Малко съвети за каране на сняг

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Малко съвети за каране на сняг

Мнение от steeN » 22 Дек 2004, 13:08

Първо ще напиша това което знам, после имам няколко въпроса ;)
Става въпрос за RWD разбира се.

- Трябва да се тръгва с плавно подаване на газта, добра идея е да се тръгне от 2ра скорост ако е много хлъзгаво(заради въртящия момент).
- Движението трябва да става на най-високата възможна предавка(пак заради същотото).
- Когато поднесе задницата на колата извиваш волана в посоката в която искаш да се движи колата и връщаш леко газта(двигателя действа като спирачка колата се изправя) и подаваш отново... това всичко става плавно.
-Когато искаш да излезеш от хлъзгаво място винаги волана напред, никога завит (така колата се движи най-лесно иначе заорава и става лошо)
- Когато си заорал леко напред, леко назад никога с много газ.

Как се спира на сняг?
Какво трябва да направя когато ми поднесе цялата кола, а не само задницата? Вчера си играх на един паркинг и установих, че като тръгне цялата кола и нямам идея какво да направя. Просто съм зрител ;) Това е, учим се още...
Последна промяна steeN на 11 Яну 2005, 3:22, променена общо 2 пъти
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 22 Дек 2004, 14:19

ето още няколко техники за каране на сняг:
1. винаги тръгваш с пълна газ и гледаш да контрираш колата още в зародиш - получава се невероятно красиво носене на страни, което може да продължи чак до 5-та (мен на 3-та ме дострашава :uups: ).
2. Винаги изцеждаш предавките до момента, в който усетиш, че колата вече само буквуса и намаля скоростта си - тогава отпускаш да "захапе" и пак :twisted:
3. Когато поднесе контрираш в противоположната посока, в която е тръгнала и продължаваш да даваш газ, ако се изправи от първия път завърташ волана на другата страна, за да поднесе отново и така пак и пак и пак :twisted:
4. Който спира рано е по-малко време бърз - не пипайте спирачките (и без това според повечето зимата нямало спиране, за какво само да си губите времето в опити :mhihi: )
5. Задължително си заредете касетофона с Металика, излезте навън, напълнете оборотомера и пуснете рязко съединителя - добре дошли :twisted: :twisted: :twisted:

ПС - сега сериозно - не си позволявайте такива експерименти на места, където има вероятност да минат други хора, особено пеша - зимата стават най-лесно сакатлъци - не бихте искали да си развалите хубавия пост във форума, в който да се похвалите какво сте правили предишната нощ, като споменете - "момчета, ударих човек" - пазете се, пазете и другите, защото зад волана вие носите отговорност за тях.


И сега, както казах си отместете рязко крака от съединителя :D
Give me Fuel, give me Fire, give that extra tailkick, that I desire :twisted:

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 22 Дек 2004, 15:06

навийте волана на 75% в ляво...
1-ва и повечко обороти докато се
поднесе, после 2-ра и така
или докато не свърши горивото
или докато не слезете и не се
издрайфате, зависи кой по-дълго
издържа вие или колата...

дет вика енджи икономичния дрифт :mhihi:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 22 Дек 2004, 20:56

Момчета мисля че Автор Съобщение
[steeN]
е много сериозен с тази тема...докато вие не подхождате никак така!
Аз лично го подкрепям и мисля че има такива хора на който неговите съвети са полезни(имам предвид млади и не-много опитни шофьори)!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 23 Дек 2004, 2:01

[steeN] написа:...

:yes: :winky:
Напълно съгласен до тук :D Аз не се сещам кой знае какво :confused: Но няколко съвета и кратки допълнения от моя милост :mhihi:
1.Най-елементарното -добри зимни гуми.
2.Много нежно и внимателно боравяне с газта и спирачката,без нервни движения,по-голяма дистанция,предвиждане на възможни ситуации доста по-рано във времето и...БЕЗ паника в момента на трудно владеене на автомобила :!:
3.Да не се забравя,че доста често газта оправя нещата,не спирачката :)
4.При екстемено спиране НИКОГА не оставяйте колелата да ви блокират :!: :!: Спирайте сигурно на скорост със "галене"на спирачката и усещайки пързаляне отпускайте до повторно сцепление (за ABS през зимата... :dunno: не съм карал) :(
5.При закъсване евентуално (както каза колегата) принципа на люлката-леко напред и назад ,така постепенно до измъкване 8)
6.В зависимост дали предно или задно предаване,по различен начин влизане и излизане от завоите (вие си го знаете :mhihi: :mhihi: )
7.Когато сте с вериги се съобразявайте къде карате с тях и колко бързо,да няма "къде са ми веригите" или "каква е тази глоба за рошене на пътната настилка" :D
8.Въведете си колата в пълна изправност да няма мръзнене по пътищата и вероятноста някой да ви отнесе по някакви си причини :(
По въпроса за поднасянето на цялата кола... :dunno: мисля си,че пак скоростите и въртенето на волана насам натам може да помогне,но малко... :( :( и остава да не се удариш лошо ;)
Еми тва е от мен :mhihi: Мисля си,че си знаете тези неща,но има хора,които не им обръщат много много внимание :dunno:
Леко и умната през зимата!!! :D
One passion,one car,one life...

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 23 Дек 2004, 2:48

1. Докато взимате завой дръжте една постоянна скорост и в никакъв случай не подавайте рязко газ.

2. Ако сте паркирали и няма излизане - клатете колата: газ, отпускате газта, пак газ, пак отпускате газта, така я заклащате и шанса да я изкарате е далеч по-голям.

3. Ако спрете на лед и не можете да тръгнете, изреждайте предавките с малко газ.

4. Карайте на висока предавка и без резки маневри, както и рязко подаване на газ.

5. Спирайте по-рано и се движете с ниска скорост - няма начин да успеете да реагирате при екстремна ситуация ако е заснежено.

6. В никакъв случай не натискайте рязко спирачката - нито ще спрете, нито ще намалите. Само ще изгубите контрол над автомобила.

7. Бъдете десет пъти по бдителни за маневрите на останалите участници в движението. Вие може и да се оправяте със заснежените пътища но те може и да не успеят и трябва да сте готови да реагирате за да избегнете сблъсак при евентуални техни грешки.

8. Ако колата занесе - връщате газта и с плавни движения на волана я вкарвате в желаната траектория.

Безаварийна зима ви пожелавам ;)

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 24 Дек 2004, 23:33

SummonedToDIe написа:Момчета мисля че Автор Съобщение
[steeN]
е много сериозен с тази тема...докато вие не подхождате никак така!
Аз лично го подкрепям и мисля че има такива хора на който неговите съвети са полезни(имам предвид млади и не-много опитни шофьори)!

понеже си прав ти предлагам следното нещо, с което да изкупя греха си, ти да понаучиш нещо и да си в полза на другите форумци:
по темата има изписани доста неща, голямо част от които тук, в този форум за майсторско шофиране - предлагам ти (ако искаш, имаш време и ти се занимава, разбира се) да събереш всички мнения по темата (с цитат на автора, разбира се) на едно място. Аз от своя страна поемам грижата да говоря с модератора на форума и да изчистим тази тема (тоест да преместим смешните мнения) и да сложим това, което си събрал в нея и да я направим важна - защото е актуална сега.
Какво ще кажеш?
Ати

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 08 Яну 2005, 22:01

ati написа:. . .


На АТИ мнението ми напомни на изказването на един от тест пилотите на моторвизион . Пиат го как съветва да се карао той разправя : " Най-важното е никога да не подавате по малко газ и автомобила да е загрял , точно обратното о6те с качването в студения автомобил гаааз до ламарината рязко пускате съеденителяи по възможност каране на възможно най-ниска предавка и на максимум обороти , завоите ги взимате с резки движения и нервно подаване на газта и все пак ако срещнете затруднения в завиването опитайте с ръчна спирачка и ако пак не се получи опънете я по рязко и с две ръце " :)
Най-мразя да съм прав!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.01.2005

Мнение от chem » 28 Яну 2005, 23:29

Това с въртенето на волана в обратна посока на занасянето ( колата ти върви на ляво а ти въртиш на дясно) Е ПЪЛНА ГЛУПОСТ!!! :mhihi:
ВЪРТИ СЕ ПЪРВОНАЧАЛНО В ПОСОКА НА ЗАНАСЯНЕТО ! така се овладява колата. После е насочваш на къдто си искаш. За тези които не могат да разберат обяснявам -Когато и 4-те гуми са в една само тогава можеш да овладееш колата. При завъртане в обратна посока се получава по високо съпротивление при предните гуми и задните гуми задържат посоката (т.е. продължаваш да се въртиш). Овладяваики колата ПЛАВНО трябва да промениш посоката, защото иначе си пак в изходно положение :lol: и следва ново овладяване.

Ако все пак ниякои държи да завива в обратна посока нека първо пусне обява, че си търси нова кола и друга, че продава катастрофирала такава :mhihi:

П.С. Не да се фукам но така правя от 8 годишен

П.С.С Аз съм с ABS и по принцип помага, но при спустане ми се е случвало да отказва - педала подскача макар да е само леко погален и колата е неуправляема докато не получи и минимално сцепление. За това ABS-а не е панацея и се правят системи като ASR, ESP и т.н
Държавата мрази конкуренцията. ... особено в печатането на пари

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.01.2005

Мнение от chem » 28 Яну 2005, 23:43

Всеки препоръчва за зимата тясни гуми.
Моят опит показва, че ширките са по-добри.
1. Ескимосите ходят със снегоходки (много по-големи от самите крака), а не с кокили (кадето почти и следи не остават, защото са затънали)
2. С тесни гуми по-лесно се "окопаваш", но до кога? Като легне пода в снега после "разкопаваш" :mhihi:
3. Въртящия момент е по-нисък (тук няма нужда от коментар)
4. от гуми 175/70/13 минах на 195/50/14 и ... сега се сетих, че откакто смених гумите съм дал лопатката за "разкопаване" на баща ми
Държавата мрази конкуренцията. ... особено в печатането на пари

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 29 Яну 2005, 1:41

Винаги хубави гуми, ако сте връзкари гледайте да се уредите с шипяги ;) , спирайте с скоростите когато можете и много леко с спирачката, при завои отнемайте от газта за тия с БМВ тата, даже не е зле да правите като тия с мохерите - гранитени плочи в багажника или чували с песък та хем да тежи хем да ръснеш кътдето трябва, но по добре си вземете с предно ако искате да сте сигурни, там обаче е обратното - трябва да се дава газ в завоя, при отпускането на педала на газта понякога може да поднесе. И ЛЕКО с спирачката! :D(Но с ръчната може :mhihi: )
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 29 Яну 2005, 12:12

1. Ако сте спряли на лед или заледено/заснежено място и трябва да потеглите, има едно основно правило: "По-добре да ти изгасне колата три пъти, отколкото да ти приплъзнат колелата един път". Това е така, защото при буксуването колелата образуват тънък слой лед върху снега и това допълнително затруднява задачата с потеглянето. Значи - 1-ва (или 2-ра) предавка и нежно отпускаш съединителя (без газ).
2. При повече сняг и невъзможност да потеглите, а също така и при улици с наклони ви трябва повечко тежест отзад. Решението е да помолите другите да седнат в багажника (без да ги затваряте там :mhihi: ) или върху задните калници. Така ще помогнете за по-доброто сцепление (Това правило е основно при колите с предно, за които сега няма да говорим).
Много добро е и предложението на колегата преди мен да си сложите чувал с пясък в багажника и при нужда да поръсите от пасъка пред/зад гумите.
3. Ако сте в положени да не можете да направите всичко това и сте в планината по средата на голям наклон, то не ви остава друго освен да спуснете гумите наполавина. :idea: Това трябва да ви помогне. След това ги помпате на първата бензиностанция.
4. Ако и това не помогне и все още сте в планината, чакате да мине някой тир и го молите да се закачите за него (естествено защото нямате вериги във вас).
Това е от мен. Безаварийна зима. :yes:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 29 Яну 2005, 18:54

chem написа:Това с въртенето на волана в обратна посока на занасянето ( колата ти върви на ляво а ти въртиш на дясно) Е ПЪЛНА ГЛУПОСТ!!! :mhihi:

Благодаря, че ни просветли, особено сме благодарни за силните изразни средства, които употребяваш - евала, мъж си :!:
Не знам каква кола караш или си карал, но при мен поне протичат така нещата - завивам на ляво съвсем нормално, достигам апекса на завоя (преди това все пак не виждам какво става след завоя), давам газ и започван да вътря на противоположната страна, тоест на дясно, на където ме тегли центробежмата сила, т.е. към външната страна на завоя.
chem написа:ВЪРТИ СЕ ПЪРВОНАЧАЛНО В ПОСОКА НА ЗАНАСЯНЕТО !

на мен ли ми се струва или и аз бях казал същото, но може би не с големи букви - съществен пропуск, който ти с твоятя будна, форумска съвест оправи - още веднъж ти благодарим за това.
Много ми хареса изказването ти за обява, като се пързалям с колата - е, вярно, че има много да уча и съм тепърва в началото на практикуването на изкуството, наречено дрифт, но нека да те кача при мен - досега на съм си удрял колата, въртял съм се няколко пъти, които се броят на пръстите на лявата ми ръка (мога да ти ги кажа, защото ги помня добре - анализирам ги, а и при всички тях е имало свидетели - можеш да питаш тях), а доста хора са слязи от колата с думите - много як дрифт. Не казвам това, за да се хваля (макар определено да ми прави кеф), а защото ми се струва доста крайно да дойдеш и с големи букви да изтропаш едно мнение и да усмееш труда на другите.
Пък ако на теб колата, когато ти поднесе правиш друго - ще искам да го видя от чисто любопитство - не се заяждам.
Ати

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 29 Яну 2005, 19:26

искам да кажа и аз една тактика за тръгване от място:
на теория изглежда доста абсурдна.....включвате първа газ до дупка и после рязко на втора с много газ ,колата ляга и тръгва .....пробвах го няколко пъти става много добре....тази техника я видях от Дилян Пенчев (при него става още по добре заради шпера)

И един въпрос към chem:Каква кола караш?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.01.2005

Мнение от chem » 30 Яну 2005, 0:23

ati написа:Благодаря, че ни просветли, особено сме благодарни за силните изразни средства, които употребяваш - евала, мъж си :!:
Не знам каква кола караш или си карал, но при мен поне протичат така нещата - завивам на ляво съвсем нормално, достигам апекса на завоя (преди това все пак не виждам какво става след завоя), давам газ и започван да вътря на противоположната страна, тоест на дясно, на където ме тегли центробежмата сила, т.е. към външната страна на завоя.




Живота си е твой. Дано не стигнеш до там да чиеш "Аз казах ли ти"
Върнете на волана в същата посока за мен си вече рефлекс
Карал съм от трабант до прицеп (с ремарке)
А за тези които се интересуват каква кола карам - Най-добрата съгласно препоръките на Хенри Форд :mhihi:
Държавата мрази конкуренцията. ... особено в печатането на пари

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook