На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 5.08.2007

На какви обороти трябва да се сменят скоростите при DRAG?

Мнение от Langata » 25 Мар 2009, 20:22

Днес имахме голям спор за това има ли значение на колко оборота се сменят скоростите при Drag.До край ли трябва да се цепят или си има някакви точно определени за всеки мотор обороти на превключване и как да разберем кои са те? Ако е автомат как е най добре да се кара на директна, на спорт или на ръчно превключване за да е най-ефективна при DRAG ?И интересно ми е вашето мнение затова пускам тази тема!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Мнение от bmw 318 is » 25 Мар 2009, 22:14

Караш докато изключи.:D Колата ускорява до едни обороти от там нататък моторя само се тормози

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 5.08.2007

Мнение от Langata » 25 Мар 2009, 22:48

абе има и такива които не се тормозят ами ускоряват докато не ги спре фабричният ограничител, но въпросът ми беше за друго!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Мнение от Louis » 25 Мар 2009, 23:48

bmw 318 is написа:Караш докато изключи.:D Колата ускорява до едни обороти от там нататък моторя само се тормози

тва при дизелите е така ... бензинките се карат до 100 оборота преди ограничител... ако ограничителя ти е на 6100 сменяш на 6000... :D

имаше такава тема някъде из майсторското шофиране или тука ... автора да потърси и да напише до какво заключение е стигнал като е прочел темата :D
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Мнение от bmw 318 is » 26 Мар 2009, 8:02

да така е,но може ли да чакаш да включи6 на 6500 примерно на 4та ? на 1ва и на 2ра ускорението е едно примерно както ти го написа ама на по-висока предавка е съвсем друго ;) пробваи на 4та да видиш след колко време ще изключи :D до 6000 ще ускорява после едва едва :D

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 26 Мар 2009, 10:43

Местя темата в Майсторско Шофиране ;)
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1675
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Evelin Cotsev » 26 Мар 2009, 12:05

Зависи от колата. Според мен трябва да се сменя точно преди да удари прекъсвач. За автоматиците зависи , аз моита кола е осещам , че върви наи добре на типтроник , сменя точно на червеното самичка.
It`s party time !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: каквото набара....
Мечтае да кара: BMW e**

Мнение от SLav_Bs » 04 Апр 2009, 23:28

Аз сменям малко преди червената граница на оборотите,ако ли не на усет като видя,че само реве и не ускоря и така.... :)
Лудва само когато не си пие апчето навреме... :D :)
Изображение <=-Температура/час в Бургас
Изображение
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 06 Апр 2009, 22:58

Само аз ли си мисля, че трябва да се види от колко до колко оборота ти е максималният въртящ момент и да се стремиш колата да ти е в тези граници. :roll:
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

серсемин
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 25.03.2005
Местоположение: Пловдив, Брани поле
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 340xi

Мнение от ^Joreto » 07 Апр 2009, 0:14

Според мен предавката трябва да се качи, на тези обороти, на които колата има максимални конски сили. Или ако колата ти прави 150 коня на 5900 оборота, то на тея обороти е най-добре да сменяш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Мнение от uCnaHeTcA » 07 Апр 2009, 3:21

Пепинко написа:Само аз ли си мисля, че трябва да се види от колко до колко оборота ти е максималният въртящ момент и да се стремиш колата да ти е в тези граници. :roll:

"ЧУВАЛ СЪМ" , че това е за старт-а, а след това е, както ^Жорето написа ;) Но само съм ги чувал тези неща, па де да знам, може и да греша :D :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Мнение от sk. » 10 Апр 2009, 10:02

Тук във форума имаше тема и то доста обширна точно за това.
Смяната на предваките в определени обороти - "хххх". Оборотите получавахме като вземем предвид, максималният въртящ момент и различните предавателни числа, за всяка предавка е различно.
Идеята е при преминаване на по-висока предавка, двигателят да влезе в такива обороти, че да е на върха на кривата на въртящия момент и от там да донабере..

Това с дизела, че се цеди до край пък е тотално грешно.
Като влезеш над 4000-4500 вече си е умрял от всякъде, по-добре пак да върнеш на 3-3,5к и да имаш тяга, отколкото да включиш при 5к и следващата да ти дойде от 4 и нещо..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Мнение от BMW_RIDER » 10 Апр 2009, 22:31

В действителност нещата са много по прости. Всеки знае че колата му набира по бързо на 1ва отколкото на 3та. Предавателните числа в скоростната кутия съответно умножават или намаляват въртящия момент към колелата. И въпреки ,че наиситна колата набира най-добре в определени обороти, идеята е да се възполваш от по ниското предавателно число - по ниската скорост максимално дъло време, което ще рече газ на всяка предавка възможно най-близко до прекъсвача. Независимо дали е бензин, дизел или газ. Вобще не е някаква философия автоматик даже като го настъпиш цеди предавките до червената линия. Философията е да се настрои двигателя така, че въртящия момент да е използваем през по голям диапазон от обороти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Мнение от sk. » 11 Апр 2009, 0:27

Не съм напълно сигурен в това което казваш, мисля да направя 5-10 старта тия дни с различно каране, и ще засека някакво приблизително време.. да видим кой прав и кой не :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 5.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4-цилиндрово сешоарче

Мнение от S204 » 14 Апр 2009, 2:00

Цитат от 3-та глава от Speed Secrets 1 - Professional driving Techniques, автор - Ross Bentley:

Като превключваш на по-висока предавка, за абсолютно максимално ускорение трябва да знаеш характеристика на въртящия момент и мощността. При доста двигатели е по-добре да смениш предавка преди да достигнеш червената зона. Искаш да превключиш на такива обороти, които ти позволяват да останеш в зоната с най-висок въртящ момент.

Нека да дадем пример, като използваме графиката „Въртящ момент и мощност срещу Обороти на двигателя”. При падане на оборотите с 2000 при минаване на по-висока предавка, ако си превкючил/а от първа на втора на 7хил.об., трябва след това да ускориш от 5хил. Обратно до 7.хил.

Изображение


Както се вижда на графиката, от 5хил.об. нагоре кривата на въртящия момент спада. Ако обаче си превключил/а при 6хил.об., двигателя ще ускорява в обхвата на най-високия въртящ момент. Всъщност, тогава двигателя ще работи най-ефективно – като дава максимално ускорение – когато оборотите са в между точката с максимален въртящ момент и пика на максималната мощност.

Забележи, че говоря повече за въртящия момент на двигателя, отколкото за мощността му. Има един израз: „Конските сили продават коли, въртящият момент печели състезания”. Последният е този, който кара колата да ускорява, мощността поддържа вече набраната скорост.


Дано съм бил полезен :)

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook