баналните неща
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Скоро научих много интересна техника. Тя е повече за черни пътиша но върши работа и на асфалт. Значи ако при влизането в завоя колата understeer-ва леко ама много леко се натиска спирачката-колкото леко да хванат предните колела. Но да ви кажа пробвал съм го само с предно с една Алфа 164 която хич не иска да завива. А иначе с бавареца такива проблеми нямам. Тези стари 5-ици дори и да поднесат трябва само леко да ги насочиш и сами намират пътя.
BMW_POWER написа:Един колега беше слушал лекция на Юта Клайндшмит в Испания. Едно от нещата, които тя е казала е:
Усетите ли, че изпускате колата от контрол - не се борете напразно. Така само губите време. Яко спирачка каквото и да става и така до пълното спиране на автомобила.
neshto propuskate mom4eta
toia s~vet ako vi se struva t~p na4i prosto ne se otnasia za vas
t.e. znaete kakvo da napravite pri razli4ni situacii
mnogo ot tiah ve4e sa vi se slu4vali - drugi ste s~nuvali i po-tozi na4in otrabotili.
fakt e oba4e 4e mnogo shofiori ne stigat dori do stremeja k~m s~v~rshenstvo ~ ako te taka ili inak niamat dob~k kontrol nad kolata
togava e bezmisleno da se opitvat da praviat kakvoto
i da e osven naistina da natisnat spira4kite i taka da izbegnat eventualni po-golemi problemi ~
primera s sprelia pred vas, spirkata otdiasno i vr~hlitashtia tir otliavo beshe dob~r.
ta s~veta prosto ne e za vas
inak sigurno e mnogo dob~r ako priemem 4e e otpraven k~m vsi4ki shofiori
~karmapa chenno~
В такива моменти нямаш много време за размисъл. Всичко си е жив рефлекс. Действията са резултат от вътрешна интуиция, усет към колата и пътната обстановка, както и задължително се подпомагат от предварително набраната (в процеса на шофиране, преди възникване на "препядствието") информация за конкретната ситуация.
...ха сега, някой проследи ли ми мисълта?!
...ха сега, някой проследи ли ми мисълта?!
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
CJ го каза много точно. И точно тук опитът си казва тежката дума. Аз най-трудно се научих да не натискам спирачката до дупка. Това почти винаги е фатално. Разбира се прри появата на опасност кракът ми веднага отива на спирачката но самото й задействане става само ако аз реша. И мога да ви кажа че това ме е спасявало от много катастрофи. Аз точно затова обичам мощните коли защото могат да те "извадят" от инфарктни ситуации.
Бил съм в инфарктни ситуации няколко пъти и само някаква вътрешна интуиция и късметът са ми помагали....обаче определено трябва хубаво да си слушал доста ,да си го осъзнал и да можеш да го прилагаш и на практика....ама всичко си е до това колко си свикнал на колата и дали а чувстваш... е съдя по себе си поне....като карам Аудито може и да го овладея като ми поднесе,ама ако карам на някой познат Фиата приемрно трудно да успея да се справя с рискова ситуация ....
BMW е колата
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
първо относно съвета на гозпожица Юта:засега няма световен шампион жена,че тя да дава акъл как да се кара.второ:не знам дали знаете,но Юта кара само ралита и то в пустинята:за там съм съгласен.че може спокойно да си нацепиш спирачки и да чакаш да се забиеш в следващата дюна,избор нямаш така или иначе.но,струва ми се,за пътя е напълно неприложимо.
то по тая логика никой не би трябвало да завършва състезанията във формула1:там толкова пъти колите им поднасят или недозавиват,че те ако всеки път натискаха спирачки до дупка,вместо да овладяват(кога успешно,кога не) колата,не ми се мисли.....
иначе шофирането(не карането)на автомобил е въпрос на много практика и усет,който не съм сигурен,че може да се придобие.имам приятели,които са големи мераклии да карат и се стараят,но не могат да усетят колата при превключване,каму ли като им поднесе и те правят точно това,което не трябва:бият яко спирачки или въртят на обратната страна волана.имам и други приятели,които без да имат никакъв опит след няколко месеца започват да чустват колат вс еповече.не знам на какво се дължи,обаче с първия вид се изпотявам при 110 км/ч,при втория(особено ако са карали повече години)и при 180 си гледам спокойно.може би този усет,наистина си е вроден или може би зависи и от нагласата на хората,не мога да си го обясня,факт е(със съвсем малко изключения),че хората които се интересуват какви процеси протичат в колата,когато дърпаме и натсискаме ръчки и лостове като че ли по-бързо се учат.
то по тая логика никой не би трябвало да завършва състезанията във формула1:там толкова пъти колите им поднасят или недозавиват,че те ако всеки път натискаха спирачки до дупка,вместо да овладяват(кога успешно,кога не) колата,не ми се мисли.....
иначе шофирането(не карането)на автомобил е въпрос на много практика и усет,който не съм сигурен,че може да се придобие.имам приятели,които са големи мераклии да карат и се стараят,но не могат да усетят колата при превключване,каму ли като им поднесе и те правят точно това,което не трябва:бият яко спирачки или въртят на обратната страна волана.имам и други приятели,които без да имат никакъв опит след няколко месеца започват да чустват колат вс еповече.не знам на какво се дължи,обаче с първия вид се изпотявам при 110 км/ч,при втория(особено ако са карали повече години)и при 180 си гледам спокойно.може би този усет,наистина си е вроден или може би зависи и от нагласата на хората,не мога да си го обясня,факт е(със съвсем малко изключения),че хората които се интересуват какви процеси протичат в колата,когато дърпаме и натсискаме ръчки и лостове като че ли по-бързо се учат.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани