ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 01 Мар 2006, 21:22

Дилян Пенчев написа:
TheStig написа:Второ пробвали ли ли сте да не пускатае газта като ускорявате? :shock:

аз съм пробвал :mhihi: Да ти кажа файда освен да скапваш съединителя почти няма :mhihi:


чувал съм че се печели някакви там стотни или хилядни от секундата....ама не си заслужава...чупиш яко както каза Дилян!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 01 Мар 2006, 21:47

TheStig написа:Добре вече мисля е ясно за всички защо е тази межнинна газ,но има нещо друго.Ако от сериозно натисната 4-та искаш да свалиш на втора,за да вземеш остър завой,защо сваляш 4->3->2 и изпълняваш всичките гореспоменати неща ДВА пъти вместо:от 4-та(5000об.),само спирачки до 1500об./мин.->съединител->газ->направо втора->пускаш съединител и спирачка->завоя :) .С една дума не 4->3->2 ,а 4->2.... :?:
Второ пробвали ли ли сте да не пускатае газта като ускорявате? :shock:


Значи по закон, при увеличаване на въртящия пада скоростта и обратно. Тоест ти използваш двигателя ка спирачка и на васякапредавка по долу печелиш спирачен път. Пробвай го със супер прегрели спирачки, колко ти е спир. път по този начин, който описваш и опитай с междинна газ, за да видиш резултата какъв е.
AcoTo®

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 15.09.2006

Мнение от G-force » 15 Сеп 2006, 15:07

TheStig написа:Добре вече мисля е ясно за всички защо е тази межнинна газ,но има нещо друго.Ако от сериозно натисната 4-та искаш да свалиш на втора,за да вземеш остър завой,защо сваляш 4->3->2 и изпълняваш всичките гореспоменати неща ДВА пъти вместо:от 4-та(5000об.),само спирачки до 1500об./мин.->съединител->газ->направо втора->пускаш съединител и спирачка->завоя :) .С една дума не 4->3->2 ,а 4->2.... :?:
Второ пробвали ли ли сте да не пускатае газта като ускорявате? :shock:

Да не пускаш газта, ами това всъщност ти дава предимство :) като натиснеш съединителя и в краткото време на превключване се набират обороти, който при пускане на съединителя
а)Дават малък импулс на забързване
б)Иб**т мамата на скоростната кутия, а горе чух и за съединител.
Тактиката я ползват при ралитата, защото там се сменят по колко 500 предавки? По 20тина стотини става солидно. Но при нормалното или дори агресивно каране, няма да даде голям ефект (според мен)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от DJJonny » 15 Сеп 2006, 17:01

Аз мисля че подаването на междинна газ е за да не се губят оборотите на двигателя. Печели се извесно предимство с превключването на предавките и винаги имаш тяга от оборотите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 530XD, 2015
Детайли за колата: 530XD, 2015

Мнение от Triforce » 10 Май 2007, 20:13

Я ми кажете как се натиска едновремено съединител, спирачка и газ, понеже аз нямам 3 крака ? При междинната газ не се натиска спирачка или ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 10 Май 2007, 20:32

левия крак на съединителя.
пръстите на десния крак на спирачката.
петата на десния крак на газта.

забелязал съм, че на доста малко коли освен БМВ педалите са подходящо сложени за тази техника ;)

за повече информация "heel and toe" в google. материали бол...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 10 Май 2007, 20:52

[steeN] написа:левия крак на съединителя.
пръстите на десния крак на спирачката.
петата на десния крак на газта.

забелязал съм, че на доста малко коли освен БМВ педалите са подходящо сложени за тази техника ;)

за повече информация "heel and toe" в google. материали бол...


така на место правя бърн :mhihi: :twisted:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 15.01.2008
Местоположение: Варна

Мнение от stilkoood » 23 Яну 2008, 11:02

...
Последна промяна stilkoood на 23 Яну 2008, 11:04, променена общо 1 път
Наздраве !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 15.01.2008
Местоположение: Варна

Мнение от stilkoood » 23 Яну 2008, 11:02

...Цялата система на междинната газ е много добра за автомобилите, но по ПРИНЦИП!!! Това се правеше за товарни автомобили ЗИЛ, ГАЗ-ка, КРАЗ .... и други , на които преди двадесет години се взимаше кормуването за професионалните категории. То без междинна газ и двойо амбриране , просто няма да включиш на желаната предавка. А за тези машинариики, които караме сега може да го използувате само за гъзария и то при удобен случай! Иначе, междинната газ се подава при пуснат съединител за много кратко време... просто чукване на педала на газта, приблизително до нивото на оборотите с които се е движила колата до тази момент. Има и вариант да се привключват скоростите и без въобще да се пипа съединителя ... но при този случай трябва много добре да чувате автомобила.... и при повишаване на предавките и при намаляване, само дето при намаляване отново трябва междинна газ. 8)
Наздраве !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 23.11.2006

Мнение от Kenslay » 25 Яну 2008, 3:02

Понякога (напоследък доста често, понеже гадната 316 е в бокса а и май ще ходи на боклука) ми се отваря възможностт да покарвам един маздок 121 (от тия дето приличат на сапунен балон).Е няма такова изживяване, честно :) Тва чудо няма хидравлика няма нищо, обаче най-много ме поразява бъгавата скоростна кутия.Подавам междинна газ например когато искам да мина от трета (2000 оборота) на втора (дига се до около 2500 +- 100/200 оборота ).А пък ако не го направя ... ее няма такава веселба в количката :D.Така че да ви питам нормално ли е при толкова ниски обороти да прави тия номера?

Иначе междинната газ съм я усвоявал и аз както и мн други колеги от здравите руски машинки :)
"Провалът не е опция, провалът не е вариант, провалът не е избор - той не може да бъде и решение."

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 29.04.2008

Re: ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Мнение от Pavkata_svt » 25 Юни 2008, 21:44

Та

ка карат всички състезатели! Но защо го правят?

Кои точно състезатели карат така?Нали се сещаш че в завоя няма време за такива изгъзици.След две седмици е рали България гледай го.
0888 700 336 0898 69 65 03

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 27.02.2009

zdr

Мнение от serios » 27 Фев 2009, 23:04

здравеите аз сам на 15 години дядо ми ме научи да карам преди една година тогажа ми обясни о6те за двоиното амбрелиране и за мейдинната газ .Това се прави за да се изражнят оборотите на джигателя с оборотите на ходовата част или обратното бе6е много отодажна и несам запомнил точно но е заради това.Правете го щото иначе ебавате маиката и на саединител и на скоросна котиа!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 889
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 32*<0>5

Мнение от Prekysvach » 27 Фев 2009, 23:25

междинната газ е голяма работа особенно при траби-то дето без обороти няа да продължи ... в завой е голяма работа имаш обороти за яко ря ... пък 2-тактов мотор за спирачка... :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 4.03.2014
Пол: Мъж
Кара: бмв
Мечтае да кара: бмв и порше

Re: ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Мнение от dj_flexy » 12 Ное 2014, 16:51

ivo написа:
Ами междинна гаz би следвало да е само подаването на гаz с цел вдигане на оборотите докато връщаш на по-ниска предавка(докато е натиснат съединителя), а двойното амбриране да иzвадиш от скорост в неутрална, да отпуснеш съединителя, да подадеш гаz и тогава да включиш по-ниската скорост. Поправете ме ако греша.


* Двойно амбриране: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->натискане на съединител->включване на по-горна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)
* Двойно амбриране с междинна газ: съединител->изключване на предавка->пускане на съединител->подаване на газ( с цел изравняване на оборотите преди и след смяната на предавките)->натискане на съединител->включване на по-долна предавка (прави се при трансмисии без синхронизатори или с цел да пазиш синхронизаторите)

Съвсем отделен въпрос е защо състезателите при спиране едновременно с натискането на спирачката дават междинна газ при сваляне на предавките. Тази тема беше дискутирана преди време и, ако ти се занимава, я потърси (аз също бях писал в тая тема).






Момчета,трябва ви автоматик с два съединителя

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: ПОДАВАНЕ НА МЕЖДИННА ГАЗ ПРИ СПИРАНЕ

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Дек 2014, 11:16

dj_flexy написа:


Момчета,трябва ви автоматик с два съединителя


Който не ги владее тези неща - да. Иначе изравняването на обороти работи безпроблемно, дори при високи обороти. Може да се види във всеки клип на някоя състезателна кола с ръчни предавки. Аз снощи примерно върнах на 2ра при 70км/ч. И като цяло редовно го правя де, и съм нямал никакви проблеми от рода на хъркане и т.н. Само трябва да внимава човек, докато не е много опитен. Особено при спиране в завои или някакъв не съвсем равен терен. Също и при много хлъзгава настилка - дори с изравняване гумите може пак да провлачат и да породят презавиване, защото сцеплението е изключително ниско и бива преодоляно от забавящата сила на по-долната предавка.
Колкото до изпълнението на техниката аз съм обещал да пусна скоро клип, заедно и с употребата на ляв крак на спирачката (въпрос от друга тема по-горе). Направил съм си едно разширение на педала на газта, за да ми е максимално удобно. Защото който не е преживял да му се изплъзне спирачката той не знае какъв страх е. :mhihi: Защото и не става да не изравниш добре - бърз и почти сигурен шифт лок. Тъй че като човек преминал през етапите на самообучение бих посъветвал да не бързате, да осмисляте какво трябва да се направи и когато дойде това време да не мислите много. :) Нещата трябва да стават машинално. Тогава водача наистина усеща автомобила си и реагира навременно на неговото поведение.

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook