Time Attack - Калояново

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от ТУРБО » 12 Май 2011, 20:12

straight six power написа:
DrivinGGoD написа:...Просто исках да кажа, че някой, който въобще не знае за какво става въпрос и няма усещане за нещата, ако ще и при Томи Макинен или Валтер Рьол да отиде няма да стане бърз...

:yes: Напълно съм съгласен. Трябва да усещаш отвътре къде да натиснеш спирачка, къде да подадеш газ, колко да отвориш завоя. Това са все неща на които няма кой да те научи.
Относно модификациите на автомобилите имам един въпрос, ще помоля да не ми се нахвърляте както на колегата, може и той да не е разбрал нещо, както мен. За street автомобил ясно - всички седалки, всичко сток освен: спирачки, окачване, задвижване. Т.е всяка намеса по двигателя, която не е фабрична (да речем: ECU, други разпределителни валове, друг колектор, спортен филтър ако щете :mhihi: ) ще се счита за модификация ? Или може да се правят всякъкви ъпгрейди по двигателя, но той да си остане до 2800см^3 и без принудително пълнене ?

Няма значние от модификациите по двигателя,важното е да не превишаваш кубатурата в класа в който караш.Автомоблите с турбо се умножават по коефициент 1.7.
Изображение

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от ^Joreto » 07 Юли 2011, 23:43

Много интересна тема :yes: Нека и аз да споделя...

Е30 М20В25
чип, спортен филтър
Окачване: сток
Диф: шпер 3.64
Предни гуми: TOYO PROXES (старички) 4/5мм грайфер
Задни гуми: Не помня кви бяха :mhihi: някви стари с не повече от 3/4мм грайфер

С тази конфигурация най-доброто ми време е 1:05,81
Цялата писта карам на 3-та предавка. На правата 3-та свършва на 160км/ч., слагам 4-та и ускорявам до 170км/ч., след това връщам пак 3-та и скачам на спирачките. Пробвах на 2-ра на малките завои след кроасана, но настъпя ли я, ми тръгва задницата. На 3-та чувствам, че нямам много мощност в този участък :roll: Може би ако дифа ми беше с една идея по къс, щеше по-лесно да тръгва колата на 3-та след малките завои :kuku: знам ли? Нямам опит на пистата.. имам/нямам общо 15/20 обиколки общо от Time Attack и Събора ;) Има още кво да се желае и от мен и от колата. Иска се практика :D
Живот и здраве, другия път с по-добро окачване, по добри гуми и по-добро каране... да бутнем времето :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от txl » 15 Сеп 2013, 20:36

Да повдигнем темата:
https://www.youtube.com/watch?v=N_BIeHYxTbo

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от ^Joreto » 29 Дек 2013, 2:10

Date: 05.10.2013
Track day "Drakon" Kaloyanovo
Car: BMW E36 M50B30
Driver: Georgi Uzunov
Camera: Iphone 5
Best lap: 1;01.48

http://www.youtube.com/watch?v=2UiqXyXC ... ture=share

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i '96
Мечтае да кара: non-stop

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Lawmaker » 06 Яну 2014, 18:54

Тва Ауди върви като че ли. Ама ти май я жалиш много твойта. Колко вдигаш на правата?
ПП. Тези другите не ги коментирам, май са тръгнали за риба :D

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от ^Joreto » 07 Яну 2014, 0:21

Ами с бая турбинка е Аудито :D Незнам колко е надуто.. А от мен има кво да се желае със сигурност :) Колата има потенциал. На правата вдигам малко над 170 и после спирам. Мисля, че не е много, щото и с е30-ката, която беше по-слаба, вдигах горе долу толкова...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 07 Яну 2014, 12:21

Важно е не само по правата с колко се движиш, а и в завоите. Помниш ли като се возих при тебе на тракдея и ти крещях за убиване на скоростта още малко преди завоя? Стигаш до лимита на предните колела и когато преминеш в недозавиване подаваш още волан без да пренасяш тежестта чрез газта или спирачката. По този начин губиш повече време.
Нямаш еднаква треатория в различните обиколки. Имам чуството, че всичко е "когато захапят гумите". Дай времена от една сесия 7-8 обиколки. Най-добре е да има таква в рамките на половин - една секунда. Това значи, че караш еднакво, знаеш къде е точката за спиране преди всеки завой, треакторията. От там на сетне следва да търсиш дребните цифри на хронометъра. Едно късно спиране тук, малко повече равна газ там и така.

1-ви завой го заобикаляш, трябва да започнеш да завиваш от там, където свършва външният шикан (бетонът на правата) плавно към вътрешния с равна газ. Т.е. до там трябва да си спрял вече и да поддържаш скоростта. 2-ри завой не ти се получава заради 1-ви. На трети трябва да завъвшиш много по-вътре преди 4-ти (първия десен). Кроасанът е ясен, асфалтът там е друг и често влизаш в недозавиване заради високата скорост. На 1-ви след кроасана трябва да държиш много вътре, след което за левия да заходиш рязко и с една маневра, не да търсиш точния волан няколко пъти. Може дори с външните гуми (десните) да си на магия на бордюра (демек с левите да си отвън). пускаш до кърба по правата и сменяй предавки там, защото имаш повече сцепление и няма да те изненада задницата. Следват двата леви преди правата - много плавно и късно завиване и за двата. Преди последния леко спирачка, за да не се отсече задницата, щото от стената боли.

За справка 1:03,51 318 m43. :D
Изображение

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от ^Joreto » 08 Яну 2014, 0:19

Съгласен съм Жорка.. основно на 2 места правя едни и същи грешки, и когато там ми се получи, давам добро време. Иначе се въртя все около ниско 1:02, високо 1:01, нямам големи разлики във времената. И на двете места влизам с прекалено висока скорост и се получава недозавиване, както спомена. Ти ми показа как наистина ако се убие повече скоростта в кроасана, се изправя по добре после.. и се ускорява повече до 2-рия десен (1-вия десен след кроасана се взима на пълна газ ако не бяга задницата) И как пък все не улучих на хубави гуми и аз :D Все втора ръка взимам, че няма кинти за нови, и все не ме кефят нещо :D Голям фактор е гумата ;)

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 08 Яну 2014, 13:04

Гумите биха свалили доста от времето, но когато си на лимита им или малко след него, така нареченият слип енгъл. Но коректното контролиране на поведението на автомобила преди, по време и след завоя са по-важни. Научиш ли я на кофти гуми, с хубави ще е по-лесно после.

Иначе твойта кола мисля, че трябва да върти за 1:00,ХХ. С едни хубави кецки може би 59,60.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от m.dimitrov1992 » 07 Сеп 2014, 21:00

Да попитам, каква е разликата във времената на стандартната конфигурация на пистата и по късата дето свиваш в дясно веднага след "кроасана" ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от vicho » 08 Сеп 2014, 7:36

m.dimitrov1992 написа:Да попитам, каква е разликата във времената на стандартната конфигурация на пистата и по късата дето свиваш в дясно веднага след "кроасана" ?


от 2 до 5 секунди, зависи от колата ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от m.dimitrov1992 » 08 Сеп 2014, 7:47

vicho написа:
m.dimitrov1992 написа:Да попитам, каква е разликата във времената на стандартната конфигурация на пистата и по късата дето свиваш в дясно веднага след "кроасана" ?


от 2 до 5 секунди, зависи от колата ;)


Вчера за първи път карах на Дракона с преднячката от подписа и дадох 1.03сек и 2 стотни, та горе долу да знам дали съм дал прилично време :)Бях със стари гуми и с изолирани задни спирачки :mhihi:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 08 Сеп 2014, 10:24

Стрийт е36 седан 330 с мъничките спирачки и някакви гуми - 58.88.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 2.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 über alles
Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
Детайли за колата: проект :p

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от methaman » 17 Сеп 2014, 14:59

Голям кеф било карането на писта. За първи път бях на Калояново. С е30 комби, м50б20, 3,45 и някакви гуми на колелата и без задната гума в багажника, на второто излизане дадох 1.02.2 и съм доволен. Искаше ми се пак да изляза, но не можах... Жалко, че нямаме повече писти в БГ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от vicho » 17 Сеп 2014, 15:23

methaman написа:Голям кеф било карането на писта. За първи път бях на Калояново. С е30 комби, м50б20, 3,45 и някакви гуми на колелата и без задната гума в багажника, на второто излизане дадох 1.02.2 и съм доволен. Искаше ми се пак да изляза, но не можах... Жалко, че нямаме повече писти в БГ


:yes: :yes: :yes:

Всъщност е много по-забавно отколкото изглежда... освен това е страхотна тръпка, ако има с кого да се състезаваш (приятели най-вече).
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook