Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Човек се учи докато е жив, и с всеки изминал ден/месец/година става по-разумен...
Аз имах доста дребни инциденти при сравнително стерилни условия (какъвто е и твоя) и смея да твърдя, че много ясно и трезво преценявам кога, къде и колко да давам газ и на какво разстояние от лимита да карам... Ето, че и ти си се научил на това Ще продължаваш да караш бързо когато и където е възможно, но дори и тогава ще се държиш от безопасната страна на лимита достатъчно далеч от него, за да не допускаш случването на такива грешки През това според мен трябва да мине всеки, за да може да е безопасен на пътя, както си го направил ти.
Карането на лимита е за пистите, по пътищата бързото каране трябва да е дълбоко в безопасната зона на вашите възможности и тези на колата ви
Не се коси за колата, всичко е поправимо, важното е, че си жив и здрав и в бъдеще ще се пазиш повече
Аз имах доста дребни инциденти при сравнително стерилни условия (какъвто е и твоя) и смея да твърдя, че много ясно и трезво преценявам кога, къде и колко да давам газ и на какво разстояние от лимита да карам... Ето, че и ти си се научил на това Ще продължаваш да караш бързо когато и където е възможно, но дори и тогава ще се държиш от безопасната страна на лимита достатъчно далеч от него, за да не допускаш случването на такива грешки През това според мен трябва да мине всеки, за да може да е безопасен на пътя, както си го направил ти.
Карането на лимита е за пистите, по пътищата бързото каране трябва да е дълбоко в безопасната зона на вашите възможности и тези на колата ви
Не се коси за колата, всичко е поправимо, важното е, че си жив и здрав и в бъдеще ще се пазиш повече
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:Човек се учи докато е жив, и с всеки изминал ден/месец/година става по-разумен...
Аз имах доста дребни инциденти при сравнително стерилни условия (какъвто е и твоя) и смея да твърдя, че много ясно и трезво преценявам кога, къде и колко да давам газ и на какво разстояние от лимита да карам... Ето, че и ти си се научил на това Ще продължаваш да караш бързо когато и където е възможно, но дори и тогава ще се държиш от безопасната страна на лимита достатъчно далеч от него, за да не допускаш случването на такива грешки През това според мен трябва да мине всеки, за да може да е безопасен на пътя, както си го направил ти.
Карането на лимита е за пистите, по пътищата бързото каране трябва да е дълбоко в безопасната зона на вашите възможности и тези на колата ви
Не се коси за колата, всичко е поправимо, важното е, че си жив и здрав и в бъдеще ще се пазиш повече
Разликата между това да изтървеш колата, когато караш в тая безопасна зона, и когато си на лимита е огромна. Неведнъж ми се е случвало да губя сцепление при над 100, но е много по-меко. Сега си беше остро и много трудно овладяемо, в случая невъзможно от моя страна До последно се мъчех, но уви - не успях. Пък за колата не се кося. Енстусиазъм имам в излишък, и с малко търпение и средства ще си направя друга Но тая случка беше ключова. Много хора около мен очакваха нещо подобно да стане. Самия аз в последно време се замислях дали не стигам прекалено близо до ръба. Както казах преди - нищо не е случайно. Всяко злоза добро
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Dirty M5 driveR написа:
Неведнъж ми се е случвало да губя сцепление при над 100.....
веднъж се случва да го загубиш качествено.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Тая вечер карам по един път, уж правен за "рали писта", тясно, навсякъде отстрани дървета..
Беше -4 градуса, леко мокра настилка иии един ляв завой..
Карах зад едни приятели на около 40м назад и тоя ляв завой почти го изпуснах (~100 градусова дъга), а карах с ~50км/ч, колата тръгна, аз веднага контра с волана и помощ от DTC, влязох в пътя..
Продължавам нататък и ми звъни телефонът - "Спри и се върни, щото паднахме в дерето", връщам се аз, те (Рено Меган) поднесли на същия завой и с предното се набутали надолу към дерето и право в едно дърво
Тъпото в случая е, че водачът на Реното въобще не беше изплашен и май не си взе поука от случилото се.. Но аз ще си имам едно наум..
Пак тая вечер един леко ляв завой и една малка локвичка вода преди него, влизане с около 70км/ч, задницата тръгва надясно, веднага контра, пак намеса от страна на DTC-то, влязох в пътя
Винаги следете състоянието на пътната настилка и температурата навън, щото стават изненади
Искам да благодаря на BMW за системата им и дано не ми се налага често да прибягвам до услугите й
Беше -4 градуса, леко мокра настилка иии един ляв завой..
Карах зад едни приятели на около 40м назад и тоя ляв завой почти го изпуснах (~100 градусова дъга), а карах с ~50км/ч, колата тръгна, аз веднага контра с волана и помощ от DTC, влязох в пътя..
Продължавам нататък и ми звъни телефонът - "Спри и се върни, щото паднахме в дерето", връщам се аз, те (Рено Меган) поднесли на същия завой и с предното се набутали надолу към дерето и право в едно дърво
Тъпото в случая е, че водачът на Реното въобще не беше изплашен и май не си взе поука от случилото се.. Но аз ще си имам едно наум..
Пак тая вечер един леко ляв завой и една малка локвичка вода преди него, влизане с около 70км/ч, задницата тръгва надясно, веднага контра, пак намеса от страна на DTC-то, влязох в пътя
Винаги следете състоянието на пътната настилка и температурата навън, щото стават изненади
Искам да благодаря на BMW за системата им и дано не ми се налага често да прибягвам до услугите й
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Мда, състоянието на пътната настилка е ключово за поведението на автомобила. При мен обаче си беше напълно сухо и чисто, а и навън не беше толкова студено.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Много кофти... Т'ва предполагам е станало горе на десния след баира или ?
С лека усмивка - все пак разбра къде е лимитът на сцеплението.
И както казах още в началото на темата, но с други думи, защото и аз като по традиция минах през такова нещо преди време (то за т'ва ти го и казах в началото) :
Успех с новия проект, какъвто и да е той
С лека усмивка - все пак разбра къде е лимитът на сцеплението.
И както казах още в началото на темата, но с други думи, защото и аз като по традиция минах през такова нещо преди време (то за т'ва ти го и казах в началото) :
DrivinGGoD написа:Ще продължаваш да караш бързо когато и където е възможно, но дори и тогава ще се държиш от безопасната страна на лимита достатъчно далеч от него, за да не допускаш случването на такива грешки През това според мен трябва да мине всеки, за да може да е безопасен на пътя, както си го направил ти.
Успех с новия проект, какъвто и да е той
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
uCnaHeTcA написа:Много кофти... Т'ва предполагам е станало горе на десния след баира или ?
С лека усмивка - все пак разбра къде е лимитът на сцеплението.
И както казах още в началото на темата, но с други думи, защото и аз като по традиция минах през такова нещо преди време (то за т'ва ти го и казах в началото) :DrivinGGoD написа:Ще продължаваш да караш бързо когато и където е възможно, но дори и тогава ще се държиш от безопасната страна на лимита достатъчно далеч от него, за да не допускаш случването на такива грешки През това според мен трябва да мине всеки, за да може да е безопасен на пътя, както си го направил ти.
Успех с новия проект, какъвто и да е той
Мерси, колега! Ти наистина беше от хората, които най-много ми казваха да се укротя ма кой да слуша. Случката стана на десния завой след мостчето на езерото. Ако беше на десния завой след баира щеше да е страшно... че там не карам със 100. За новия проект - на лято ще действаме. Но съм го решил - кара ми се е30
- gesh
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: хората по пътищата да бягат...
- Мечтае да кара: V8 R730 ;)
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
колега, надявам се да не се причисля към четящите морал в този форум, но многократно занасяне с над 100 км/ч, при година и малко опит зад волана....надявам се да си спомняш какво си писал в този форум след като се качиш в новия си проект.и имай предвид, че на повечето хора пишещи за майсторско шофиране, вероятно книжките им са по възрастни от теб. успех.
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Истината е, че на пътя никога не се кара на лимита - излиза скъпо. Аз правя често глупости и в града, и по планините, но колкото и тъпо да звучи - внимавам доста, просто не си струва
Tux0 Ca !
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
gesh написа:...и имай предвид, че на повечето хора пишещи за майсторско шофиране, вероятно книжките им са по възрастни от теб. успех.
Познавам много хора, чиито книжки са много по-възрастни от мен, но въобще не знаят какво правят и просто стават свидетели на случващото се докато карат... Та продължителността на шофьорския стаж и изминатите километри не винаги са признак за опит и способности
За съжаление всеки ден ставаме свидетели на хора, които въобще нямат представа от управлението на автомобила и при една евентуална критична ситуация вероятността да реагират правилно е нулева. За това по-добре "многократно занасяне с над 100 км/ч" през първата година-две при сравнително стерилни условия докато овладеете автомобила си и опознаете възможностите му, отколкото нула критични ситуации през първите 5 години и нула опит в контрола над автомобила през следващите 20
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3880
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:gesh написа:...и имай предвид, че на повечето хора пишещи за майсторско шофиране, вероятно книжките им са по възрастни от теб. успех.
Познавам много хора, чиито книжки са много по-възрастни от мен, но въобще не знаят какво правят и просто стават свидетели на случващото се докато карат... Та продължителността на шофьорския стаж и изминатите километри не винаги са признак за опит и способности
За съжаление всеки ден ставаме свидетели на хора, които въобще нямат представа от управлението на автомобила и при една евентуална критична ситуация вероятността да реагират правилно е нулева. За това по-добре "многократно занасяне с над 100 км/ч" през първата година-две при сравнително стерилни условия докато овладеете автомобила си и опознаете възможностите му, отколкото нула критични ситуации през първите 5 години и нула опит в контрола над автомобила през следващите 20
Точно за това чакам шибаният сняг, за да отида на един паркинг и да вида кво е да т поднесе колата... Както и спирането и избягването на препятсвия..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
SpUd3r написа:Истината е, че на пътя никога не се кара на лимита - излиза скъпо. Аз правя често глупости и в града, и по планините, но колкото и тъпо да звучи - внимавам доста, просто не си струва
хехе....гледахме ти клипчетата от миналата седмица
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Четенето на морал видяхме, че не върши работа Но какво казах има хора, който разбират за какво иде реч чак когато се случи неизбежното, какъвто съм аз. За това колко стаж имам... да, не крия че съм активен шофьор от година и 2 месеца, но това не беше причината за катастрофата. Както каза SpUd3r карането на лимита не е за улиците. Трябваше да го разбера по гадния начин, но важното е, че все пак съм го разбрал. За тая година и нещо научих страшно много (смея да твърдя, че се уча бързо), и придобитите умения малко или много помогнаха това поднасяне да не доведе до нещо по-страшно... Едно езерце има близо до тоя завой и не ми се мисли ако се бях засилил към него, както не умея да плувам... Както и да е, не намирам смисъл да мисля повече за случката. Направих анализ, разбрах къде ми е била грешката, това мисля е достатъчно. Не ми се коментира за стажа, защото според мен той не бива да се приема за критичния фактор относно уменията.
За новия проект нямам търпение. Ще събирам усилено средства и дай боже да сбъдна една моя малка мечта.
ПП: Гледах и аз клиповете на SpUd3r. На първите няколко завоя поизтръпнах, като ги видях тия тънки дървенца около пътя, точно в каквито аз се натресох
За новия проект нямам търпение. Ще събирам усилено средства и дай боже да сбъдна една моя малка мечта.
ПП: Гледах и аз клиповете на SpUd3r. На първите няколко завоя поизтръпнах, като ги видях тия тънки дървенца около пътя, точно в каквито аз се натресох
- gesh
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: хората по пътищата да бягат...
- Мечтае да кара: V8 R730 ;)
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:gesh написа:...и имай предвид, че на повечето хора пишещи за майсторско шофиране, вероятно книжките им са по възрастни от теб. успех.
Познавам много хора, чиито книжки са много по-възрастни от мен, но въобще не знаят какво правят и просто стават свидетели на случващото се докато карат... Та продължителността на шофьорския стаж и изминатите километри не винаги са признак за опит и способности
За съжаление всеки ден ставаме свидетели на хора, които въобще нямат представа от управлението на автомобила и при една евентуална критична ситуация вероятността да реагират правилно е нулева. За това по-добре "многократно занасяне с над 100 км/ч" през първата година-две при сравнително стерилни условия докато овладеете автомобила си и опознаете възможностите му, отколкото нула критични ситуации през първите 5 години и нула опит в контрола над автомобила през следващите 20
съгласен съм напълно с теб колега, но и повечето от хората за които говориш, май не изстискват максимума от автомобила и от себе си по междуградски и междуселски пътища. или греша?
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Много често хората, за които говоря карат на лимита без да го осъзнават и мислейки си, че е безопасно... А това е най-опасното. Не казвам, че трябва да се кара на лимита по пътищата, а че всеки трябва да знае къде е той на автомобила му и на собствените му възможности, за да е безопасно всичко и да може да предотврати всяка ситуация. Една-две неправилни маневри много лесно могат да ви докарат до лимита, а дори и след него без да сме го желали, а в повечето случаи и без да сме го очаквали... а тогава какво правим? ако не сме били и преди там как реагираме?
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани