преди да се блъснеш...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6566
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: E36 S52B32
Мечтае да кара: lambo diablo, много черно ...

преди да се блъснеш...

Мнение от steeN » 18 Ное 2011, 18:07

нямам идея от къде ми хрумна, нито имам намерение да тренирам :mhihi: , но какво се прави в моментите преди да се блъснеш ако знаеш, че се блъскаш... държиш ли волана? пазиш си лицето ли ? краката къде си ги слагаш... ? ами ако си на седалката до шофьора или пък отзад ? има ли значение дали очакваш еърбега да те изплющи или ако няма такъв ?
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 2686
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: на US табели
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от Kroki » 18 Ное 2011, 19:37

Спореде мен, зраво стиснат волана и изпънати , но не напълно крака. Така че при удара да се свият.. Така ги виждам нещата аз. Ако си отзад с едната ръката се фащаш за дръжката, с другата за седалката пред теб и това е :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от t060 » 18 Ное 2011, 20:00

На теория, най-добре е до момента на сблъсъка да намаляш скоростта на колата по всички възможни начини и да си държиш ръцете на волана, за да не ти ги счупи еърбег-а, ако/когато се разпъне.
Специално за всички, които искат да заемат разни пози в последния момент: Това ще ви отнеме най-малко секунда, през която няма да намаляте скоростта.
Изображение
Tr - Време за реакция на водача
Тs - Време за сработване на спирачната уредба
Tn - Време за нарастване на спирачното закъснение от нула до максималната си стойност
Tbl - Време за блокиране - Времето при което МПС се движи с максимално спирачно закъснение.

Вярно ли ще се лишите от 1 секунда (в най-добрия случай) спиране с максимално усилие, само за да се треснете в "по-удобна" според вас поза, но с бая по-висока скорост?
Изображение
От тогава русото не е на мода.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от s_kolev » 18 Ное 2011, 20:06

Дори и да е сигурно, до последно правиш всичко възможно да избегнеш удара или да го смекчиш. После точно тази секунда в която си осъзнал, че ще се блъснеш и момента на удара се помнят цял живот. Поне при мен е така.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от err0r » 18 Ное 2011, 20:12

Абе гледаш до последно да излезеш от ситуацията. Няма момент на приготвяне за сблъсък, последни мисли и тем подобни. Държиш волана, работиш с педалите и гледаш как можеш да избегнеш поразията. :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 10.07.2010
Кара: Е 34

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от Munich Machine » 18 Ное 2011, 20:38

При свършен факт най-безопасен за водача и пътниците е челният сблъсък с изключение на частните случаи при умишлено забавяне на скорост или избягване на удар. До 90км/ч има шанс за оцеляване при ПТП, над 90 шансовете са минимални в графа ''късметлии''. Всички пасивни и активни системи за безопасност в автомобилите, конструктивни материали, деформации, абсорбиране на енергия при удар се тестват при скорости до около 90-100 км/ч и главно челно. Има случаи, в които след ПТП при закопчани колани и малки външни наранявания, хората си заминават заради вътрешните кръвоизливи. Времето за реакция е толкова малко, камо ли да се осмисли приготвяне за удар. Желателно е да се придобие навик за правилно държане на волана с 2 ръце и да се настройва колана да минава върху ключицата а не под рамото. Много водачи, мислейки че са печени такива в стресова ситуация правят ''левашки'' номера. Тренировка на полигон е полезна с оглед опознаване на автомобила, поведение при поднасяне, контролирането му в подобни моменти и др. На мен това ми помогна при ПТП колкото да не се забия в спрелите отстрани автомобили, което не е малко.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 18.08.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36
Мечтае да кара: E38 Alpina B12

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от bmw318is4 » 18 Ное 2011, 20:47

По-добре да използваш всяка секунда за да опиташ да избегнеш катастрофата отколкото да се наместваш за да се предпазиш
Иначе от личен опит , като видиш че няма какво да се направи и се носиш към дувара :mhihi: стискаш здраво волана задължително с двете ръце и това е ( в моя случай еърбега ми направи едно синио петно за един месец на гърдите :mhihi: ) и гледаш как приятелят ти си е забравил да си сложи колана и чупи джама с тиква :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от BadAngel » 18 Ное 2011, 20:51

имам 2-3 сериозни катастрофи, такива дето само седиш зад волана и виждаш как идва мантинелата, после канавката и така

в такъв случай натискаш съединителя и спирачката, кръстосваш ръцете и чакаш, не слагай ръце на лицето, защото еърбега може да те пребие

всичко друго освен че не помага и пречи

по време на самата катастрофа може да се направи малко

според мен е по-добре да поговорим след катастрофата какво се прави

аз никога не съм бил пострадал и не е имало пострадали в моята кола, но съм си мислел за това

често съм спирал да помагам на други, които са катастрофирали, не зная дали не греша
No bling at the Ring

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от err0r » 18 Ное 2011, 20:55

Между другото инстинктивното (по-скоро придобит рефлекс) "скачане" на спирачката не винаги е най-добрия възможен вариант.
На мен преди няколко години ми се случи да се изпраскам със старото си БМВ и след това се замислих, че вместо да натискам спирачката (нямаше никакъв шанс да спра от 80 за по-малко от 15м), можеше просто да си додам газ и да заобиколя дивака, в който се блъснах...


BadAngel написа:... в такъв случай натискаш съединителя и спирачката...

Доказано е, че при куплиран мотор и предаващи колела + спирачка до долу (демек ненатиснат съединител на някоя предавка) автомобилът спира по-бързо, от колкото при натиснат съединител (освободена от скорост) и спирачка до долу. Това е още един грешно заучен навик, който сме научили благодарение на инструкторите в часовете по кормуване.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от BadAngel » 18 Ное 2011, 21:00

err0r написа:
BadAngel написа:... в такъв случай натискаш съединителя и спирачката...

Доказано е, че при куплиран мотор и предаващи колела + спирачка до долу (демек ненатиснат съединител на някоя предавка) автомобилът спира по-бързо, от колкото при натиснат съединител (освободена от скорост) и спирачка до долу. Това е още един грешно заучен навик, който ни е преподаван от инструкторите в часовете по кормуване.


колега, говорим за секундите преди да се удариш в стената / стълба / мантинелата

когато е трябвало да има спирачки очевидно момента е проспан, аз съм неутрален участник и седя и гледам

съединителя и спирачката ги натискам, за да имам упора, изобщо не се надявам да спирам с тях :yes:
No bling at the Ring

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от err0r » 18 Ное 2011, 21:01

Ами като натиснеш съединителя до долу и почти изпънеш крака си, а ако си заел неправилна позиция на седалката изпънеш изцяло левия си крайник, гарантирано, че ще го счупиш при сблъсъка. И все пак не подкрепям теорията за "чакам, да се блъсна и се приготвям, подпирам, заемам опори" и т.н.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от BadAngel » 18 Ное 2011, 21:04

err0r написа:Ами като натиснеш съединителя до долу и почти изпънеш крака си, а ако си заел неправилна позиция на седалката изпънеш изцяло левия си крайник, гарантирано, че ще го счупиш при сблъсъка. И все пак не подкрепям теорията за "чакам, да се блъсна и се приготвям, подпирам, заемам опори" и т.н.


ами, да, така е, като цяло когато сядам си нагласям седалката така,
че при изпъване нито колената, нито лактите да са ми в позиция за трошене

също внимавам и при слагането на колана къде точно ми застава, не обичам коли без регулировка на Б-колонката

имал съм неприятни рани от колан, трябва да се обърне внимание и на това
No bling at the Ring

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от err0r » 18 Ное 2011, 21:07

Мисля, че няма да се случи нищо на гръдния кош, ако не се подпираш с крака... Раните по гушата от колана са наистина неприятни...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от BadAngel » 18 Ное 2011, 21:09

err0r написа:Раните по гушата от колана са наистина неприятни...


:yes:

не толкова неприятни, колкото тези, причинени от неукрепен багаж :)
No bling at the Ring

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6566
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: E36 S52B32
Мечтае да кара: lambo diablo, много черно ...

Re: преди да се блъснеш...

Мнение от steeN » 19 Ное 2011, 1:59

друго, което се замислих... кво става ако носиш очила и еърбега ти се надуе в лицето.
сигурно има видове лещи, които могат да ти се пръснат в очите и не са подходящи.
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook