Превключване?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
15 мнения
• Страница 1 от 1
Превключване?
За да тръгна плавно(без тлацъци)и също за да превключа от една скорост на друга(пак без тлацъци) ми отнема доста време.Това става така защото пускам саединитела много бавно от страх,че ако го пусна по-бързо няма да стане плавно.Така едно тръгване ми отнема 4-5сек,а като гледам рали състезателите за толкова време те вече са подминали 100 Дайте ми малко съвети как да извършвам тези процедури по-бързо.Колата е Lada 2104
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Ми то това е трудно ако питаш мен за обяснение с практика се оправя.Като бях на 14 преди 2 години и аз сецях яко.Моя съвет е да пускаш съединитела по-бързо и плавно,а за да не ти сеца от 1 към 2-ра и така нататък не пускай рязко или прекалено бързо съединителя
ТДС - Турбо Див Селянин
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Превключване?
еее и аз на такава се учех много беше читаваM6 написа:: Lada 2104
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
Impasse написа:Кой квото да ти каже все тая Сядаш,караш,усещаш си колата къде и как ти отделя съединителя и работата мръдва
с питане няма да се научиш да караш , а с каране . Каране му е майката полека-лека и умната , прави си стартове и т.н. ти трябва сам да си усетиш .
П.П. Рали пилотите не ги гледай , незабравяй че си в Лада .
b.t.w те тръгват на ръчна в повечето случеи и полусъединител , ма както и да е , както казах ти си на етап лада засега мисли за нея .
(да не се обидиш , казвам ти го защото трябва да усещаш автомобила в които седиш , а не да викаш ей тоя как го прави тва . . .)
Най-мразя да съм прав!!!
Re: Превключване?
madpetio написа:еее и аз на такава се учех много беше читаваM6 написа:: Lada 2104
Тази която карам аз завива на страни сама. А като натиснаш спирачките още повече.
14 преди 2 години и аз сецях яко.
На каква кола?Токава сигурно ти е било доста трудно,мислел ли си за автоматик?Сега свикна ли и изобщо как върви този процес при теб?
Сядаш,караш,усещаш си колата къде и как ти отделя съединителя и работата мръдва
От една страна е така.Вси пак не съм свикнал кога отделя съединитела-вси пак имам само 17км с тази кола.
с питане няма да се научиш да караш , а с каране
Ами това е много вярно,но нямам тази възможност,все пак съм на 14.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
На по лоша машина ЖИГУЛА А сега какво я правя Като си купя кабел за телефона ще кача филмчета да видиш
ТДС - Турбо Див Селянин
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
първо да кажа че съм силно против хора без шофьорски книжки да сядат зад волана в отсъствието на родителско тяло
а ся по темата:
докато се движиш да речем със 60 на трета скорост си на 2000 оборота като натиснеш съединителя и пуснеш газта оборотите падат на 800 сменяш предавката и после като пуснеш съединителя оборотите пак остават около 800-1000 и колата забива носа (ефекта на моторната спирачка), другия вариант е ако подадеш много каз и качиш примерно на 4000 оборота и тогава пуснеш съединителя - колата се изтрелва напред (или поне се опитва - зависи от мощността)
за да можеш да превключиш плавно скоростта без да има придъпрвания трябва оборотите на двигателя да отговарят на предавката и скоростта на автомобила
т. е. ако на 3та скорост при 60 км/ч си на 3000 оборота а на 4-та пак с 60км/ч си на 2000 оборота едновременно с пускането на съединителя трябва да подадеш газ и да вдигнеш оборотите на 2000, при плавно пускане на съединителя с едновременно също толкова плавно подаване на газ се получа плавното превключване на предавките без да има придърпвания
това е на теория, а на практика трябва каране за да се усъвършенства техниката
а ся по темата:
докато се движиш да речем със 60 на трета скорост си на 2000 оборота като натиснеш съединителя и пуснеш газта оборотите падат на 800 сменяш предавката и после като пуснеш съединителя оборотите пак остават около 800-1000 и колата забива носа (ефекта на моторната спирачка), другия вариант е ако подадеш много каз и качиш примерно на 4000 оборота и тогава пуснеш съединителя - колата се изтрелва напред (или поне се опитва - зависи от мощността)
за да можеш да превключиш плавно скоростта без да има придъпрвания трябва оборотите на двигателя да отговарят на предавката и скоростта на автомобила
т. е. ако на 3та скорост при 60 км/ч си на 3000 оборота а на 4-та пак с 60км/ч си на 2000 оборота едновременно с пускането на съединителя трябва да подадеш газ и да вдигнеш оборотите на 2000, при плавно пускане на съединителя с едновременно също толкова плавно подаване на газ се получа плавното превключване на предавките без да има придърпвания
това е на теория, а на практика трябва каране за да се усъвършенства техниката
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Вместо да седиш тука и да четеш, по-добре сядаш и само се oпитваш тва е. А относно колата аз се учех на Лада Нива като бях 8 клас и ми беше по-трудно,защото докато нацела скороста направо ... . Вервай ми обаче научиш ли се да караш лада с всички други видове коли ще ти е по-лесно.
Последна промяна SpUd3r на 01 Ное 2005, 20:17, променена общо 1 път
Tux0 Ca !
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
DEFLEPPARD написа:първо да кажа че съм силно против хора без шофьорски книжки да сядат зад волана в отсъствието на родителско тяло
а ся по темата:
докато се движиш да речем със 60 на трета скорост си на 2000 оборота като натиснеш съединителя и пуснеш газта оборотите падат на 800 сменяш предавката и после като пуснеш съединителя оборотите пак остават около 800-1000 и колата забива носа (ефекта на моторната спирачка), другия вариант е ако подадеш много каз и качиш примерно на 4000 оборота и тогава пуснеш съединителя - колата се изтрелва напред (или поне се опитва - зависи от мощността)
за да можеш да превключиш плавно скоростта без да има придъпрвания трябва оборотите на двигателя да отговарят на предавката и скоростта на автомобила
т. е. ако на 3та скорост при 60 км/ч си на 3000 оборота а на 4-та пак с 60км/ч си на 2000 оборота едновременно с пускането на съединителя трябва да подадеш газ и да вдигнеш оборотите на 2000, при плавно пускане на съединителя с едновременно също толкова плавно подаване на газ се получа плавното превключване на предавките без да има придърпвания
това е на теория, а на практика трябва каране за да се усъвършенства техниката
ами ако нямам оборотомер, съм прецакан така ли?
а и така с обесняване, звучи, че все едно предавките се превключват по 5 минути, а не по 0.5-1.5 секунди
сядаш и караш - както те посъветваха колегите, колкото повече, толкова по-много!
бтв. ако съединителя не е ОК, тласъците са неизменни...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- The_Wizard.
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Превключване?
Бе не, че аз съм човека, който трябва да ти дава акъл, но все пак...
Щом си на 14 давай по-полека. Не гледай състезателите. Според мен трябва да почнеш на полигон. Там ще си докато започнеш да тръгваш (плавно) и най-вече да СПИРАШ То е по-важно И задължително с придружител. Аз така карах с баща ми. Не е голям педагог, но много ми помогна. Помогна ми да се науча да не бързам. Наистина радко успявах да го навия, но се получава. След като овладееш тръгването и спирането можеш да почнеш да караш и по кварталните улички, ако не са много натоварени. Повярвай ми ако се обърнеш към баща ти той ще ти даде доста съвети. Но винаги знай:
Колата е оръжие Когата се качиш, вече си с единия крак в затвора, а с другия в гроба
Затова е важно да си сигурен в себе си. Никога не се надценявай. Ако си сигурен с 30км/ч, тогава карай с толкова. По повод карането на лада съм напълно съгласен, че е доста трудна за каране. Питай човека, който кара твоята лада дали няма някакви дефекти, с които трябва да се съобразяваш.
Аз съм карал лада 7-ца - на дядо ми, която имаше луфт на спирачката. Доста неприятно се изненадах, когато тръгнах да намалявам пред едно кръстовище, но колата си се движеше със същата скорост = Спирачка (почти с двата крака) и заковаване на място (нямащо нищо общо с плавното спиране). Тогава дядо ми каза: "Не ти ли казах, че има малък луфт!?"
P.S.
Надявам се да ме разбереш правилно! И Успех!
Щом си на 14 давай по-полека. Не гледай състезателите. Според мен трябва да почнеш на полигон. Там ще си докато започнеш да тръгваш (плавно) и най-вече да СПИРАШ То е по-важно И задължително с придружител. Аз така карах с баща ми. Не е голям педагог, но много ми помогна. Помогна ми да се науча да не бързам. Наистина радко успявах да го навия, но се получава. След като овладееш тръгването и спирането можеш да почнеш да караш и по кварталните улички, ако не са много натоварени. Повярвай ми ако се обърнеш към баща ти той ще ти даде доста съвети. Но винаги знай:
Колата е оръжие Когата се качиш, вече си с единия крак в затвора, а с другия в гроба
Затова е важно да си сигурен в себе си. Никога не се надценявай. Ако си сигурен с 30км/ч, тогава карай с толкова. По повод карането на лада съм напълно съгласен, че е доста трудна за каране. Питай човека, който кара твоята лада дали няма някакви дефекти, с които трябва да се съобразяваш.
Аз съм карал лада 7-ца - на дядо ми, която имаше луфт на спирачката. Доста неприятно се изненадах, когато тръгнах да намалявам пред едно кръстовище, но колата си се движеше със същата скорост = Спирачка (почти с двата крака) и заковаване на място (нямащо нищо общо с плавното спиране). Тогава дядо ми каза: "Не ти ли казах, че има малък луфт!?"
P.S.
Надявам се да ме разбереш правилно! И Успех!
- THUNDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 8.08.2004
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: vRS
Re: Превключване?
M6 написа:Вси пак не съм свикнал кога отделя съединитела-вси пак имам само 17км с тази кола..
Ами тук е скрит отговора пич - практика, практика и бензин отвреме-навреме
Пък ако Господ те е дарил и с усет ...
Live and let Die!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани