Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от pimpo » 12 Апр 2013, 8:35

Вчера в София по бул. Климент Охридски в посока Икеа видях една черна е46-ца фейс в канафката. Тази гледка ми напомни още една фатална грешка която неволно всички правим - надценяваме възможностите на колата. Не знам дали в конкретния случай това е причината, но знам какво усетих аз когато за пръв път седнах в БМВ. Поведението на любимата марка на пътя наистина е много добро. Проблема е че създава едно лъжливо усещане за сигурност, което надминава реалните възможности на автомобила. Именно заради това усещане често сядайки зад волана правим неща, който не бихме направили с друга марка автомобил, вярвайки че за БМВ законите на физиката не важат. Сигурен съм че тази грешка е потрошила много коли и много глави.
Затова нека не забравяме, че сме на пътя а не на пистата и че всички имаме само по един живот.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Boyadjiev » 12 Апр 2013, 11:12

pimpo написа:Вчера в София по бул. Климент Охридски в посока Икеа видях една черна е46-ца фейс в канафката. Тази гледка ми напомни още една фатална грешка която неволно всички правим - надценяваме възможностите на колата. Не знам дали в конкретния случай това е причината, но знам какво усетих аз когато за пръв път седнах в БМВ. Поведението на любимата марка на пътя наистина е много добро. Проблема е че създава едно лъжливо усещане за сигурност, което надминава реалните възможности на автомобила. Именно заради това усещане често сядайки зад волана правим неща, който не бихме направили с друга марка автомобил, вярвайки че за БМВ законите на физиката не важат. Сигурен съм че тази грешка е потрошила много коли и много глави.
Затова нека не забравяме, че сме на пътя а не на пистата и че всички имаме само по един живот.

Понеже ми е приятелче момчето с е46тицата, да поясня че в конкретната ситуация излизайки от завоя е имало спрели коли заради пресичащи крави и за да не удари отзад последната кола (момиче с Голф) се е метнал в канавката... Което няма нищо общо с надценяване на възможностите... Поне колата е здрава, само предна броня и калник и само с уплаха е останало момичето от паркиращата кола до нея в канавката :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от err0r » 12 Апр 2013, 11:36

Ще дам един съвет на всички, които обичат шофирането и не го приемат само като задача, за да свършат работа в другия край на града. Отидете на един трак дей с автомобила, който управлявате. Не подменяйте гуми, не добавяйте колани. Излезте на пистата така, както използвате колата в ежедневито. Започнете да шофирате с леко темпо и в последствие покачвайте скоростта, натоварването на спирачките и гумите. Достигнете прогресивно до лимита, запомнете добре къде е границата и върнете стъкпа назад. Гарантирано ще ви даде много опит и полезна информация за ежедневката, която в екстремни ситуации ще е тежък фактор за безпроблемно отърваване. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 31.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 318is
Мечтае да кара: с цена на бензина от 1,20 лв

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от dennistd » 08 Окт 2013, 11:52

Изчетох цялата тема и единственото, което мога да кажа, е че част от съветите са строго индивидуални за колата. Ще дам прост пример моята кола е е36 318is, на приятелката ми е36 320i. На пръв поглед колите са почти еднакви, да ама като почнеш да даваш газ и веднага усещаш някой разлики. Друго,-усещането от колата, не знам за вас, но аз никога не съм имал чувство за сигурност в БМВ, каквото и да съм карал, винаги имам едно усещане, че е **рва и може да ме изненада ако не внимавам. Всичко е според мен до това да си усетиш колата и да и знаеш възможностите(най-вече твоите собствени).
Walter Röhrl написа:For me driving starts when I steer the car with the throttle pedal instead of the wheel.
Everything else is just doing work.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Ное 2013, 6:30

dennistd написа:моята кола е е36 318is, на приятелката ми е36 320i. На пръв поглед колите са почти еднакви, да ама като почнеш да даваш газ и веднага усещаш някой разлики


Сподели различията, които намираш, ако ти се пише де. Заинтригува ме, защото не съм карал две толкова близки коли по-задълбочено, и според мен разликите идват от различната амортизация на автомобила. А за чувството за сигурност - когато си познаваш и усещаш колата при разумно каране рядко може да те изненада. Друго е като стигаш някаква точка от лимита й. Аз снощи примерно на излизането от едно кръгово (където имам десетки преминавания, винаги на стъпка :mhihi: ) нещо прекалих с раздаването на газ и се получи доста голямо презавиване и за миг дори се стреснах, че ще я изтърва. То беше от простотия де - там се преминава максимално бързо и без такава излишна газ и овърстиър, но аз го правя често просто за кеф. И при мен чувството за сигурност беше възоснова на отличната ходова част и окачване, хубавите гуми и усета ми към колата. Въпреки това пак се стига до стряскащи ситуации.

Да драсна все пак и директно по темата. Голям фен съм на шофирането с изравняване на обороти, и най-вече heel&toe. Карам винаги с подходящи за целта обувки. Техниката я владея, но хич не ми е удобно в това е34 - твърде много ми иде разстоянието между спирачката и газта. Преди в е36 беше ок, дори седнах на 1-2 клиентски и наистина е по-удобно. И бях решил да си правя планка за газта, ама по едно време си рекох да не развалям оригиналния вид на педалите. И онзи ден нещо се бях позасилил и понечих да намаля за един завои от 4та-3та-2ра, и на втория heel&toe изтървах спирачката :banghead: Добре, че значително бях увеличил оставената дистанция до завоя спрямо спирачните способности на колата и всичко мина ок. Ама се стреснах доста... И сега фабричният вид ще ме извинява, но тия дни ще спретна един хубав широк педал :mhihi: Та мисълта ми е: правете нещата само тогава, когато ви е удобно чисто физически и предпоставките за грешка за сведени до минимум.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от host » 11 Ное 2013, 9:15

Да, и аз доста ползвам изравняване на и оборотите, но в е36. Определено е не е проблемно разтоянието, може би една идея по-широк можеше да е педала на газта ама вече си е лиготия това.

Една от най-грубите грешки които аз правя лично е да правя корекция в посоката на движение, и едва след започването й да чукна мигача. Много кофти навик и според мен много опасен. Всеки ден се опитвам да си налагам да се замисля кое правя първо, корекция с волана или пускане на мигача ама карането на служебна кола в младежките години така ми го насади тоя рацерски приом, че още не винаги си пускам мигач коректно.

Също много често се улавям само с 1 ръка на волана... Общо взето съм типичен случай :grin:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 31.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 318is
Мечтае да кара: с цена на бензина от 1,20 лв

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от dennistd » 11 Дек 2013, 17:08

Dirty M5 driveR написа:
dennistd написа:моята кола е е36 318is, на приятелката ми е36 320i. На пръв поглед колите са почти еднакви, да ама като почнеш да даваш газ и веднага усещаш някой разлики


Сподели различията, които намираш, ако ти се пише де. Заинтригува ме, защото не съм карал две толкова близки коли по-задълбочено, и според мен разликите идват от различната амортизация на автомобила. А за чувството за сигурност - когато си познаваш и усещаш колата при разумно каране рядко може да те изненада. Друго е като стигаш някаква точка от лимита й. Аз снощи примерно на излизането от едно кръгово (където имам десетки преминавания, винаги на стъпка :mhihi: ) нещо прекалих с раздаването на газ и се получи доста голямо презавиване и за миг дори се стреснах, че ще я изтърва. То беше от простотия де - там се преминава максимално бързо и без такава излишна газ и овърстиър, но аз го правя често просто за кеф. И при мен чувството за сигурност беше възоснова на отличната ходова част и окачване, хубавите гуми и усета ми към колата. Въпреки това пак се стига до стряскащи ситуации. .


Така и двете коли са купета, нейната е 12/94 моята е 04/95. Отворени дифове, без спортни окачвания и тем подобни. На нейната не ми е удобно да правя хил тое, за разлика от на мойта. Двигателя и ми се струва супер муден, дразни ме начина по които си доставя мощността, струва ми се по-склонна да недозавива, въпреки че предницата е сменена цялата. И всичко идва от стила на каране, които съм придобил от ИС-а. Там нещата се случват по рязко, в един момент презавива, в следващия мантинелата на изхода на завоя те зове магнетично. С времето се адаптирах да ги карам и двете. Главните разлики, за каране по планински път предпочитам ИС-а, защото си доставя макар и малката мощност моментално, за писта бих взел 20-ката, просто защото си мисля, че 6-те цилиндъра ще ми позволят да карам по-плавно и съответно да карам повече колата на ръба. Виж отново зависи и от конфигурацията, ако е с къси прави и остри завой, отново мисля, че ис-ката ще е по-добра, но при дълги прави и плавни завой, съм убеден, че ще дам по-добро време с 20-ката.

За да не бъда разбран погрешно, двете коли определено не ги смятам за самолети. Просто съм привърженик на теорията, че няма значение каква кола караш и колко е бърза, а колко близо до ръба можеш да я караш.
Walter Röhrl написа:For me driving starts when I steer the car with the throttle pedal instead of the wheel.
Everything else is just doing work.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от M10 » 12 Дек 2013, 11:30

dennistd написа:Друго,-усещането от колата, не знам за вас, но аз никога не съм имал чувство за сигурност в БМВ, каквото и да съм карал, винаги имам едно усещане, че е **рва и може да ме изненада ако не внимавам. Всичко е според мен до това да си усетиш колата и да и знаеш възможностите(най-вече твоите собствени).

Според мен не е добре да имаш чувство за сигурност, защото те заблуждава. Точно това харесвам в БМВ, че се усеща кога наближава да се омажат нещата, докато в повечето коли (особено по-новите модели) си като изолиран от пътя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.01.2012

Re: Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избег

Мнение от venk0v » 27 Фев 2014, 0:58

За да не спамя темата ще допълня само 1 - Моля ви колеги не правете моята грешка,а именно - не взимайте завой на празен ход независимо какъв е и с каква скорост маневрирате.На цариградско на разклона за летището в един приятен дъжд оставих предишната си кола (ровър купе) поради занасяне на предницата.Скоростта ми беше не по-висока от 30км/ч но ходих на дозер после..

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook