Полезни съвети за зимата...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- ms
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Полезни съвети за зимата...
Да опитам да добавя още нещо...
Почваме от дребните неща:
Обслужете си автомобила- охладителна система (1- да ви е топло, 2- не искате да се прецака нещо в студа), спирачна с-ма (накладки, течност, ръчна), уплътнения на врати и ключалки (не ви трябват замръзнали), акумулатор/алтернатор/светлини/подгряване на огледала/чистачки + зимна течност за тях/филтри всякакъв вид и други такива дребни на вид неща... Не ви трябва нещо дребно да се разваля при минусови температури, още по-малко пък докато сте на път...
Винаги карайте с зимни гуми- това уж го знаем, ама... Ако разполагате само с две хубави зимни гуми ги слагате ОТПРЕД, нищо че БМВ-то е със задно... По-важно е да можете да завивате и управлявате колата, потеглянето се решава в краен случай с вериги... Проверете си и резервната гума дали е здрава и готова за ползване... съответно си носете ключ, крик, въже за теглене и кабели за даване на ток...
Като казах вериги- метнете едни в багажника... и гледайте да стават за вашия размер гуми... И се уверете, че можете да ги слагате- гадно е да се мъчиш да ги сложиш при -10 градуса, сняг и вятър... Намерете място в багажника за едно чувалче с пясък и някоя малка лопата- има сгъваеми дето не заемат място...
Пътувайте винаги с пълен резервоар- аз съм с АГУ и зимата резервоара винаги е пълен с бензин и излизам ли от града пълня и бутилката, не пречи да имам гориво за около 8-900км.... Никога не знаеш кога ще те затрупа снега и ще седиш с часове в тая кола или ще ти се наложи да изтеглиш някой закъсал... А и в крайна сметка горивото не се губи, само сте го заредили по-рано от нужното...
На дълъг път тръгвайте със заредени телефони колкото и да ви е странно... който разполага с карти на няколко оператора- всички телефони да са заредени, не само основният...
Някой ще каже, че малко прекалявам- може и така да е, но аз съм мръзнал зимата до колата и съм псувал като каруцар заради мои грешки и пропуски и сега предпочитам да съм подготвен, да разнасям нещо в багажника цяла зима и да не ми трябва отколкото пак да мръзна...
Шофирайте с една идея по-бавно отколкото ви се струва разумно в момента, стойте далеч от колата пред вас, при движение в колона наблюдавайте стоповете на колкото може повече от колите пред вас- общо взето карате внимателно и се опитвате да сте Нострадамус и да предвидите ситуациите пред вас... Ако реагирате на ситуация чак като светнат стоповете на колата пред вас шанса да сте закъснели вече е сериозен...
Ако колата ви има разни електронни системи НЕ ги изключвайте по време на движение- не се родил още тоя дето ще задейства спирачката само на нужното колело 20 пъти в секунда с колкото сила е нужно... и това умножено по 4 колела
Минаването по мостове трябва да е с повишено внимание... ама доста повишено... дори и пътя преди моста да е само сняг шанса там да има лед не е малък, ако пътя е мокър като цяло шанса на моста да има лед е сериозен... и в бонус там може да ви удари силен страничен вятър достатъчен леко да побутне колата и да ви стресне...
На излизането от тунел също внимавате- и настилката се сменя, и светлината...
Гледайте си редовно в огледалата и се старайте да не допускате някой да кара близо до вас- начини да го разкарате от там има много...
Лично аз зимно време рядко си позволявам дори да се занимавам с радиото (май ще го сменям за модел с дистанционно), държа си навигацията на максимално удобно за поглеждане място и в общи линии само я слушам- тоест старая се погледа ми да е на пътя максимално дълго време... в крайна сметка човек колкото и внимателно да кара, колкото и да е подготвен никога не знае ония идиот пред/зад/срещу него каква ще я свърши...
ПС: Никога на дълъг път не пускайте парното на макс и да става сауна в колата- човек се отпуска прекалено много и реакциите не са това което трябва... Поддържайте си нормална температура и от време навреме вкарвайте свеж въздух в купето...
Почваме от дребните неща:
Обслужете си автомобила- охладителна система (1- да ви е топло, 2- не искате да се прецака нещо в студа), спирачна с-ма (накладки, течност, ръчна), уплътнения на врати и ключалки (не ви трябват замръзнали), акумулатор/алтернатор/светлини/подгряване на огледала/чистачки + зимна течност за тях/филтри всякакъв вид и други такива дребни на вид неща... Не ви трябва нещо дребно да се разваля при минусови температури, още по-малко пък докато сте на път...
Винаги карайте с зимни гуми- това уж го знаем, ама... Ако разполагате само с две хубави зимни гуми ги слагате ОТПРЕД, нищо че БМВ-то е със задно... По-важно е да можете да завивате и управлявате колата, потеглянето се решава в краен случай с вериги... Проверете си и резервната гума дали е здрава и готова за ползване... съответно си носете ключ, крик, въже за теглене и кабели за даване на ток...
Като казах вериги- метнете едни в багажника... и гледайте да стават за вашия размер гуми... И се уверете, че можете да ги слагате- гадно е да се мъчиш да ги сложиш при -10 градуса, сняг и вятър... Намерете място в багажника за едно чувалче с пясък и някоя малка лопата- има сгъваеми дето не заемат място...
Пътувайте винаги с пълен резервоар- аз съм с АГУ и зимата резервоара винаги е пълен с бензин и излизам ли от града пълня и бутилката, не пречи да имам гориво за около 8-900км.... Никога не знаеш кога ще те затрупа снега и ще седиш с часове в тая кола или ще ти се наложи да изтеглиш някой закъсал... А и в крайна сметка горивото не се губи, само сте го заредили по-рано от нужното...
На дълъг път тръгвайте със заредени телефони колкото и да ви е странно... който разполага с карти на няколко оператора- всички телефони да са заредени, не само основният...
Някой ще каже, че малко прекалявам- може и така да е, но аз съм мръзнал зимата до колата и съм псувал като каруцар заради мои грешки и пропуски и сега предпочитам да съм подготвен, да разнасям нещо в багажника цяла зима и да не ми трябва отколкото пак да мръзна...
Шофирайте с една идея по-бавно отколкото ви се струва разумно в момента, стойте далеч от колата пред вас, при движение в колона наблюдавайте стоповете на колкото може повече от колите пред вас- общо взето карате внимателно и се опитвате да сте Нострадамус и да предвидите ситуациите пред вас... Ако реагирате на ситуация чак като светнат стоповете на колата пред вас шанса да сте закъснели вече е сериозен...
Ако колата ви има разни електронни системи НЕ ги изключвайте по време на движение- не се родил още тоя дето ще задейства спирачката само на нужното колело 20 пъти в секунда с колкото сила е нужно... и това умножено по 4 колела
Минаването по мостове трябва да е с повишено внимание... ама доста повишено... дори и пътя преди моста да е само сняг шанса там да има лед не е малък, ако пътя е мокър като цяло шанса на моста да има лед е сериозен... и в бонус там може да ви удари силен страничен вятър достатъчен леко да побутне колата и да ви стресне...
На излизането от тунел също внимавате- и настилката се сменя, и светлината...
Гледайте си редовно в огледалата и се старайте да не допускате някой да кара близо до вас- начини да го разкарате от там има много...
Лично аз зимно време рядко си позволявам дори да се занимавам с радиото (май ще го сменям за модел с дистанционно), държа си навигацията на максимално удобно за поглеждане място и в общи линии само я слушам- тоест старая се погледа ми да е на пътя максимално дълго време... в крайна сметка човек колкото и внимателно да кара, колкото и да е подготвен никога не знае ония идиот пред/зад/срещу него каква ще я свърши...
ПС: Никога на дълъг път не пускайте парното на макс и да става сауна в колата- човек се отпуска прекалено много и реакциите не са това което трябва... Поддържайте си нормална температура и от време навреме вкарвайте свеж въздух в купето...
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Полезни съвети за зимата...
Абе тая тема почва да става много добра! Като гледам всички колеги казват много умни,важни и ВЯРНИ неща!!! Евала пичове!!!
Аз ще дам малко по-различни съвети обаче!
Идва зима! Идва сняг! Променете си стила на кране! Двойно повече дистанция,повишено внимание и най-важното! Нови зимни гуми!!! Или поне стари,но правилно съхранявани!!!
От две зими насам карам по следната схема! Преди 2 години си купих 4 нови малатести(регенрат гуми на уникално ниска цена) с много големи предубеждения! Първо гумите държат по-добре от ултра грип 7+ на гудиър,второ от тогава всяка зима 2 нови зимни за отпред! Колата е безобразно стабилна и контрулируема!
Друг съвет! Колите със задно,най-вече бмв са създадени да си въртят гъза,особено зимата... Карайте непрекъснато,ама непрекъснато с идеята че завойя който идва ще го изпързаляте! НЕ заради друго,ами защото ако се получи неволно презвиване да сте психически подготвени!!! А не да се шашнете и да се чудите какво да правите!!!
Отделно съм на 100% съгласен с Вичо!!! Шперове,само това е майката на зимното каране. Отворения диф е създаден с цел максимално малко презавиване! Но Повечето отворени дифове на ен-брой километри и 10/20 години,са се полузаключени и непрекъснато ритат и изненадват... По-добре прецакан шпер от колкото почти заключен отворен диф...
И последно,колеги зимата идва! Дайте да караме настрани колкото може повече! 316ките стават м-ки,а М-ките... Нищо не дава толкова опит, както карането на кола със задно през зимата!
Аз ще дам малко по-различни съвети обаче!
Идва зима! Идва сняг! Променете си стила на кране! Двойно повече дистанция,повишено внимание и най-важното! Нови зимни гуми!!! Или поне стари,но правилно съхранявани!!!
От две зими насам карам по следната схема! Преди 2 години си купих 4 нови малатести(регенрат гуми на уникално ниска цена) с много големи предубеждения! Първо гумите държат по-добре от ултра грип 7+ на гудиър,второ от тогава всяка зима 2 нови зимни за отпред! Колата е безобразно стабилна и контрулируема!
Друг съвет! Колите със задно,най-вече бмв са създадени да си въртят гъза,особено зимата... Карайте непрекъснато,ама непрекъснато с идеята че завойя който идва ще го изпързаляте! НЕ заради друго,ами защото ако се получи неволно презвиване да сте психически подготвени!!! А не да се шашнете и да се чудите какво да правите!!!
Отделно съм на 100% съгласен с Вичо!!! Шперове,само това е майката на зимното каране. Отворения диф е създаден с цел максимално малко презавиване! Но Повечето отворени дифове на ен-брой километри и 10/20 години,са се полузаключени и непрекъснато ритат и изненадват... По-добре прецакан шпер от колкото почти заключен отворен диф...
И последно,колеги зимата идва! Дайте да караме настрани колкото може повече! 316ките стават м-ки,а М-ките... Нищо не дава толкова опит, както карането на кола със задно през зимата!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- texudo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 151
- Регистриран на: 31.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: усмихнат
- Мечтае да кара: совалка
Re: Полезни съвети за зимата...
ms написа:
....Винаги карайте с зимни гуми- това уж го знаем, ама... Ако разполагате само с две хубави зимни гуми ги слагате ОТПРЕД, нищо че БМВ-то е със задно...
...
С това не съм съгласен, ако имате само две хубави зимни гуми изчакайте докато вземете още две..
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."
- ms
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Полезни съвети за зимата...
Мързи ме да редактирам, а явно съм се изразил неточно- горният цитат да се чете:
"Двете по-хубави зимни гуми се слагат отпред..." Разбира се говорим за каране с 4 зимни гуми- всякакви комбинации летни + зимни са неприемливи по което и да е време на годината...
"Двете по-хубави зимни гуми се слагат отпред..." Разбира се говорим за каране с 4 зимни гуми- всякакви комбинации летни + зимни са неприемливи по което и да е време на годината...
- sean-john
- ентусиаст
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Полезни съвети за зимата...
Много добри съвети и попадения има в темата за което евала аз не съм карал много зими,но имам опит като км ...дори 1 път карах с летни гуми зимата в БГ (2007-2008) имаше големи снегове и много лед ... не е похвална тази ми постъпка,но искам да кажа,че минах ~2000 км в сняг и лед с летните и за секунда не съм имал проблем (това не го казвам с цел да си караме с летните,напротив) нямах проблеми защото концентрацията и вниманието ми бяха на мах,доста коли видях намятани по пътя София-Варна...та с две думи вниманието и правилната преценка са много по важни от колкото безхаберното каране макар и с зимни гуми... затова колеги просто послушаите съветите по горе...
1.по внимателно шофиране
2.по голяма дистанция
3.+ за зимните гуми
4.винаги едно наум за този пред и този зад вас...
п.с. а колегите по горе споменаха за връщането на по ниска предавка... това НИКОГА не го правете ако случайно карате с летни гуми върху киша/лед/сняг
1.по внимателно шофиране
2.по голяма дистанция
3.+ за зимните гуми
4.винаги едно наум за този пред и този зад вас...
п.с. а колегите по горе споменаха за връщането на по ниска предавка... това НИКОГА не го правете ако случайно карате с летни гуми върху киша/лед/сняг
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Полезни съвети за зимата...
Минаването по мостове трябва да е с повишено внимание... ама доста повишено... дори и пътя преди моста да е само сняг шанса там да има лед не е малък, ако пътя е мокър като цяло шанса на моста да има лед е сериозен... и в бонус там може да ви удари силен страничен вятър достатъчен леко да побутне колата и да ви стресне...
ВЯТЪРА ! Много лошо може да побутне колата и ако отдолу е хлъзгаво
Да не ставам лош пророк , но Голфстиим (магистрала Люлин) ще присъства често в новините по БозаТВ
Сенчести/усоини/северни завой - така както пътя е мокър , може да се окаже , че завоя е заледен .
- Tenata
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Полезни съвети за зимата...
20 кг. пясък никога няма да са ти излишни, малка лопата, вода, одяло, суха храна, фенер и заредена батерия на телефон.
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Полезни съвети за зимата...
Никакви съвети не могат да заменят опита.
Аз лично използвам всяка възможност зимата да отида на полигон или другаде където е безопасно и да тренирам каквото се сетя(каквото съм прочел, видял, чул).
Хем удоволствие , хем си опознаваш колата по добре.
Другото важно нещо за мен е да знаеш какво се случва около теб в максимално широк периметър, да се опитваш да следиш и да предвиждаш реакциите на останалите участници в движението.
Аз лично използвам всяка възможност зимата да отида на полигон или другаде където е безопасно и да тренирам каквото се сетя(каквото съм прочел, видял, чул).
Хем удоволствие , хем си опознаваш колата по добре.
Другото важно нещо за мен е да знаеш какво се случва около теб в максимално широк периметър, да се опитваш да следиш и да предвиждаш реакциите на останалите участници в движението.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Това наистина е много полезно и го препоръчвам горещо... много много помага за усъвършенстване на уменията ви и за изграждане на жизнено важни навици
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- ms
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Полезни съвети за зимата...
по-скоро рефлекси... навик е да си гледаш пътя, да внимаваш за олигофрените и т.н. което не се учи на полигона, а се придобива с изминати километри и акъл...
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Полезни съвети за зимата...
Нещо да кажете за намаляване на налягането в гумите Или няма да се напълнят хубаво ламелите със сняг
Последна промяна acho.rs на 21 Дек 2011, 14:43, променена общо 1 път
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Каквото е предписано... няма смисъл от свободни съчинения... меките (с ниско налягане) гуми се кълчат много, а и са смятани от производителя да са най-добри в предписаното налягане...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- zegher
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.07.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D estate
Re: Полезни съвети за зимата...
Нещо да кажете за намаляване на налягането в гумите Или няма да се напълнят хубаво ламелите със сняга
Мисля, че на лед определено има смисъл - контактната площ става по-голяма и по-малко друса, а това за сцеплението е мн вредно. Е, не казвам да ги изпуснете до джанта! малко да се намали налягането е достатъчно, от 2,3 на 1,9-1,8 например.
Те, шифьорите на тирове не напразно го прилагат тоя приом по проходите.
М.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
zegher написа:... контактната площ става по-голяма...
Контактната площ на гума с по-ниско налягане спрямо предписаното не се увеличава Напротив - започва да лежи на бордовете (външните краища на протектора, а дори и на страницата), а средата на протектора се вдлъбва и не оказва същото повърхностно налягане върху настилката, а от там има и по-ниско сцепление...
В малки граници, както каза колегата може и да е полезно, но не се знае точно какви ще са те - може 3-4 десети да помогнат, а може и 1-2 да влошат работата - зависи много от гумите и колата... границата е много тънка
Та, както казах и по-горе според мен най-добре една гума се държи когато е с предписаното от производителя на автомобила налягане
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Полезни съвети за зимата...
Спадането на гумите се ползва когато се кара в дълбок сняг.
Миналата година, гумите на джипката ги бях свалил на 0.4 и буквално се бяха удвоили, но паджерото драпаше. Като слезнах да видя нещо отвън и потънах до кръста в сняг (зимата по Рила, над 2000м си има сняг )
Миналата година, гумите на джипката ги бях свалил на 0.4 и буквално се бяха удвоили, но паджерото драпаше. Като слезнах да видя нещо отвън и потънах до кръста в сняг (зимата по Рила, над 2000м си има сняг )
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани