Превключване на скоростите по време на изпреварването
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
купи си автоматик ако незнаеш как да ползваш ръчните
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
зависи от ситоацията понякога се налага и 2-ра на късо разтояние сичко е на преценка и бързо превклучване.
Който не харесва моята мелодия бързо да поема свойта лична траектория!
- dichodichev3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ-та
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Колеги, според мен всичко опира до кубатурата на агрегата.Нека е някой 3000 или нагоре и на 6-та ще мачка здраво.
Живи и здрави!
Живи и здрави!
- VNM
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 50
- Регистриран на: 6.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Opel
- Мечтае да кара: BMW 525
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Ами внимавайте повече бе хора,спрете с екстремните изпреварвания.Народа го е казал 3 пъти мери 1 път режи.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
VNM написа:Ами внимавайте повече бе хора,спрете с екстремните изпреварвания.Народа го е казал 3 пъти мери 1 път режи.
Нема време за 3 пъти.Мериш режеш и се късо идва.
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Aко съм зад някого и чакам възможност да го изпреваря, винаги изпреварвам с пълна газ - не е добре човек да се шматка дълго време в насрещното.
Винаги го правя на подходящата предавка за колата, целейки максимално бързо ускорение. Ако става въпрос за 70км/ч., както се коментираше, значи връщам на 2-ра. Превключвам там, където започва червената зона на оборотмера, в случая 7000 оборота.
Винаги го правя на подходящата предавка за колата, целейки максимално бързо ускорение. Ако става въпрос за 70км/ч., както се коментираше, значи връщам на 2-ра. Превключвам там, където започва червената зона на оборотмера, в случая 7000 оборота.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Fear написа:Ако става въпрос за 70км/ч., както се коментираше, значи връщам на 2-ра. Превключвам там, където започва червената зона на оборотмера, в случая 7000 оборота.
Мен ми е страно при 70км. на мен поне досега ,мисля че не съм карал кола дето да влъщам на 2ра да изпреварвам, спокойно с 3та си задминавш или обичаш за се чустваш като на рали на втора нещо до 50тина може ма 70 верно че си зависи от колата де.
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
cargo22 написа:Fear написа:Ако става въпрос за 70км/ч., както се коментираше, значи връщам на 2-ра. Превключвам там, където започва червената зона на оборотмера, в случая 7000 оборота.
Мен ми е страно при 70км. на мен поне досега ,мисля че не съм карал кола дето да влъщам на 2ра да изпреварвам, спокойно с 3та си задминавш или обичаш за се чустваш като на рали на втора нещо до 50тина може ма 70 верно че си зависи от колата де.
Дълги са ми предавките - 1ва е до 62км/ч., 2ра - 105км/ч., 3та - 155км/ч. и така нататък.
Иначе да - не е проблем да изпреваря и на 3та, но отнема повече време, а това не го обичам хич.
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Превключването по време на изпреварване е нещо, което масово не се изпълнява правилно. Не е правилно да се изнесешв дясно с 1500 оборота на пета и да се сетиш да превключиш.
Според мен най-добре е, за дизел говоря - модела от профила, например караме със 100-110 и изпреварваме. Късно виждаме, че отсреща идва кола. Натрискаме съединителя, като преди това отпускаме леко педала на газста, така че на свободна оборотите да са 3000. Вкарваме четвърта и газста до долу. Караме на четвърта до четири хиляди и малко(200-300). След това сменяме. За обикновено изпреварване - отдалеч набираме, така че да имаме поне 25км/ч в + и изпреварваме. Няма смисъл от голямо натискане или връщане на предавка при нормално изпреварване(говорим за обороти над 2000 при започване на маневрата).
Според мен най-добре е, за дизел говоря - модела от профила, например караме със 100-110 и изпреварваме. Късно виждаме, че отсреща идва кола. Натрискаме съединителя, като преди това отпускаме леко педала на газста, така че на свободна оборотите да са 3000. Вкарваме четвърта и газста до долу. Караме на четвърта до четири хиляди и малко(200-300). След това сменяме. За обикновено изпреварване - отдалеч набираме, така че да имаме поне 25км/ч в + и изпреварваме. Няма смисъл от голямо натискане или връщане на предавка при нормално изпреварване(говорим за обороти над 2000 при започване на маневрата).
- e39 FEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 359
- Регистриран на: 11.07.2005
- Местоположение: Slivnica
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 97", E46 320d 05"
- Мечтае да кара: ново БМВ
- Детайли за колата: изтъркани задни гуми, тук-таме за изчукване и боя :D
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Когато изпреварвам винаги така си правя преценката че да не ми се налага да сменям предавка в насрещното, но не изпреварвам и на 2000 оборота Както се изрази един колега по горе, обичам да се чувствам като на рали, от 4500 оборота нагоре
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Не мисля , че са нужни някакви правила, просто колата трябва да се ускорява, а затова се изисква развит усет към автомобила.В началото като си взех колата един , два пъти удрях прекъсвача, но после свикнах.Сега даже и оборотомера не гледам, а се ориентирам само по звук и ускорение.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Като на рали да, но има едно грешно което е много опасно и то е да караш след някой на малка дистанция и да тръгнеш да го изпреварваш с превключване на скорост надолу да отиде в максимална мощност, защото предполагам всеки го е изпитал как колата става нестабилна и треа да внимаваш повече.Според мен по добре е отпускаш малко газта изоставаш леко, връщаш предавка ускоряваш да стабилизира и го изпреварваш, да си ускорил преди това, а не да ускоряваш при самото изпреварване, защото тогава си на максимум газ и колата баш не стъпва как си треа по пътя.
Много често се случва примерно в колона зад някой да тръгне 2-3 кола или по отдзат кола да изпреварва точно заради това че има место за ускорение и по голяма видимост.
Който не може да кара кола се качва на джип да гледа отгоре, защото има по голяма видимост и е по лесно.Тия с джиповете и бусовете хич не се съобразават с това че виждат повече от останалите и предприемат некви неадекватни действия в повечето случай.
Много често се случва примерно в колона зад някой да тръгне 2-3 кола или по отдзат кола да изпреварва точно заради това че има место за ускорение и по голяма видимост.
Който не може да кара кола се качва на джип да гледа отгоре, защото има по голяма видимост и е по лесно.Тия с джиповете и бусовете хич не се съобразават с това че виждат повече от останалите и предприемат некви неадекватни действия в повечето случай.
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Колата става нестабилна, ако пуснеш рязко съединителя, когато минеш на по ниска предавка, без да си подал газ, за да изравниш оборотите на двигателя и колелата, или ако караш в коловози и излезеш от тях, или ако е хлъзгаво и завъртиш рязко волана и дадеш газ.Аз лично също преди изпреварване си осигурявам дистанция, но не заради това, че колата ще стане нестабилна, а за да имам по добра видимост.
- Acceleration
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M5
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Fear написа:Aко съм зад някого и чакам възможност да го изпреваря, винаги изпреварвам с пълна газ - не е добре човек да се шматка дълго време в насрещното.
Винаги го правя на подходящата предавка за колата, целейки максимално бързо ускорение. Ако става въпрос за 70км/ч., както се коментираше, значи връщам на 2-ра. Превключвам там, където започва червената зона на оборотмера, в случая 7000 оборота.
и аз съм винаги така, винаги на макс ем си се кефя на миксера ем не се туткам в насрещното
- lowshow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 26.06.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: passat b5
- Мечтае да кара: без да зарежда и да ремонтира
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
има определени обороти при които има пикова мощност на предавката (за всяка кола е различно) така че като се цеди на макс до червените не се печели постоянно прогресиращо ускорение при мен пиковата мощност е някъде около 4500 - 5000 оборота (поне така я усещам) натискам съединителя отпускам леко газта и сменям по-висока предавка (примерно от 3та на 4та) и така 4-тата влиза на около 3000 и малко оборота откадето и са включва и турбината и заминавам
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани