Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- BobiMinev
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 7.12.2011
- Местоположение: Varna / Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: e30 320i 89`; е36 316i 95`
- Мечтае да кара: e30 cabrio v10
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
kokala написа:То тва е ясно ама голямо ли е натоварването? Голяма ли е вероятността да се счупи/износи нещо? Какви могат да са последиците?
последиците най често са смяна на диференциал
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
При невнимание джанти, калници и брони също се амортизират рязко
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Аз пък имам проблеми с губене на сцепление. Просто колата не иска да поднесе в завоя и това си е. Най-вече за обратни завои и за леви или десни от място, защото предимно в града са изпълненията. Няколко обратни въобще не ми се получаваха заради това. Пускам рязко съединителя от някакви обороти (2-3, макс 4к - не съм гледал оборотомер), врътват леко гумите но толкова и от там влизам в завоя и нищо, нищо и точно накрая поднася и от там се почват камшиците и ту в ляво, ту в дясно ту в .... прясно. Имам чувството, че до 4к оборота няма никой в тоя двигател. Не ми се вярва, че всеки пък трябва да изтървам съединителя на 5к оборота, че да мога да направя нещо. Дрифта ми е мания от доста години вече. Чел съм, гледал съм, играл съм симулатори. Общо взето търсих и черпех всякаква инфромация, която е изключително полезна според мен, а и като нямаш книжка друго не ти остава. Да кажеш, че нищо не можеш да научиш от видео-та и игри е смешно. Шофьор няма да станеш но базистни неща се научават. Имам някакъв усет каточели за контрол над нещата след като колата ми е изгубила сцепление вече, но да я накарам да тръгне нещо не ми се получава. Прочетох темата и гледам, че доста хора казват - "Задължително втора!". При мен е немислимо. Излизах на мокро преди 2 седмици, когато валя, правих си опити - абсурд на 2ра да се случи нещо. Даже специално намалявам преди завоя да мога да си сложа 1ва и да се опитам да взема завоя. Не знам може би съм първия, който да не може да накара ошперена 2.5ца да тръгне. Монтьора ми каза, че шпера ми е читав и има още много хляб в него, макар и да не е като нов. Имам съмнения гумите да ме спъват. Със зимна гума съм, 15 цола, 195 на 65 (за височината на съм сигурен) с приличен грайфер. Някои казват, че зимната гума дори по лесно се върти, други казват, че лепи много и си иска лятна. Така и нямах възможност от както я купих досега да я пробвам с лятна гума. Даже точно одеве бях навънка (мокри са улиците) и един колега с 36 купе с някви железарки отзад влезе в един ляв завой със скорост и само и чукна газта до долу и колата веднага тръгна. Предполагам е бил на втора, но от никакви обороти. Не му се чу да я форсира допълнително. Просто си я завари според мен. Не знам може и меки да са ми гумите. На 2.4 атмосфери са надути, но това е нормално - няма да ги правя на 3.0 като за полигон. Иначе на Илиенци ходих и сложих някви парцали и пак бяха зимни. Нямам забележка, гумите ми свършиха преди бензина. Буквално изяде гуми на 70% за 15 минути, но там бяха повече донути и си е широко - има къде да я поднеса колата. В града нещо не ми се отдава. Осещам и голямата липсва на окачване. Носи ми се като лодка колата и доста ме дразни. Особено за камшиците играе голяма роля. Ама нямам едни 5 стотака излишни за окачване на тоя етап. И като всички чакам с нетърпение първия ми сняг с първото ми BMW. Сигурно ще се родя...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Успешният дрифт (в случая поднасяне) зависи от много неща - гуми, окачване, и най-вече техника на шофиране. Мекото окачване и високата гума са противопоказни. Но все пак имаш мощност и шпер, и все трябва да се получи нещо според мен. Зимата е чудесно време за усещане на автомобила, но пързалянето на сняг и на асфалт е доста различно. На сняг всичко става без много зор и по-плавно. Тогава окачването не играе чак такава роля, защото колата лесно губи сцепление. Камшиците в повечето случай са елементарни за овладяване. На асфалт е коренно различно. Колата трябва да е стегната, за да можеш по-добре да си играеш и с трансфера на тежестта (което е ключово при дрифта). Просто за да постигаш резултати трябва да имаш подходяща кола. Но има и друго - научиш ли се да пързаляш добре сега, после с понаправена кола ще ти е много по-лесно. С бившата ми кола - 320 купе е36, без шпер и също със зимни 195/65 един приятел правеше чудеса докато аз не можех. Но си е кофти, щото дрифта сам по себе си изисква да имаш някаква техническа база, за да го практикуваш и да можеш да учиш техниките.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Не си тормози зимните гуми излишно, изчакай зимата Аз със зимните въобще не мога да поднеса, така лепят, че направо нямам думиNeRoX написа:Аз пък имам проблеми с губене на сцепление. Просто колата не иска да поднесе в завоя и това си е. Най-вече за обратни завои и за леви или десни от място, защото предимно в града са изпълненията. Няколко обратни въобще не ми се получаваха заради това. Пускам рязко съединителя от някакви обороти (2-3, макс 4к - не съм гледал оборотомер), врътват леко гумите но толкова и от там влизам в завоя и нищо, нищо и точно накрая поднася и от там се почват камшиците и ту в ляво, ту в дясно ту в .... прясно. Имам чувството, че до 4к оборота няма никой в тоя двигател. Не ми се вярва, че всеки пък трябва да изтървам съединителя на 5к оборота, че да мога да направя нещо. Дрифта ми е мания от доста години вече. Чел съм, гледал съм, играл съм симулатори. Общо взето търсих и черпех всякаква инфромация, която е изключително полезна според мен, а и като нямаш книжка друго не ти остава. Да кажеш, че нищо не можеш да научиш от видео-та и игри е смешно. Шофьор няма да станеш но базистни неща се научават. Имам някакъв усет каточели за контрол над нещата след като колата ми е изгубила сцепление вече, но да я накарам да тръгне нещо не ми се получава. Прочетох темата и гледам, че доста хора казват - "Задължително втора!". При мен е немислимо. Излизах на мокро преди 2 седмици, когато валя, правих си опити - абсурд на 2ра да се случи нещо. Даже специално намалявам преди завоя да мога да си сложа 1ва и да се опитам да взема завоя. Не знам може би съм първия, който да не може да накара ошперена 2.5ца да тръгне. Монтьора ми каза, че шпера ми е читав и има още много хляб в него, макар и да не е като нов. Имам съмнения гумите да ме спъват. Със зимна гума съм, 15 цола, 195 на 65 (за височината на съм сигурен) с приличен грайфер. Някои казват, че зимната гума дори по лесно се върти, други казват, че лепи много и си иска лятна. Така и нямах възможност от както я купих досега да я пробвам с лятна гума. Даже точно одеве бях навънка (мокри са улиците) и един колега с 36 купе с някви железарки отзад влезе в един ляв завой със скорост и само и чукна газта до долу и колата веднага тръгна. Предполагам е бил на втора, но от никакви обороти. Не му се чу да я форсира допълнително. Просто си я завари според мен. Не знам може и меки да са ми гумите. На 2.4 атмосфери са надути, но това е нормално - няма да ги правя на 3.0 като за полигон. Иначе на Илиенци ходих и сложих някви парцали и пак бяха зимни. Нямам забележка, гумите ми свършиха преди бензина. Буквално изяде гуми на 70% за 15 минути, но там бяха повече донути и си е широко - има къде да я поднеса колата. В града нещо не ми се отдава. Осещам и голямата липсва на окачване. Носи ми се като лодка колата и доста ме дразни. Особено за камшиците играе голяма роля. Ама нямам едни 5 стотака излишни за окачване на тоя етап. И като всички чакам с нетърпение първия ми сняг с първото ми BMW. Сигурно ще се родя...
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
То е ясно, че подготвената кола си е подготвена кола. С риск да обера някоя наредба, но имам чувтсвото, че ако се кача на някоя от подготвените дрифтърки ще се справям по-добре отколкото в моята кола или каквато и кола да е. За съжаление всичко е свързано с пари обаче. Нископрофилната гума при всички положения би била далеч по удобна и приятна за каране в тази насока, но си цифра особено и при положение, че ще я разпориш. Иска и джанта. И с окачването станах 1500 лева с моя случай. Представям си на хората с 16ки и отворени дифове какво им е. Въпреки, че не е така. Един колега от форума на който не запомних името на една от срещите преди няколко седмица ме вози в неговата is-ка купе с отворен диф и си лъзгаше колата доста добре по моите стандарти. Качи се да покара моята и на един завой не успя да я плъзне. Сега верно като караш друга кола не можеш да се отпуснеш като в твоята, но все пак. Не е въпроса, че нещо не става - става! Но след 4к оборота г/д и в двата случая. И за да я поднеса и за да продължа да я пързалям. Въпроса е в тръгването настрани от началото. Примерно на първа с ниска скорост до 20км/ч, със заваряване на педала нищо не става. Е, става ама вече на излизане от завоя, където не ми върши никаква работа даже точно обратното. Даже сега акто се замисля един от завоите от място който най много ми се беше получил беше при тръгване на пръст и след това се качих на асфалт и се получи перфектно по мое мнение с доста ъгъл. Завъртяха се гумите много на пръстта и все пак изтървах съединителя на някакви обороти и след това като се качиха задните гуми на асфалта просто продължиха да се пързалят и от там цялата газ, контра на волана и след това пуснах си гзата и колата излезе нормално, ама не навсякъде има от къде да тръгвам на пръст. Може би наистина зимните гуми лепят много - дано наистина това ме спъва най-много. Така или иначе дълбоката зима идва все повече и летни гуми няма за кога да търся. Ако изпаднат случайно някакви.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Еми нормално е. Хубавата гума лепи здраво, и за да я пързаляш трябва да имаш окачване Те нещата са свързани. Професионалните дрифтъри излизат с нови гуми, защото същността на дрифта е контролируемо пързаляне, и колкото е по-добра гумата толкова по-далеч можеш да стигнеш в дадената маневра. С нашите слаби мотори, меки окачвания и като цяло коли, неподготвени конкретно за тая дисциплина е по-удачно да се опитваме с по-износени гуми. Аз така миналото лято опитвах със зимните и не ставаше добре. Сложих едни ниски летни (бяха за хвърляне, ама си ги прибрах ) и воала - взеха, че почнаха да ми се получават нещата, дори без шпер.
- humannature
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 9.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i
- Мечтае да кара: e34 m5
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
връщане на газта при наличието на отворен диф е пълно самоубииство,случвало ми се е и е мн кофти колата става неуправляема.по добре сичката газ да се завъртиш.
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Dirty M5 driveR написа:Еми нормално е. Хубавата гума лепи здраво, и за да я пързаляш трябва да имаш окачване Те нещата са свързани. Професионалните дрифтъри излизат с нови гуми, защото същността на дрифта е контролируемо пързаляне, и колкото е по-добра гумата толкова по-далеч можеш да стигнеш в дадената маневра. С нашите слаби мотори, меки окачвания и като цяло коли, неподготвени конкретно за тая дисциплина е по-удачно да се опитваме с по-износени гуми. Аз така миналото лято опитвах със зимните и не ставаше добре. Сложих едни ниски летни (бяха за хвърляне, ама си ги прибрах ) и воала - взеха, че почнаха да ми се получават нещата, дори без шпер.
Т'ва беше отговора, който исках да чуя. И аз с това се успокоявам. Ще споделям в тази хубава тема как ще ми се отразят на опитити снега и живот и здраве догодина лятото някоя поизтъркана лятна гума. Не съм тръгнал да си търся гуми по гумаджийниците въпреки, че много хора казват, че се намират лесно. Един път търсихме, ама 15ки трудно. Все 13ки, 14ки...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Приятел, повече полигони просто докато ги научиш, че нещо много познати почнаха да заваряват БМВ-та навсякъде
И газ до долу, клъч кикове, ръчна натегната яко да можеш да я засилваш на хлъзгавия асфалт и търсиш прекъсвача... Тия работи не стават в 3000 оборота с тоя мотор
И газ до долу, клъч кикове, ръчна натегната яко да можеш да я засилваш на хлъзгавия асфалт и търсиш прекъсвача... Тия работи не стават в 3000 оборота с тоя мотор
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Boyadjiev написа:Приятел, повече полигони просто докато ги научиш, че нещо много познати почнаха да заваряват БМВ-та навсякъде
И газ до долу, клъч кикове, ръчна натегната яко да можеш да я засилваш на хлъзгавия асфалт и търсиш прекъсвача... Тия работи не стават в 3000 оборота с тоя мотор
Да, започвам да го разбирам това и с мотора. Не съм свикнал на начина по който се променя кривата на мощността на този тип двигатели. Дори малко ми напомня турбо кола. Нищо, нищо, нищо и след 4к оборота - БАААМ! Литва. Свикнал съм да карам по бавни коли където мощноста се разгръща постепенно или изобщо никаква я нама. Искам просто да ритна педела и колата да тръгне настрани малко след това и после да правя каквото си знам. Сигурно ми трябва V8, хаха...
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
и забрави първа скорост за дрифт
Tux0 Ca !
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
humannature написа:връщане на газта при наличието на отворен диф е пълно самоубииство,случвало ми се е и е мн кофти колата става неуправляема.по добре сичката газ да се завъртиш.
Всичката газ, ама при 30. Като си със 130 инстинкта за самосъхранение те кара да правиш всичко възможно, за да овладееш колата. Истината според мен е, че в някои ситуации можеш да се спасиш ако просто си много бърз и точен с волана. Но като цяло е нужно да познаваш нормалните реакции на автомобила и съответно да знаеш какво да направиш.
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
SpUd3r написа:и забрави първа скорост за дрифт
Втора добре, но със скорост! Навярно с тези дълги скорости е нужно поне 30-40км/ч, за да може да влезе в обороти двигатели и да накара гумите да превъртят. Рядко ми се случва все още да дам цялата газ в завой с такава скорост. Т'ва е и причината да ползвам първа предимно, защото повечето ми опити са на обратен завой или излизане от някой завой. Пробвах я вече и на сняг, наистина е доста по-лесно имайки предвид колко лесно губи сцепление, но така и не намерих къде да покарам на завои. Само на широки места се пусках. На историческия музей ходих на първия сняг. Един колега с is-ка купе с отворен диф направо ми скри шапката. Цялата права я пързаляше от бордюр до бордюр и то точно на втора като хващаше камшиците точно един след друг. Страхотно изглеждаше както отвън така и от вътре. Много държах да ме повози! Пробвах се и аз, но слабо. Може би нямам топки още, а и явно трябва да дойде момента в който да си прежаля колата. Навярно, ако се пуснех със скорост като неговата на поддържам втора в обороти щеше да ми се получи няколко пъти, но в момента в който я изпуснех, който най вероятно щеше да дойде щях да я оставя половината там...
- kokala
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 1.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2 - BMW E30 touring
- Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
- Детайли за колата: Детайлите са перфектни.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Колега, внимавай с Резиденция Бояна, яко дебнат куките. Миналата зима като бях там от време на време изхвърчаха с бясна скорост от околовръстното и хващаха по двама-трима. Казвам ти го за да не ти направят мръсно за нищото.
Научиха се, хапват на Пушкин, връщат се после си правят едно кръгче и пак кацат, хитри са.
Няма да забравя едно момче как им се моли, чак жал ми стана... отиваш да си направиш кефа и изведнъж... the end.
Научиха се, хапват на Пушкин, връщат се после си правят едно кръгче и пак кацат, хитри са.
Няма да забравя едно момче как им се моли, чак жал ми стана... отиваш да си направиш кефа и изведнъж... the end.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани