Заварен диференциал-за зимата?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 7996
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F32 3 кила дизел
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: още не е намапена

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от vicho » 19 Фев 2012, 17:14

a какво става, ако си "X" и си завариш и двата дифа? :dunno:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от DrivinGGoD » 19 Фев 2012, 18:35

Кола с предно/4х4 и заварен диф отпред е невъзможно да завива... само хубави, но не много агресивни шперове помагат на колите с предно предаване...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2712
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: хондите да припадат.

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от ogata » 19 Фев 2012, 18:52

Мини са специалисти в шперосването на предното. Знаем кой седи зад мини ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от DrivinGGoD » 19 Фев 2012, 19:10

Предния диф във Ford Focus RS също се справя брилянтно с целта си ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Насов » 19 Фев 2012, 20:50

Заварката е 100% блокаж, който се ползва в специфични ситуации, но не и постоянно. Уви заварката не може да се изключва и това създава ред проблеми. Дори заден 100% блокаж пречи на завиването, дори на сняг и кал и увеличава радиуса, а преден блокаж води до сериозни проблеми. Ползва се за конкретни ситуации и дори и да се допусне, че задна заварка може да има приложение, предната заварка ще доведе до скоростно влизане в сервиз /или по-лошо в болницата или моргата/. За хиксовете има доста готини блокажи тип LSD, които са и на прилични /спрямо цената на машината/ цени, от 1100 до 3000 евро на мост. Ако си завариш мостовете на Х-а щетите ще са поне в рамките на цената на 2 блокажа :lalala:

User
Аватар
Мнения: 4472
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0D

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от b00st » 19 Фев 2012, 21:04

от къв зор ще му заварящ на x-а дифовете, въобще?? :mhihi:

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: на US табели
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Kroki » 20 Фев 2012, 13:40

Ако е драгаджийка? :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4374
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Фев 2012, 16:55

Kroki написа:Ако е драгаджийка? :roll:


При професионалния драг нещата също са супер прецизни. Опитайте зимата на сняг на терен без наклон да подадете газ до долу, докато се движите с 50-60 примерно. Задницата винаги тръгва надясно :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 8.08.2011
Местоположение: sofiq,haskovo city
Пол: Мъж
Кара: m50b20
Мечтае да кара: квото и да е бмв да е...
Детайли за колата: м пакет брат направо самолет

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от batkoki » 25 Фев 2012, 12:36

здравейте колеги да споделя и аз едно мнение от лични наблюдения.Преди година си заварих диф. защото нямах възможност да си купя хубав шпер диф.покарах колата пролетта и лятото даже и малко от есента и чесно казано преди това бях изчел всички теми както в този форум така и в други форуми и 90 % от мненията бяха отрицателни но все пак го направих и за пореден път се убедих че някой хора четат някъде мнение по даден въпрос и след това почват да пишат по темите какво са прочели.Аз съм го пробвал и искам да ви кажа че нямах абсолютно никакви проблеми при контрола на колата (колата няма никакво окачване амортисьорите са билщайн но пружините са заводски)карах я всеки ден пътувах си до софия по магистралата на моменти съм стигал до скорост около 160 170 по завоите след тунелите колата не е мърдала и за момент за градски условия няма да говоря там нямах абсолютно никакви проблеми колата трагваше настрани когато си исках не беше нужно да се засилвам както при отворения диф научих се на доста неща докато беше заварен и след всеки опит просто пусках гаста и колата се изправяше веднага.по това време карах кола с окачване и шпер диф на мой приятел(нищо чудно шпера вече да е хващал на много по малко %) и карането беше доста по трудно поне на кръгово движение шпера хващаше малко по късно и по средата на кръговото някъде испускаше.
Да кажа и защо съм го махнал...не ми се искаше но има и нещо много неприятно при ежедневка с заварен диф. а именно паркирането.Паркира се без проблем но шумовете които идват от полуоските и диф. наподобяват на шумове на счупване(исключително неприятно хубава наточенка колица и при паркирване шумове като на някой стар котор)и финала който ме накара да махна диф.беше като започна да ми се развива главината на едната гуми,от там лагера замина и се сещата какъв беше шума дори и при каране на право.В крайна сметка за около 6 месеца каране успях да счупя само лагера на главината който по късно купих за 25лв :).диференциала все още го пазя ако някой не го притесняват минусите които се бяха появили при мен да пише едно лично диф. е 3.45 подарява се. :yes:
кой според вас е вечният враг на БМВ? ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 27.07.2010
Пол: Мъж
Кара: лимузина

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от bat_gosho » 03 Мар 2012, 19:18

Аз изчетох тази и други теми ама не ми стана ясно аджеба как така като си завариш дифа и намалява мощността на колата,нещо принципа не мога да си го обясня.На няколко места го прочетох.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4374
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Мар 2012, 19:46

bat_gosho написа:Аз изчетох тази и други теми ама не ми стана ясно аджеба как така като си завариш дифа и намалява мощността на колата,нещо принципа не мога да си го обясня.На няколко места го прочетох.


Нещо грешно си разбрал, или някой е казал нещо накриво. Явно си прочел нещо от рода, че с различен диференциал "слагаш" на пътя конете на колата по различен начин.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от nesko » 04 Мар 2012, 0:38

По на кратко колата окуцява понеже вече се въртят и двете гуми абсолютно през цялото време с еднаква скорост а не като при отворения диф едната гума да върти и да бута колата а другата да се вози :yes:
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4472
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0D

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от b00st » 17 Мар 2012, 2:12

nesko написа:По на кратко колата окуцява понеже вече се въртят и двете гуми абсолютно през цялото време с еднаква скорост а не като при отворения диф едната гума да върти и да бута колата а другата да се вози :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2005
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 87 318i, 87 320i, 96 318is
Мечтае да кара: зил 130

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от M10 » 22 Мар 2012, 11:21

Аз съм на Е30ката със заварен. Реших че на този етап на развитие на колата (и финансовите ми възможности) не ми се рискува с 25 годишен шпер в неизвестно състояние, защото може да се наложи да дам още 1-2х докато стане работещ (неписано правило е че 80% от частите във форума са скрап :conf: ).
Откъм поведение съм много доволен - колата стана напълно предвидима, няма камшици, няма изненади :bowdown:
Негативни ефекти: маневрирането е ужас докато спре да ти прави впечатление. При ниски скорости като завиваш усещаш как волана се бори срещу теб и не иска да завива :ok: Тампоните на задния мост станаха на парцали за отрицателно време. Ще мина на полиуретан и ще видим кое е следващото :mrgreen: Добавя доста недозавиване - окачването трябва да се настрои така, че да го компенсира.
Колата се кара в града и като сметна минусите пак съм за :ok: Когато ми се налага да се придвижа извънградско карам внимателно и засега изненади не е имало. Освен това карам с хиил&тое винаги и не си позволявам да тресна една скорост надолу щото казват имало интересен ефект, особено на мокро :mhihi:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от S204 » 30 Мар 2012, 10:14

batkoki написа: по магистралата на моменти съм стигал до скорост около 160 170 по завоите след тунелите колата не е мърдала и за момент

А налагало ли ти се е да спираш рязко на мокра настилка с тази скорост?

M10 написа:Реших че на този етап на развитие на колата (и финансовите ми възможности) не ми се рискува с 25 годишен шпер в неизвестно състояние, защото може да се наложи да дам още 1-2х докато стане работещ (неписано правило е че 80% от частите във форума са скрап :conf: ).

Тук си прав, но спортните коли не могат да се подготвят и поддържат с пари за закуски...този проблем не мъчи само теб. :)

M10 написа:Откъм поведение съм много доволен - колата стана напълно предвидима, няма камшици, няма изненади :bowdown:

При скорост под 40-50 км/ч си донякъде прав.

M10 написа:Тампоните на задния мост станаха на парцали за отрицателно време. Ще мина на полиуретан и ще видим кое е следващото :mrgreen:

Без да те плаша...ще има следващо :|

M10 написа: Добавя доста недозавиване - окачването трябва да се настрои така, че да го компенсира.

Пълни глупости, с извинение. Единственият вариант да "компенсираш" това недозавиване е да накараш вътрешната гума да се отдели леко от пътната настилка. Ако можеш да направиш това, цената на шпера ще ти е най-малкия проблем.


Инвестицията до която може да доведе заваряването на диференциал на ежедневен автомобил е десетократно по-висока от цената на шпер диференциал + обслужването му. Веднага се аргументирам:
1. Тотална загуба на пътно поведение (не говорим пълзене с 50-60км/ч в градски условия) - проблем при движение по път с дори малки коловози (често срещана гледка);
невъзможност за адекватно спиране от по-висока скорост (особено на по-хлъзгав участък);
невъзможност за спокойно каране по планински път - наличието на фракции, а след зимата има в изобилие, може да е пагубно.
2. "Вкарване на яко демидж" по автомобила - повишено износване на съединителя;
значителна разлика в разхода на гориво (почти се губи движението по инерция);
натоварване върху купето (хайде това не го коментираме, няма да караме едно купе вечно);
разбиване на тампонизация;
и най-честия проблем - карета и полуоски. Направо им се взима здравето за отрицателно време. Тук е момента да задам следния въпрос:
Колко от вас са слагали хубави задни гуми след манипулацията, особено с цолаж над 15?
3.
Постоянно развиване на болтове по силовото предаване - имам предвид най-вече карета, джанти (само тези съм изстрадал, допускам че и други се разхлабват).

Не ме разбирайте погрешно, не отричам заваряването на диференциали, просто не е практично за ежедневен автомобил. Изисква повишено внимание във всяка една ситуация...и след като се качвате на служебния автомобил и си казвате: "Леле това как се държи, тия БМВ-та за нищо не стават".

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook