Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Boyadjiev » 08 Апр 2011, 11:09

(bubsa) написа:
Boyadjiev написа:
steeN написа:кое от двете е правилно според вас...

караш с 70 на 5та пускаш газта намаляш (спирачки ако е необходимо) стигаш до 40 км/ч бутваш 4та., продължаваш... и като трябва ускорявяш на 4та и тогава даваш 5та.

караш с 70, виждаш, че трябва да намалиш, изключваш от скорост, спирачки (стигаш 40)... и като трябва да ускориш даваш 5та и газ.

заменете 30 с няква скорост с която колата ще се тормози на 5та.

Е ти как мислиш е по-правилно :mrgreen:
Естествено че е по-добре да спираш със скоростите заради "пестенето" на гориво... Ама зимата това спиране със скоростите, особено ако шофьора е "айляк" и с гадни гуми, до нищо хубаво няма да доведе освен нестабилна задница винаги + неочаквани завъртания.
Извод: Ако сте човек който няма никакъв усет за колата, за обстановката на пътя, а искате само да си се возите и да се кефите на колата -> не се спира със скоростите, на неутрална и спирачка :yes:


Зависи как ги сваляш скоростите ;)Може да не ти поднася и с най-големите галоши,както и обратното.

Като гледам повечето мнения в темата не мисля че повечето хора свалят предавките с хеел & тоу или пък подават междинна газ... Само преди 1 седмица едно момче (с БМВ ....) реши докато спира да връща предавките и както си спираше от 180++ върна 2ра без достатъчно газ или изобщо без газ при някакви хубави обороти (по звука и по скорост на движение около 6000 ~ 80км/ч) и за малко да оближе мантинелата...
Това ми беше мисълта за връщането на предавки :bchug:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Boyadjiev » 08 Апр 2011, 11:13

steeN написа:зимата точно да изключваш от скорост... изгуби ме за темата.

Зимата е достатъчно да върнеш на 30 2ра и ако си на сняг после ще има -> тия БМВ-та много гадни за каране зимата :mhihi:
П.С. Принципно не карам така, аз още на 60 връщам 2ра особено зимата че не е интересно иначе :mhihi: :twisted:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.


Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от steeN » 08 Апр 2011, 23:48

е как ще изключваш от скорост да се движиш по инерция баш зимата... колата става неконтролируема. ;)

иначе за това момче какъв е проблема да остане на 5 и пак да спира на скорост и със 80 ? мислех да пиша ма сме ги дъвкали 100 пъти тия неща ;)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от maxpower » 09 Апр 2011, 8:56

Гледам бая народ са се изредили да взема да кажа и оя опит с връщане на предавките :mrgreen: .
При движение в града осонебо като намалявам към червен светофар например задължително съм на предавка и принудителен празен ход. Ако намалявам от 70 на 5та директно си я оставям на 5та докато паднат оборотите до 1000 и излезе от принудителния празен ход и изкл от скорост за последните няколко метра. Понякога връщам от 5та в 3та просто, защото искам по продължително да се влача с моторна спирачка. Сега някой ще каже - ами ако объркаш 3та и 1ва -ми не ги бъркам. То ако вкараш 1ва още само като мушнеш лоста ще усетиш как ще изцвилят синхронизаторите и ще се сетиш, че не си улучил предавката. Та това ми е тайната как да докарвам 10-11л в София на 20ката и 10,5-11,5л/100 разход на 25ца М52ки и двете с малко прасенце 3,45.
При спускане задължително редя предавките в низходящ ред, така че да се движа с желаната от мен скорост и да съм в минимум 2000 оборота - хем на принудителен пр ход, хем ако ми се наложи да дам рязко газ да съм в обороти.
От около година започнах да подавам междинна газ като връщам предавките и определено го намирам за доста удобно- приемуществата: колата не лашка като връщам предавки, съединителя както и всичко по силовото предаване(маховик,кутия, кардан, диф, полуоски) не се натоварват излишно да компенсират разликите в скороста на двигателя и колелата.
Пробвал съм и с "heal and toe" ама нещо педалите на Е36 май не стават или аз съм сакат :mhihi: .
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Boyadjiev » 09 Апр 2011, 11:16

maxpower написа:Гледам бая народ са се изредили да взема да кажа и оя опит с връщане на предавките :mrgreen: .
При движение в града осонебо като намалявам към червен светофар например задължително съм на предавка и принудителен празен ход. Ако намалявам от 70 на 5та директно си я оставям на 5та докато паднат оборотите до 1000 и излезе от принудителния празен ход и изкл от скорост за последните няколко метра. Понякога връщам от 5та в 3та просто, защото искам по продължително да се влача с моторна спирачка. Сега някой ще каже - ами ако объркаш 3та и 1ва -ми не ги бъркам. То ако вкараш 1ва още само като мушнеш лоста ще усетиш как ще изцвилят синхронизаторите и ще се сетиш, че не си улучил предавката. Та това ми е тайната как да докарвам 10-11л в София на 20ката и 10,5-11,5л/100 разход на 25ца М52ки и двете с малко прасенце 3,45.
При спускане задължително редя предавките в низходящ ред, така че да се движа с желаната от мен скорост и да съм в минимум 2000 оборота - хем на принудителен пр ход, хем ако ми се наложи да дам рязко газ да съм в обороти.
От около година започнах да подавам междинна газ като връщам предавките и определено го намирам за доста удобно- приемуществата: колата не лашка като връщам предавки, съединителя както и всичко по силовото предаване(маховик,кутия, кардан, диф, полуоски) не се натоварват излишно да компенсират разликите в скороста на двигателя и колелата.
Пробвал съм и с "heal and toe" ама нещо педалите на Е36 май не стават или аз съм сакат :mhihi: .

http://www.youtube.com/watch?v=LwG6XF_q138
Така ми е най-лесно на мен, опитай със страничната част на крака, от глезена ти е движението :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 09 Апр 2011, 18:35

Според мен "heal and toe" освен позьорщина не е нищо друго!Какви обороти изравняваш с натиснат съединител?То пак така се прави,но с 2 натискания на съединителя и подаване на междинна газ когато не е натиснат съединителя,а е изключено от скорост.Всичко това се прави за части от секундата като му свикнеш.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Boyadjiev » 09 Апр 2011, 21:32

Не съм съгласен с това твърдение :roll: Не е позьорщина, върши си работата която се изисква от тази техника. Ето и малко аргументи -> в Нисан 370Z автоматично при връщане на предавки моторът сам си дава достатъчно газ за да са изравнени оборотите. http://www.youtube.com/watch?v=dHUvDUYBRXg от 6:10 сек ;)
Много оффтопик отидохме май :roll:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 09 Апр 2011, 23:10

Boyadjiev написа:Не съм съгласен с това твърдение :roll: Не е позьорщина, върши си работата която се изисква от тази техника. Ето и малко аргументи -> в Нисан 370Z автоматично при връщане на предавки моторът сам си дава достатъчно газ за да са изравнени оборотите. http://www.youtube.com/watch?v=dHUvDUYBRXg от 6:10 сек ;)
Много оффтопик отидохме май :roll:


Върши работа когато се прави с двойно амбриране.Иначе си е чупене на съединител и ...позьорщина :lol: А автомата вече е на друг принцип.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение


Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от steeN » 10 Апр 2011, 0:32

аз до колкото разбрах около друго се завъртя темата. а именно трябва ли да се натиска съединител (или пък дори да се изключва от скорост), когато се натиска спирачка, като просто си спираш.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от ge_a » 14 Апр 2011, 12:40

(bubsa) написа:
Върши работа когато се прави с двойно амбриране.Иначе си е чупене на съединител и ...позьорщина :lol: А автомата вече е на друг принцип.


Малко не разбираш какво значи Хел тое и какво двойно амбиране, двете са напълно различни неща и служат за различни неща и се правят по различен начин, ако държиш ще ти обясня разликата каква, освен ако не положиш малко труд да я установиш сам и след това да ни я споделиш :idea:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 14 Апр 2011, 16:44

ge_a написа:
(bubsa) написа:
Върши работа когато се прави с двойно амбриране.Иначе си е чупене на съединител и ...позьорщина :lol: А автомата вече е на друг принцип.


Малко не разбираш какво значи Хел тое и какво двойно амбиране, двете са напълно различни неща и служат за различни неща и се правят по различен начин, ако държиш ще ти обясня разликата каква, освен ако не положиш малко труд да я установиш сам и след това да ни я споделиш :idea:



:lol: :lol: :lol: Карам камиони и коли от доста време
Колега недей да ми обясняваш точно тези неща ;) Много добре правя разликата и от опит ти казвам,че по-добър ефект се постига с двойно и подаване на газ.С Хел енд тоя изравняваш оборотите ушким и си чупиш съединителя,а ако си го правиш както хората(става точно за същото време)и си постигаш всички плюсове от цялата операция :idea:
Опитай по двата начина и сподели как е по-добре ако искаш ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от DrivinGGoD » 14 Апр 2011, 16:47

Чак пък за същото време :roll: А смея да твърдя, че и двете ги правя маскимално бързо :oops:

Да не говорим че съединител няма как да счупиш при подаване на междинна газ (heel-and-toe) защото ъгловата скорост на маховика и тази на вторичния вал на кутията (към кардана) по този начин се изравняват и съединителя не се натоварва, а трябва да завърти само първичния вал, който е толкова лек, че съединителя няма да го усети...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 14 Апр 2011, 17:06

DrivinGGoD написа:Чак пък за същото време :roll: А смея да твърдя, че и двете ги правя маскимално бързо :oops:

Да не говорим че съединител няма как да счупиш при подаване на междинна газ (heel-and-toe) защото ъгловата скорост на маховика и тази на вторичния вал на кутията (към кардана) по този начин се изравняват и съединителя не се натоварва, а трябва да завърти само първичния вал, който е толкова лек, че съединителя няма да го усети...

Ми не знам на мен ми е навик и съм свикнал да го правя така,както и знам,че е по добре за МПС-то и те така :D
А лагера на съединителя не се ли товари повече :roll:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от DrivinGGoD » 14 Апр 2011, 17:11

Мисля, че в съвременните коли е ненужно... Може би една идея спестява живот на синхронизаторите... Нищо повече... Лагера в случая се товари за едно и също време и с почти еднакви обороти...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 14 Апр 2011, 17:29

DrivinGGoD написа:Мисля, че в съвременните коли е ненужно... Може би една идея спестява живот на синхронизаторите... Нищо повече... Лагера в случая се товари за едно и също време и с почти еднакви обороти...

Моите впчатления показват,че когато се прави както трябва(бързо и правилно)без значение колата колко е съвременна или стара си има винаги положителен ефект."М"-ката как я караше?Опитвал си предполагам и по двата начина,кой ти добада повече?Особенно при екстремно намаляване.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook