Позиция на шофьора

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Позиция на шофьора

Мнение от k1p1 » 21 Апр 2011, 23:39

От известно време на сам съм се зачудил как точно седят в автомобила състезателите. Колко им е разстоянието до волана/ до скоростния лост ... такива неща. Някой има ли идея?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: с два километража
Мечтае да кара: e36 М3 COUPE

Re: Позиция на шофьора

Мнение от choki_pk » 22 Апр 2011, 0:33

Аз лично съм забелязал,че карат едва ли е не на почти 90 градуса.Това е задължително,за да може водача да наблюдава какво се случва с предницата на автомобила.А друго си е като мене 1,80 висок седалката и облегалката почти назад в е36-цата и добре,че си познавам габаритите на колата,та не ми се налага да си гледам предницата :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Марката е една и това е BMW,другото вече е избор на модел.. И винаги съм казвал че е по-добре да ревеш в BMW с тъмни стъкла от колкото да се смееш в някоя хонда.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Габрово
Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust

Re: Позиция на шофьора

Мнение от А.Марчев » 22 Апр 2011, 0:38

коглега състезател ли ще ставаш :mhihi: мен ми е адски интересно да ги гледам как им шават краката по педалите :ok: особенно изрудите от WRC :yes: :driving:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: с. Обнова, обл. Плевен
Пол: Мъж
Кара: E90 316i М-Пакет; Golf 5 2.0 TDI

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Leudi » 23 Апр 2011, 19:12

Веднъж Тиф Нидел спомена в някво предаване, че ръката (независимо коя) трябва като се вдигне в най-горната точка на волана (12 часа) да го допира в областта на китката.
Може ли някой да коментира дали това е така?
Nope ... it's Chuck Testa !!!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 23 Апр 2011, 19:30

Leudi написа:Веднъж Тиф Нидел спомена в някво предаване, че ръката (независимо коя) трябва като се вдигне в най-горната точка на волана (12 часа) да го допира в областта на китката.
Може ли някой да коментира дали това е така?


Точно така е ;) Като при това, не се отделя гърба от облегалката...

Седалката максимално ниско, но така, че да виждате уредите през волана и да имате обзор... Не е нужно да виждате емблемата, за да си карате колата правилно ;), познавайки габаритите и...
Облегалката трябва да е максимално изправена... Аз лично на повечето BMWта я карам на последната позиция изправена напред...
Ръката (независимо коя) трябва като се изпъне напред и в най-горната точка на волана (12 часа) да го допира в областта на китката...
Тези положения можете да регулирате чрез седалката и волана (ако се регулира) като ги местите напред-назад и във височина...
При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит ;)

Идеята на всичко това е вестибуларния ви апарат и тялото ви да приемат максимално точно силите, които действат на автомобила, съсредоточени в центъра на тежестта му, като съответно само така вие можете максимално бързо и точно да ги асимилирате и да предприемете правилните действия за контролиране на автомобила...
Също така само по този начин имате достатъчно достъп да държите здраво волана и максимален обсег да се движите въртейки го с две ръце...

choki_pk написа:...А друго си е като мене 1,80 висок седалката и облегалката почти назад в е36-цата и добре,че си познавам габаритите на колата,та не ми се налага да си гледам предницата :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аз съм 183 и карам в Е36 облегалката максимално изправена, независимо дали е спортна или обикновена седалка ;)
Така както си свикнал да караш, ако ти се наложи недай боже да реагираш в екстремна ситуация и то в момента, в който тя възниква, това много трудно ще стане ;) Опитайте с изправена седалка известно време и двете ръце на волана на 3 и 9 часа... Ще видите, че доста повече неща ще започнете да усещате и да успявате да направите :winky:

nase7o написа:коглега състезател ли ще ставаш ...


Не е задължително човек да иска да стане състезател, за да стой правилно в автомобила си, за да може да го контролира правилно ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: с два километража
Мечтае да кара: e36 М3 COUPE

Re: Позиция на шофьора

Мнение от choki_pk » 23 Апр 2011, 20:57

Прав си колега,дори веднъж усетих тръпката от това да нямаш контрол над автомобила заради това,че едвам стигаш волана с ръцете.От тогава с скорост над 80км/ч облегалката е на 90 или 120 градуса макслимално.Особено пък ако е на магистрала и със скорост задължително над 80,вече волана е на 3и15 и седалката на 90 градуса.Друг вариянт за бърза реакция в друга поза не виждам.
Изображение

Марката е една и това е BMW,другото вече е избор на модел.. И винаги съм казвал че е по-добре да ревеш в BMW с тъмни стъкла от колкото да се смееш в някоя хонда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Апр 2011, 18:38

DrivinGGoD много точно е обяснил правилната позиция на водача. Относно позицията на ръцете върху волана - на 9 и 3 часа, като лактите са свити около 90 градуса. Тези с рекаро салони могат много точно да си нагласят и позицията на краката върху предния край на седалката, така че краката да са максимално отпуснати, готови за работа с педалите. С едно изречение може да се обясни как трябва да стои водата в автомобила - така, че да не търси упора във волана и педалите при каквато и да е ситуация. Само че фабричния салон не може да ни осигури това, така че истината е в коритото :) (понеже автора пита конкретно за състезателите). Сядал съм в корито с перфектни опори (реплика на ОМП беше), за жалост не можах да покарам, но се поразмърдах наляво надясно, и съм почти сигурен, че ще се задържа на 100%. А и това, което доста хора казват - че коритата предлагали сигурност, но не и кой знае какво удобство... аз не мога да се съглася. В две корита съм сядал, и смея да кажа, че перфектно хващат чупката в кръста (нещо, което не мога да го постигна с моето рекаро). Хубавата спортна седалка предлага и добри опори за раменете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: Позиция на шофьора

Мнение от k1p1 » 26 Апр 2011, 19:08

Айде като ще се надцакваме - аз съм 1.91+(не съм се мерил от години и може и 2 метра да съм стигнал :mrgreen: )
Със стандартните седалки, максимално смъкнати и отдалечени (е36) ми е сравнително удобно(няма да коментирам как се събирам в малка кола), но все пак волана почти опира в коленете ми. Heel and toe техниката е направо немислима. При 90 градуса завиване на волана ръката ми опира в коляното, което хич не ми харесва. Замислих се, дали няма да ми е по-удобно, ако удължа фланеца на волана (харесвам си оригиналния волан), но не знам дали е предвиден кабела за ABS да бъде малко по-дълъг. Иначе в списъка за пазар са включени корита и евентуално M-ков волан :kuku:
DrivinGGoD написа:
Leudi написа:Веднъж Тиф Нидел спомена в някво предаване, че ръката (независимо коя) трябва като се вдигне в най-горната точка на волана (12 часа) да го допира в областта на китката.
Може ли някой да коментира дали това е така?


Точно така е ;) Като при това, не се отделя гърба от облегалката...

Седалката максимално ниско, но така, че да виждате уредите през волана и да имате обзор... Не е нужно да виждате емблемата, за да си карате колата правилно ;), познавайки габаритите и...
Облегалката трябва да е максимално изправена... Аз лично на повечето BMWта я карам на последната позиция изправена напред...
Ръката (независимо коя) трябва като се изпъне напред и в най-горната точка на волана (12 часа) да го допира в областта на китката...
Тези положения можете да регулирате чрез седалката и волана (ако се регулира) като ги местите напред-назад и във височина...
При натискане на педалите трябва краката ви да са свити в коляното, като в покой са отпуснати на седалката и имат максимален контакт с нея, за да не се уморяват... Това най-лесно се регулира при BMW, като крака ви при покой и опрян в почиващия педал вляво опира изцяло отдолу в седалката и е леко свит ;)

Идеята на всичко това е вестибуларния ви апарат и тялото ви да приемат максимално точно силите, които действат на автомобила, съсредоточени в центъра на тежестта му, като съответно само така вие можете максимално бързо и точно да ги асимилирате и да предприемете правилните действия за контролиране на автомобила...
Също така само по този начин имате достатъчно достъп да държите здраво волана и максимален обсег да се движите въртейки го с две ръце...

choki_pk написа:...А друго си е като мене 1,80 висок седалката и облегалката почти назад в е36-цата и добре,че си познавам габаритите на колата,та не ми се налага да си гледам предницата :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аз съм 183 и карам в Е36 облегалката максимално изправена, независимо дали е спортна или обикновена седалка ;)
Така както си свикнал да караш, ако ти се наложи недай боже да реагираш в екстремна ситуация и то в момента, в който тя възниква, това много трудно ще стане ;) Опитайте с изправена седалка известно време и двете ръце на волана на 3 и 9 часа... Ще видите, че доста повече неща ще започнете да усещате и да успявате да направите :winky:

nase7o написа:коглега състезател ли ще ставаш ...


Не е задължително човек да иска да стане състезател, за да стой правилно в автомобила си, за да може да го контролира правилно ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 19.01.2010

Re: Позиция на шофьора

Мнение от M17cH » 26 Апр 2011, 20:25

Имаше една интересна книжка в нета на име "ПЕТТЕ СЕКУНДИ ПРЕДИ КАТАСТРОФАТА" и там беше описано какво е правилното разположение на водача зад волана. Разбира се, не става дума за състезателно шофиране, но много хора биха се подвели (или влезли във филма) че и на магистралата като караш със 100+ трябва да си лепнеш седалката вертикална. За продължителен път центъра на тежестта на водача трябва да е в седалката, за да се сведе умората на водача до минимум, лично не виждам това как би станало с вертикална седалка :)

потърсете книжката :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Позиция на шофьора

Мнение от bavar4o.70 » 26 Апр 2011, 21:34

Прави сте.Аз също се чудя как би реагирал някой в екстремна ситуация като си е отдалечил седалката и едва достига педалите,и облегалката ,почти легнал и с една разпъната ръка ,едва докосвайки волана с длан.Такъв просто ще си умре като тежкар.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 27 Апр 2011, 9:09

M17cH написа:Имаше една интересна книжка в нета на име "ПЕТТЕ СЕКУНДИ ПРЕДИ КАТАСТРОФАТА" и там беше описано какво е правилното разположение на водача зад волана. Разбира се, не става дума за състезателно шофиране, но много хора биха се подвели (или влезли във филма) че и на магистралата като караш със 100+ трябва да си лепнеш седалката вертикална. За продължителен път центъра на тежестта на водача трябва да е в седалката, за да се сведе умората на водача до минимум, лично не виждам това как би станало с вертикална седалка :)

потърсете книжката :)


По тази логика с центъра на тежестта на водача, най-добре човек да си лежи докато кара... Така тялото няма да носи никаква тежест :mhihi:

И точно когато караш на магистрала или с висока скорост трябва да си седнал правилно, да имаш контрол над автомобила и да можеш да усетиш всичко и съответно да реагираш, защото тогава нещата се случват най-бързо и са най-фатални... Ако възникне умора то тя не трябва да се коригира с лягане в седалката по време на каране, а с почивка в спряло положение... Гарантирам, че каране в рамките на допустимите 8 часа не е уморително в правилната позиция... Да не говорим, че никога не съм чувал в BMW Driver Training или друга школа за шофиране да говорят, че правилната позиция, която проповядват (дефинирана по начините, които споменах) е в противовес с умората при шофиране :winky: Така, че смятам да им се доверя... Не съм сигурен обаче дали книга "5те секунди преди катастрофата" е толкова достоверен източник :roll:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Dirty M5 driveR » 27 Апр 2011, 18:24

Мда. Аз като си купих е36-цата, на връщане от София бях в кофти позиция (просто ми липсваше опит) и без да искам се убедих как колата поднася, и усещаш чак като е почти твърде късно :mhihi: За щастие се разминах с 3-4 камшика при 120км/ч, но можеше и да не успея да я овладея. Оттогава карам доста изправен, и смея да твърдя че разликата е огромна. За умората не съм съгласен - не мисля, че тази позиция предразполага към умора. Тя неизбежно ще настъпи след известен период каране, но това се лекува с почивка и с нищо друго ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Позиция на шофьора

Мнение от bavar4o.70 » 27 Апр 2011, 19:01

Dirty M5 driveR написа:Мда. Аз като си купих е36-цата, на връщане от София бях в кофти позиция (просто ми липсваше опит) и без да искам се убедих как колата поднася, и усещаш чак като е почти твърде късно :mhihi: За щастие се разминах с 3-4 камшика при 120км/ч, но можеше и да не успея да я овладея. Оттогава карам доста изправен, и смея да твърдя че разликата е огромна. За умората не съм съгласен - не мисля, че тази позиция предразполага към умора. Тя неизбежно ще настъпи след известен период каране, но това се лекува с почивка и с нищо друго ;)

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Позиция на шофьора

Мнение от plam81 » 27 Апр 2011, 19:51

Много интересна тема.По-принцип и аз винаги гледам да съм изправен на седалката, но
така и не мога да се оправя с опирането на краката във волана. :roll:
Нещо не ми остава място и колената ми почти опират във волана .
Няма никакво място и това в 39-ка. :oops:
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Позиция на шофьора

Мнение от plam81 » 27 Апр 2011, 22:05

ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook