многократно и съм стигнал до същите изводи. Моментният верно отива на 0, но автомобилът забавя ход и не минава 1457 метра както щеше да стане на неутрална, а примерно 1173 метра и останалите метри трябва да се минат с подаване някакво гориво, което ще е повече от онези 0,8-1,0 л/ час. Нищо опасно няма в пускането на баир на неутрална, особено ако говорим за баири като този при Витиня. Да не би колата да спира по-бързо в екстремна ситуация като е на скорост? Ако колата поднесе който не знае и не може да я овладее, кел файда че е на скорост. Дали си на скорост или не си има значение когато започнеш да усещаш странично ускорение, т.е. в завоите. В права линия няма никакво значение. Като си на скорост можеш да разпределяш тежест чрез газта и спирачката, да предизвикаш овърстийринг и пр. Това абсолютно никой нормален шофьор не го прави, а 90% дори и не знаят че окачването разпределя тежест и всяко пипане на газта и спирачката оказва влияние върху наличното за всяка гума сцепление. Инструкторът им ги е уплашил, че няма да вземат изпита ако изключат от скорост и те така си карат в ежедневието. Ние тук говорим за икономисване на гориво, а не за каране на ръба на сцеплението.
Принципно при бензиновите автомобили сместа при първи старт е от 5:1 до 1:1 въздух:бензин. При -10-15 си е баш 1:1. Сега зимата бръмчи 2-3 минути на място и тогава тръгвам. Няма заради спестяване на малко бензин да рискувам прекомерно износване по автомобила си. Ако ще цепя стотинката на две да взема сутрин да не си мия очите и зъбите и да не светвам лампата, да не пускам водата в тоалетната, че ще се връцне водомера/електромера...
На къси отсечки с много чести стартове и каране на измръзнал автомобил съм установил че с чакане 4-5 минути да подгрява ми харчи 18-20/100, а при 1,5-2 минути - 14-15/100. Това е само градско, на малки разстояния и зимата. До трета ми върви без да давам газ с 33-34 км/ч. Лятото я оставям 10-15 секунди и без да се налага да се дава газ тя си върви до трета. Даже леки баирчета изпъва. Натоварване върху студените части има, но е сведено до минимум - няма баири за качване, не тегля ремарке или каравана, така че дали ще е на място или ще бръмчи по равното, няма значение. Но има за разхода на гориво и затова говорим.
Преди продължително пътуване зимно време си я оставям да поработи 3-4 до пет минути. В движение след 1,5 км вече е загряла и готова да духа Сахара през духалките.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook