Дрифтинг (малко полезно инфо)

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 18 Яну 2005, 9:21

Това,дето си го направил става и без да влизаш на по-ниска предавка.Опитай.Даже на едно място го дават като основен начин за взимане на завой с пързаляне.Бързо натискане и пускане на съединителя.
http://www.streetracing.ru/FrameSite/Te ... ifting.htm
Последна промяна landikar на 18 Яну 2005, 9:29, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Яну 2005, 9:28

Аз имам два въпроса, породени от моя скромен опит:
Как да предотвратим точно това гадно поклащане, което става при рязко свършване на дрифта (ако мога така да го нареча но се сещате нали - когато гумите изведнъж захапят асфалта, а колата все още е настрани). Аз имам една такава теория, че за да се избегне тоя ефект е би трябвало да се допусне само когато колата е максимално изправена ама незнам досега съм го постигал по-скоро неволно така че не съм сигурен.
И другото, което не ми стана ясно от поста ти (мисля че го нарече "заиграване"). Как след мощен дрифт примерно наляво като усещам, че работите се пооспокояват да я плъзна пак толкова силно или поне не чак толкова слабо на другата страна, така че да се получи слято изпълнение и да изглежда точно като заиграване отстрани, както съм гледал на разни филмчета професионалистите в последователни ляв-десен направо ги описват с един общ дрифт :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 18 Яну 2005, 19:45

Въпросите ти са взаимно свързани,значи първото се получава когато презавиеш ,тоест колата ти носи наляво,ти въртиш десен в един момент вече трябва да връщаш в изправено положение ,но ти закъсняваш и от там се получава това клатене.Зада го изчистиш ти трябват тренировки.Момента в който да започнеш да изправяш не може да се каже кога ще е точно то трябва да се почувства,защото всеки завой е различен както и всеки дрифт.

Втория въпрос е продължение на първия,добрите шофьори могат да използват точно това заклащане зада продължът дрифта и на другата страна,но аз точно това написах доста е трудно да прецениш как точно стоят нещата без да имаш голяма практика зад гърба си....

надявам се да съм отговорил на въпросите ти
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 18 Яну 2005, 20:14

Ами той М-Пауърирания преди мен ти е отговорил, аз само ще допълня - за въпрос
Но 1 - получава се от преконтриране - въприсът при дрифт е малко да гледаш напред в бъдещето и да завиваш около секунда пред събитията - както за контрирането първоначално, така и за степентта на оборота на волана - за да не се получава това клатене трябва мааааалко по-леко да си навил волана, преди да изправиш колата - тогава се получава чисто изправяне - първата стъпка е да не изпуснеш колата, втората е да не я изпуснеш по особено красив начин :D
За второто - използва се ефекта на камшичния удар, който е следствие на продължението на първото контриране. Как да го познаеш, ако не си го изпитал - отиваш на полигон, засилваш се на втора с газ и въртиш волана на дясно, така че колата да започне да презавива в тази посока, после въртиш волана много в ляво (повече, отколкото ти трябва, за да я изправиш) и виждаш какво става - колата от люлеенето в едната посока почти сумира силата на две поредния завъртания и те рита буквално и тръгваш с дупето напред, ако не направш нищо. Принципа е същия, по който се засилвата скейтбордистите с ляво-дясно-ляво-дясно, като тук Кай и Ландшарк ще обяснят как се наслагат силите и всеки тласък носи повече кинетична (?!) енергия от предишния.
Как се използва това за дрифт - имаш много остър десен зявой (почти обратен или обратен или повече от обратен) - с която и да е кола няма да можеш да го вземеш чисто, освен ако не дръпнеш ръчната до апекса на завоя. Тук прваиш следното - тръгваш преди завоя в противоположната посока (тояст на ляво в нашия пример), преконтрираш и насочваш колата в самия завой с много голяма инерция, която я тегли почти назад - ефекта е, че ти изтегля задницата към външния край на завоя, а при правилна преценка предницата сочи към изхода на завоя и с газ се измъкваш :D
Малко е засукано, опитах се да го обясня по-нагледно, малко физиката ми куца тук (Хеллллп)
Ати
Питайте още :D

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 18 Яну 2005, 20:17

landikar написа:Това,дето си го направил става и без да влизаш на по-ниска предавка.Опитай.Даже на едно място го дават като основен начин за взимане на завой с пързаляне.Бързо натискане и пускане на съединителя.
http://www.streetracing.ru/FrameSite/Te ... ifting.htm

ами това според мне влиза под графата - ритане на съединител.
поне моите наблюдения са, че колата с ритане тръгва по-малко, отколкото с предавка надолу. Във всеки случай се чуствам по-сигурен с предавка надолу.
ПС - не се стеснявай да кажеш как е при двойното, че там съм бос (в смисъл не съм карал, а само да чета и да преписвам няма смисъл).
Благодаря, че се включи ;)
Ати

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 18 Яну 2005, 21:38

^^^^^^^колата тръгва повече заради една много проста причина,когато върнеш предавка надолу гумите блокират!!!!това е един много ефектен начин за дрифтване
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 18 Яну 2005, 22:49

ПС - не се стеснявай да кажеш как е при двойното, че там съм бос (в смисъл не съм карал, а само да чета и да преписвам няма смисъл).

:D Много по-трудно и много по-зле завършва,ако стане грешка.Нямам достатъчно опит,за да давам акъл.Нещо между предното и задното,ма без ръчна.На дрифта се влиза както при задното,а се излиза както при предното.На излизане трябва газ до дупка.А върнеш и колата се завърта веднага на другата страна.Трябва голямо сърце и опит.Кофтито е,че и скоростта е доста по-висока.Трудна работа. :( .
Един път влезнах под моста на Подуене със 160,държах добре завоя докато давах газ,и на излизане леко върнах газта.Колата веднага се завъртя(задницата тръгна напред към външната страна на завоя) и добре,че беше сухо....В смисъл,че в завоя се удържа с много газ.Като върнеш газта тя не се изправя,както при задното,а започва да се завърта.Първо по посока на завоя и после веднага наобратно,щото много силно зацепва отведнъж.Майстори са ми казвали,че като я подкараш един път настрани после само газ и накъдето завъртиш кормилото натам отива и колата.Като се уплашиш и пуснеш газта колата става неуправляема.
П.С.Последното го изпитах 2 пъти на гърба си :(

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 19 Яну 2005, 10:10

И аз така бях чувал/чел, но инфо и опит от първа ръка е безценно.
Въпрос - означава ли това, че ако искаш да приложиш техниката на заиграване преди завой само първия път я поднасяш с газ и волан и след това може само с дърпане на крака от газт-та и повторно настискане да я насоиш насам натам, докато накрая само с волана й задаваш посоката на изхода на завоя и с пълна газ излизаш?
Ати

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 9.09.2003
Местоположение: София

Мнение от kalin » 19 Яну 2005, 11:34

добре написано колега :bowdown:
аз да попитам все пак,колата ми няма серво и е с големия овал(волан):
с по-малък волан как ще е за пързаляне разбира се :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 19 Яну 2005, 20:07

абе не е чак толкова зле с малък волан без серво..
И аз нямам серво и досега бях с голям (от Е34 оригиналния стария 4спици) скоро си зех Е30 М воланче от ония готините, значително по-малък е и е 10000 пъти по-удобен. Леко тежко се върти ама изобщо не ми е проблем (освен заради мързела и гъзарията разбирасе), освен ако не си свикнал досега само на хидравлика?
Даже Пилота, който е уважан Дрифтаджия във форума ми сподели, че Е30-ката му има хидравлика, но нарочно си я е спрял щото му било по-лесно да я пързаля :lol:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 19 Яну 2005, 23:17

ati написа:И аз така бях чувал/чел, но инфо и опит от първа ръка е безценно.
Въпрос - означава ли това, че ако искаш да приложиш техниката на заиграване преди завой само първия път я поднасяш с газ и волан и след това може само с дърпане на крака от газт-та и повторно настискане да я насоиш насам натам, докато накрая само с волана й задаваш посоката на изхода на завоя и с пълна газ излизаш?
Ати

Ати,нямам кой знае какъв опит с тези неща по простата причина че дрифтове с 4х4 са доста по-трудно нещо и изискват много по-добра подготовка,отколкото имам аз.Липсата на места за това също е от голямо значение.Трябва си по-широко място,щото белите стават много лесно и при доста по-висока скорост.Да не говорим,че колата изисква доста повече ресурси,отколкото кола със задно предаване,най-вече мощност на двигателя.Факт е,че в България досега няма рали пилоти,които да карат добре 4х4.Лъзгането на Витоша няма нищо общо с дрифта,който описваш ти.Влади-Мантата е стар дрифтаджия,повечето го знаят.Обаче когато взе да кара 4х4 се оказа,че техниката за задно предаване тук изобщо не става.После един друг дивак,дето е карал на оф-роуд,също покара.Той караше яко по правите,обаче в завоите беше много внимателен и не правеше дрифт.Това,което са ми казвали,е че за да се кара добре 4х4,трябва много добре да се познава пътя,за да може колата да се подготви за дрифта още преди завоя.На практика при влизането в завоя ти изобщо не го виждаш.Виждаш го,когато колата вече излиза от него.
Ники Златков най-сериозно ми обеща да ме научи как стават пинизите. :D Ма тряа да си пооправя педалите,щото ще има ляв крак на спирачка и тям подобни.И трябва да се науча да въртя кормилото така,че да не ми се виждат ръцете. :shock:
Ще се опитам да ти кажа поне това,което съм понаучил аз.Значи заиграването става така:
Преди завоя леко и рязко завърташ волана в обратна на завоя посока и отнемаш леко газта.При това центърът на тежестта на колата отива към предните колела,те зацепват повече от задните и задницата поднася.Аз това не го правя,щото ме е страх сега,ма Ники кат ма научи ша видите. :twisted: Другият проблем е,че много често си чупя колата.Тъкмо свикна да я карам юнашката и тя вземе,че се счупи.Най-често скоростите,3 пъти вече. :(
Аз по принцип като съм се правил на състезател направо хвърлям колата в завоя по описания по-горе начин.Тя като лъзне давам газ яко,стискам яко кормилото с две ръце,опулвам очи :shock: и докато не свърши завоя не пускам газта.С волана я насочвам доколкото мога.Ама всичко с разумна скорост и в разумни граници.Щото колата ще се завърти и .......2 пъти стана такова нещо. Виж,Мерцедеса ми е със шпер и там нещата са далеч по-приятни и лесни. :D Особено когато пътят се поразлигави малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 2.10.2004
Местоположение: В. Търново
Кара: Е46 320Ci

Мнение от Asterix » 20 Яну 2005, 20:35

ati - нямам думи човече , един от най-хубавите постове, които съм чел някога , на един дъх го прочетох и сериозно се замислям да пробвам тези работи с една "тестова" жигулка :) :uups: :winky:

Благодаря ! :yes: :driving:
Изображение
Click
тел. 0878 11 30 94

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 21 Яну 2005, 10:43

Само леко с тротоарите ;)
Калин - колкото по-малък волана, толкова по-малко рамото, по което можеш да упражняваш сила към рейката - по-трудно се върти. Колкото по-голям на диаметър, толкова по-лесно се върти, но от една големина натаък започват да пречат размерите му - сам трябва да си намериш големината, която ти пасва (ако малко ти е по--малък помага калъфка - грозно седи, но има ефект, особено в комбинация с ръкавици).
За сервото - имали сме едновременоо е30-ски със серво и без - на мен лично ми е по-удобно без серво - самата хидравлична течност поглъща част от вибрациите, които носят ценна информация за настилката и натоварването на гумата. Да байпаснеш хидравличната рейка е безсмислено - ще трябва да се преодолява толкова голямо усилие, сравнимо с това на състезателен автомобил, за което се иска доста сила. А и течността си седи, марар и не под налягане и проблема не е изцяло решен.
Ландикар - ще се радвам на няколко демонстрации, когато усвоиш основните техники (не бързаме, имаме време) - благодаря за помощта в тази тема, определено така е много по-пълна и информативна :yes:
Ати

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook