Полезни съвети за зимата...

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от ms » 22 Окт 2011, 14:24

Да опитам да добавя още нещо...

Почваме от дребните неща:
Обслужете си автомобила- охладителна система (1- да ви е топло, 2- не искате да се прецака нещо в студа), спирачна с-ма (накладки, течност, ръчна), уплътнения на врати и ключалки (не ви трябват замръзнали), акумулатор/алтернатор/светлини/подгряване на огледала/чистачки + зимна течност за тях/филтри всякакъв вид и други такива дребни на вид неща... Не ви трябва нещо дребно да се разваля при минусови температури, още по-малко пък докато сте на път...

Винаги карайте с зимни гуми- това уж го знаем, ама... Ако разполагате само с две хубави зимни гуми ги слагате ОТПРЕД, нищо че БМВ-то е със задно... По-важно е да можете да завивате и управлявате колата, потеглянето се решава в краен случай с вериги... Проверете си и резервната гума дали е здрава и готова за ползване... съответно си носете ключ, крик, въже за теглене и кабели за даване на ток...
Като казах вериги- метнете едни в багажника... и гледайте да стават за вашия размер гуми... И се уверете, че можете да ги слагате- гадно е да се мъчиш да ги сложиш при -10 градуса, сняг и вятър... Намерете място в багажника за едно чувалче с пясък и някоя малка лопата- има сгъваеми дето не заемат място...
Пътувайте винаги с пълен резервоар- аз съм с АГУ и зимата резервоара винаги е пълен с бензин и излизам ли от града пълня и бутилката, не пречи да имам гориво за около 8-900км.... Никога не знаеш кога ще те затрупа снега и ще седиш с часове в тая кола или ще ти се наложи да изтеглиш някой закъсал... А и в крайна сметка горивото не се губи, само сте го заредили по-рано от нужното...
На дълъг път тръгвайте със заредени телефони колкото и да ви е странно... който разполага с карти на няколко оператора- всички телефони да са заредени, не само основният...

Някой ще каже, че малко прекалявам- може и така да е, но аз съм мръзнал зимата до колата и съм псувал като каруцар заради мои грешки и пропуски и сега предпочитам да съм подготвен, да разнасям нещо в багажника цяла зима и да не ми трябва отколкото пак да мръзна...

Шофирайте с една идея по-бавно отколкото ви се струва разумно в момента, стойте далеч от колата пред вас, при движение в колона наблюдавайте стоповете на колкото може повече от колите пред вас- общо взето карате внимателно и се опитвате да сте Нострадамус и да предвидите ситуациите пред вас... Ако реагирате на ситуация чак като светнат стоповете на колата пред вас шанса да сте закъснели вече е сериозен...
Ако колата ви има разни електронни системи НЕ ги изключвайте по време на движение- не се родил още тоя дето ще задейства спирачката само на нужното колело 20 пъти в секунда с колкото сила е нужно... и това умножено по 4 колела ;)
Минаването по мостове трябва да е с повишено внимание... ама доста повишено... дори и пътя преди моста да е само сняг шанса там да има лед не е малък, ако пътя е мокър като цяло шанса на моста да има лед е сериозен... и в бонус там може да ви удари силен страничен вятър достатъчен леко да побутне колата и да ви стресне...
На излизането от тунел също внимавате- и настилката се сменя, и светлината...
Гледайте си редовно в огледалата и се старайте да не допускате някой да кара близо до вас- начини да го разкарате от там има много...

Лично аз зимно време рядко си позволявам дори да се занимавам с радиото (май ще го сменям за модел с дистанционно), държа си навигацията на максимално удобно за поглеждане място и в общи линии само я слушам- тоест старая се погледа ми да е на пътя максимално дълго време... в крайна сметка човек колкото и внимателно да кара, колкото и да е подготвен никога не знае ония идиот пред/зад/срещу него каква ще я свърши...

ПС: Никога на дълъг път не пускайте парното на макс и да става сауна в колата- човек се отпуска прекалено много и реакциите не са това което трябва... Поддържайте си нормална температура и от време навреме вкарвайте свеж въздух в купето...
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от BULL3T » 23 Окт 2011, 22:53

Абе тая тема почва да става много добра! Като гледам всички колеги казват много умни,важни и ВЯРНИ неща!!! Евала пичове!!!

Аз ще дам малко по-различни съвети обаче! :mhihi:

Идва зима! Идва сняг! Променете си стила на кране! Двойно повече дистанция,повишено внимание и най-важното! Нови зимни гуми!!! Или поне стари,но правилно съхранявани!!!

От две зими насам карам по следната схема! Преди 2 години си купих 4 нови малатести(регенрат гуми на уникално ниска цена) с много големи предубеждения! Първо гумите държат по-добре от ултра грип 7+ на гудиър,второ от тогава всяка зима 2 нови зимни за отпред! Колата е безобразно стабилна и контрулируема!

Друг съвет! Колите със задно,най-вече бмв са създадени да си въртят гъза,особено зимата... Карайте непрекъснато,ама непрекъснато с идеята че завойя който идва ще го изпързаляте! НЕ заради друго,ами защото ако се получи неволно презвиване да сте психически подготвени!!! А не да се шашнете и да се чудите какво да правите!!!

Отделно съм на 100% съгласен с Вичо!!! Шперове,само това е майката на зимното каране. Отворения диф е създаден с цел максимално малко презавиване! Но Повечето отворени дифове на ен-брой километри и 10/20 години,са се полузаключени и непрекъснато ритат и изненадват... По-добре прецакан шпер от колкото почти заключен отворен диф...

И последно,колеги зимата идва! Дайте да караме настрани колкото може повече! 316ките стават м-ки,а М-ките... :mrgreen: :smoke: :lalala: :lalala: :lalala: Нищо не дава толкова опит, както карането на кола със задно през зимата! :bchug:
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: усмихнат
Мечтае да кара: совалка

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от texudo » 25 Окт 2011, 9:01

ms написа:

....Винаги карайте с зимни гуми- това уж го знаем, ама... Ако разполагате само с две хубави зимни гуми ги слагате ОТПРЕД, нищо че БМВ-то е със задно...
...


С това не съм съгласен, ако имате само две хубави зимни гуми изчакайте докато вземете още две..
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от ms » 25 Окт 2011, 9:31

Мързи ме да редактирам, а явно съм се изразил неточно- горният цитат да се чете:

"Двете по-хубави зимни гуми се слагат отпред..." Разбира се говорим за каране с 4 зимни гуми- всякакви комбинации летни + зимни са неприемливи по което и да е време на годината...
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от sean-john » 27 Окт 2011, 21:25

Много добри съвети и попадения има в темата за което евала :bowdown: аз не съм карал много зими,но имам опит като км ...дори 1 път карах с летни гуми зимата в БГ (2007-2008) имаше големи снегове и много лед ... не е похвална тази ми постъпка,но искам да кажа,че минах ~2000 км в сняг и лед с летните и за секунда не съм имал проблем (това не го казвам с цел да си караме с летните,напротив) нямах проблеми защото концентрацията и вниманието ми бяха на мах,доста коли видях намятани по пътя София-Варна...та с две думи вниманието и правилната преценка са много по важни от колкото безхаберното каране макар и с зимни гуми... затова колеги просто послушаите съветите по горе...

1.по внимателно шофиране
2.по голяма дистанция
3.+ за зимните гуми :mrgreen:
4.винаги едно наум за този пред и този зад вас...


п.с. а колегите по горе споменаха за връщането на по ниска предавка... това НИКОГА не го правете ако случайно карате с летни гуми върху киша/лед/сняг

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от acho.rs » 27 Окт 2011, 21:45

Минаването по мостове трябва да е с повишено внимание... ама доста повишено... дори и пътя преди моста да е само сняг шанса там да има лед не е малък, ако пътя е мокър като цяло шанса на моста да има лед е сериозен... и в бонус там може да ви удари силен страничен вятър достатъчен леко да побутне колата и да ви стресне...

ВЯТЪРА ! Много лошо може да побутне колата и ако отдолу е хлъзгаво :help:
Да не ставам лош пророк , но Голфстиим (магистрала Люлин) ще присъства често в новините по БозаТВ :confused:
Сенчести/усоини/северни завой - така както пътя е мокър , може да се окаже , че завоя е заледен .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от Tenata » 03 Ное 2011, 23:41

20 кг. пясък никога няма да са ти излишни, малка лопата, вода, одяло, суха храна, фенер и заредена батерия на телефон.
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от ivan1590 » 25 Ное 2011, 13:18

Никакви съвети не могат да заменят опита.
Аз лично използвам всяка възможност зимата да отида на полигон или другаде където е безопасно и да тренирам каквото се сетя(каквото съм прочел, видял, чул).
Хем удоволствие , хем си опознаваш колата по добре. :D
Другото важно нещо за мен е да знаеш какво се случва около теб в максимално широк периметър, да се опитваш да следиш и да предвиждаш реакциите на останалите участници в движението.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от DrivinGGoD » 28 Ное 2011, 10:04

Това наистина е много полезно и го препоръчвам горещо... много много помага за усъвършенстване на уменията ви и за изграждане на жизнено важни навици :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от ms » 28 Ное 2011, 13:17

по-скоро рефлекси... навик е да си гледаш пътя, да внимаваш за олигофрените и т.н. което не се учи на полигона, а се придобива с изминати километри и акъл...
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от acho.rs » 28 Ное 2011, 13:23

Нещо да кажете за намаляване на налягането в гумите :roll: Или няма да се напълнят хубаво ламелите със сняг :roll:
Последна промяна acho.rs на 21 Дек 2011, 14:43, променена общо 1 път

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от DrivinGGoD » 28 Ное 2011, 16:00

Каквото е предписано... няма смисъл от свободни съчинения... меките (с ниско налягане) гуми се кълчат много, а и са смятани от производителя да са най-добри в предписаното налягане...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 21.07.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 530D estate

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от zegher » 29 Ное 2011, 11:04

Нещо да кажете за намаляване на налягането в гумите :roll: Или няма да се напълнят хубаво ламелите със сняга :roll:


Мисля, че на лед определено има смисъл - контактната площ става по-голяма и по-малко друса, а това за сцеплението е мн вредно. Е, не казвам да ги изпуснете до джанта! :mhihi: малко да се намали налягането е достатъчно, от 2,3 на 1,9-1,8 например.
Те, шифьорите :D на тирове не напразно го прилагат тоя приом по проходите.

М.
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от DrivinGGoD » 29 Ное 2011, 11:13

zegher написа:... контактната площ става по-голяма...


Контактната площ на гума с по-ниско налягане спрямо предписаното не се увеличава ;) Напротив - започва да лежи на бордовете (външните краища на протектора, а дори и на страницата), а средата на протектора се вдлъбва и не оказва същото повърхностно налягане върху настилката, а от там има и по-ниско сцепление...

В малки граници, както каза колегата може и да е полезно, но не се знае точно какви ще са те - може 3-4 десети да помогнат, а може и 1-2 да влошат работата - зависи много от гумите и колата... границата е много тънка ;)

Та, както казах и по-горе според мен най-добре една гума се държи когато е с предписаното от производителя на автомобила налягане :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.07.2006
Кара: 205 GTI, 330d

Re: Полезни съвети за зимата...

Мнение от ifcho » 29 Ное 2011, 13:14

Спадането на гумите се ползва когато се кара в дълбок сняг.
Миналата година, гумите на джипката ги бях свалил на 0.4 и буквално се бяха удвоили, но паджерото драпаше. Като слезнах да видя нещо отвън и потънах до кръста в сняг :shock: (зимата по Рила, над 2000м си има сняг :mhihi: )

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook