разни за превключване
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
разни за превключване
1-во двойно амбреиране:
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се превключва по обичайния начин.
приложение:
при камионите
когато някоя скорост 'неще да влезе' (евентуално малко газ ще помогне)
облекчава при 'upshift' (съединителя и синхронизаторите де)
2-ро междинна газ:
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се подава газ (по усет, иначе идеята е да се изравнят оборотите на двигателя, с тези които ще станат след това)
натиска се съединетеля и се включва предавката
приложение:
при 'downshift', за да не се хапе волана :mha:
'страничния ефект' е пазене на синхронизаторите (това при положение че наистина се изравнят оборотите)
3-то ползване на друг синхронизатор
нормално превключване, но лоста първо се премества на най-често срещуположната предавка.
п.с. днеска съм малко под пара, тъй-че ако съм написал някоя глупост, ще помоля за влизане в положението
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се превключва по обичайния начин.
приложение:
при камионите
когато някоя скорост 'неще да влезе' (евентуално малко газ ще помогне)
облекчава при 'upshift' (съединителя и синхронизаторите де)
2-ро междинна газ:
при лоста в положение 'N' се пуска съединителя, след това се подава газ (по усет, иначе идеята е да се изравнят оборотите на двигателя, с тези които ще станат след това)
натиска се съединетеля и се включва предавката
приложение:
при 'downshift', за да не се хапе волана :mha:
'страничния ефект' е пазене на синхронизаторите (това при положение че наистина се изравнят оборотите)
3-то ползване на друг синхронизатор
нормално превключване, но лоста първо се премества на най-често срещуположната предавка.
п.с. днеска съм малко под пара, тъй-че ако съм написал някоя глупост, ще помоля за влизане в положението
<br>
br
br
съгласен
идеята пак е да се изравнят оборотите (на двигателя и на кутията)
п.с. аз по едно време ги бях понацелил и поне изключването го правих без съединител, докато не ми стана навик и почнах да дърпам, без да съм с правилните обороти, големо дърпане беше , ама се усетих и реших да си ползвам съединителя когато трябва
п.с. аз по едно време ги бях понацелил и поне изключването го правих без съединител, докато не ми стана навик и почнах да дърпам, без да съм с правилните обороти, големо дърпане беше , ама се усетих и реших да си ползвам съединителя когато трябва
<br>
br
br
- Ich0
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 14.05.2002
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Toyota Celica
Всичко ОК ама не ми е ясно едно - при това каране без съединител с междинна газ когато изключвате от определена предавка до неутрална, за да подадете междинната газ, без съединител ли се изключва предишната предавка ? Няма ли да се съсипе нещо ?
абе
аз честно казано не разбрах какво точно питаш:)
при превключването с междинна газ си натискаш съединетиля когато трябва, просто когато си на нулева го пускаш и подаваш газ, после пак го натискаш за да превключиш...
иначе когато боравиш с предваките без да пипаш съединителя, шанса да прецакаш нещо е пропорционален на липсата на опит в това упражнение:)
при превключването с междинна газ си натискаш съединетиля когато трябва, просто когато си на нулева го пускаш и подаваш газ, после пак го натискаш за да превключиш...
иначе когато боравиш с предваките без да пипаш съединителя, шанса да прецакаш нещо е пропорционален на липсата на опит в това упражнение:)
<br>
br
br
Най лесно става като форсираш мотора. И след като почнат да падат оборотите натискаш леко лоста и той сам си влиза когато се изравнят оборотите на мотора и кутията - това е като искаш да вкараш от по висока към по ниска предавка.
При ускорение няма смисъл да форсираш . Просто дърпаш лоста да изключиш от скорост . В същото време и пускаш газта. Докато оборотите на мотора падат с лек натиск и долу горе като си познаваш колата лоста си влиза сам .... и пак пак Гаааааззззззз!
При ускорение няма смисъл да форсираш . Просто дърпаш лоста да изключиш от скорост . В същото време и пускаш газта. Докато оборотите на мотора падат с лек натиск и долу горе като си познаваш колата лоста си влиза сам .... и пак пак Гаааааззззззз!
хехе, за служебни:)
а за лични, подобен ефект се получава с междинна газ, е може и да се понатовари малко съеднителя, но това е контролируемо, според желанието за силата на изстрелването:)
<br>
br
br
- del_sol_fen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 28.12.2002
- Местоположение: Chicago, IL
dobre de, hubavo che mozete da karate bez suedinitel, NO vuprosut e che e BEZPOLEZNO mehanicheski!
Suediniteliat se iznosva NAI-MNOGO na purva i posle moze bi na vtora e poveche ot napolovina po-malko, i veche nagore e minimalno, i spored mene pone, niama nikakuv polozitelen efekt. Daaaaaaaaaa, razbiram che triaa maistorluk, ok, no iskah prosto da kaza che ako reshite da kutate suediniteliat, tova ne e nachinut!
inache i az sum se opitval da go pravia, i sum go pravil no ne vinagi stava, i predpolagam che prosto znaeiki che niama "spestitelen effekt na suediniteliat" prosto spriah da se opitvam!
-------
не ме карай да те гоня из всички форуми, пиши на кирилица!
-------
julys
Suediniteliat se iznosva NAI-MNOGO na purva i posle moze bi na vtora e poveche ot napolovina po-malko, i veche nagore e minimalno, i spored mene pone, niama nikakuv polozitelen efekt. Daaaaaaaaaa, razbiram che triaa maistorluk, ok, no iskah prosto da kaza che ako reshite da kutate suediniteliat, tova ne e nachinut!
inache i az sum se opitval da go pravia, i sum go pravil no ne vinagi stava, i predpolagam che prosto znaeiki che niama "spestitelen effekt na suediniteliat" prosto spriah da se opitvam!
-------
не ме карай да те гоня из всички форуми, пиши на кирилица!
-------
julys
Si Power - Wona Go ???
малко размисли за смисълът от превключване без съединител... тази техника се ползва когато използвате левия си крак върху спирачката, а десния - съответно върху газта. Полза ще усетите при необходимост от "downshift" и по-точно ако се налага да спирате яко от висока скорост. Тъй като в днешно време състезателните коли са близки по мощност голяма част от изпреварванията стават под натиска на спирачките. Ето защо колкото по-късно ги натиснете (съответно успеете да спрете на време), толкова по-добро време ще отбележите. Цялата работа при превключване без съединител се състои в съкращаване времето за удряне на спирачки. Вярно е, че при нормално и "ежедневно спортно" каране това време е почти незабелижимо. Но при състезание м/у конкурентоспособни автомобили, при спиране от примерно 250 км/ч, всяка спестена стотна рефлектира върху крайния резултат. Колкото и бърз да сте с левия крак, едва ли ще биете времето за спиране ако крака ви е върху спирачката и не се налага да го местите. Това ви спестява 2-3 стотни ( и то в случай, че сте наистина бърз в преместването). Ако приложите малко математика лесно ще отркието какво предимство в изминато разстояние ви дават тези няколко стотни.
2007 Субару Импреза STi
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани