Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 14.02.2010
Местоположение: Amsterdam
Пол: Мъж
Кара: BMW 520d, F10, 2010
Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser

Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от gulemetov » 25 Авг 2012, 8:39

Исками се да започна една тема за икономично каране , която повечето БМВ собственици биха презряли но все пак имайки предвид цените на горивата...

Ето моя "рекорд" :

4.4л / 100 км дизел БМВ 520d f10


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Авг 2012, 21:33

Ми... общо взето най-икономично каране се постига, когато се прилага най-малък товар върху двигателя. Без резки ускорения/доускорения и като цяло остри маневри. Извън града с максимално постоянна скорост. По баири надолу задължително на предавка (това и от други съображения). И не на последно място добра поддръжка на машината, защото и това се отразява пряко върху поведението й, респективно икономичността й.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Nickelback » 27 Авг 2012, 21:41

Дам, интересна тема :smile:
При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно. Като казвам по-бързичко нямам в предвид "на прекъсвач" винаги. Например на 28-цата до 2500 оборота, педала на 25%. Нещо такова...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Dirty M5 driveR » 28 Авг 2012, 19:52

Nickelback написа:При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно. Като казвам по-бързичко нямам в предвид "на прекъсвач" винаги. Например на 28-цата до 2500 оборота, педала на 25%. Нещо такова...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2


Именно. Грешката на много шофьори е да държат колата в прекалено нисък диапазон от обороти, където двигателя не харчи оптимално добре. Ключа към постигане на ефективност е да намерим точния набор от обороти спрямо изискващото натоварване върху двигателя от пътните условия (ма как го обясних само :mhihi: ). Разходомерите ни могат много да помогнат и подскажат как да караме по-икономично.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Nickelback » 28 Авг 2012, 20:09

Да, от 6-7 година карам БМВ-та и за това време разходомера много ми е помогнал да се ориентирам как да карам колата икономично. Много приятели не вярват как съм постигнал определен разход, но бензиноколонката не лъже (уж) :mrgreen:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Веселин|Василев » 28 Авг 2012, 21:32

Nickelback написа:При градско шофиране, аз лично гледам да ускоря при тръгване по-бързичко, а после само да поддържам постоянна скорост, ако е възможно.


+1

На М3-ката съм постигал 6.8 с 90 на 6-та (по-голямата част извънградско) 8)
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 14.02.2010
Местоположение: Amsterdam
Пол: Мъж
Кара: BMW 520d, F10, 2010
Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от gulemetov » 30 Авг 2012, 11:40

Много е радостен факта, че за темата има интерес. Моя опит с BMW f10 520d , е че най-икономичен ако крака не е на педала на газта изобщо. Наблюдавах доста дълго време и вече съм абсолютно сигурен, че колата консумира по-малко когато е вкл. круз контрол-а. Разликата е около 0,5л на 100км. Имам теорията, че комптъра резервира динамична мощност, когато не е на автопилот. Затова, когато съм на магистрала винаги я карам на круз контрол и с лостчето на волана регулирам скороста. В Германия сложен на 200км/ч иначе според ограничението. Ето днес нов личен "рекорд" на магистралата в Холандия А2 между Утрех и Амстердам - 4 човека в колата с куфари към 70кг. Нафта V-Power 1,53euro :kuku:

От целия автопарк в къщи БМВ-то най-голямото излиза най-икономично. Интереснna програмка и сайт за следене на консумацията с Андроид / Apple е http://www.fuelly.com/driver/gulemetov

Някъде посредата на отсечката
Изображение
и когато пристигнахме в Амстердам
Изображение

и от днес по А4 между Хага и Амстердам
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от bum_bum » 06 Сеп 2012, 0:36

Тая М3-ка не е ли създадена за други цели :mhihi:

На тдс-а съм правил 4.2 извънградско с 2 човека, много багаж, псе и 17-ки. С малко и плавна газ и при всяко намаляване преценяваш отдалеч кога да пуснеш газта и да си караш на скорост така, че когато трябва да ускориш да си на точната предавка и с точните обороти. Карането без газ на скорост сваля драстично разхода.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 594
Регистриран на: 14.10.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW120

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от BMW120 » 07 Сеп 2012, 6:41

Кажете за автоматиците, че ми е интересно. Имам 330д Е90 и ми дърпа 13-14 градско и ме съсипва...сигурен съм че може доста по малко да ме гърчи...
Това с ускоряването на старт малко и после отпускането на педала за да качи предавка го правя и стрелката винаги пада на разхода на около 6 да кажем но разхода винаги си остава голям, сипвам 14л карам към 100-120км.
ЛУД УМОРА НЕМА

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от adovet » 07 Сеп 2012, 7:37

BMW120 написа:Кажете за автоматиците, че ми е интересно. Имам 330д Е90 и ми дърпа 13-14 градско и ме съсипва...сигурен съм че може доста по малко да ме гърчи...
Това с ускоряването на старт малко и после отпускането на педала за да качи предавка го правя и стрелката винаги пада на разхода на около 6 да кажем но разхода винаги си остава голям, сипвам 14л карам към 100-120км.

То при автоматика колкото по малко го настъпваш на толкова по ниски обороти сменя предавките. Аз съм с 320 - 150к.с и средно ми дава 6,6 ама при каране Перник - Сф. всяка вечер и сутрин.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 14.02.2010
Местоположение: Amsterdam
Пол: Мъж
Кара: BMW 520d, F10, 2010
Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser

Има ли някой наблюдение за неговата кола и прави ли смисъл ,

Мнение от gulemetov » 13 Сеп 2012, 10:37

Отново по темата. От известно време имам спор с един колега, който твърди че ако караш с по-качествено гориво (premium fuel) в следствие на по-малкия разход на гориво спестяваш пари. Реших да провера твърдението, което звучи доста рекламно с практически тест. От почти празен резервоар напълних догоре V-Power Diesel. Цената на V-Power Diesel е 1,52euro на литър спрямо нормалния 1,44euro. Ako се вземе средния разход за f10 5,4 л/100км то сметката е 5,4*1.44=7.776 => 7.776/ 1,52 = 5,1л/100км за да има смисъл. Още не съм изразходил целия резервоар но според мене за сега няма разлика.

Има ли някой наблюдение за неговата кола и прави ли смисъл , от към пари, да се кара с premium горива?
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от Leon » 13 Сеп 2012, 14:07

При мен и на двете коли (една дизел и една бензин) няма разлика между обикновените и "премиум" горивата. Тестевах и на ЕКО икономичното гориво - за 500км никаква разлика с обикновения 95 на която и да е друга бензиностанция. Това засечено по колонка. При бензина съм усещал разлика само от 100 октанов випауър, но инвестицията в него да отида до работа не си струва. Пак лично мнение, в България "премиум" горивата са просто по-малко разредени обикновени такива. Ти обаче не си в България, та там може и да има някаква сметка...
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от BMW_M42 » 14 Сеп 2012, 4:17

ас лично ми отне не малко време да се науча да карам икономично
личния ми рекорд е36 м52б20 с права генерация и чип е 6/100 извънградско
е36 м42б18 с много студени стартове в града 11/100
а за темпомата познат с х5 ми е казвал че само така може да се постигне най добър разход

а за горивата
ЛУКОИЛ
бензин 95 - пълен боклук
бензин 98 - става ама не си заслужава

РОМПЕТРОЛ
бензин 95 - става

ПЕТРОЛ
бензин 95 - добър
бензин 96 - добър

ШЕЛ
бензин 95 - боклук
бензин В-повер 95 - най-добрия в България
(но последните няколко пъти беше фалшив не знам дали само на тая бензиностанция ли е така или е практика и другаде)
бензин В-повер реисинг 100 :yes: :mhihi:

ЕКО
бензин 95 - много добър
бензин 100 - добър
гас - много добра
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от justboy » 15 Сеп 2012, 23:11

С Е38 М62ТUB35 автоматик естествено, доста натоварена откъм екстри, качена на 17ки, с 3ма души в колата, съм правил 8/100, което за мен си е удивително, за такава тежка кола с 8 цилиндров двигател+автомат. Лятото вечерно време, от Добрич посока различни морски курорти, където трафика си е натоварен общо взето, ама се бях разлял на седалката буквално и ми беше едно лежерно такова, карал съм може би в диапазона 90-120. Разхода в града, когато ми натежее крака не ми се споменава :mhihi:

Автопилота може би е достатъчно икономичен на магистралата(макар че и там съм свалял разхода на по-нисък отколкото с автопилота), но в някакъв смесен режим на шофиране, например, магистрала + 1во, 2ро, 3то-класни пътища няма как с автопилота да ти дава по-нисък разход, тествано много-много-многократно. Друго важно е да предценяш ситуациите, да използваш максимално инерцията си при изпреварване, без резки маневри, всичко добре предценено и плавно, при по-продължителни спускания и други моменти, колата да се държи на скорост... и така : )
Изображение
E34, E38

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме

Мнение от acho.rs » 15 Сеп 2012, 23:26

Лелее , колко съм изписал по тая тема в Е46 раздела :lol:
Горе-долу ми се припокрива мнението с това на колегите . Понякога обаче може да се пусне по инерция , защото 5та предавка на бенизновите БМВта много къса и бързо забавя хода . Това ако се цели абсолютна минимизация на разхода , защото на леки спускания при 140 км/ч с 3200+ оборота ми дава около 4/100 моментен и няма никакъв смисъл да изключвам от скорост за 1/100 моментен и там другите минуси .
Градско - 1ва до 3000 оборота (педал на 50%) - 2ра до 3000 оборота (пак на 50%) и от там на 4та с почти никакав натиск върху педала на газта - така за 5сек след потегляне , вече се движа със 60 км/ч при моментен разход 5-6/100 . (Това в случай че няма много коли пред мен които да ускоряват с календара на маите .)
И да - дори малко каране на моторна спирачка , рязко сваля средния разход .
Мен рекорда ми 5,9/100 Кнежа-Плевен-Кнежа , като има спускания и изкачвания , за тва го смятах в двете посоки . Отчсечката е 100 км , като около 20 км е градското (селското) само че е без трафик и само на едно място се спира .

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook