Рязко спиране
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Рязко спиране
Онaзи вечер излизам с 80 (в града беше ) от един десен завой и един Honda-джия се включва в главния път от дясната ми страна. Викам си "Видял ме е, ще си остане в дясната лента".. Да, ама не - без мигач тръгна да навлиза в лявата и като видях, че ще ме засече - спирачката до долу, ABS-ът се включи моменталически.. В последните 3-4 метра пуснах спирачката за много малко - колкото да кривна още малко наляво с цел да го избегна - и пак я настъпах до долу, при което спрях на 30-40см вляво от задницата му.. Откакто ми се случи това си следя скоростта в градски условия, че стават бели
Гумите ми са препоръчаните от BMW RFT Goodyear Eagle NCT5 в много добро състояние.
Гумите ми са препоръчаните от BMW RFT Goodyear Eagle NCT5 в много добро състояние.
- CivilWarrior
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 172
- Регистриран на: 21.07.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i vanus 94г.
Re: Рязко спиране
Незнам за какво спорите?Колата е с ABS това е най-добрия начин за спиране:
"Антиблокираща система
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Антиблокиращата система (ABS) е предназначена да предотврати блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път. ABS обезпечава максимално възможното сцепление с пътя при рязко спиране, при което спирачният път става значително по-къс и автомобилът запазва управляемостта.
При рязко спиране и особено когато пътят е хлъзгав, колелата на автомобила могат да блокират. В такава ситуация автомобилът се плъзга като шейна на пътя, при което спирачният път се удължава значително и се губи контрол върху управлението. Ето защо в съвременните автомобили се монтират антиблокиращи системи. Абревиатурата ABS (Ей Би Ес) е съкращение от anti-lock braking system (антиблокираща система).
ABS при обикновено спиране не действа, тя се задейства само когато колелата са на път да блокират. Системата се управлява от микрокомпютър (самостоятелно обособен електронен блок), който получава сигнали за въртенето на колелата от монтираните в тях датчици. Микрокомпютъра обработва получената информация и чрез електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност (флуид) към колелата. Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил.
Автомобилите с ABS имат на арматурното табло индикатор, указващ действието на системата. При подаване на контакт индикаторът светва и угасва няколко секунди след потеглянето (5-7 км/ч). Индикаторът светва при задействане на системата - т.е. при аварийно спиране. ABS включва в себе си и набор от функции за самодиагностика през определен период (секунди). Ако по време на движение индикаторът светне, без да е натиснат педала на спирачката, това означава, че при самодиагтостиката е открит отказ в системата и задачата на индикатора в този случай е да предупреди за това водача. В такива случаи автомобилът ще може да спира, но без действието на антиблокиращата система.
При автомобилите с ABS в случай на аварийно спиране спирачният педал се натиска винаги с всичка сила заедно с педала на съединителя. ABS само оптимизира процеса на спиране, осигурявайки максимална ефективност на спирачките. Но системата не може да намали спирачния път под един физически праг, зависещ в много голяма степен от скоростта на автомобила и коефициента на сцепление между гумите и пътя. ( Дължината на спирачния път се определя главно от състоянието и вида на пътната настилка. )"
"Антиблокираща система
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Антиблокиращата система (ABS) е предназначена да предотврати блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път. ABS обезпечава максимално възможното сцепление с пътя при рязко спиране, при което спирачният път става значително по-къс и автомобилът запазва управляемостта.
При рязко спиране и особено когато пътят е хлъзгав, колелата на автомобила могат да блокират. В такава ситуация автомобилът се плъзга като шейна на пътя, при което спирачният път се удължава значително и се губи контрол върху управлението. Ето защо в съвременните автомобили се монтират антиблокиращи системи. Абревиатурата ABS (Ей Би Ес) е съкращение от anti-lock braking system (антиблокираща система).
ABS при обикновено спиране не действа, тя се задейства само когато колелата са на път да блокират. Системата се управлява от микрокомпютър (самостоятелно обособен електронен блок), който получава сигнали за въртенето на колелата от монтираните в тях датчици. Микрокомпютъра обработва получената информация и чрез електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност (флуид) към колелата. Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил.
Автомобилите с ABS имат на арматурното табло индикатор, указващ действието на системата. При подаване на контакт индикаторът светва и угасва няколко секунди след потеглянето (5-7 км/ч). Индикаторът светва при задействане на системата - т.е. при аварийно спиране. ABS включва в себе си и набор от функции за самодиагностика през определен период (секунди). Ако по време на движение индикаторът светне, без да е натиснат педала на спирачката, това означава, че при самодиагтостиката е открит отказ в системата и задачата на индикатора в този случай е да предупреди за това водача. В такива случаи автомобилът ще може да спира, но без действието на антиблокиращата система.
При автомобилите с ABS в случай на аварийно спиране спирачният педал се натиска винаги с всичка сила заедно с педала на съединителя. ABS само оптимизира процеса на спиране, осигурявайки максимална ефективност на спирачките. Но системата не може да намали спирачния път под един физически праг, зависещ в много голяма степен от скоростта на автомобила и коефициента на сцепление между гумите и пътя. ( Дължината на спирачния път се определя главно от състоянието и вида на пътната настилка. )"
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата
Re: Рязко спиране
Мака че съм със доста малко опит зад волана (на19 съм) но не съм си бягал от часовете по физика знам че сцеплението е най-високо преди гумите да поднесат следователно (фактически дефакто) ако колата е нова (достатъчно спирачна сила за да блокира всяко колело) и има АБС (система против блокиране) то тогава електрониката и физиката ще се съчетаят и ще спират колелата с точната сила, което прави всяка съединително скоростна и ръчна намеса безсмислена. Ако обаче колата е стара и не е ходила редовно до ГП-то и няма достатъчно спирачна сила да блокира колелата докато се движи с над 60 (пример) то в такъв случаи с ръчна и или двигателна спирачка ще помогнем НО спирачната сила не е равномерна при спиране с двигателя а и ако имаме време за смяна на скорости то значи не е напечено. Според мен това си заслужава ако сме с 4х4 и имаме типтроник, където бързо може да смъкваш оборотите.
За тези които спират със двигател ще кажа само, че е готино но едни накладки са доста по-евтини от един съединител.
За тези които спират със двигател ще кажа само, че е готино но едни накладки са доста по-евтини от един съединител.
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Рязко спиране
vicho написа:dimithur написа:...
Ми и аз споделям мнение - спирам си със спирачките и ако вида, че не става бега у лево или у десно Ма за целта требва и двете ръце да са на волана .
ако направиш една статистика, гаранция давам, че 90% от шАфьорите карат с една ръка, най-често опъната на 12 часа на волана хем е по-гъзарско, хем е по-удобно, хем пичките ти виждат часовника
за тези който карат така с едната ръка и почти целите излязли от прозореца да се покажат просто НЯМАМ КОМЕНТАР ! страшна гледка са отстрани
А до колкото за спирането , мисля че хората са го измисли да се спира със средният педал вече който си иска може да си допълва със скоростите по желание Който както си е свикнал
- Lattri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Re: Рязко спиране
Рязкото спиране става винаги с левия крак (тези, които са с автоматик няма да ме разберат).
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Рязко спиране
Lattri написа:Рязкото спиране става винаги с левия крак (тези, които са с автоматик няма да ме разберат).
Моля Викаш добре е да оставим колата на скорост, а ? Или с десния крак натискаш съединителя докато спираш с левия...
Егати темата, как да спирам -> лол
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- _galio_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 15.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: ///M43
- Мечтае да кара: в изтребителната авиация
- Детайли за колата: компот в сливов цвят
Re: Рязко спиране
Lattri написа:Рязкото спиране става винаги с левия крак (тези, които са с автоматик няма да ме разберат).
баш тея с автоматик могат да те разберат
при автомата левият крак е винаги свободен и може да се ползва постоянно за спирачка, включително без да се намалява газта или пък да стои на степенката и десният да играе heel-toe през цялото време, за което автомата е пак по-удобен, щото педалът на спирачката е доста по-широчък ...
освен това автоматът също може да се спира с ръчно намаляване на скорости или изключване от скорост ...
а екстремното спиране може да е и на дистанции над 50 метра, понеже като караш със 170 км/ч и пред теб два тира изпреварват други два тира, все пак трябва да започнеш да спираш ...
и всякога този, който е свикнал да спира с ляв крак, ще е по-бърз, щото реакцията е по-бърза ...
и не виждам кво пречи да скочиш с левия крак на спирачката и с ръка да изключиш лоста от скорост, без съединител ...
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът
- Lattri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Re: Рязко спиране
Това, което имам в предвид е, че при хората с ръчни скорости, левия крак е доста по трениран отколкото при тези с автоматик. Причината е постоянното боравене със съединителя. Майтапа на страна, но левия крак никога не трябва да се използва при спиране (нормално или внезапно). Веднъж като си карах съвсем нормално едвам докоснах спирачния педал с левия крак и за малко да си забия главата в таблото . Ако десния крак е Червената Шапчица то левия е Крали Марко. Имам чувството, че ако скоча доста сериозно на спирачката с левия крак, ще пробия дупка в купето и ще започне едно спиране като по Флинстоунс.
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
Re: Рязко спиране
Lattri написа:Това, което имам в предвид е, че при хората с ръчни скорости, левия крак е доста по трениран отколкото при тези с автоматик. Причината е постоянното боравене със съединителя. Майтапа на страна, но левия крак никога не трябва да се използва при спиране (нормално или внезапно). Веднъж като си карах съвсем нормално едвам докоснах спирачния педал с левия крак и за малко да си забия главата в таблото . Ако десния крак е Червената Шапчица то левия е Крали Марко. Имам чувството, че ако скоча доста сериозно на спирачката с левия крак, ще пробия дупка в купето и ще започне едно спиране като по Флинстоунс.
Със спирането с левия крак се свиква точно след 4-5 натискания на спирачката с него.
А пък ако човек е фен на симулаторите като мен, това изобщо не е проблем. В различните класове коли в iRacing например се спира по различен начин, т.е. ползват се и двата крака. В open wheel класовете си спирам само и единствено с левия крак.
В крайна сметка - всичко е до навик.
- Shazzrah
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 5.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: конкуренцията да не спи :)
Re: Рязко спиране
При екстремно спиране:
Спирачния педал се натиска с всичка сила. Най-добре спира автомобилът когато е на предела на сцеплението. А за това се грижи АБС-ът. => при нужда от екстремно спиране съединител + спирачка до края!!!Реално се губят ценни секундди да се смъкват предавки при такъв вид спиране, а и смисъл няма!АБС-ът е измислен за тази цел да държи колелата на прага на сцеплението.
Ако колата е без АБС действа д/г същия принцип. Спирачка до края!!!Това е оптималния вариант за спиране като при възможност за корекция в посоката на автомобила се отпуска спирачката за секунда коригира се пътя на автомобила и пак спирачка до края!
Аз смятам, че когато човек кара в допустимите ограничения и следи целия път и поведението на всеки един участник в движението, няма да има нужда да прибягва до ексремно спиране и тн.
Спирачния педал се натиска с всичка сила. Най-добре спира автомобилът когато е на предела на сцеплението. А за това се грижи АБС-ът. => при нужда от екстремно спиране съединител + спирачка до края!!!Реално се губят ценни секундди да се смъкват предавки при такъв вид спиране, а и смисъл няма!АБС-ът е измислен за тази цел да държи колелата на прага на сцеплението.
Ако колата е без АБС действа д/г същия принцип. Спирачка до края!!!Това е оптималния вариант за спиране като при възможност за корекция в посоката на автомобила се отпуска спирачката за секунда коригира се пътя на автомобила и пак спирачка до края!
Аз смятам, че когато човек кара в допустимите ограничения и следи целия път и поведението на всеки един участник в движението, няма да има нужда да прибягва до ексремно спиране и тн.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рязко спиране
абе искам само хората който тука са писали, че абс-а е кофти работа и къде спират от скоростите, както си карат като им изкочи некой къде го е напекла главата на улицата пред колата или нещо внезапно стане пред вас директно, да ми обеснят как ще ги връщат тия скорости като ръцете ти стискат волана като килче злато и как ще "боравят" със педала на спирачката като крака ти на спирачката секи момент ще пробие пода.
мене ми се случи подобно нещо една вечер ми изкочи пред колата неква къде гледаше в другото платно по необясними причини и беше много "яко" без абс като натиснах спирачката колата изгасна в движение. супер е - хидравлика и серво на спирачките bb...
отделно, че абс-а ти го елиминира това и ти помага да спираш на скорост което е достатъчно. а искам некой хитрец да ми покаже как ще спира през скоростите и без абс като заключат колелата и не е натиснал съединителя...
мене ми се случи подобно нещо една вечер ми изкочи пред колата неква къде гледаше в другото платно по необясними причини и беше много "яко" без абс като натиснах спирачката колата изгасна в движение. супер е - хидравлика и серво на спирачките bb...
отделно, че абс-а ти го елиминира това и ти помага да спираш на скорост което е достатъчно. а искам некой хитрец да ми покаже как ще спира през скоростите и без абс като заключат колелата и не е натиснал съединителя...
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Рязко спиране
само да кажа
http://www.youtube.com/watch?v=zqRM3wjSr3M
http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus ... er&list=UL
This is a test of BMW e36 325i stock brake system with ABS turned on this time.
The stopping distance from 120 km/h to 0 with ABS turned on was 41.50 meters and it was hugely improved comparing to the braking distance with locked wheels, which was 78 meters.
This test was then repeated 8 times, here are the results:
Test 1 - 41.50 meters
Test 2 - 45.00 meters
Test 3 - 44.25 meters
Test 4 - 45.00 meters
Test 5 - 45.80 meters
Test 6 - 44.25 meters
Test 7 - 46.80 meters
http://www.youtube.com/watch?v=yVAjAK5XlfI
е36 с ABS
A demo showing stopping distance from 200km/h under ideal conditions: 278m.
те ви и астра
http://www.youtube.com/watch?v=nORxcIGp ... re=related
а на тези, които са в графата "Аз спирам на ръба на сцеплените" им пожелавам успех
http://www.youtube.com/watch?v=zqRM3wjSr3M
http://www.youtube.com/watch?v=w9gKlQus ... er&list=UL
This is a test of BMW e36 325i stock brake system with ABS turned on this time.
The stopping distance from 120 km/h to 0 with ABS turned on was 41.50 meters and it was hugely improved comparing to the braking distance with locked wheels, which was 78 meters.
This test was then repeated 8 times, here are the results:
Test 1 - 41.50 meters
Test 2 - 45.00 meters
Test 3 - 44.25 meters
Test 4 - 45.00 meters
Test 5 - 45.80 meters
Test 6 - 44.25 meters
Test 7 - 46.80 meters
http://www.youtube.com/watch?v=yVAjAK5XlfI
е36 с ABS
A demo showing stopping distance from 200km/h under ideal conditions: 278m.
те ви и астра
http://www.youtube.com/watch?v=nORxcIGp ... re=related
а на тези, които са в графата "Аз спирам на ръба на сцеплените" им пожелавам успех
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рязко спиране
готини клипчета
не бе vicho, то има такива къде спират на ръба на сцеплението, ма май не са тука ми обикновено съм чувал, че имат квалификации в събота и състезания в неделя
не бе vicho, то има такива къде спират на ръба на сцеплението, ма май не са тука ми обикновено съм чувал, че имат квалификации в събота и състезания в неделя
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Рязко спиране
zBoost написа:готини клипчета
не бе vicho, то има такива къде спират на ръба на сцеплението, ма май не са тука ми обикновено съм чувал, че имат квалификации в събота и състезания в неделя
дори там ABS-а е помагал и то доста на пилотите, но е забранен в началото на 90-те
така, че спора за и против ABS е напълно безсмислен!
колкото до връщане на предавки, там е същата работа
и все пак да кажа, че докато карах на Калояново (по време на Тайм Атак на събора) използвах моторната спирачка, но не за да спра по-бързо, а да запазя нормалните спирачки и да няма брутален фейдинг на 3-та+ обиколка.
Ако, имах хубави спирачки, сиреч добре охлаждащи се с големи дискове, хич няма да връщам, 3-та, 2-ра, ами от 4-та спирачки и направо втора за завоя
и те така!
рязкото спиране се прави с рязък скок на средния педал и по възможност крайния ляв не знам, защо умуваме очевидни неща
Shazzrah написа:Аз смятам, че когато човек кара в допустимите ограничения и следи целия път и поведението на всеки един участник в движението, няма да има нужда да прибягва до ексремно спиране и тн.
има неща, които не зависят от пилота (шАфьора)
деца, кучета, магарета, лелки, баби, дядовци и ред други, които ще те ПРИБЯГНАТ до екстремно спиране
You said: "Time will change!" What if it changes you?
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани