Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от uCnaHeTcA » 20 Авг 2011, 21:25

Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана :mhihi: Вярвам, че може и още надолу :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 20 Авг 2011, 21:39

Аз отдавна си имам едни малки разкъсвания на междупрешленните дискове на гръбнака (дискова херния) и отдавна съм си намерил идеалната позиция за седене . Да речем че е на 3тата позиция след макс напред . Днес се загледах (силно казано гледах де) и гърба ми опира плътно в седалката до вратЪ . Седалката е спусната в дълбочина , за да не си бия краката във волана , който даже и на макс нагоре/напред пак ми е близо до колената . Левия крак , когато е в позиция на почивка е на 5 сантиметра от кората на таблото , волана ми се пада на малко повече от 90% градуса , както е и описано .
Смятам , че тази позиция е и по-безопасна , при евентуален удар - част от инерцията , ще се поеме от седалката и задника , а няма направо да си набиеш главата във волана . Може и да греша , парвилника са го мислили умни хора . Но поне претоварването (ако изобщо ги има в моята кола :mhihi: ) със сигруност се поема по-лесно - не случайно на прехващачите седалките са наклонение яко назад :driving:
Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана :mhihi: Вярвам, че може и още надолу :yes:

- то в 3та серия , не е много трудно да опреш в тавана - ебати ниските коли ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Авг 2011, 22:21

uCnaHeTcA написа:Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана :mhihi: Вярвам, че може и още надолу :yes:


Аз ли? Що не съм те видял :mhihi: Къде е било това да ти кажа дали е била смъкната? Иначе главата ми е близо до тавана даже и сега - със смъкната седалка до долу. Пък съм среден ръст - 1.75.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от uCnaHeTcA » 21 Авг 2011, 0:44

Dirty M5 driveR написа:
uCnaHeTcA написа:Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана :mhihi: Вярвам, че може и още надолу :yes:


Аз ли? Що не съм те видял :mhihi: Къде е било това да ти кажа дали е била смъкната? Иначе главата ми е близо до тавана даже и сега - със смъкната седалка до долу. Пък съм среден ръст - 1.75.

'Щото съм под прикритие от 2 месеца и нещо :mhihi: Бях със зеленио Гоуф 3 Бон 'Жови :mhihi:
Аз съм около 1.85 и на 46цата ме съмнява да съм толкова близо до тавана :roll: Или горе-долу толкова, все пак няма как да се видя отстрани... Не и без фотка :mhihi:
Утре ще пробвам да смъкна рикардото на голфу до долу, но веднъж пробвах и се чувствах като първокласник :mhihi: Т'ва, батенца, седнах на ламарината долу :shock: и надничах през волана като ученичка :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от b00st » 21 Авг 2011, 3:38

съгласен съм за това, че не трябва да се превключва от скоростите при екстремно спиране (примерно ако ти излезне нещо) даже и да успееш, защото колата няма да спре по-бързо. замисляте ли се, че като натиснете съединителя за downshift всъщност през това време затруднявате спирачките и губите моторната тежест, да не говорим, че е много трудно да се изпълнява в екстремни ситуации.

само не съм съгласен с drivinggod, че кола без абс екстремно трябва да се спира като се скочи на спирачките, блокират колелата и "се молим". тогава се получава едно плъзгане и губим сцепление, колата не спира. трябва да се избягва блокирането винаги когато е възможно.
ето и доказателството - http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y
сигурен съм, че ако се върне педала малко ще спре колата много по-бързо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 21 Авг 2011, 8:20

За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Авг 2011, 9:56

Да се опитва човек да имитира АБС граничи с глупостта, защото меко казано е невъзможно. Но и друго има - щом колелетата блокират, значи спирачната сила е в повече, при което тя става неефективна. Така че трябва да се стремим да спираме с максимални загуби на сцепление. Друг е въпроса, че в ситуации, от които засиви живота ни и този на други никой не мисли, а действа по усет. И тука е ключа към "успеха" - да имаш правилния усет да овладееш автомобила както ситуацията го изисква. Знам, че тия неща дето ги пиша звучат "теоретично" и наивно, но съм изпадал в подобни, макар и не с толкова висок риск, но принципа е същия. Един приятел ми каза веднъж "Карай повечко, и гледай клипове по-малко" :mhihi: Теорията е хубаво нещо, и когато съчетаеш практиката с нея се получава нещо страхотно откъм усещане. Едно вътрешно удовлетворение, че си постигнал на практика това, което знаеш на теория.

Като фатална грешка мога да дам за пример следното: При опити за дрифт масово гледам как хората се опитват да контрират волана, въртеейки го. Само че човек няма физическата възможност да го върти толкова бързо, колкото колата го изисква. За това волана се прехваща - задницата тръгвайки, волана започва да се навива сам в обратна посока -> не е нужно ние да го въртим. Наша намеса е необходима за да "зададем" желания ъгъл. И добра игра с педала на газта. Ето малко видео, за да подкрепя твърденията си:

http://www.youtube.com/watch?v=Y6BfQhnbZ0Y
http://www.youtube.com/watch?v=P1hzHNkx ... re=related

ПП: Тия японци карат нечовешки! Кеичи Цучия е моя идол :bowdown: :bowdown: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexch » 21 Авг 2011, 12:11

zBoost написа: трябва да се избягва блокирането винаги когато е възможно.
сигурен съм, че ако се върне педала малко ще спре колата много по-бързо


Точно така е и според мен :yes: А молитвите - само в църквата :mhihi:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от b00st » 21 Авг 2011, 14:33

acho.rs написа:За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС :mhihi:


колега говориш глупости. видя ли клипа който бях пуснал? същия го има с абс къде спирачната дистанция от 80 метра пада на 40. айде да не можеш да имитираш абс-а толкова добре като истинския все ще успееш да не блокираш колелата дотолкова много и ще смъкнеш доста метри със сигурност.
те затова във формула 1 сигурно всичките спират с "педала до метала" на сухо щото е най-ефективно. замислете се малко там колко пъти виждате да блокират колелата и тва желано ли е било.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Авг 2011, 14:42

Прав е колегата, като даде пример с Формула 1. Макар че там е друга бира - зверско аеродинамично пристискане и т.н., и блокирания забелязваме само при ниски скорости, когато това притискане липсва. А също и свалянето на предавки там е много по-лесно с тия секвенциални кутии. Но принципа е същия - колата спира най-добре когато гумите имат максимален контакт с пътя. Пък в крайна сметка всеки да кара както иска, на негова отговорност си е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от acho.rs » 21 Авг 2011, 17:35

zBoost написа:
acho.rs написа:За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС :mhihi:


колега говориш глупости. видя ли клипа който бях пуснал? същия го има с абс къде спирачната дистанция от 80 метра пада на 40. айде да не можеш да имитираш абс-а толкова добре като истинския все ще успееш да не блокираш колелата дотолкова много и ще смъкнеш доста метри със сигурност.
те затова във формула 1 сигурно всичките спират с "педала до метала" на сухо щото е най-ефективно. замислете се малко там колко пъти виждате да блокират колелата и тва желано ли е било.

Едно е АБС , друго е да се опитваш да държиш гумите на ръба на сцеплението.Забележи - ОПИТВАШ . Клипчето не ме интересува - такова изпушване е нарочно предизивкано за да се докаже ефектна на АБСа . Ти когато си набивал мощни спирачки , да ти се случвало да ти изпушат и 4те колела ?
Да не говорим , че моята теория я казаха и хора с меко казано , голям отип в шофирането и спротното шофиране .
Формула 1 спокоино може да не я месиш - там има толкова общо с автомобилите , колкото БМВтаат ни с Ейбрам М1 с реактивен двигател .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Alexi » 21 Авг 2011, 19:01

точно при коли без АБС не трябва да се набива докрай спирачка щото гумите веднага блокират и колата става неуправляема .. имам 2 удара след подобно набиване на спирачки на кола без АБС .. за това смятам че АБС не е екстра а е просто задължителен за всяка кола

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от DrivinGGoD » 22 Авг 2011, 9:29

Колко от тези, които тук защитават имитирането на ABS или дозирането на спирачното усилие до толкова, че да се използва максимално ефективно сцеплението и спирачната сила, могат да го направят така, че да направят по-къс спирачен път от кола с ABS или от такава с блокирали колела?

Никъде не съм писал, че спирането с блокирали колела при коли без ABS дава най-късата спирачна дистанция - напротив... неведнъж казах, че най-ефективното спиране е при максимално спирачно усилие и същевременно недопускане на повече от 10-20% блокиране на колелото... винаги е най-ефективно да държите постоянно натисната спирачката точно на границата на сцеплението (точно преди да настъпи блокиране), но колко от вас могат да го правят всеки път и то при екстремна ситуация? или колко от вас могат да направят 100 трептения в секунда натискайки и отпускайки спирачката имитирайки ABS?

Никакъв смисъл няма да сравняваме обикновеното шофиране и шофьори с пилотите в състезателни условия... да не говорим, че и там доста често се получават грешки точно при спирането...

Та съм сигурен, че от 10 нормални шофьора 8 ще спрат по-бързо с блокирали 4те колела ;)

На всеки пожелавам да има рутината, опита и самообладанието да спира максимално ефективно без да скръцне нито една от гумите при 10 от 10 екстремни ситуации на пътя, но реалността показва друго...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 30.11.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G11/F26

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Pr0gI » 24 Авг 2011, 12:31

като си без ABS наистина по-добре да не се имитира системата. Не видях никъде, но също има значение как натискаш спирачката. Не трябва рязко до долу, когато е доста критична ситуацията едва ли ще мислите за това, но с малко практика става. Аз винаги когато се наложи да спирам по екстремно натискам плавно спирачката до долу или ако видя че ще успея да спра много леко отпускам. Въпреки че имам ABS се е пускал не повече от 3 пъти. Последния го помня тогава малко се панира защото беше тъмно и изкочи пешеходец, а бях в града зяпам настрани и тогава натиснах рязко с всичка сила до долу и стана една ама спрях де..
Изображение

BMW in the rain - and the results are as dramatic as putting a furious weasel in your underpants!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 11.04.2010
Местоположение: Planet Roterende
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp

Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?

Мнение от Krasimir19 » 05 Сеп 2011, 11:04

Абе спирачката до долу и това е ако си с АБС, ако си без тогава както каза Драйвинггод. Пробвал съм да имитирам спирачен път като с кола с АБС с кола без АБС, еми много дълъг спирачен път се очертава. Веднъж на магистралата ми се наложи да спирам екстремно от 120 трябваше да спра много бързо защото колата пред мен която беше, беше напълно спряла и си чакаше в платното. А нямаше къде да мръдна настрани лентите бяха пълни и с коли, от 120 като набих спирачките и спрях на около 30-40 сантиметра от този отпред мен. Забележете спрях напълно, не беше просто само едно намаляне все още се радвам се тогава бях с кола която има АБС 8) .

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook