Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Fear » 20 Фев 2010, 16:42

Викaш, по-добре вместо шофьорски курсове, шофьорите да превъртят 1-2 пъти Need For Speed, a? :banghead:
Последна промяна Fear на 20 Фев 2010, 22:24, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от mafiata_ » 20 Фев 2010, 21:51

Fear написа:Виакш, по-добре вместо шофьорски курсове, шофьорите да превъртят 1-2 пъти Need For Speed, a? :banghead:


е тва трябваше да чуем :mrgreen: евала :clap: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от cargo22 » 21 Фев 2010, 0:18

Целта при шоьорски курсове е просто да претръпнеш ,защото едно е отгоре да има големо У и хората да те имат в предвид, а не че щете научат да караш правилно, най основните неща наобщо. А и колкото и да е винаги се почва от нула и постепено, за да стане правилно и качествено. Привикваш с 20-30-40км. и постепено тази скорост се усвоява от мозъка и тя вече не е толкова не в реалния смисъл. Никой не е седнал в кола и е почнал да кара с 200-300 веднага, защото първо мозъчето му не знае кое е адекватното действие при тази скорост и кординацията мозък-крака-ръце :driving: :mhihi: я няма.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 21.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
Мечтае да кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от balcanbas » 13 Ное 2010, 23:04

Когато караш с високата скорост не се изкл. от скорост колата , намаляваш скоростта до 30-40 км или 2-3 секунди преди да спре колата , натискаш съединителя и тогава спирачката спирачката и вече в зависимост от ситуацията преценяваш дали колата ще спре или просро ще превкл. на по-ниска предавка. При ниска скорост в нормално условия , няма кой знае каква голяма разлика ... През зимно време , трябва максимално много да се ограничава рязкото стъпване на педала на съединителя , карането в неутрално положение и т.н. ,защото по този начин може да изгубиш контрол над колата.Подчертавам ,че е 'възможно' , а нали знаете белята става 1 път .

В общи линии всичко е доста относително ... всичко зависи от ситуацията,в която се намираме :).Най-вече човек трябва да познава автомобила си и да разчита на рефелски и малко мозък ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 6.04.2007

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от alX3m » 14 Ное 2010, 2:18

:shock: В листовките май вече трябва да почнат да слагат и картинки с трите педала долу и въпросите да са относно кой каква функция изпълнява при натискане и отпускане. Както и какво се случва в комбинация с превключване на скоростите :shock:

Най-добре карайте така както можете и не пробвайте нови неща, които ви е трудно дори да напишете...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1390
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: Кауфланд Варна
Пол: Мъж
Кара: Без книжка.
Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от t060 » 16 Ное 2010, 9:31

То и да сложат, нали има право на грешки.
Изображение
От тогава русото не е на мода.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 10.07.2010
Кара: Е 34

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Munich Machine » 16 Ное 2010, 9:43

Колега, може да си спираш както си пожелаеш, но от гледна точка на безопасността е по-добре да си на предавка и спирайки да сменяш в низходящ ред предавките до пълното спиране на автомобила. Тогава вече се изключва, прави го по-често за да добиеш рутина. Въпреки, че аз от време на време си пускам по инерция до светофара хем да чуя мотора, хем да видя как се държи при спиране, нали все пак трябва да се наблюдава автомобила, особено ако ти си му спонсора. :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 22.12.2010
Пол: Мъж

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от leturn » 29 Дек 2010, 4:05

Здравейте и от мен, млад фен на вашия форум, в които можеш да научиш много и най-разнообразни неща.
Лично за мен спирането на скорост е закон, но не до толкова че да прекаршам всичките от 5 до 1, все пак има работи които се износват и при превключване(малко или много, зависи кои как ги използва), като например съединитела(никаде не видях нищо споменато и за него), аз лично спирам по следнич начин, на която скорост сам независимо на 2 или на 5 си натискам спирачка допреди да дойде момента в който мотара почва да се тормози, тогава съединителя и след като колата е на мчсто изключвам, зависи дали трябва да спирам, ако просто убивам малко скорост спирачка не докосвам.
Който казва че колата е еднакво устойчива независимо дали е на скорост или не, нека вдигне 150км и да изключи от скорос, после нека дигне 170 и просто да пусне гаста(според мен има разлика, поне аз усещам).
Виждал сам какви ли не случай като например:
1-по голямо нанадолнищо изключва от скорост и дръпва 1-2-3 зъба на ръчната колкото да задържа леко колата (в този случай ръчната играе ролята на двигателя, само кадето ако се получи дадена ситуация в която ти се наложи да настъпиш педала на гаста ще си малко или много възпрепятствам от съчната. И амортизираш ръчната без да има какавто и да е смисал.).
2-един мои приятел които така и не се отучи, той винаги потрябва ли му спирачка натиска съединителя, това добре преглъща се, но тои дори чака да отмине завоя да изправи волана и чак тогава отпуска съединителя-това в случай че си кара по главен път и трябва да завие в малка тесна уличка(при зимни услошия това влошава няколкократно устойчивостта на автомобила, а пък дори се натоварва съединителя по този начин-не помня точно каква беше тази част, май някаква шайба но не съм запознат много много с устройството на съединителя.
Та всичко опира на това кой как са го учили и кой как е свикнал!
Котката гледа човека с презрение, кучето с възхищение, а само прасето го гледа право в очите и вижда свой равен.

Bayerische Motoren Werke AG, BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от makaveli316 » 18 Яну 2011, 19:55

Е то незнам кой нормален човек сваля на първа докато се доближава до светофар. Някак си не си го представям да караш на 4та в града и да сваляш на 3та, 2ра и т.н. при намаляване на скоростта. Човека лесно и просто си каза, че става на въпрос когато караш бавно и трябва да спреш било то на светофар или по каквато и да е причина.
Аз лично ако карам на втора и наближавам светофар, просто натискам спирачката и малко преди да спре колата, освобождавам от скорост, но определено не свалям на първа.
Мисля, че всеки прави така....
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 9.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от basson » 21 Яну 2011, 11:38

Много се вживявате колеги. Имам милион км опит и моята гледна точка е, че в градски условия, на суха настилка и при спокоен трафик, никакво редене на предавки не е нужна. Набираш бавно, макс до 2.3К оборота на всяка и след четвърта пускаш инерцията до следващия светофар. Той свети червено, но докато стигнеш по инерция до него светва зелено, вкарваш една трета, на която вече си в минимум обороти и с педала на газта натиснат на около 15-20процента - галиш го до следващия светофар. Въобще, лежерното, спокойно и комфортно возене, при гореизброените околни фактори, изключва за мен излишното 'товарене' на двигател влизащ и излизащ постоянно от обороти на предавки.

Разбира се, при най-малката снежинка - лед или при по-силен дъжд, убиването на скорост чрез предавки надолу е задължително, спускането по постоянен наклон (в планината) също.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: Троян/София
Пол: Мъж
Кара: смени старата tds-ка с кон умрял :D

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Turbo_XD » 05 Апр 2011, 12:04

Тонката написа:Попринцип всеки има някакъв стил на каране.... Примерно мой приятел спира като теб(на неутрална). Мен пък още като ходех с баща ми на полигоните(учейки ме да карам :driving: ) той ме учеше да спирам със скоростите. Сега в ежедневието си спирам със скоростите по навик и мога да кажа, че така колата според мен спира по-ефективно ;)!



Е и мене на това ме учеше баща ми ;]
Player : BMW Business RDS + Grom Audio
Front line : Stock
Back line : Stock
Subwoofer : Kicker Comp C15
Amplifier : Kicker KX250.2

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от steeN » 07 Апр 2011, 21:20

кое от двете е правилно според вас...

караш с 70 на 5та пускаш газта намаляш (спирачки ако е необходимо) стигаш до 40 км/ч бутваш 4та., продължаваш... и като трябва ускорявяш на 4та и тогава даваш 5та.

караш с 70, виждаш, че трябва да намалиш, изключваш от скорост, спирачки (стигаш 40)... и като трябва да ускориш даваш 5та и газ.

заменете 30 с няква скорост с която колата ще се тормози на 5та.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от Boyadjiev » 08 Апр 2011, 10:52

steeN написа:кое от двете е правилно според вас...

караш с 70 на 5та пускаш газта намаляш (спирачки ако е необходимо) стигаш до 40 км/ч бутваш 4та., продължаваш... и като трябва ускорявяш на 4та и тогава даваш 5та.

караш с 70, виждаш, че трябва да намалиш, изключваш от скорост, спирачки (стигаш 40)... и като трябва да ускориш даваш 5та и газ.

заменете 30 с няква скорост с която колата ще се тормози на 5та.

Е ти как мислиш е по-правилно :mrgreen:
Естествено че е по-добре да спираш със скоростите заради "пестенето" на гориво... Ама зимата това спиране със скоростите, особено ако шофьора е "айляк" и с гадни гуми, до нищо хубаво няма да доведе освен нестабилна задница винаги + неочаквани завъртания.
Извод: Ако сте човек който няма никакъв усет за колата, за обстановката на пътя, а искате само да си се возите и да се кефите на колата -> не се спира със скоростите, на неутрална и спирачка :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от (bubsa) » 08 Апр 2011, 10:55

Boyadjiev написа:
steeN написа:кое от двете е правилно според вас...

караш с 70 на 5та пускаш газта намаляш (спирачки ако е необходимо) стигаш до 40 км/ч бутваш 4та., продължаваш... и като трябва ускорявяш на 4та и тогава даваш 5та.

караш с 70, виждаш, че трябва да намалиш, изключваш от скорост, спирачки (стигаш 40)... и като трябва да ускориш даваш 5та и газ.

заменете 30 с няква скорост с която колата ще се тормози на 5та.

Е ти как мислиш е по-правилно :mrgreen:
Естествено че е по-добре да спираш със скоростите заради "пестенето" на гориво... Ама зимата това спиране със скоростите, особено ако шофьора е "айляк" и с гадни гуми, до нищо хубаво няма да доведе освен нестабилна задница винаги + неочаквани завъртания.
Извод: Ако сте човек който няма никакъв усет за колата, за обстановката на пътя, а искате само да си се возите и да се кефите на колата -> не се спира със скоростите, на неутрална и спирачка :yes:


Зависи как ги сваляш скоростите ;)Може да не ти поднася и с най-големите галоши,както и обратното.
Последна промяна (bubsa) на 08 Апр 2011, 10:56, променена общо 1 път
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?

Мнение от steeN » 08 Апр 2011, 10:55

зимата точно да изключваш от скорост... изгуби ме за темата.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook