Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Фев 2012, 12:23

Сега се сетих за следната ситуация, в която съм попадал няколко пъти, и е крайно неприятна. Става дума за случаите, в които баланса на автомобила предминава последователно от недозавиване към презавиване. Веднъж такова нещо ми се случи преди сравнително бавен завой (50-60), а аз се задавам със 120 :mhihi: Тъкмо беше почнало да вали и асфалта беше лигав. Знам си точката на спиране предвид настилката, състоянието на гумите ми и възможнотите на спирачките, но точно преди тази точка бях заслепен от автомобил в насрещното. Тъкмо бях пуснал газта и се приготвях да натисна спирачка и да смъкна 2 предавки, когато за 1-2 сек. не виждах нищичко (дееб@ тия китайски ксенони :mhihi: ). Но знаейки, че завоя идва инстинктивно чукнах малко по-рязко десен волан (без спирачки, без газ). Почна да недозавива за кратко, после мигновено задницата тръгна. Това става с около 90-100, излишно е да казвам че изтръпнах, но пък винаги запазвам самообладание (черта, която съм изключително щастлив, че притежавам). Незабавна бърза контра с волана и чак като колата си върна баланса почнах да намалям и с около 55-60 влязох в завоя успешно. Всичко става толкова бързо, че всичко опира до усета върху колата. От една страна си беше грешка да наближа завоя толкова бързо, но това заслепяване ме накара да загубя представа за разстоянието до кривата, и от страх че ще изтърва влизането дебалансирах колата.

Поуката е: отворените пътища са крайно неподходящи за подобни маневри :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivan1590 » 12 Фев 2012, 18:06

Искам да обърна внимание , че всяка кола има уникално поведение на пътя.
Още по-вече, ако говорим за стари коли, където времето , ремонтите-разни алтернативни части , износването и пр.си казват думата.Даже едни по различни гуми-могат коренно да променят поведението на колата, настилка също оказва огромно влияние.
В този случай теорията, която всъщност уважавам и за която смятам, че е неделима част от майсторството придобива съвсем друг смисъл.
Безспорно усета е важен, но не по малко е важно и да знаеш реакцията на колата и да си свикнал с нея и отработил многократно собствените си реакции.
И на най- добрия пилот в моторните спортове му трябва време да свикне с техниката и да започне да кара на лимита.
Самата тръпка идва от това да си на границата , но не бих го практикувал на пътя, просто не съм толкова богат и не искам да се убия или да убия някой друг.
Винаги, колкото и да съм сигурен си оставам някакъв запас, защото когато си на ръба в един от десет случая ще стане сакатлъка .
Вярно е че няма много писти и места в България, където да се изкефим както си трябва , но това не е оправдание да играем руска рулетка по пътищата

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от SpUd3r » 14 Фев 2012, 20:26

ivan1590 написа:Винаги, колкото и да съм сигурен си оставам някакъв запас, защото когато си на ръба в един от десет случая ще стане сакатлъка .

най-правилното решение :yes:
Tux0 Ca !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 20.08.2011
Пол: Мъж
Кара: квото има
Мечтае да кара: Bmw e36 m3

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от dom1nus » 06 Юни 2012, 17:22

според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: София/Нови Искър
Пол: Мъж
Кара: за Е36 тийм София

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от blabla » 07 Юни 2012, 14:00

dom1nus написа:според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..

Има една приказка - "Занаят не се учи,занаят се краде " Или демек сам не се ли научиш и най добрите да ти показват няма да стане. Полигони,гуми,бензин и яко каране и умната .
Изображение
IS power !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 20.08.2011
Пол: Мъж
Кара: квото има
Мечтае да кара: Bmw e36 m3

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от dom1nus » 07 Юни 2012, 18:47

blabla написа:
dom1nus написа:според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..

Има една приказка - "Занаят не се учи,занаят се краде " Или демек сам не се ли научиш и най добрите да ти показват няма да стане. Полигони,гуми,бензин и яко каране и умната .

колега ти от никаде ли не си гледал ?? седна в колата и се научи ? както каза за занаят .. при всички занаяти си има чалъм .. на някой им идва от вътре но за всичко си има начин точен :) ( не се заяждам )
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Юни 2012, 18:28

Прав е колегата за гледането и "попиването" от него. Аз толкова много съм гледал клипове на онборд кадри с камери и към педалите, и когато започнах да се уча на подобни маневри имаше неща, които буквално ги можех на ниско ниво (звучи странно, но е така) и такива, които научих за минимално време. В главата ми бяха останали всички тия нормални рефлекси, които професионалистите имат, и част от тях ги имах на подсъзнателно ниво. Тъй че за мен е имало и продължава да има огромна полза. За жалост няма как да направя кадри с мое каране, тъй като сега и (здрава) кола нямам :mhihi: , пък и за онборд камера няма да ми се дават пари. Но който има възможност и не го мързи нека го направи, ще гледам с любопитство.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 9.11.2008
Местоположение: София/Нови Искър
Пол: Мъж
Кара: за Е36 тийм София

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от blabla » 08 Юни 2012, 20:02

Моята беше друга като бях на 12 13 с семеиния москвич по ливадите тествах каквото ми доиде на ум . Моята теза беше че главното което трябва да се прави е да се правят опити и да се кара. Ако имате възможност най добре е да се качите при някои да ви повърти малко да видите г/д какво се прави. За любителски дрифтове и въртене не знам какво толкова има за научаване ... Вече за професионален дрифт не мога да кажа нищо - не съм компетентен.
Изображение
IS power !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от kokala » 07 Юли 2012, 11:33

Мисля, че тук е мястото да попитам: вредно ли е за колата, когато примерно караме на 3-та скорост и при идването на завоя за да занесе върнем от 3-та на 2-ра за да зацепят колелата?
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Юли 2012, 9:01

kokala написа:Мисля, че тук е мястото да попитам: вредно ли е за колата, когато примерно караме на 3-та скорост и при идването на завоя за да занесе върнем от 3-та на 2-ра за да зацепят колелата?


Това си е дрифт техника и се нарича shift lock - заключване на колелата посредством смъкване на предавка с рязко пускане на съединителя. То реално колелата просто се провлачват и карат задницата да загуби сцепление. Дали е вредно за колата не мога да преценя. Създава се известно напрежение по задвижването :roll: Аз лично бих го правил без притеснение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 19.02.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e90 320d '06
Мечтае да кара: f06 640

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от enerdjy » 08 Юли 2012, 9:46

Според мен не е вредно.Дори при нормално каране в по - голям завой се сваля предавка например от 4-та на 3-та
за да се мине нормално завоя без да се изгуби скоростта и предваката да стане твърде голяма.
"If one day speed kills me don't cry because i was smiling" - Paul Walker

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от kokala » 08 Юли 2012, 12:36

enerdjy написа:Според мен не е вредно.Дори при нормално каране в по - голям завой се сваля предавка например от 4-та на 3-та
за да се мине нормално завоя без да се изгуби скоростта и предваката да стане твърде голяма.

Да ама тва, което казваш е различно, тук говорим за смъкване на предавката с цел блокиране на колелата, вредно ли е и какви опасности крие върху колата? :roll:
Изображение Изображение Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Kroki » 08 Юли 2012, 22:21

Еми натоварва ти съединитела най-вече.. Всичко по движещите се части, от двигателя до задните гуми.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 1.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2 - BMW E30 touring
Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
Детайли за колата: Детайлите са перфектни.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от kokala » 08 Юли 2012, 22:54

То тва е ясно ама голямо ли е натоварването? Голяма ли е вероятността да се счупи/износи нещо? Какви могат да са последиците? :paranoid:
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Юли 2012, 5:58

Натоварването като същност е обратното на това при яко ускорение. Като сила какво е обаче не мога да преценя. Все пак съединителя е консуматив. Вече все сам преценява как да го експлоатира. В спорта е неизбежна преждевременната амортизация, така че...

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook