Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
andreygg написа:Помисли, като изчезне сцеплението къде отиваш? В насрещното, в дерето или в дървото?
Ами нали целта на темата е всеки да сподели опита си как кара така, че сцеплението да не изчезва Знам какво искаш да ми кажеш, и от сега ти казвам - недей. Ако имаш какво да споделиш - давай. Но недей да изнасяш лекции по морал. Много други теми тръгнаха по тоя път, хайде да запазим тази.
- zegher
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.07.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D estate
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Идеята на тази техника е точно такава - да не изчезва сцеплението.
По-големия радиус на завоя при еднаква линейна скорост (разбирай тази, с която се движиш) води до по-малко ъглово ускорение и от там по-малка центробежна сила - физика за осми клас.
По-големия радиус на завоя при еднаква линейна скорост (разбирай тази, с която се движиш) води до по-малко ъглово ускорение и от там по-малка центробежна сила - физика за осми клас.
- andreygg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 56
- Регистриран на: 10.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е36 318i
- Мечтае да кара: m5
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Нямам нищо против споделянето на опита, просто не е лошо да се упомене, че е по-добре тези неща да се изпробват на писта, неизползвано летище и други подобни /безопасни/ места, а не в реални пътни условия. Сигурен съм, че много младежи на по 18-19 години четат темата и като седнат зад волана /особено на по-мощни автомобили/ си мислят, че са "богове", което не е съвсем така. Не съм имал намерение да засегна някой или да чета лекции. Просто, като седнете зад волана и настъпите газта, винаги мислете как ще спрете, ако ви се наложи.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Ми всеки отговаря за себе си. Аз на пътя правя това, което мога. Надграждането е нещо специфично - хем правиш нещо, което умееш, хем се опитваш да надскочиш уменията си. Напълно съм съгласен, че тия неща за са обезопасени места, но... в БГ има една писта която конкретно при мен е на 300км. И да искам, не мога да си го позволя. От морална гледна точка е очевидно - създават се предпоставки за произшествия, но... който направи нещо накриво, после ще е на неговата глава. Това е моето мнение. Прав си и, че всеки ден на пътя излизат "водачи", с разни амбиции и нереални умения, но... ние нищо не можем да направим, само можем да се пазим от подобни. Всеки ноци глава на раменете си. Аз смятам, че ползвам моята по предназначение.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - каране за сцепление
Малко ъпдейт. Излизах по-рано тази вечер да карам и си поиграх малко със сцеплението Откакто сложих корито и се изкушавам много... Болест (не за друго, просто колата се усеща в пъти по-добре). Та на един от моите любими бавни завои се пуснах нарочно няколко пъти. Просто исках да наблюдавам поведението си и това на колата след поредица от преминавания, с целта да се опитам да изгладя някои неща. Първия път влизам с 80 без газ, насочвам я хубаво и подавам на 50% (то се пада леко надолнище и си се ускорява добре). Държа я със стабилен волан, всичко ок. Върнах се и влязох с 90. Насочих я добре, но към средата я натиснах повечко, при което почна да недозавива (към мантинелата) заради една лека бабуна (то целия път си е в кръпки и си е приключение да се кара по него ). Като се стабилизира предницата чукнах по-рязко по посока на завоя и задницата тръгна леко. Малко игра с волана и всичко ок. Това ми се е случвало не един път - недозавиване, след стабилизация и мъчейки се да продължа по кривата на завоя задницата пък тръгва. Всичко става за 2-3 секунди. Ще работя върху това - да не допускам недозавиването. Свръхзавиването не ми е трудно за овладяване, поне не в мащабите, в които се получава, въпреки че скоростта като цяло не е ниска. Интересно ще е да видя при вас получава ли се тази грешка.
ПП: За колегите от Русе - това е след кръговото на КАТ, десния завой под моста.
ПП: За колегите от Русе - това е след кръговото на КАТ, десния завой под моста.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Колеги, много писахме в тая тема, но... неизбежното се случи. Последното ми каране за "сцепление" завърши с тежка загуба на такова при немалка скорост. Не знам защо реших да карам със шпера така, както и с отворения диф. Но по гадния начин разбрах, че това, което правя не е за обществените пътища и градските улици. Сега ходя пеш и имам предостатъчно време да обмисля и осъзная някои неща. Много от вас писаха против подобен тип шофиране, и сега с чисто сърце заявявам, че до един са били прави. Но нищо, аз не съжалявам. Рано или късно щеше да се случи, и е по-добре че стана сега и при тези обстоятелства, а не по-късно и на сериозно място. Сега просто се радвам, че съм жив и здрав. Така че призива ми е: вършете тия неща по полигоните и пистите. Докато нещата се получават безпроблемно - ок. Но в секундата, в която нещо се обърка... никой не може да каже какво би станало.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Много отдавна бях го написал,че бог прощава,а шпера не. Важното е че ти си добре.Никой не се е родил научен важното е другите да не страдат от нашите грешки.
- andreygg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 56
- Регистриран на: 10.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: е36 318i
- Мечтае да кара: m5
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Важното е, че няма пострадали и, че си се осъзнал навреме. Другото са бели кахъри.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
На някои им иде акъла, други никога не се осъзнават. Предпочитам да съм от първите
ПП: С малко търпение и много труд догодина дай боже е30-ка с моя мотор
ПП: С малко търпение и много труд догодина дай боже е30-ка с моя мотор
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Съжалявам за случилото се и се радвам, че си жив и здрав, че си си взел поука и си научил нещо... Ламарини се правят...
Кажи все пак какво се обърка и какво се случи Какво обърка с шпера и по какво различава карането на кола с отворен диф с това на такава с шпер? За всички ще е интересно
Кажи все пак какво се обърка и какво се случи Какво обърка с шпера и по какво различава карането на кола с отворен диф с това на такава с шпер? За всички ще е интересно
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Ами разликата в поведението на колата се усеща доста. При шпера имаш възможност да насочиш предницата по-прецизно, по-остро. Но задницата става палава в завоите с по-малък радиус. Общо взето се създава чувството за лекота. Тръгнах да карам по едни завои, които ги тренирам от месеци. От скоро бях стигнал лимита на гумите, и усещах, че вече почвам да си играя с колата по един доста сериозен начин. Вкарах няколко завоя по-полека, и след като усетих колата по-лека и приятна, реших че всичко е ок. Въпреки това палавата задница ме караше да бъда доста предпазлив. И дойде последния завой - десен. Влязох на 3та с към 70 и след средата вече я бях натиснал на макс. До последния метър колата стоеше, крака ми беше до долу, стабилен волан. В края вече бях с към 100, когато задницата тръгна много остро. Контрирах успешно, но после камшика беше зверски и всичко свърши за няколко секунди. Отляво е едно гористо очертание на пътя, с много и гъсто разположени дървета (за щастие тънички). Удара пое моята врата, съответно прага под нея и в началото на задния калник. На снимката по-долу може да добиете представа. Добре че съм с корито и колани, та не се ударих във вратата. И така... Рано или късно щеше да стане, но се радвам че стана на този завой, а не на големите навръщане, че там и скоростта е висока, и дърветата са дебели... Колата дали ще я правя не знам. Поправимо е, но ще реша дали си струва. Важното е, че аз съм ок. Дори и не се ядосвам, защото сам съм си виновен. Който иска да кара, аз бях дотук със стрийт проявите. Те хората хубаво са измислили полигони и писти, но човек трябва да се опари, че да разбере за какво иде реч. Така че колеги - правете си сметката, защото всичко се променя за броени секунди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Съжалявам колега Имаше голям ентусиазъм и аз много ти се кефех още от както взе колата Важното, че ти си ОК след инцидента и няма други пострадали, и че ти (и ние също) имаме поука от случилото се. Известно време ще те е яд за колата - нормално. Но след време като купиш/събереш новата ще си още по-щаслив... и по-мъдър Да речем, че говоря от личен опит
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Nickelback написа:Съжалявам колега Имаше голям ентусиазъм и аз много ти се кефех още от както взе колата Важното, че ти си ОК след инцидента и няма други пострадали, и че ти (и ние също) имаме поука от случилото се. Известно време ще те е яд за колата - нормално. Но след време като купиш/събереш новата ще си още по-щаслив... и по-мъдър Да речем, че говоря от личен опит
Мерси, колега! Сега ми се въртят едни неща в главата за догодина. Живот и здраве на лято/есен трябва да карам нещо интересно
ПП: Колко много може да се промени човек. Сега като чуя някои карач да излиза на метла от някой завой и си казвам на ум: "Пич, недей!". В никакъв случай не съм се отказал де. Просто възнамерявам да го правя на обозначените за това места, колкото и малко да са те в страната ни. Бях гледал преди време интервю с Ива Русинова, и разправяше точно за това - как е преживяла тежка катастрофа, и сега кара само по писти. В часовете след инцидента се сетих за това и си мислех как човек стига до неизбежното, за да разбере някои неща.
- PaCk0o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 160
- Регистриран на: 31.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: e36 m3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Dirty M5 driveR жалко за колицата колега, важното е както са казали по горе колегите, че си жив и здрав а ламарините се правят, обаче не си прави толкова пребързани изводи и да казваш аз повече няма да карам така, се пак преди няколко дена ти се е случило и си под влияние на кофти инцидента, нека мине известно време и дано разсъждаваш както сега, но аз си мисля че след извесно време като се качиш пак в колата и покараш ще си известно време предпазлив и после пак ще си караш така, дано греша. Дозата адреналин която си си вземал от това шофиране едва ли ще намериш в нещо друго което да я замени.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Ами не знам, колега. Имам се за човек, който не си погазва принципите. Това е като с алкохола - казвах си, че никога няма да седна пил зад волана, и за тая година и нещо като активен шофьор не го направих (даже не съм се изкушавал). Просто вече нямам желание да го правя по улиците. Видях какви неща стават, и не мисля да рискувам пак. Сега просто искам да си направя друга кола и да се радвам на шофирането на любимата марка. Да съм афектиран от инцидента - ми то няма как да не съм, като видях какво стана, а и при мисълта какво можеше да стане по-нататък, защото постоянно вдигах темпото. Иначе нито се ядовам, нито съм наплашен. Смятам, че това беше важен урок за мен. А целта на един урок е да те научи на нещо Нищо в тоя живот не става безпричинно
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани