На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: каквото набара....
Мечтае да кара: BMW e**

Мнение от SLav_Bs » 14 Апр 2009, 13:16

Доста ако питаш мен... :) има неща за учене :)
Лудва само когато не си пие апчето навреме... :D :)
Изображение <=-Температура/час в Бургас
Изображение
Изображение

Изображение

Бобо Дебелия
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 11.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E30/E36/E34

Мнение от methanol » 26 Апр 2009, 9:36

На такива обороти че когато превключиш на горната предавка трябва да си в оборотите на максималния въртящ момент, примерно за м50б20 4700рпм като трябва да се има впредвид че всяка предавка има различна дължина и на всяка предавка "изцеждането" е различно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 23.10.2008
Местоположение: Казанлък/София
Пол: Мъж
Кара: Ford Galaxy
Мечтае да кара: ///M

Мнение от djvisage » 29 Апр 2009, 20:02

А някой да знае от къде мога да намеря графика с въртящ момент и мощност за М50В20?
THE POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL!!!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 30 Апр 2009, 15:58

djvisage написа:А някой да знае от къде мога да намеря графика с въртящ момент и мощност за М50В20?


превключваш точно преди да набиеш прекъсвача,аз превключвам до трета предавка на 7200 от трета към четвърт на 6900,чипа ми е много зъл и храни яко до 7000 и след всяка смяна оборотите падат точно до границата на която тръгва да върви колата и няма дупка в ускорението.

Lulin Boys Cska Sofia
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 22.10.2008
Местоположение: оТ СоФиЯ Бе БаТе
Пол: Мъж
Кара: го на все по силни тройки, е46 330i
Мечтае да кара: ///M4™ /G65 ////AMG

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от HeBePeH » 01 Фев 2010, 13:56

Добре , за М43 ми е интересно как редите скоростите и при какви обороти , понеже и мойта е с чип и сега прекъсвача е на 7200 някъде. А също и при старт на какви обороти я държите преди да пуснете 1-ва . Точно за този мотор
Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП
.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от (bubsa) » 01 Фев 2010, 19:19

HeBePeH написа:Добре , за М43 ми е интересно как редите скоростите и при какви обороти , понеже и мойта е с чип и сега прекъсвача е на 7200 някъде. А също и при старт на какви обороти я държите преди да пуснете 1-ва . Точно за този мотор


Много сте интересни като започнете с подобни въпроси :mhihi: Не усещаш ли колата?Направи няколко старта и ще си отговориш на въпросите сам ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от uCnaHeTcA » 02 Фев 2010, 3:57

HeBePeH написа:Добре , за М43 ми е интересно как редите скоростите и при какви обороти , понеже и мойта е с чип и сега прекъсвача е на 7200 някъде. А също и при старт на какви обороти я държите преди да пуснете 1-ва . Точно за този мотор

За последния въпрос, който зададе, надали има точен отговор. Всичко зависи от настилка/гуми.... Ако си с по-изтъркани гуми на по-изтъркан асфалт, тръгваш на по-малко обороти, за да не въртиш и обратното... :yes:
П.С. Ако греша някъде, ще ме прощавате :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Fear » 02 Фев 2010, 11:54

Изчетох с интерес темата, но ми направи впечатление "гениалният" израз на цитираният Ross Bentley в едно мнение от предишната страница:
„Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”

Сигурно затова болидите във F1 печелят състезания, защото имат въртящ момент колкото Е36 328i. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от BMW_RIDER » 03 Фев 2010, 11:21

Fear написа:Изчетох с интерес темата, но ми направи впечатление "гениалният" израз на цитираният Ross Bentley в едно мнение от предишната страница:
„Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”

Сигурно затова болидите във F1 печелят състезания, защото имат въртящ момент колкото Е36 328i. :mhihi: :mhihi: :mhihi:


болидите от формула 1 тежат 500кила. На такива килограми не ти трябва много въртящ момент, и въпреки това вобще не е като на 328, освен това са с ограничение в кубатурата и трябва да са атмосферни което не позволява да се постигне голям въртящ момент. Плюс това на болидите не им е идеята да са възможно най-бързи в права линия. Погледни обаче драг колите. Там не случайно рулират коли с огромни американски двигатели по 9литра или такива с огромни турбота. Те могат да изкарат конете и атмосферно, от малка кубатура ама торг? Като върнеш газта и я ритнеш пак усещаш въртящ момент не кс. И в крайна сметка конете са просто въртящия момент по оборотите делено на 5250. Така ,че може да получиш конете или с голям въртящ момент или с много обороти като при формулите. така, че този цитат е донякъде верен.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Fear » 03 Фев 2010, 11:41

Болидите са с минимално тегло 605кг. Не, че е много повече от 500кг., ама са си 20%. :D
И да, въртящият им момент е 270-280Nm, което си е баш колкото 328i Е36 или 325i Е46. :mhihi:
А когато се говори за състезания, се подразбира, че автомобилите са винаги в оптимални обороти, т.е. мощността е по-важна, отколкото въртящия момент. Драгстерите ги остави, то болидите от F1 имат повече общи черти с обикновените автомобили, отколкото драгстерите. :)
Да се върнем на въртящият момент - нали не искаш да ми кажеш, че един 150к.с. дизел с 340Nm в чисто ново Renault Laguna, е по-бързо от кола със 155к.с. и 186Nm?
Защото това е тествано вече няколко пъти и въпреки близо двойния въртящ момент, Renault-то е много назад. Вярно, че е с около 80-90кг. по-тежко, ама е дизел и е с турбо. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от BMW_RIDER » 03 Фев 2010, 13:04

Fear написа:Болидите са с минимално тегло 605кг. Не, че е много повече от 500кг., ама са си 20%. :D
И да, въртящият им момент е 270-280Nm, което си е баш колкото 328i Е36 или 325i Е46. :mhihi:
А когато се говори за състезания, се подразбира, че автомобилите са винаги в оптимални обороти, т.е. мощността е по-важна, отколкото въртящия момент. Драгстерите ги остави, то болидите от F1 имат повече общи черти с обикновените автомобили, отколкото драгстерите. :)
Да се върнем на въртящият момент - нали не искаш да ми кажеш, че един 150к.с. дизел с 340Nm в чисто ново Renault Laguna, е по-бързо от кола със 155к.с. и 186Nm?
Защото това е тествано вече няколко пъти и въпреки близо двойния въртящ момент, Renault-то е много назад. Вярно, че е с около 80-90кг. по-тежко, ама е дизел и е с турбо. ;)



Да, прав си забраих ,че вече новите болиди са в8. Относно сравнението ти ,не мисля ,че е правилно бензин с дизел да се сравнява и атмосферен с турбо. Ето ти отдолу по близко сравнение и двете коли са 505 кс и двете са задно едната e 5литра 505кс другата ги вади от 7. Едната е 500нм с по добра трансмисия другата 640нм и по лека. И двете са 2006г. http://www.youtube.com/watch?v=ovZWaOYMBkE
Ако сравнението което беше пуснал горе беше между две бензинови коли амтосферни с еднаква трансмисия и еднакви килограми и шофйор тази с по голям въртящ момент щеше да смаже другата.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Fear » 03 Фев 2010, 14:02

BMW_RIDER написа: Ако сравнението което беше пуснал горе беше между две бензинови коли амтосферни с еднаква трансмисия и еднакви килограми и шофйор тази с по голям въртящ момент щеше да смаже другата.

Toва е вън от съмнение, все пак при абсолютно равни други условия, едната кола има нещо в повече от другата. ;)
Цялата работа тръгна от
„Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”

което, мисля че си съгласен с мен, е пълна глупост. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Делян » 05 Фев 2010, 15:32

HeBePeH написа:Добре , за М43 ми е интересно как редите скоростите и при какви обороти , понеже и мойта е с чип и сега прекъсвача е на 7200 някъде. А също и при старт на какви обороти я държите преди да пуснете 1-ва . Точно за този мотор

При м43 максималния въртящ момент ти идва при 3900 оборота.При старт от място задържаш газта на 3900-4000 и пускаш рязко.Почти не превърта гуми.А като смениш към 6100 оборота,следващата предавка тръгва точно от подходящото място около 4000.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от uCnaHeTcA » 06 Фев 2010, 4:16

Dpy написа:При старт от място задържаш газта на 3900-4000 и пускаш рязко.

:shock: Газта или съединителя :mhihi: :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Fear » 06 Фев 2010, 11:49

uCnaHeTcA написа:
Dpy написа:При старт от място задържаш газта на 3900-4000 и пускаш рязко.

:shock: Газта или съединителя :mhihi: :winky:

Задкрилките. :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook