Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от DrivinGGoD » 05 Окт 2010, 10:35

Искам да помоля всички да се отнасят по-сериозно с темата...

Сега по същество, иска ми се всички ясно да разберат, че е несериозно да се говори за дрифт или за стабилно поведение на автомобила, ако той е неизправен, както каза колегата... Мисля, че всички са наясно, че при наличие на неподходящи за сезона гуми, изпуснали амортисьори и т.н. фактори говорещи за несериозно отношение, всички правила и теории нямат никаква приложимост... Един такъв автомобил е непредвидим преди настъпването на някаква нестабилност и неконтролируем след това... Така, че за каквито и да било неща да си говорим тук, с един такъв автомобил на пътя те са неприложими...

От там нататък вече, при положение, че всичко в автомобила е изрядно, може да се говори по-сериозно за това какво и кога се прави и как различните подобрения по него влиаят на поведението му при различни ситуации...
Общи правила има, но те са само основата на дрифта/бързото пилотиране. Те дават първоначалните насоки, след които идва ред на шофьора/пилота да опознае автомобила си в "стерилни" условия, да разбере неговите способности около граничните стойности на сцеплението... Общо взето в темата са написани някой вярни и някой грешни неща, които в една ситуация биха били спасяващи, а в друга пагубни за контрола над автомобила...

Принципно, както казах, е хубаво всеки един човек, като пише нещо да го е правил или поне да е опитвал и то след като е убеден, че в голям процент познава техниката, с която разполага и знае до къде се простират възможностите и... Само така всеки сам може да си направи изводи за това кое как се получава и защо... Едва тогава може наистина да разбере съветите, дадени тук например, и да ги приложи на практика със сравнително голям успех... Без това само ще си говорим празни приказки, които няма да са полезни никому...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivan1590 » 23 Яну 2012, 10:44

Когато поднесе и пуснеш волана не съм сигурен, че волана сам ще се контрира и колата ще започне дрифт.
Може при някакви определени настройки на окачването и да се получи, но според мен по вероятно е да се завърти на 360 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от jakson » 23 Яну 2012, 13:13

ivan1590 написа:Когато поднесе и пуснеш волана не съм сигурен, че волана сам ще се контрира и колата ще започне дрифт.
Може при някакви определени настройки на окачването и да се получи, но според мен по вероятно е да се завърти на 360 градуса.

А как колата се стабилизира, след като вече прави камшици ? С волана ?

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от SpUd3r » 23 Яну 2012, 13:24

Еми аз пускам педала и волана и се изправя. Преди като не бях махнал едната пружина на шпера, трябваше да пускам газта малко-по плавно, защото като си с ъгъл и я пуснеш изведнъж и правеше камшик наобратно
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivan1590 » 23 Яну 2012, 13:53

Нещо не се разбрахме.
По горе в темата един колега беше написал, че прави дрифт като завива в посоката на завоя , дава газ или ръчна или нещо друго и когато колата поднесе -пуска волана и той сам се законтря.
Според мен ако пуснеш волана той ще се изправи до неутрално положение и колата ще продължи да се върти , като в зависимост от скоростта , която има има може да се завърти и няколко пъти около оста си.
А за газта -никога не я отнемам рязко, когато ми поднесе-доста време ми трябваше да свикна да не го правя .

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от DrivinGGoD » 23 Яну 2012, 14:20

Волана се връща сам, но не върши сам цялата работа ;) Задължително трябва да имате контрол над него и да нанасяте необходимите корекции...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от jakson » 25 Яну 2012, 22:32

Колеги, вижте на какво попаднах: http://www.vbox7.com/play:7bbbb8c062
Забелязва се, че шофьора работи в повечето време само с волана, пуска газта само когато стане дебела работата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Boyadjiev » 26 Яну 2012, 1:19

jakson написа:Колеги, вижте на какво попаднах: http://www.vbox7.com/play:7bbbb8c062
Забелязва се, че шофьора работи в повечето време само с волана, пуска газта само когато стане дебела работата.

Не го гледай тоя, има застраховка за поне 100 000Е :mhihi:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от M3 E92 » 26 Яну 2012, 2:25

Аз съм я изпускал неволно (режим DS, изключено DTC - електронно LSD) в снежно време с предполагаеми 60км/ч (100км/ч по табло), пускам газта и не пипам спирачката, ляв камшик, право към бордюра (~60 градуса, естествено вече си мисля най-лошото, сърцето ми е в гърлото), пълен десен, като в момента, в който захапе, наобратно пълен ляв (добре, че има хидравлика, че не ми се мисли какви щяха да бъдат последиците) - това се повтаря 2-3 пъти, докато накрая скоростта не падне на 20-30км/ч и я вкарвам в пътя :help:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от b00st » 26 Яну 2012, 3:21

пускането на газта цялостно при ниска скорост може да те оправи, при по-високи обаче камшика ще бъде мн рязък и няма да можеш да countersteer. същото е като да ти се спука гума с ниска скорост, пускаш гаста и коригираш с волана, ок обаче ако спукаш с над 150 пускането на гаста цялостно е с крайно неблагоприятна прогноза. както каза drivinggod някой от изброените неща могат да са верни, но могат и да се окажат грешни според ситуацията и скоростта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Яну 2012, 8:27

http://www.youtube.com/watch?v=Y6BfQhnbZ0Y
Ето видеото на Алекс. Който не е гледал да хвърли един поглед. Не че с гледане се учи много, но се добива представа как трябва да изглежда цялото упражнение. Нещата се получават с много каране.
Оставя волана да се контрира сам, но това не значи, че може да кара цялата писта с ръце в джобовете :mhihi: Някой трябва да определи "границите" на дрифта, и това е само пилота ;) боравейки умело с волана, педалите и скоростите. Общо взето нещата опират изключително много до усета върху машината, и човек докато не седне да го изпита няма как да знае какво е.
За връщането на газта - абсолютно съгласен, че при малки скорости е допустимо (и все пак всеки трябва да определи за себе си кое е малка скорост. Аз примерно разбирам 50-60). Но при висока скорост е много кофти. Така закамшичва, че ти се струва невъзможно да я вкараш в пътя, като в доста случаи реално НЕ успяваш. Тръгвала ми е на сух асфалт със 110-120, на мокър асфалт по магистрала със 120. В първия случай просто контрирах със стабилна газ. Във втория пуснах газта и ми трябваха 3-4 камшика из всички ленти, че да я изправя (междувременно скоростта естествено пада, но и при 70-80 е не по-малко обезпокоително). Всичко е до рефлекси и умения, които човек развива с течение на времето.
jakson, сега е зимно време. Ако има къде да отидеш да покараш спокойно не пропускай възможността да го направиш. На сняг нещата са доста по-"меки" и ще имаш възможност да понаучиш това-онова - поднасяне на излизане от завой (съответно как да контрираш навреме и как да не позволиш да те удари камшика), арабски дрифт (как да владееш камшика) и т.н. На асфалт нещата са си сериозни, особено със слаба кола като твоята. Но невъзможни неща няма. Щом имаш ентусиазъм, време и средства, единствената пречка пред това да се научиш ще е само ако не си за тая работа. Нека си го кажем честно - има хора, на които просто не им се отдава. И колкото повече един човек знае докъде му стигат възможностите, толкова по-добре е за него и околните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Boyadjiev » 26 Яну 2012, 11:29

На сняг и на сухо нещата седят по доста различен начин от към боравене с волана, не се надявайте на сняг сам да завива :winky:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Яну 2012, 12:11

Boyadjiev написа:не се надявайте на сняг сам да завива :winky:


Кажи просто, че искаш да ти покажа как става ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Boyadjiev » 26 Яну 2012, 12:13

Dirty M5 driveR написа:
Boyadjiev написа:не се надявайте на сняг сам да завива :winky:


Кажи просто, че искаш да ти покажа как става ;)

Моля те, покажи ми понеже никога не съм карал на сняг :roll:
Коловози, а- у заледено, тинтири минтири... разчитай сама да си завие :D
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Яну 2012, 12:35

Е много ясно, че по коловозите няма да стане. Аз ти говоря за равномерна снежна покривка, била тя утъпкана или не. На лед също съм пързалял и се получава.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook