Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 15 Юни 2012, 16:03

kirililiev написа:най близкото летище до варна ми е на 100км,условията са меко казано одвратителни,дупки,процепи,чакъл,прахоляк и пръст.става за експерименти,но това е първото и най ниско ниво,на пътя ситуацията е коренно различна.плюс това на летището няма високоскоростни завои,дори и да се засилиш със 150,буквално спираш до 60 за да влезеш в ръкавите.


Това какво трябва да означава? Че всеки дето иска да се учи да почва да се "изявява" по улиците във Варна и да дава газ по пътищата наоколо ли, за да е в максимално действителни условия? Да добавим и повечко движение и още некадърни шофьори, та да има повече стрес и рискови ситуации? И накрая щипка дъжд и неподдържани автомобили за аромат... и да се зареждаме пред черната хроника с пуканки в ръка :mhihi: :mhihi: :mhihi: :kuku: :kuku: :kuku: И аз съм правил глупости по пътищата, но времената се менят и към днешния момент за превъзбудените прохождащи в карането хора има достатъчно места, информация и опитни шофьори, от които да черпят "вдъхновение", че да се "изсипват" оправдания от рода "много далече, няма условия, много скъпо, различни са условията" и т.н. е меко казано несериозно! За да спрем да се избиваме и да започнем да караме като хората (глобално) трябва първо манталитет и самосъзнание, а не изпълнения тип "глей са кво мога" :paranoid:

kirililiev написа:приемаме факта че си стигнал ввс лимита,от там накаде?


Продължаваш с карането и развиването на уменията си докато си жив - четеш, гледаш, караш, бъркаш, усещаш и пак...... хиляди пъти :mrgreen:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от kirililiev » 15 Юни 2012, 16:53

DrivinGGoD написа:
kirililiev написа:най близкото летище до варна ми е на 100км,условията са меко казано одвратителни,дупки,процепи,чакъл,прахоляк и пръст.става за експерименти,но това е първото и най ниско ниво,на пътя ситуацията е коренно различна.плюс това на летището няма високоскоростни завои,дори и да се засилиш със 150,буквално спираш до 60 за да влезеш в ръкавите.


Това какво трябва да означава? Че всеки дето иска да се учи да почва да се "изявява" по улиците във Варна и да дава газ по пътищата наоколо ли, за да е в максимално действителни условия? Да добавим и повечко движение и още некадърни шофьори, та да има повече стрес и рискови ситуации? И накрая щипка дъжд и неподдържани автомобили за аромат... и да се зареждаме пред черната хроника с пуканки в ръка :mhihi: :mhihi: :mhihi: :kuku: :kuku: :kuku: И аз съм правил глупости по пътищата, но времената се менят и към днешния момент за превъзбудените прохождащи в карането хора има достатъчно места, информация и опитни шофьори, от които да черпят "вдъхновение", че да се "изсипват" оправдания от рода "много далече, няма условия, много скъпо, различни са условията" и т.н. е меко казано несериозно! За да спрем да се избиваме и да започнем да караме като хората (глобално) трябва първо манталитет и самосъзнание, а не изпълнения тип "глей са кво мога" :paranoid:

kirililiev написа:приемаме факта че си стигнал ввс лимита,от там накаде?


Продължаваш с карането и развиването на уменията си докато си жив - четеш, гледаш, караш, бъркаш, усещаш и пак...... хиляди пъти :mrgreen:

глупостите които пишеш,и изкривяването на на думите ми по угоден за теб начин нямат нищо общо с това което попитах.ще те питам пак като експер по моторни спортове,нали все пак си форумния учител :!: като приключим с прашните летища и спънатите обратни завои по картинг пистите как да се развивам нататък.моля сподели без излишен популизъм за жертви по пътищата и измислени от теб градски простотии които са далеч от мислите на мен и на хората с които карам.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 15 Юни 2012, 17:22

Щом ще говорим за мен лично - аз съм си правил собственоръчно комбинации от завои на празно летище (с не прашна и здрава настилка - късметлии сме софиянци 8) ), които могат да се взимат със скорости от над 150км/ч... при обилно заснежено летище съм експериментирал подобни със същата скорост...

Искрен направи дрифт състезание във Видин, където дочух прилични скорости на влизане в първия завой...

Уви, за по-нататъшно развитие в автомобилния спорт и увеличаване на скоростите, човек трябва да се ориентира към по-професионални трасета в зависимост от сферата, в която иска да се развива:
:arrow: планински високоскоростни отсечки, които трябва да бъдат затворени за тренировки и развитие в посока Рали/Планинско...
:arrow: Близки и не толкова близки до нас писти отговарящи на световните изисквания за такива - Серес, Хунгароринг, ЗалцбургРинг и т.н. за развитие в посока пистови шампионати и дрифт...

Иначе, за безопасно нормално или динамично движение по нашите пътища, трасета за тренировки със скорости над 200км/ч не са необходими...

kirililiev написа:като приключим с прашните летища и спънатите обратни завои по картинг пистите как да се развивам нататък.


Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац

Как и на къде искаш да се развиваш е първия въпрос, на който трябва да си отговориш, за да търсиш развитие в правилната посока. След това и колко искаш да се развиеш и на каква цена. Само така няма да си намираш оправдания като цитираните по-горе за отдалечеността и състоянието на цитираното от теб летище - автомобилния спорт е скъпо удоволствие/професия и ако такива фактори спират желанието ти да се развиваш или да го практикуваш, то значи както ти сам каза по-рано - е по-добре да се преориентираш :yes:

Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 15 Юни 2012, 17:34

Ето един интересен пример как се объркват нещата при завойче с над 160 :confused: и една изключително адекватна маневра за излизане от ситуацията максимално безболезнено :bowdown:

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Юни 2012, 17:41

Бре, големи спорове тука от сутринта насам. Колега kirililiev - това имаме в страната ни като база, там е редно да караме. Че има немалко хора, които са достигнали и ще достигнат лимита на тези места е безпорно. Сашо написа по-нататък какво следва - трасета извън БГ, където да може човек да се развива и на професионално, а не само на любителско ниво. Уви, не са малко и тези, които не могат да си го позволят, както и онези с изкривени представи за автомобилизма, за които е гъзария да имаш мощна кола, и всичко опира до това да правиш кеф на "публика" със също толкова изкривени разбирания. Мисълта ми още от поста, в който описах какво се случи с мен беше, че не е редно и не трябва моторния спорт да се пренася по мрежата за обществено ползване. Нещо, което аз правех всеки ден, но което не смятам да правя за в бъдеще. Нито съм се уплашил като девойка (а не е и нужно да се изплашиш, за да осъзнаеш някои неща), нито съм придобил свръхколичества морални ценности. Винаги съм знаел и осъзнавал, че заниманията ми са на грешното място. Сега просто го приех като нещо особено сериозно както за моята безопасност, така и за тази на другите, и откровено призовавам подобни маневри да не се практикуват по улици, магистрали, планински пътища и където и да било нерегламентирано за моторен спорт място. Колко хора ще ме послушат не знам. То и аз не чувах преди, но бързо-бързо си отвориш ушите :mhihi: Тъй че няма нужда да се спори повече, без това кристално ясно Алекс описа нещата на разбираем за всеки език.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 15 Юни 2012, 17:45

Dirty M5 driveR написа:...


:yes: :ok:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Alexch » 16 Юни 2012, 1:06

Да, ама не! Какво се получава в нашата родина със скъпите за практикуване спортове?

Реално те се практикуват не от талантите, а от хората които могат да си го позволят. Защото няма обективен подбор на кадри.

И после като някой опонира, другите казват че само хейтва!

В България за сега няма условия за развитие на автомобилизма почти във всичките му аспекти... Показател за това е републиканския пистов шампионат, който се провежда само на затворени градски трасета, с изключение на Калояново, която както не веднъж съм споменавал е една възгордяла се картинг писта, която не е критерий.

Съгласен съм напълно с Киро, защото не може на всеки да затворят възел Бояна за да покаже какво може, докато някой който никога не е карал там да му обяснява, че хейтвал защото не можел да си позволи да кара на Серес (или дай боже всеки му по-добри западни писти).

Докато е такова положението, по-добре да не се обяснява кой, какво, къде, защо и как, тъй като нямаме обективни критерии за качествата на "форумните учители" :winky: .

И сега да не се почне с въпросите "кой съм аз?" и "какво разбирам", защото съм запознат с организацията отвътре на някои от нашите автомобилни шампионати и в голяма степен ми е ясно положението :winky:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 16 Юни 2012, 10:10

Alexch написа:Реално те се практикуват не от талантите, а от хората които могат да си го позволят. Защото няма обективен подбор на кадри.


За какъв подбор на кадри говориш въобще? В България професионален автомобилен спорт в истинския смисъл на това словосъчетание НЯМА! Карат тези, които имат пари :yes: Винаги е било така и скоро няма да се промени... в темата и в нашия форум обаче никой не говори за това и въобще не знам защо го намесвате :dummy: Тук развиваме шофьорските си умения на фенско ниво от страна на хора, които изпитват удоволствие от това да карат динамично и правилно, опознавайки автомобилите си и опитвайки се да постигнат високо ниво на контрол върху тях.....

Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац

Alexch написа:В България за сега няма условия за развитие на автомобилизма почти във всичките му аспекти... Показател за това е републиканския пистов шампионат, който се провежда само на затворени градски трасета, с изключение на Калояново, която както не веднъж съм споменавал е една възгордяла се картинг писта, която не е критерий.


Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац

И какво, да започнем типично по български да се тръшкаме, че нямаме условия ли?

Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац

И да, развитие в посока истински професионален автомобилен спорт в България могат да имат само хора с възможности. Но това е така навсякъде по света, дори там виждате колко малко са наистина наетите пилоти, заради техните способности, а не заради парите им ;) Това, че няма да ви дават заплата, за да карате някъде не означава обаче, че не можете да се развивате в този спорт. Картинг шампионата ни е силен и конкурентен, Тайм Атак надпреварите също са с доста голяма посещаемост и конкуренция, БФАС няма да коментирам защото не съм фен (и имам тук таме наблюдения) , не съм тръгнал да карам там но не съм и тръгнал да им мрънкам за това и онова :winky: А ако искате като фенове да карате и да се развивате - по-рано в темата споменах какъв беше моя път и каква е според мен посоката в това отношение. И се развивате до там до където ви стигат възможностите без да си намирате извинения в условията в страната ни и да търсите причини в другите - най-лесно е да си намерим извинение, по-трудно е да намерим начин и да постигнем нещо :winky:

Та вариантите ако не ви харесва нещо са два - или впрягате знанията и възможностите си и събирате сили и желание да го промените или намирате алтернатива в която влагате способностите си и се доказвате. Мрънкането и хейтването са най-неползотворните начини да покажете позицията си и ви правят да изглеждате несериозни :wave:

Едит DrivinGGoD: Изтрит абзац
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от DrivinGGoD » 16 Юни 2012, 22:06

Ако от тук нататък темата продължи в същата посока ще следват наказания :!: Кириле, aко имаш някакъв проблем с мен или нещо не ти е ясно около личните ми дейности, постижения и способности знаеш къде и как да ме намериш :!:

Моля да бъда извинен, че допуснах темата да върви в тази посока толкова дълго, няма да се повтори от тук нататък :yes:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Top Gun Maverick » 17 Юни 2012, 23:09

След като изчетох цялата сапунена сага на колегата Dirty M5 driveR около темата, реших и аз да сложа едно мнение. Грешката ти колега не е била толкова в това, че си искал да видиш докъде стига лимита или в това, че си го пробвал по път от републиканската пътна мрежа, а в това, че малко си префорсирал нещата. Този шпер като си го сложил и е трябвало малко първо да покараш с него за да видиш разликата и тогава да караш както си карал дотогава. Чак ти се чудя как си го допуснал и не ли изчел за шпера куп неща след като тука за няколко месеца си се опитал да превърнеш темата в някакви енциклопедия за шофирането с висока скорост. Не знам дали още караш с гуми 195/65/15, ама те са подходящи за коли с предно, които служат за пристигане от една точка до друга с някоя доста по-ниска скорост. С тях нито може да стигнеш до някакъв лимит, нито пък може да овладяваш адекватно колата при някоя екстремна ситуация. Мисля 2009-та на събора или 2010 едно Е36 с подобни гуми излезна да се върти и свърши в мантинелата. Те не стават нито за пързаляне, нито за стабилност, стават само за возене ако си натоварил колата с картофи. :mhihi:
И не се плаши толкова от този инцидент. Вярно е, че не е нужно да изпиеш цялото море за да се убедиш, че е солено, но аз когато вземах книжка преди 11 години ли беше, че и преди да я взема, баща ми все казваше, че докато не се ударя няколко пъти няма да се науча да карам. :mhihi: Може и да не е най-подходящия начин, но пък е ефективен ако под удар разбираш някакъв лек. Твоя е бил една идея над лекия, но все пак удар. Извличаш поуки като паднеш на земята, ставаш, изтупваш се и пак тръгваш. Сега хората на 18 години масово се качват на някакви ръжди на по 15-20 години тип Астра и хукват да летят. Аз едно време пак тръгнах от ръжда, но беше Лада 2105 с двигател от "Жигули" 1.2 с мощност към 50 "коня" мисля. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Та с нея(слава богу, че беше със задно и още тогава съм се насочил правилно)пробвах всички неща, които стоят на дневен ред пред начинаещите. Някои хора никога не ги пробват и цял живот си остават начинаещи нещо, което спомена и Сашо по-назад из темата. Не може цял живот да се возиш и после да си мислиш, че много караш защото при първата по-екстремна ситуация, в която нямаш "късмет" нещата ще се объркат. С Ладичката си пробвах всичко и при зимни условия, отивах и на широки пространства, на почти безлюдни пътища и общо взето взех някои начални неща от нея, като имах един мини-удар в стълб при скорост с 20 километра в час на лед, самото удряне беше с 5 и само ударих бронята на другия ден с чука, но това беше първия път когато усетих кога колата може да тръгне наледа без възможност за връщане. От този ден нататък кола ми е тръгвала куп пъти на сняг или лед, но заради съобразената скорост и придобите навици, съумявах да я изправя. Изключение прави случай на лед с летни гуми с Е39, което при опит да завие с 5 километра през един завои просто си продължи направо и се спря в бордюра като едната джанта се сцепи. :mhihi:
През годините съм правил някои откровени простотии като коронния ми номер беше след като се закача с някой по пътя и той не ми даваше път да го изпреваря въпреки, че му дишам във врата и видимо ме спира, просто да изчакам удобен момент когато застигне кола и се изнесе леко в ляво да гледа аз да му се мушна от дясната страна ако има отбивка на пътя или по-широк банкет. :oops: За щастие и тези дни отминаха. Сега обаче всеки ден возя хора и се е случвало да се стигне до ситуация заради някой не добре преценил, насрещно идващ при изпреварване да навлеза в банкета без никакви притеснения и гледам хората около мен се шашкат, но аз издавам само тишина и след като се размине всичко някои пожелания за роднини на дебила. :mhihi:
На ден минавам по 400 километра като сега не карам повече от 100-120 поради естеството на пътуванията и пълната с хора кола, но спокойствието и увереността на пътя не съм ги придобил със спокойно каране и возене.
Не съм на мнение, че нещата с изпитване на лимита трябва да се правят само на писта. То писти в БГ почти няма, а ако има подобия на такива като Калояново(където си има бая бабуни и разни други капанчета :mhihi: ), то съвсем не е близо за всеки, че да се хукне там. Предполагам до на всеки човек населеното място си има подходящи пътища за каране, където има видимост. Тук примерно до Казанлък си има една доста хубава еднопосочна отсечка с ИДЕАЛНА видимост за каруци или други неприятни неща, където може да изпробваш лимита на всяка кола за максимална скорост и допустима скорост в бързите завои. За бавните завои си има изкачването на Шипка. Има и Бузлуджа, но там е крайно нежелателно да се правят експерименти защото има в много случаи колоездачи, които с целия си мозък карат на средата на пътя. То и на Шипка може да е кофти, но има завои където видимостта е идеална дори да са обратни! А какво по-добро от това да опознаеш даден път и след това да си го караш както знаеш? Иначе за да се движиш бързо на пътя далеч не е нужно да стигаш до лимита на своите възможност или до тези на автомобила. Когато си в трафик особено това е почти невъзможно дори да го искаш.
Сашо по-горе е пуснал един клип със случка от Нюрбургринг. През 2006-та или 2007-ма имах почти същия същия случай, но с много по-ниска скорост на един доста дълъг завои по пътя под балканския път от София към Казанлък. Почнах едно спускане точно където сега има паметник на Левски и беше хлъзгаво. Всички коли лазят, а аз се кефя из колата като някои изпреварвах дори по завоите като говоря в колата защо тези така лазят. По едно време вече към края на спускането след като изпреварих сигурно 20-на коли дойде въпросния завои и колата си вървеше като аз преди това на всеки завои си карах на лимита питам в колата дали се усеща как леко тръгва да поднася колата на мокрото, но усещам къде е лимита и си я овладявам. На този завой обаче нещо се обърка. Аз си го вземах и точно когато усещах къде е лимита мислях, че завоя свършва и подавах газ. Да, но той бил малко по-голям от колкото мислех и колата просто си тръгна със задницата без капка шанс да се върне. Стана не за миг, ами не знам за колко. Спирачка не натиснах защото полза никаква. Пуснах газта и си контрирах с волана, но тя си се завъртя, после врътнах обратно и се получи точно като на клипа. Вярно, че скоростта бе малка и дори при удар с някаква кола щяха да са само ламарини, но така с многото въртене просто се озовах до мантинелата, но за щастие бяха копали нещо и имаше доста голяма купчина пръст, която съвсем леко бутнах с част от предната броня и прага. Бяха само леко одраскани, но случката ми даде нужното и на мокро по принцип винаги имам едно наум. Повече внимавам отколкото на сняг и лед даже. :mhihi:
Та светът ми към автора на темата е по-малко да чете и повече да кара. Никой не може да ти каже кое как трябва да направиш. Не го ли усетиш от вътре...нищо прочетено няма да помогне. То заглавието на темата е правилно - забравете всичко. Даже не си правете труда да четете. :mhihi: Гледам си писал куп неща за "точни" числа скорост(но са приблизителни защото няма как все да са били кръгли чисал като 50-60-70-100...), обаче това на никой от тук не му говори нищо, защото нито е бил в колата ти, нито е знаел каква е, как се държи, какво позволява и най-вече какво не позволява, нито пък е бил на пътя за да види завоя. А всеки завой сам по себе си е различен, колкото и да си приличат. Дори лек наклон се отразява много ако гониш скорост. Но това са неща от първи клас де. Затова си опознай пътя където ще караш и карай. На непознат път го давай поне една идея по-спокойно защото хората са казали, че в чуждо село и керемидите бият. :mhihi:
И не забравяй, че скоростта с която може да минеш през даден завои е много близка до тази, с която не можеш. :mhihi:
А сега бягай в колата и почвай да караш. Не се плаши толкова и не се впрягай толкова в живота - и без това жив от него няма да излезеш. :mhihi: Сериозно, да не съм прочел повече такива глупости за уплаха и, че си разбрал кое е било първо - кокошката или яйцето защото никой не знае. Излизаш и караш. Толкова. Ако те е страх, по-добре изобщо не карай.
Но не си мисли, че като идеш на някоя "писта" и там е безопасно. Ооооо, голяма грешка е да си го мислиш. Безопасно е за други хора, които може да нараниш, но за самия теб е доста опасно, даже в някои случаи повече защото там гониш наистина лимита на колата и на самия теб, а при едно излизане от пистата пак може да удариш колата си точно толкова колкото и предишния път, че и повече.
На пистата гониш лимити, но реално едва ли ще ставаш автомобилен състезател, че да те вълнува толкова. Нещата да си направиш трасе на някое летище са добри, но нямат много общо с карането по пътя. Ако пък си помислиш, че като караш на писта, после по пътя е същото пак ще сгрешиш защото пътя е съвсем друго нещо и трябва да го опознаеш с времето, което не става с четене защото ако една писта е да кажем километър, то пътя е безкрайност. :twisted:
Та хайде стъпвай на педала и наистина по-малко чети, а аз спирам да пиша, че достатъчно голям стана поста за тема лишена от особен смисъл. :mhihi:
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Юни 2012, 5:49

Еми то аз май достатъчно много пъти обясних как виждам нещата, какво е мисленето ми и т.н. Не знам защо продължават да пишат хора, за които темата е "сапунена" и "лишена от особен смисъл". Просто реших да споделя какво се случи с мен, за да е ясно до къде могат да стигнат нещата, когато човек загуби контрол. А то стана невъобразим спор.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Юни 2012, 7:02

Не знам защо възприемаш мнението ми като спор. И малко си противоречиш за какво всъщност е темата. Първо ти не си я започнал с това какво се е случило с теб, а с някакви други нагласи, ако си го забравил, върни се на първите си мнения и ще се увериш. Второто пък, заглавието на темата не е "какво се случи с мен", а "със задно по завоите...". Идеята е, че дори да караш по едни и същи пътища и да си подготвен за 1 000 000 ситуации, може да дойде 1 000 001-вата, за която си неподготвен. Това важи за всички де. Просто трябва да мислиш превантивно и да доразвиеш реакциите си за да си максимално адекватен. Дори и тогава никой не е задтрахован, но си е друго.
А по темата ще пише, който и когато си иска, все пак е за всички, а не само за създателя си. Ти ако искаш възприемай какво се опитват да кажат хората, ако искаш недей, твоя си работа. Лек ден и успех. :yes:
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Юни 2012, 18:05

Изобщо не се засягам или нещо подобно, ама откровено казано ми е неприятно да се определя темата ми като "сапунена", "лишена от смисъл" и всякакви други подобни конкретизации. И да - много добре знам с какъв замисъл я започнах, но пък не виждам причина да не я завърша по този начин, защото мисля е ясно на всички колко ценен е човешкия живот. Не искам да чета морал, но за мен темата дотук се получи интересна и полезна, което е най-важното за такъв подфорум. Но в крайна сметка всеки сам да преценява как да се наслаждава на любимата марка. Аз съм сметнал за добре оттук нататък да го правя по един по-безопасен начин.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 21.07.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 530D estate

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от zegher » 26 Юни 2012, 21:57

Смисъла на темата по първоначална идея май беше как да караме така, че да не губим сцепление и то по начин, който сме изпробвали и усъвършенствали внимателно и в продължение на доста време. Тук повечето съвети, обаче са как да караме така, че да е почти сигурно, че ще изгубим сцепление и то по възможност мъжката :mhihi: с камшици, канавки, дървета ....... малииии, мазало стана. Аз, като стана дума имам книжка от 20 години и никога не съм се опитвал преднамерено да "открия" лимита на колата пък и своя. (Открих лимита на един Ситроен преди 19 години без да искам :mhihi: , добре че оцелях и понаучих нещичко още в началото).
Та един апел (ако позволите): "развивайте" се някъде, където няма да ви срещам и по възможност не във Варна!

Умната, М.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!

Мнение от M3 E92 » 19 Юли 2012, 0:42

Има ли някой друг, който като кара извънградско или по магистрала, сече завоите? Отстрани може да изглежда, че карам като тъпак от лента в лента, но дефакто по този начин не ми се налага да си убивам скоростта и завоите са малко по-приятни, а и има известна доза спортна тръпка :oops: :lol:
Някои може би ще ми се нахвърлят, че с този начин на каране застрашавам насрещно идващите от завоя, но винаги гледам към края му и внимавам за други коли :roll:
А откакто сложих нископрофилни 18", 225 отпред, 245 отзад, колата я чувствам много по-стабилна и си позволявам да навлизам с по-големи скорости в завоите, отколкото преди :D

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook