Time Attack - Калояново

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Tenata » 22 Юни 2015, 8:37

Въпроса е че, гумата 215/40 стои леко стречната на 8J джанта, този стреч дали няма да влоши леко нещата или може да се пренебрегне.
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Делян » 22 Юни 2015, 22:39

С толкова тясня 17-ка, със сигурност ще е по-зле от колкото с оригинален размер за модела - 245/40/17. А и отделно със стречнати гуми, склонноста към презавиване е по-голяма(по мои наблюдения).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Boyadjiev » 23 Юни 2015, 9:56

Делян написа:С толкова тясня 17-ка, със сигурност ще е по-зле от колкото с оригинален размер за модела - 245/40/17. А и отделно със стречнати гуми, склонноста към презавиване е по-голяма(по мои наблюдения).

:yes: Освен това със стреча се губи плавното тръгване на колата, тоест ствава доста по-невна, от моя гледна точка
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от vicho » 23 Юни 2015, 10:02

тук ли е мястото за тая дискусия?

аз си мислех, че трябва за пистата да си говорим ... или за новия сетъп например :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от stocky » 23 Юни 2015, 11:09

На мен ми се стори доста тънък новия слой асфалт. Това нормално ли е? Заради това ли няма да има дрифт на новите участъци?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Tenata » 23 Юни 2015, 16:48

vicho написа:тук ли е мястото за тая дискусия?

аз си мислех, че трябва за пистата да си говорим ... или за новия сетъп например :idea:


Ами къде да е колега това място :censored: :censored: . Какъв е проблем да се пита проблем ли е леко стречнатите гуми.
А за пистата което е карал да каже.
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от T0nk00 » 27 Юни 2015, 14:41

Да раздвижим темата с едно видео:

https://www.youtube.com/watch?v=dn0zEozmJpU

По отношение на гуми 215/40/17 мога да кажа от личен опит, че проблема е по-скоро липсата на възможност за корекция на налягането в тях. Ако са много меки се криви предна дясна гума.
Последна промяна T0nk00 на 03 Юли 2015, 10:38, променена общо 1 път

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 03 Юли 2015, 9:53

Изображение

Ето и от мен нещо.
328 седан е36 с отворен диф и изпечени сликове. Споменавам отворения диференциал, защото се оказа доста важно да имаш шпер по новите два завоя. Предните гуми дават отлично сцепление, за да може да излизам на пълна газ след ейпекса, но за съжаление 3.45-цата кара вътрешното колело да полудява. Вариантите, които пробвах, са два: да излизам на заварка и да чакам сцеплението на задното колело да дойде или да дозирам газта, за да избягам буксуване. С втората опция времената бяха с половин секунда по-добри.
На една от другите сесии с малко по-лошо време (1:15.50) имам по-висока максимална скорост на правата (161 км/ч) и начало на интензивното спиране точно след бившата гърбица (в момента кръпка).
Треакторията между 8 и 9 завой според моето каране трябва да е по-отворена, за да имам по-висока скорост, с която да компенсирам по-голямата дистанция, която минавам.
Имахме спор за 10 и подготовката за 11 завой. Според ортака ми трябва да отварям плътно в ляво за 11, което означава да заобиколя възможно най-далеч ейпекса на 10. Аз правех друга работа - плътно вътре за 10 и 11 на по-ниска скорост. За 12-ти е ясно - късно влизане с отваряне (в нашия случай заради отворения диф) и разгръщане на мощността.
От там следва отваряне на дросела докрай, за да стигне скоростта на новата права до 132 км/ч, следва леко спиране и S-ка 0 и 1 завои. При тях скоростта ми варира между 102 и 105 км/ч, но всичко е до големина на памперса, дето нося. На моторджийската права между 1 и 2 S-ката може да те излъже и да свършиш в поляната ако не върнеш достатъчно.
В ейпекса на 12-ти завой има лека бабунка (пропадане) на асфалта, която определено бърка автомобилите с отворен диференциал.
Старата част не я коментирам, защото там всеки си има изградени навици и виждания. Моите и тези на ортака ми се разминаваха за 2 и 3 завой - от спирането за втори до карането на двата. Моето виждане се оказа по-правилно според телеметрията.

Като цяло съм разочарован от себе си. Очаквах 1:14.50++... Според телеметрията потенциалното най-добро време (групиране на всички най-добри минавания по различните сектори) би трябвало да е 1:14.70. За съжаление този път не го пипнах, надявам се скоро да има развитие.

Ще очаквам с нетърпение времената от къпа, за да можем да сверим часовниците.

П.П. Покрай треакторията (червеното) виждате сини и оранжеви облаци. Сините показват нивото на странично ускорение на различните места, а оранжевото - подаденият волан в конкретната ситуация. Сами виждате за какво говоря при новата S-ка. Едно по-бързо преминаване те кара да реагираш светкавично, за да спасиш задницата от влизане в тревата.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: с колкото пари изкара
Мечтае да кара: BMW S1000RR
Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от T0nk00 » 03 Юли 2015, 10:48

err0r написа:Изображение

Ето и от мен нещо.
328 седан е36 с отворен диф и изпечени сликове. Споменавам отворения диференциал, защото се оказа доста важно да имаш шпер по новите два завоя. Предните гуми дават отлично сцепление, за да може да излизам на пълна газ след ейпекса, но за съжаление 3.45-цата кара вътрешното колело да полудява. Вариантите, които пробвах, са два: да излизам на заварка и да чакам сцеплението на задното колело да дойде или да дозирам газта, за да избягам буксуване. С втората опция времената бяха с половин секунда по-добри.
На една от другите сесии с малко по-лошо време (1:15.50) имам по-висока максимална скорост на правата (161 км/ч) и начало на интензивното спиране точно след бившата гърбица (в момента кръпка).
Треакторията между 8 и 9 завой според моето каране трябва да е по-отворена, за да имам по-висока скорост, с която да компенсирам по-голямата дистанция, която минавам.
Имахме спор за 10 и подготовката за 11 завой. Според ортака ми трябва да отварям плътно в ляво за 11, което означава да заобиколя възможно най-далеч ейпекса на 10. Аз правех друга работа - плътно вътре за 10 и 11 на по-ниска скорост. За 12-ти е ясно - късно влизане с отваряне (в нашия случай заради отворения диф) и разгръщане на мощността.
От там следва отваряне на дросела докрай, за да стигне скоростта на новата права до 132 км/ч, следва леко спиране и S-ка 0 и 1 завои. При тях скоростта ми варира между 102 и 105 км/ч, но всичко е до големина на памперса, дето нося. На моторджийската права между 1 и 2 S-ката може да те излъже и да свършиш в поляната ако не върнеш достатъчно.
В ейпекса на 12-ти завой има лека бабунка (пропадане) на асфалта, която определено бърка автомобилите с отворен диференциал.
Старата част не я коментирам, защото там всеки си има изградени навици и виждания. Моите и тези на ортака ми се разминаваха за 2 и 3 завой - от спирането за втори до карането на двата. Моето виждане се оказа по-правилно според телеметрията.

Като цяло съм разочарован от себе си. Очаквах 1:14.50++... Според телеметрията потенциалното най-добро време (групиране на всички най-добри минавания по различните сектори) би трябвало да е 1:14.70. За съжаление този път не го пипнах, надявам се скоро да има развитие.

Ще очаквам с нетърпение времената от къпа, за да можем да сверим часовниците.

П.П. Покрай треакторията (червеното) виждате сини и оранжеви облаци. Сините показват нивото на странично ускорение на различните места, а оранжевото - подаденият волан в конкретната ситуация. Сами виждате за какво говоря при новата S-ка. Едно по-бързо преминаване те кара да реагираш светкавично, за да спасиш задницата от влизане в тревата.


:bowdown:

Изключително полезно инфо за хората, които още не са карали на новата конфигурация. Смятам следващия месец, след къпа да тествам новия двигател и ще пиша впечатления. S-ката е ключа според мен, а за коли без слик, като моята ще е още по "интересно". Без спирачки и окачване проблемите ще са повече в сравнение със стария вариант, на който стоковите коли се справяха прилично.

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 03 Юли 2015, 11:49

Въпросната 28-ца е със стандартни спирачки 286х22 отпред с накладки АТЕ (от меките и цапащи) и 280х10 отзад със същите накладки. Просто бъди сигурен, че въздуховодите на предната броня са налице, защото колкото и да са неефективни на вид, вършат огромна работа.

Между другото пропуснах да отбележа, че в средата на първата чупка на S-ката отново има една лека неравност (пропадане), която се усеща с левите колела, ама тя май почти не ме бъркаше при преминаване.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от txl » 07 Юли 2015, 1:13

Новият шикан изглежда като най-интересната част от новата писта :) Жалко, че правата след него не е по-дълга, за да се усеща повече във времената.

Жоро, с 3.45 диференциал как ти идват предавките в новата част? Преди шикана предполагам, че точно пълниш 3-та? Включваш ли 2-ра на 11 и 12, знаеш ли някаква приблизителна скорост в тях?

И не на последно място - с какво мериш :)

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 07 Юли 2015, 10:51

Привет! На треакторията се виждат точките на спирания (квадратчетата) и търнин точките (кръгчетата). Телеметрията (RaceCloud) отчита за брейкпойнт дори моментите, в които си на газта, но за миг натискаш спирачката, за да регулираш масите. Пример за това е квадратчето между 7 и 8, при което съм на равна (дозирана) газ, но за 8 натискам за малко, за да "олекотя" задницата и да я накарам да завие по-отрано.
Иначе от правата (на спирането слагам трета) продължавам на същата предавка до малко преди търнин точката за 11. След това разгръщам втора и правя превключване на трета малко преди първия търнин след 11. Следва спиране за 12 и отново втора, която после свършва малко преди старт-финала.
Нещо го смятах, че м52б28 със стокова електроника (върти се до 6500 примерно) и 3.45 втора свършва на 78 км/ч. Правих сметки, за да видя с какъв диф в новата част няма да има нужда от превключване, ама се оказа, че и 2.93 няма да свърши работа, защото спирането за 12-ти завой е от 112 км/ч. Моята стара 28-ца пълен сток с 2.93 беше със 100 на втора на прекъсвач. Идеята ми беше дифът да е с такова предавателно число, че да не се налага превключване, а максимум 1-2 пипвания на прекъсвача (които губят по-малко време). Но или трябва да е по-дълъг дифът, или електрониката да позволява 6800-900 об/мин... Които пак не съм сигурен дали ще са достатъчни... а и полезни. :D

Изображение

Ето една теория от четвъртата по бързина обиколка, която успях да направя. На това каране бях започнал да се отпускам повече на спирането на правата (което ми донесе 4 км/ч по-висока скорост от преди), и започнах да изпробвам различни треактории за новото - късни търн-инове на по-висока скорост (и съответно изминаване на по-голямо разстояние) или ранни завивания на по-ниска скорост, но по-малко дистанция. Оказа се, че истината е някъде в средата. След въпросната "пробна сесия" телеметрията има опция да групира всички най-добри преминавания през секторите и да калкулира потенциално най-добро време (ако успееш да ги изиграеш както трябва). 1:14.70 би било то. Така и не продължих с каранията, защото слънцето ни уби, гумите започнаха да страдат и не ми се трошеше техниката от зор.

Другото интересно е, че най-доброто си време постигнах на първото излизане, което беше около 11 сутринта. Тоест преди баш жегите. След това имам доста по-чисти преминавания, но никъде скоростта на преминаване не е толкова добра. Явно атмосферна 328-ца на 35 градуса не върви както на 25. :D
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 07 Юли 2015, 10:53

Още нещо се сетих, което ми се струва важно за отделен пост. Най-долу в дясно на последната картинка може да се ориентирате колко време на какъв волан се кара. Това го казвам в случай, че трябва да избирате монтажа на читави и нечитави гуми.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от KPETEH » 03 Сеп 2015, 15:00

Здравейте,
Карах малко аз на Калояново, обаче три неща ме мъчат:
1. Е30-ка с м50б25 диф 3.25 шпер - Като карам цялата писта на 3-та(4-та само на голямата права) усещам колата някак спокойна и послушна, завиваща. Когато пробвах няколко пъти завои 11 и 12 на втора, колата не искаше да поднася, но става толко нервна, че имах чувството че излизам от траекторията. Вярно, че ускорението(звукът на маторя) ми се струва по-агресивно, но като цяло смятам, че губя повече време и съсредоточеност със превключването. Кво ще кажете?!
2. Отпред съм с вентилирани дискове от е36 и съответните апарати. Отзад съм със същите дискове само, че плътни и със същите апарати. Когато наближавам завой, ако завивам ми поднася отзад, та бях принуден да спирам само на право преди завоите(2, 7, 11, 12). Са кво да правя?! Да слагам по-малки апарати отзад или да търся по-големи дискове за отпред или пък да търся начини да втвърдя и снижа колата?!
3. В момента съм с най-дебелите щанги за модела 14.5 отзад и 21 отпред. Какво ще постигна примерно с 16мм задна от компакт?! Има ли значение дали биалетките отпред са закачени за носача или макферсона при една и съща дебелина на щангата?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 04 Сеп 2015, 9:16

Отзад напред с отговорите.
Принципно е36 М3 е с биалетки, закачени за макферсона. Т.е. дълги такива. И щангата на М3 е по-тънка от тази на M-tech окачването на нормално е36. Което значи, че дългите биалетки компенсират дебелината на джелезото. Принципно с колкото по-дебели щанги си, толкова по-добре, но по някое време ако окачването ти е късоходово ще започне да повдига крачета, което не е лошо визуално, но се губи контактно петно от въпросната страна.

Защо блокират колелетата? С каква спирачна помпа си? Ако помпата е точната за апаратите, би трябвало да успяваш да дозираш спирачното усилие до такава степен, че на четвъртата-петата обиколка да си свикнал колко точно да натискаш, за да не блокират. Ако помпата е с по-малък дебит, то дозирането ще е по-тегаво. На ендуранса миналата година карахме една е30-ка със същия сетъп, като при теб, но с е30-кова помпа. Беше тегавка за прецизно спиране (особено без ABS), но пък имахме няколко пъти по 3 часа състезание да свикнем. :D

По първия въпрос сме водили дискусии с разни карачи. Аз предпочитам да ми е спокойно - т.е. като теб да карам на по-висока предавка, независимо, че моторът не винаги е в оптималните обороти. Да, по този начин в ключови моменти не можеш да си играеш толкова рязко с баланса на масите (както на 2-ра предавка и на 5000 об/мин), но ако подготвиш колата за ситуацията, всичко минава наред. На 2-ра предавка в "резките" обороти според мен губя повече, защото 0.5 см по-натиснат педал на газта и започва да върви през предница, върнеш малко по-рязко, започва да презавива. Абе тегава история. А и превключванията от 2-ра към 3-та винаги се падат по някакви прави на пълна газ, което означава, че не са много милостиви към техниката.

Ако си с е36-цова кутия, ще караш само на Дракон и имаш възможност да си наредиш друго число, можеш да направиш малко сметки и да видиш с кой диф ще имаш най-малка нужда от превключвания на скорости... Аз съм го смятал за е36 М52Б28, която в момента е с 3.45. С този диф "старата" част се кара прекрасно на 3-та и си точно между "заспалите" и "резките" обороти, но между първия и втория от новите обратни се налага едно превключване 2-3 и после пак 2. Бих сложил по-дълъг, за да седя през цялото време на 2-ра между новите обратни и на 2-ра за 8-ми, като преди 10-ти слагам 3-та (това са двойният десен и двата леви след моторджийската права). Тоест превключване 2-3 както беше едно време, когато се караше плътно до стената и се спираше за остър десен на 2-ра.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook