Позиция на шофьора

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 31 Авг 2011, 16:16

Има връзка между работата на вестибуларния апарат и положението на тялото. Колкото по-изправен си, толкова по-добре и правилно работи той... Според мен основно, разликата за която ти спомена се дължи на специфичните особености на конструкцията на болидите, защото само те са така... във всяка една друга състезателна кола (много по-близки до уличните коли) състезателните седалки са максимално изправени... т.е. това е най-правилната позиция зад волана в една туристическа кола ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Fear » 31 Авг 2011, 16:18

Tака е, а в оpen wheel класовете пилотите са почти легнали, за да може голямата част от масата на пилота да е максимално близко до земята, т.е., болидът да има възможно най-нисък център на тежестта. :)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Позиция на шофьора

Мнение от Turturelo » 04 Сеп 2011, 8:56

S204 написа:
И малко критика относно линка на Turturelo - това относно 5-те сантиметра от главата до тавана е много относително - всеки автомобил е с различен профил.
Начините на завиване, показани в клиповете не са препоръчителни за използване при автомобили с нормално дълъг ход на волана (около 3.5 оборота от край до край). Заключването на ръцете (показано в първия клип) намалява усета върху автомобила и увеличава многократно времето за корекция при нужда.


В цитираното обяснение не пише 5 cm на нито едно място, пише 5 пръста (или юмрук разстояние)!
Преди самото обяснение пише "Има 5 стъпки за настройване на шофьорската седалка, които в общия случай (стандартна височина и средностатистически автомобил) са отправна точка за правилната позиция на шофьора в автомобила".

Относно начините на завиване - както каза DrivingGod на всичко над 40 км/ч няма да ти се наложи да завиеш повече от "заключващия" захват. Независимо с каква рейка си - нормална/ActiveSteering и т.н., говорейки за нормално шофиране, това е правилната техника. Излишно е да казвам колко Driver Training институции застават зад нея и я пропагандират, но ще започна с BMW Fahrer Training. Не само, че не се намаля усета, напротив - двете ти ръце са винаги на волана, можеш да избегнеш изскочило неусетно препятствие и да нанесеш нужните корекции, ако автомобила тръгне да излиза извън контрол. Наистина стоя и се почесвам по главата, недоумявайки какво имаш предвид с "увеличаване многократно времето за корекция"?!

Проблемът на тази тема е, че се изсипват прекалено много мнения и визии относно правилното завиване и стоене зад волана, а за общо улеснение - тя е само една.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Re: Позиция на шофьора

Мнение от S204 » 14 Сеп 2011, 8:58

Turturelo написа:Проблемът на тази тема е, че се изсипват прекалено много мнения и визии относно правилното завиване и стоене зад волана, а за общо улеснение - тя е само една.

Защо това да е "проблем"? Нали затова се нарича "форум", да има дискусия, да се споделят различни мнения и чрез подходяща аргументация да се разбере чие е правилното. Съвсем нормално е да има много гледни точки относно дискутираната тема и не е лошо да се чуят/видят колкото се може повече - от всеки клип или статия може да се извлече нещо полезно.
С цялото ми уважение към труда, опита ти и институцията която представляваш, не смятам че начина на шофиране може да се сведе до някакъв стереотип. Познавайки различни техники, човек преценява как да ги комбинира и кои от тях да използва в дадена ситуация.
Не искам да влизаме в безкрайни спорове, ще кажа, че не одобрявам заключването на ръцете в ежедневието (най-малкото чисто физиологично всяка стойка, различна от естествената натоварва допълнително организма в стресова ситуация).
Щом инструктурите са преценили, че е удачна, ще я преподават.
Поздрави! :)

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Позиция на шофьора

Мнение от DrivinGGoD » 14 Сеп 2011, 9:13

S204 написа:... Познавайки различни техники, човек преценява как да ги комбинира и кои от тях да използва в дадена ситуация...


Проблема се крие точно тук ;) Много малко хора правилно могат да "преценяват" как да комбинират дадени техники или пък как сами да достигнат до правилните такива... много хора (особено у нас) имат самочувствието, че разбират адски много и имат страхотни способности... а всъщност е точно обратното... карането по нашите пътища и шофьорите ни са един своеобразен "Х-фактор" - всякакви индивиди си мислят, че са "най-големите и най-способните", а всъщност са гола вода... куца ни самоусещането и реална преценка за това, което можем и правим... та и за това е по-добре, всички да следват един стереотип, който със сигурност работи, защото всяка неправилна импровизация може да е фатална дори в някой случаи :winky:

Иначе безпорно, хора, които наистина могат да изградят правилната съвкупност от най-добрите похвати ширещи се в автомобилния свят ще бъдат много много добри :bowdown: 8) :twisted: :driving: ... но са малцина на фона на общата маса :confused:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook