Заварен диференциал-за зимата?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от DrivinGGoD » 21 Яну 2012, 12:03

Няколко пъти написах и то преди да тръгне в тази посока темата, че когато говорим за ежедневна кола, това означава, че тя на първо място трябва да е безопасна, а от там и непридвидимостта на заварката и загубата на сцепление при нормално движение, която може да предизвика са недопустими за такива условия.

Второ ясно казах кога и какви са недостатъците му и използвах максимално изчерпателни примери - идеята с пистите тръгна от друго място и отново се постарах да обясня защо и за там няма преимущества пред изправен шпер, дори и ламелен оригинален...

И трето, с което ми се иска да приключа словоизлиянията си тук - повечето нови М диференциали, както и всички виско такива са с променливо заключване от 0 до 100%... Ето и нагледно - http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk

Та и аз съм карал по пистите "малко", и аз съм карал с обикновени шперове, и аз съм карал с истинско окачване, и аз съм карал на две гуми :oops: И проблеми никакви - нито изпускане на шпера, нито неконтролируемост някаква, нито недостатъци при ускорение - нито на мокро, нито на сухо, нито дори на сняг :twisted:

Та заварката има едно преимущество - излиза без пари и до там - хубав шпер (говоря за читав, а не такъв дето не си помни първоначалния вид) - независимо дали е ламелен, виско или някакъв хай-тех дето струва една чанта пари са мноооого по-добри от към поведение от заварена задна ос :winky:
А, и да, ако се катерите зимата някъде по планините и от едната страна е лед от другата асфалт е по-добре да е заварен, отколкото 25% както се вижда и от клипчето, но аз до сега и в най-суровите зими никога не съм попадал в такава ситуация, в която обикновения лемелен 25% шпер да не ме измъкне, а съм карал много...


Тук говорим за движение по пътищата, за завиване, за нормални скорости на завиване от над 100км/ч където при по-голям радиус на завой няма как едното колело да не загуби сцепление заради заварения диференциал... и не искам утре някой хлапак качил се вчера на BMWто да си завари диф-а щото батковците в темата са написали, че майсторите така карат и било уникално пък и евтино... и да си мисли, че всичко е безопасно и лесно, защото не е така... и утре карайки си кротко по пътя в някой завой колата да се отсече все едно е опънал ръчната и да се чуди как да я хваща, защото просто се вози и не очаква такива изненади... Щото не всеки е дрифт гуру и майстор на спорта, за да е готов да се оправи във всеки един момент и във всяка една ситуация... такъв човек няма - безгрешни хора няма дори на пистата, камоли когато се движим спокойно замислени за нещо друго. Заради такива писания всички лапета си повярваха и по улиците е ужас....

По пистите правете каквото и както искате... аз ще си карам с неработещ диф от BMW или дай боже от някоя силна специализирана компания и ще се радвам да видя някой да ме минава със заварен диф - тогава явно ще се убедя, че или заварката е най-добре или карането ми куца и ще имам стимул да се развивам :twisted: :driving:

:bchug: :ok:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Яну 2012, 21:35

Моя опит със заварен диф се свежда до едно каране, в което шпера ми работеше като със заварка :mhihi: щото явно му трябваше малко време да разнесе маслото хубаво. Завой с голям радиус, сух асфалт, едно 15 градуса темп. на въздуха, сравнително хубави зимни гуми, 110-115км/ч (доста под истинската скорост за подобен завой). Еми тръгна си като на сняг... супер мазно. Навременна контра и всичко беше ок. Дори не си спомням да съм връщал газта. Но определено колата беше непредсказуема (а имам претенциите, че усещам автомобила добре).
С нормално работеш шпер опита ми пак се свежда до едно каране :mhihi: Резултата си беше поредица от мои грешки, но е факт типичното поведение на шпера. Общо взето е както описаното от ДрайвинГГоД по-горе - малък радиус на завой, меко окачване, около 95км/ч на излизане от завоя + това, че го затворих прекалено (а имаше място). Тръгна супер остро, и нямаше начин с моите умения да я изправя.
Пиша това с едничката цел да накарам (или поне да се опитам) колегите, които нямат опит, и слагат шперове и заварки, първо добре да усетят за какво става дума, естествено на безопасно място, пък после изпълнения по улиците. Щото виждате кво става - сега си ходя пеш :mhihi: Тоя завой съм го хлъзвал десетки пъти със същата скорост, но с отворен диф, и никакви ядове.

!!! В никакъв случай не искам да кажа, че шпера е опасен. Просто трябва да знаеш как да го караш. Аз все още не зная :)

Ежедневка със заварен диф - аз не бих. Който е мераклия и умее - да кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 8.03.2008

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от chirenski » 02 Фев 2012, 15:29

Нека и аз да си изкажа мнението, купих си е30 исках да го пързалям и прочетох къде що има тема за заварен диф, за шпер и т.н. както предполагам са направили повечето от вас като са си купили бмв и са видели, че с отворен диф няма да я бъде. Така купих си шпер "перфектен" от колега във форума, естествено на фона на отворения диф се чувствах като Кен блок :mrgreen:, но това до първия завой, в който разбрах,че на този диф му трябва времеееее за да заключи (не съм се блъснал, просто се завъртях на 180). После след около 2 месеца каране всеки ден из града и едно каране на писта, с тоя шпер нещата не се случваха. След дълго мислене и чудене реших да си заваря оригиналния отворен диф. за месец и половина каране всеки ден както и сега в снегове/ледове не съм бил изненадан нито един път колата си поднася като влезеш с повече газ в завоя, но само ако ти искаш. За мен е 100% по предсказуемо от шпера, за високи скорости не мога да кажа с повече от 120-140 не обичам да карам особено е30ка '86 набор :mrgreen:. Това си е моя личен опит, не казвам на никой да си заваря или не дифа всеки сам си преценява, за мен това е варианта аз 2000лв. за диф нямам, на бмв дифовете не ми харесват поне тези, които аз съм срещал(не само на моята кола).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от patkana1 » 02 Фев 2012, 17:46

От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото :mhihi: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Фев 2012, 15:56

patkana1 написа:От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото :mhihi: :yes:


Съвсем не. Аз на отворения диф му бях свикнал много - до 100км/ч съм стигал лимита на гумите ми (далеч не на колата), поднасяла ми е, и т.н. и винаги съм се справял. Уви - слагайки шпера си мислех, че ще мога да я карам по същия начин, и обрах дърветата :mhihi: Да се еб@ у тиквата проста - усетих я по големите завои, че задницата е палава, че с моето окачване още малко да я натисна и ще изтърве, и не - последния завой реших да го мъча докрай... еми изтърва :) Тва ако беше на голямо празно тренировъчно пространство щях да се отърва, но на 2-3м от гората шанса не е голям. Така че както ДрайвинГГоД каза - трябват тренировки на сухо, за да можеш да си позволиш после да я караш близо до макса, но и достатъчно далече, за да не стават инциденти.

ПП: Карането за сцепление до изоставям тотално. Ще ставам дрифтър! :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от patkana1 » 07 Фев 2012, 17:04

Dirty M5 driveR написа:
patkana1 написа:От цялата работа,като чета какви случки разказвате от рода на (на сухо със хубави гуми,със 100км/ч тръгна като на сняг,и завъртях се на 180 градуса) разбирам че май за неопитни типове (като мене) е най добре да си карат със отворените дифове поне докато не се научат на другото :mhihi: :yes:


Съвсем не. Аз на отворения диф му бях свикнал много - до 100км/ч съм стигал лимита на гумите ми (далеч не на колата), поднасяла ми е, и т.н. и винаги съм се справял. Уви - слагайки шпера си мислех, че ще мога да я карам по същия начин, и обрах дърветата :mhihi: Да се еб@ у тиквата проста - усетих я по големите завои, че задницата е палава, че с моето окачване още малко да я натисна и ще изтърве, и не - последния завой реших да го мъча докрай... еми изтърва :) Тва ако беше на голямо празно тренировъчно пространство щях да се отърва, но на 2-3м от гората шанса не е голям. Така че както ДрайвинГГоД каза - трябват тренировки на сухо, за да можеш да си позволиш после да я караш близо до макса, но и достатъчно далече, за да не стават инциденти.

ПП: Карането за сцепление до изоставям тотално. Ще ставам дрифтър! :mhihi:


Извинявай много брат,но чесно ти казвам абсолютно нищо не разбрах от това,в смисъл ти казваш че е по-добре със шпер,или ми казваш че първо трябва да се научиш със отворен на сухо,после със шпер и т.н.?????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Фев 2012, 17:26

Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш :mhihi: е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема беусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Фев 2012, 17:27

Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш :mhihi: е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема безусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш, и обратното.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от b00st » 07 Фев 2012, 17:50

от тва да си завариш дифа по-голяма простотия няма :!: всеки къде е запознат малко със принципа на диффа, знае защо. за всички други предлагам този поучителен виео материал http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc особено началната част.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от patkana1 » 08 Фев 2012, 21:54

Dirty M5 driveR написа:Това, което казах, и което не зная защо не си могъл да разбереш :mhihi: е, че шпера е много хубаво нещо НО ако знаеш как да го ползваш. И исках да подчертая, че може да си вълшебник с отворения диф, но с блокажа да се издъниш жестоко ако си нямал нужната тренировка. Просто двата дифа са коренно различни като поведение и уменията с единия съвсем не значат еквивалентни умения с другия. Всичко опира до опита и способността да усещаш автомобила. Също така не бива да се приема безусловно, че при поднасяне и закамшичване винаги блокажа е с предимство. Това зависи от страшно много променливи. Може с отворения да я вкараш в пътя, а с шпера да се пребиеш, и обратното.

Извинавай,разбрах те вече да,еми аз май ще си карам със отворения и ще си се нагаждам и ще си свиквам със него,тъй като и без това колата ми е доста повече евридейка от колкото за дрифтове и т.н. Мерси за обясненията,помагат много във случаи които хора като мен не са запознати.Например,бях се запознал със един колега със 2-ка е36 със шпер,и той ми беше казал за зимата задължително да заваря дифа и ще стане същото като шпер :mhihi: ,аз без да разбирам особено му казах че май няма да е същото но той беше категоричен :dunno: ,за това и пуснах тема тук да разбера :) мерси за отговорите :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Sherman » 08 Фев 2012, 22:53

Ебаси спора стана хехе :lol: Нито една от двете страни няма да върне задна...Та и аз напиша моето скромно мнение и разбиране по въпроса тъй като имам известен опит най-вече в уличното маймунеене в по-младите ми превъзбудени години. Имах едно Нисанче 200SX, който имаше шпер, обаче като стана бая по-силен двигателя и с по-хубави гуми дифа започна да изпуска. На този виско диф масово се прави едно натягане, което го прави чувствително по-стегнат. Аз малко попрекалих и първите хиляда и нещо километра беше буквално като заварен...при ниска скорост и при паркиране гумите си подскачаха. След около 1000км нещата се пооправиха и спря да заключва на 100%. Та да се върнем на темата. За мен това, че тръгне ли ти веднъж колата с висока скорост със заварка, нямало връщане е силно преувеличено. На мен веднъж колата ми тръгна буквално "на врати" ама буквално със скорост над 150км/ч след като превключих от 3-та на 4-та. Това беше във времто когато дифа беше като заварен. Еми с два мъжки камшика върнах колата в пътя...това ми беше най-страшния спомен с тази кола. Има и десетки други случаи когато колата е тръгвала настрани и се е връщала с 1-2 камшика макс. Колата съм я карал и със скорости над 260-270 и не съм имал проблеми с тръгване на задницата. Мое мнение е, че точно при скорости над 200 много трудно може да се направи разлика между заварка и просто шпер. Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална. Освен това при много високи скорости въртящия момент достигащ до задните гуми е малък и трудно би накарал задницата да тръгне...задницата никога не ми е подскачала заради прекалено натегнатия диф при по-висока скорост...това са си лично мои мисли...в никакъв случай не подтиквам някого да заварява диф, защото ако не знаеш какво се случва може да се пребиеш хубаво с ниска скорост в малко по-хлъзгав завой и дадеш газ...също така хора, спрете да давате газ като едни луди по улиците :dummy:

P.S. преди време бях чел, че в някой от пистовите шампионати задните им дифове използват куха касета, в която няма нито странични, нито планетарни колела и скоростта на двете задни колела е винаги еднаква...ако не се лъжа австалийците го правеха това...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Фев 2012, 19:11

По абсолютно никакъв начин заварката не може да бъде като самозаключващия диференциал. Но е евтино решение за учебна дрифтачка примерно. За ежедневна кола крие рискове.
Ключово при овладяването на колата при поднасяне е началния усет, който много зависи и от моментното състояние на водача. Разликата между човек, каращ по извънградски път и нищо неподозиращ евентуална загуба на сцепление (ако да кажем има сериозна промяна в пътната настилка: сухо-мокро, различни типове асфалт и т.н.), и пилот по време на състезание, който всяка една секунда знае, че колата може да тръгне, е огромна. Бях гледал на скоро онборд кадри от един състезателен SLS AMG на Нордшлайфе. На втория завой след дългата права (то фактически първо има лек ляв, и след него е въпросния) задницата тръгна, пилота я хвана за части от секундата и просто продължи. А става дума за 250+км/ч !!! Но естествено подобна реакция е плод на огромен опит зад волана, и то не просто шофирайки, ами точно при подобни обстоятелства.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от Пинтев » 10 Фев 2012, 23:05

Спред мен тъй като и аз се чудех за заварка,за кола евридейка няма смисъл.Само ще ти усложни живота.Аз предмно го изках за да мога да си карам из Витоша,Петрохан и т.н но като се замисли човек че зимата е 3 месеца и като се замислиш че не всеки ден се качваш просто смисъла от заварката се губи.Ако си рацер за по пистите на Калояново и другите може и да има смисъл :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 21.03.2011

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от mitko_lada » 13 Фев 2012, 23:38

Sherman написа:Ебаси спора стана хехе :lol: Нито една от двете страни няма да върне задна...Та и аз напиша моето скромно мнение и разбиране по въпроса тъй като имам известен опит най-вече в уличното маймунеене в по-младите ми превъзбудени години. Имах едно Нисанче 200SX, който имаше шпер, обаче като стана бая по-силен двигателя и с по-хубави гуми дифа започна да изпуска. На този виско диф масово се прави едно натягане, което го прави чувствително по-стегнат. Аз малко попрекалих и първите хиляда и нещо километра беше буквално като заварен...при ниска скорост и при паркиране гумите си подскачаха. След около 1000км нещата се пооправиха и спря да заключва на 100%. Та да се върнем на темата. За мен това, че тръгне ли ти веднъж колата с висока скорост със заварка, нямало връщане е силно преувеличено. На мен веднъж колата ми тръгна буквално "на врати" ама буквално със скорост над 150км/ч след като превключих от 3-та на 4-та. Това беше във времто когато дифа беше като заварен. Еми с два мъжки камшика върнах колата в пътя...това ми беше най-страшния спомен с тази кола. Има и десетки други случаи когато колата е тръгвала настрани и се е връщала с 1-2 камшика макс. Колата съм я карал и със скорости над 260-270 и не съм имал проблеми с тръгване на задницата. Мое мнение е, че точно при скорости над 200 много трудно може да се направи разлика между заварка и просто шпер. Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална. Освен това при много високи скорости въртящия момент достигащ до задните гуми е малък и трудно би накарал задницата да тръгне...задницата никога не ми е подскачала заради прекалено натегнатия диф при по-висока скорост...това са си лично мои мисли...в никакъв случай не подтиквам някого да заварява диф, защото ако не знаеш какво се случва може да се пребиеш хубаво с ниска скорост в малко по-хлъзгав завой и дадеш газ...също така хора, спрете да давате газ като едни луди по улиците :dummy:

P.S. преди време бях чел, че в някой от пистовите шампионати задните им дифове използват куха касета, в която няма нито странични, нито планетарни колела и скоростта на двете задни колела е винаги еднаква...ако не се лъжа австалийците го правеха това...

Еми и аз да изкажа малко опит и мнение със заварка имах жигули имах и е30 и двете бяха със заварени дифове с 30-ската съм нямал проблеми никакви може би вече от опит но с жигулито имах един много опасен момент при скорост 100-110 така ми тръгна че си казах това е края само с връщанетона газта и с лека корекция на волана и колата си дойде на мястото тогава много се уплаших понеже не ми се беше случвало след това се започнаха така наречените "сухи тренировки" по завой е мога да кажа,че като свикнеш или се научиш нещата далеч не са опасни когато искам тръгва когато искам си вземам завоя без проблеми просто преценка на водача а колко до скороста и поднасянето за мен е най опасно м/у 80 и 130км/ч нагоре вече скороста става много висока и както е написал колегатапо-горе Гумите толкова бързо сменят мястото си на контакт с пътя и завоите, които могат да се вземат с тази скорост са плавни, че процентно ралзиката във скоростта на двете колела е минимална ;) но както и да го погледнем заварката не е за всеки за паркиране усобено напред е невъзможно за назад 100 маневри ужас просто хора без опит да не пробват като мен,че тва моето си беше чист късмет да не се ударя в мантинелата раминах се на 10см от нея просто не е за такива хора без опит :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Заварен диференциал-за зимата?

Мнение от bum_bum » 19 Фев 2012, 16:17

Нещо не разбирам за какво е спора. Да, може и със заварен диф. Може да се дават времена, може да се кара добре. Зависи от шофьора.

Ама да кажеш, че заварен диф е по-добре от шпер.. :kuku: Пишете по едно писмо до Ф1, ВРЦ, всичките фирми, които наливат милиони за да развиват тая технология, че да спрат да хвърлят пари на вятъра :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook