Превключване на скоростите по време на изпреварването

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от Escape » 14 Яну 2006, 18:01

От много отдавна се чудя как е по правилно да се изпревара - тук имам предвид като попаднеш в рискова ситуация и трябва да се изнесеш максимално бързо (все пак трактори всеки може да изпреварва :mhihi: )

Значи по същество - карам си на 4-та зад камион с около 70км/ч и като тръгна да изпреварвам вкарвам 3-та, за да може колата да набере и започвам да си изпреварвам. Как е по добре да се изпревари карайки на по-ниската предавка (до към 4000-4500 оборота) и от там 4-та и газ или да я изръчкам до към 5500-6000 оборота (това на 3-та са ми 120км/ч).
В повечето случаи изпреварвам като включвам на 4-та по време на самото изпреварване, но при по рискови изпреварвания си я цедя на 3-та докато стигне 6000 оборота и все ми струва че по този начин колата е малко по бавна.

Та някой може ли да ме осветли по въпроса - на 3-та с 6000 оборота или да си превключвам на по високата предавка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Яну 2006, 18:37

на по ниската предавка,ще ускориш по-бързо...така че 3-та до 6000 и после 4-та,ако има нужда де...иначе ако не трябва да се зоря и карам 70 зад някой камион,ще си изпреварвам и на 5-та:)...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Яну 2006, 19:39

ми според мен винаги при рисково изпреварване само на една предавка, максимално ниската която може... ако една смяна на скоростите ти е 0.5 сек - това са около 3-4 коли разстояние при 100 км/ч
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 14 Яну 2006, 20:39

///M Power написа:на по ниската предавка,ще ускориш по-бързо...така че 3-та до 6000 и после 4-та,ако има нужда де...иначе ако не трябва да се зоря и карам 70 зад някой камион,ще си изпреварвам и на 5-та:)...


и аз така си изпреварвам по принцип :) просто последния път видях че няма кола срещу мен и си тръгнах да изпреварвам и по едно време от нищото изкочи някакъв селянин, който караше без включени фарове (а беше почти тъмно) и добре че ми оставаше още малко та се прибрах навреме в моята лента (даже не стана нужда да правим тройно). По време на изпреварването карах само на 3-та, ама ми се стори, че колата беше по-бавна като цяло (или поне се бях среснал)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Яну 2006, 21:02

Escape написа:
///M Power написа:на по ниската предавка,ще ускориш по-бързо...така че 3-та до 6000 и после 4-та,ако има нужда де...иначе ако не трябва да се зоря и карам 70 зад някой камион,ще си изпреварвам и на 5-та:)...


и аз така си изпреварвам по принцип :) просто последния път видях че няма кола срещу мен и си тръгнах да изпреварвам и по едно време от нищото изкочи някакъв селянин, който караше без включени фарове (а беше почти тъмно) и добре че ми оставаше още малко та се прибрах навреме в моята лента (даже не стана нужда да правим тройно). По време на изпреварването карах само на 3-та, ама ми се стори, че колата беше по-бавна като цяло (или поне се бях среснал)


само така ти се е сторило...няма причина да ускорява по-бавно....ще ти дам прост пример...ако някога си се дърпал с някой какво правиш редиш скоростите до ограничител (или почти до него) а не сменяш на 4000-4500.... ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 14 Яну 2006, 23:11

Най-бързо ще ускорява ако сменяш точно на 5500 оборота(това за E36 316i '96) ;)

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 15 Яну 2006, 10:52

Тука в Австралия ми се налага МНОГО рядко да изпреварвам . . . просто защото 2 лентови пътища няма където карам аз.

Но си спомням в БГ с 520ката че редовно слагах 3та, и на няколко пъти колата стигаше прекъсвача по време на изпреварването, което беше доста . . . неприятно. Ако може, не сменям, но някой път просто се налага.

А вече като конете наближат 200 . . . ситуацията става малко по различна :lol: Тогава сменям от 4та на 3та по време на изпреварването, просто за да може на хората в колата до мен да им настръхне кожата от звука :mhihi: (Говоря за една жълта италиянска турбо уса)
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 15 Яну 2006, 19:37

M6 написа:Най-бързо ще ускорява ако сменяш точно на 5500 оборота(това за E36 316i '96) ;)

А бе пич, нищо лично ама първо вземи книжка а после давай мнения в мaйсторско шофиране. Аз имам книжка от близо 5 години и съм навъртял 20к км на бавареца и избягвам да си давам мнението относно шофирането.
Ако си го прочел някъде или взимаш уроци по "пилотиране" на кола - мерси :bowdown:. Просто ми е интересно кога стана експерт по шофиране - до колкото си спомням от други твои постове още нямаш книжка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 31 Яну 2006, 13:12

Всъщност М6 май има известно право, поне доколкото съм чел из форумите... на практика обаче не съм усетил такова нещо или поне е толкова малка разликата, че не може да се усети...? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 31 Яну 2006, 13:26

При изпреварване със задно и повечко мощ в колата или кофти настилка, най - важното е да се престроиш и тогава да почнеш да натискаш, че иначе какви калъчи стават с 100км/час...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 31 Яну 2006, 13:39

jk написа:Всъщност М6 май има известно право, поне доколкото съм чел из форумите... на практика обаче не съм усетил такова нещо или поне е толкова малка разликата, че не може да се усети...? :roll:


незнам какво право има??? на твоя шестак конете са му на 5900,ако искаш макс ускорение защо ще включваш по-рано???

Diablo написа:При изпреварване със задно и повечко мощ в колата или кофти настилка, най - важното е да се престроиш и тогава да почнеш да натискаш, че иначе какви калъчи стават с 100км/час...


доста сила ще и трябва на една Е36-ца зада почне при 100км да се суче(говорим за сух път) :roll:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 31 Яну 2006, 13:43

Diablo написа:При изпреварване със задно и повечко мощ в колата или кофти настилка, най - важното е да се престроиш и тогава да почнеш да натискаш, че иначе какви калъчи стават с 100км/час...


то това е ясно - аз говорех за ситуация когато не зависи от теб (например кола без фарове :evil: )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 31 Яну 2006, 23:09

Аз си мисля ако я издуеш хубаво на трета и веднага включиш четвърта, без да пускаш газта се получва едно малко изстрелване, защото част от енергията на двигателя се предава на съединителя, а останалото отива като бонус на задните колела :driving: Поне аз така мисля де. Ако някой има против да ме светне :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 6.02.2006
Кара: е38 и е34
Мечтае да кара: АН 225

Айде и аз да се обадя

Мнение от steel_nick » 13 Фев 2006, 13:53

Аз съм сравнително нов, ама все пак и аз да си кажа мнението.

Значи с мойта като изпреварвам на малък път, винаги гледам каквото и да изпреваря, да е бързо, шото и аз като колегата съм имал кофти ситуации.

Колкото до издуването - максимална мощност моята кола има между 5500-6000, като се има предвит, че сега мога да вдигам до 7000. Просто на светофари има осезаема разлика, ако бързо превключиш на по-горна между 5500-6000, ако го направиш при 7000, ефекта няма да е същия. Да вземем Need For Speed, там драг-а е на този принцип и той според мен е реален.
BMW Power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.11.2005

Мнение от MAKAPOB » 14 Фев 2006, 1:29

И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook