Фатални грешки и ситуации при шофиране - как да ги избегнем?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана Вярвам, че може и още надолу
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Аз отдавна си имам едни малки разкъсвания на междупрешленните дискове на гръбнака (дискова херния) и отдавна съм си намерил идеалната позиция за седене . Да речем че е на 3тата позиция след макс напред . Днес се загледах (силно казано гледах де) и гърба ми опира плътно в седалката до вратЪ . Седалката е спусната в дълбочина , за да не си бия краката във волана , който даже и на макс нагоре/напред пак ми е близо до колената . Левия крак , когато е в позиция на почивка е на 5 сантиметра от кората на таблото , волана ми се пада на малко повече от 90% градуса , както е и описано .
Смятам , че тази позиция е и по-безопасна , при евентуален удар - част от инерцията , ще се поеме от седалката и задника , а няма направо да си набиеш главата във волана . Може и да греша , парвилника са го мислили умни хора . Но поне претоварването (ако изобщо ги има в моята кола ) със сигруност се поема по-лесно - не случайно на прехващачите седалките са наклонение яко назад
- то в 3та серия , не е много трудно да опреш в тавана - ебати ниските коли ...
Смятам , че тази позиция е и по-безопасна , при евентуален удар - част от инерцията , ще се поеме от седалката и задника , а няма направо да си набиеш главата във волана . Може и да греша , парвилника са го мислили умни хора . Но поне претоварването (ако изобщо ги има в моята кола ) със сигруност се поема по-лесно - не случайно на прехващачите седалките са наклонение яко назад
Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана Вярвам, че може и още надолу
- то в 3та серия , не е много трудно да опреш в тавана - ебати ниските коли ...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
uCnaHeTcA написа:Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана Вярвам, че може и още надолу
Аз ли? Що не съм те видял Къде е било това да ти кажа дали е била смъкната? Иначе главата ми е близо до тавана даже и сега - със смъкната седалка до долу. Пък съм среден ръст - 1.75.
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Dirty M5 driveR написа:uCnaHeTcA написа:Абре не си я смъкнал много-много надолу... Нали те видях днес, емен-емен да опреш тавана Вярвам, че може и още надолу
Аз ли? Що не съм те видял Къде е било това да ти кажа дали е била смъкната? Иначе главата ми е близо до тавана даже и сега - със смъкната седалка до долу. Пък съм среден ръст - 1.75.
'Щото съм под прикритие от 2 месеца и нещо Бях със зеленио Гоуф 3 Бон 'Жови
Аз съм около 1.85 и на 46цата ме съмнява да съм толкова близо до тавана Или горе-долу толкова, все пак няма как да се видя отстрани... Не и без фотка
Утре ще пробвам да смъкна рикардото на голфу до долу, но веднъж пробвах и се чувствах като първокласник Т'ва, батенца, седнах на ламарината долу и надничах през волана като ученичка
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
съгласен съм за това, че не трябва да се превключва от скоростите при екстремно спиране (примерно ако ти излезне нещо) даже и да успееш, защото колата няма да спре по-бързо. замисляте ли се, че като натиснете съединителя за downshift всъщност през това време затруднявате спирачките и губите моторната тежест, да не говорим, че е много трудно да се изпълнява в екстремни ситуации.
само не съм съгласен с drivinggod, че кола без абс екстремно трябва да се спира като се скочи на спирачките, блокират колелата и "се молим". тогава се получава едно плъзгане и губим сцепление, колата не спира. трябва да се избягва блокирането винаги когато е възможно.
ето и доказателството - http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y
сигурен съм, че ако се върне педала малко ще спре колата много по-бързо
само не съм съгласен с drivinggod, че кола без абс екстремно трябва да се спира като се скочи на спирачките, блокират колелата и "се молим". тогава се получава едно плъзгане и губим сцепление, колата не спира. трябва да се избягва блокирането винаги когато е възможно.
ето и доказателството - http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus01Y
сигурен съм, че ако се върне педала малко ще спре колата много по-бързо
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Да се опитва човек да имитира АБС граничи с глупостта, защото меко казано е невъзможно. Но и друго има - щом колелетата блокират, значи спирачната сила е в повече, при което тя става неефективна. Така че трябва да се стремим да спираме с максимални загуби на сцепление. Друг е въпроса, че в ситуации, от които засиви живота ни и този на други никой не мисли, а действа по усет. И тука е ключа към "успеха" - да имаш правилния усет да овладееш автомобила както ситуацията го изисква. Знам, че тия неща дето ги пиша звучат "теоретично" и наивно, но съм изпадал в подобни, макар и не с толкова висок риск, но принципа е същия. Един приятел ми каза веднъж "Карай повечко, и гледай клипове по-малко" Теорията е хубаво нещо, и когато съчетаеш практиката с нея се получава нещо страхотно откъм усещане. Едно вътрешно удовлетворение, че си постигнал на практика това, което знаеш на теория.
Като фатална грешка мога да дам за пример следното: При опити за дрифт масово гледам как хората се опитват да контрират волана, въртеейки го. Само че човек няма физическата възможност да го върти толкова бързо, колкото колата го изисква. За това волана се прехваща - задницата тръгвайки, волана започва да се навива сам в обратна посока -> не е нужно ние да го въртим. Наша намеса е необходима за да "зададем" желания ъгъл. И добра игра с педала на газта. Ето малко видео, за да подкрепя твърденията си:
http://www.youtube.com/watch?v=Y6BfQhnbZ0Y
http://www.youtube.com/watch?v=P1hzHNkx ... re=related
ПП: Тия японци карат нечовешки! Кеичи Цучия е моя идол
Като фатална грешка мога да дам за пример следното: При опити за дрифт масово гледам как хората се опитват да контрират волана, въртеейки го. Само че човек няма физическата възможност да го върти толкова бързо, колкото колата го изисква. За това волана се прехваща - задницата тръгвайки, волана започва да се навива сам в обратна посока -> не е нужно ние да го въртим. Наша намеса е необходима за да "зададем" желания ъгъл. И добра игра с педала на газта. Ето малко видео, за да подкрепя твърденията си:
http://www.youtube.com/watch?v=Y6BfQhnbZ0Y
http://www.youtube.com/watch?v=P1hzHNkx ... re=related
ПП: Тия японци карат нечовешки! Кеичи Цучия е моя идол
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
zBoost написа: трябва да се избягва блокирането винаги когато е възможно.
сигурен съм, че ако се върне педала малко ще спре колата много по-бързо
Точно така е и според мен А молитвите - само в църквата
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
acho.rs написа:За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС
колега говориш глупости. видя ли клипа който бях пуснал? същия го има с абс къде спирачната дистанция от 80 метра пада на 40. айде да не можеш да имитираш абс-а толкова добре като истинския все ще успееш да не блокираш колелата дотолкова много и ще смъкнеш доста метри със сигурност.
те затова във формула 1 сигурно всичките спират с "педала до метала" на сухо щото е най-ефективно. замислете се малко там колко пъти виждате да блокират колелата и тва желано ли е било.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Прав е колегата, като даде пример с Формула 1. Макар че там е друга бира - зверско аеродинамично пристискане и т.н., и блокирания забелязваме само при ниски скорости, когато това притискане липсва. А също и свалянето на предавки там е много по-лесно с тия секвенциални кутии. Но принципа е същия - колата спира най-добре когато гумите имат максимален контакт с пътя. Пък в крайна сметка всеки да кара както иска, на негова отговорност си е.
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
zBoost написа:acho.rs написа:За кола без АБС (ако има такива БМВта) най-добре педала до метала - освен ако не си пилот , на сухо ще спреш по-бързо , отколкото да се опитваш да се правиш на АБС
колега говориш глупости. видя ли клипа който бях пуснал? същия го има с абс къде спирачната дистанция от 80 метра пада на 40. айде да не можеш да имитираш абс-а толкова добре като истинския все ще успееш да не блокираш колелата дотолкова много и ще смъкнеш доста метри със сигурност.
те затова във формула 1 сигурно всичките спират с "педала до метала" на сухо щото е най-ефективно. замислете се малко там колко пъти виждате да блокират колелата и тва желано ли е било.
Едно е АБС , друго е да се опитваш да държиш гумите на ръба на сцеплението.Забележи - ОПИТВАШ . Клипчето не ме интересува - такова изпушване е нарочно предизивкано за да се докаже ефектна на АБСа . Ти когато си набивал мощни спирачки , да ти се случвало да ти изпушат и 4те колела ?
Да не говорим , че моята теория я казаха и хора с меко казано , голям отип в шофирането и спротното шофиране .
Формула 1 спокоино може да не я месиш - там има толкова общо с автомобилите , колкото БМВтаат ни с Ейбрам М1 с реактивен двигател .
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
точно при коли без АБС не трябва да се набива докрай спирачка щото гумите веднага блокират и колата става неуправляема .. имам 2 удара след подобно набиване на спирачки на кола без АБС .. за това смятам че АБС не е екстра а е просто задължителен за всяка кола
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Колко от тези, които тук защитават имитирането на ABS или дозирането на спирачното усилие до толкова, че да се използва максимално ефективно сцеплението и спирачната сила, могат да го направят така, че да направят по-къс спирачен път от кола с ABS или от такава с блокирали колела?
Никъде не съм писал, че спирането с блокирали колела при коли без ABS дава най-късата спирачна дистанция - напротив... неведнъж казах, че най-ефективното спиране е при максимално спирачно усилие и същевременно недопускане на повече от 10-20% блокиране на колелото... винаги е най-ефективно да държите постоянно натисната спирачката точно на границата на сцеплението (точно преди да настъпи блокиране), но колко от вас могат да го правят всеки път и то при екстремна ситуация? или колко от вас могат да направят 100 трептения в секунда натискайки и отпускайки спирачката имитирайки ABS?
Никакъв смисъл няма да сравняваме обикновеното шофиране и шофьори с пилотите в състезателни условия... да не говорим, че и там доста често се получават грешки точно при спирането...
Та съм сигурен, че от 10 нормални шофьора 8 ще спрат по-бързо с блокирали 4те колела
На всеки пожелавам да има рутината, опита и самообладанието да спира максимално ефективно без да скръцне нито една от гумите при 10 от 10 екстремни ситуации на пътя, но реалността показва друго...
Никъде не съм писал, че спирането с блокирали колела при коли без ABS дава най-късата спирачна дистанция - напротив... неведнъж казах, че най-ефективното спиране е при максимално спирачно усилие и същевременно недопускане на повече от 10-20% блокиране на колелото... винаги е най-ефективно да държите постоянно натисната спирачката точно на границата на сцеплението (точно преди да настъпи блокиране), но колко от вас могат да го правят всеки път и то при екстремна ситуация? или колко от вас могат да направят 100 трептения в секунда натискайки и отпускайки спирачката имитирайки ABS?
Никакъв смисъл няма да сравняваме обикновеното шофиране и шофьори с пилотите в състезателни условия... да не говорим, че и там доста често се получават грешки точно при спирането...
Та съм сигурен, че от 10 нормални шофьора 8 ще спрат по-бързо с блокирали 4те колела
На всеки пожелавам да има рутината, опита и самообладанието да спира максимално ефективно без да скръцне нито една от гумите при 10 от 10 екстремни ситуации на пътя, но реалността показва друго...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Pr0gI
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 50
- Регистриран на: 30.11.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G11/F26
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
като си без ABS наистина по-добре да не се имитира системата. Не видях никъде, но също има значение как натискаш спирачката. Не трябва рязко до долу, когато е доста критична ситуацията едва ли ще мислите за това, но с малко практика става. Аз винаги когато се наложи да спирам по екстремно натискам плавно спирачката до долу или ако видя че ще успея да спра много леко отпускам. Въпреки че имам ABS се е пускал не повече от 3 пъти. Последния го помня тогава малко се панира защото беше тъмно и изкочи пешеходец, а бях в града зяпам настрани и тогава натиснах рязко с всичка сила до долу и стана една ама спрях де..
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: Фатални грешки при шофиране - как да ги избегнем?
Абе спирачката до долу и това е ако си с АБС, ако си без тогава както каза Драйвинггод. Пробвал съм да имитирам спирачен път като с кола с АБС с кола без АБС, еми много дълъг спирачен път се очертава. Веднъж на магистралата ми се наложи да спирам екстремно от 120 трябваше да спра много бързо защото колата пред мен която беше, беше напълно спряла и си чакаше в платното. А нямаше къде да мръдна настрани лентите бяха пълни и с коли, от 120 като набих спирачките и спрях на около 30-40 сантиметра от този отпред мен. Забележете спрях напълно, не беше просто само едно намаляне все още се радвам се тогава бях с кола която има АБС .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани