Перфектната траектория и как да я постигнем

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Перфектната траектория и как да я постигнем

Мнение от Acoto® » 19 Окт 2004, 21:48

Това което ще напиша по-долу е само от лични впечатления и наблюдения, но като цяло може би е правилно. От както прочетох онова за подобряването на водача а не на колата, все искам да напиша това.
Значи карам по права отсечка. Идва завой и намалявам с по-ниска предавка и спирачка едновременно. Тук мисля, че е по-добре да се завърта волана плавно и при най-малкото чувство за поднасяне се връща с няколко градуса и пак се завърта. Това е известно като чукане на волана, но много често от някои "пилоти" с разни GTI и т.н. това се приема като диво въртене на волана, което всъщност е излишно и вредно на кормилната уредба. Докато не се излезе от завоя не се подава газ (всъщност понякога подавам по малко, но не пълна защото често се получава занасяне, което със 100км/ч е неприятно). След завоя се подава плавно газта. Ако ускорението не е достатъчно и оборотите са паднали се включва по-ниска предавка. Също така на всеки е известно, че Шумахер не взима завоите с вратите напред!
Много е важно как се работи с волана. Например една кола може да направи 360 градуса само с волан. Ако ще правим дрифтове или разни неполезни ама супер кефещи "упражнения" не е зле да се научим да въртим по-рязко геврека. Еми писна ми да пиша. Това е. На тези, които карат от доста време това може да се види излишно, но я си помислете за сега прохождащите.
И още нещо. Идва зима и аз се сещам за едно преживяване миналата зима. Някой може ли да ми каже как може да се кара кола със задно с 90км/ч ту с левите, ту с десните врати напред(оня пич нещо изключваше от скорост). Който може да ми каже нещо за зимното каране тип "рали" нека пише.
Надявам се да съм бил полезен и да ви е харесало.

ALPINA B8 FOREVER!!! :twisted: :twisted: :twisted:
AcoTo®

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 19 Окт 2004, 23:01

Ми да кажа нещо и аз....като наближи завой бих казал че е хубаво също да се даде леко в обратнат посока и после плавно в посоката на завоя(пренасяне на тежеста помага за по-бързото взимане на завоя)....друго което съм забелязал в повечето шофьори е ,че влизат в завоя много бързо и започват да бият спирачки посредата на завоя и когато започнат да излизат те вместо да ускоряват намаляват...аз предпочитам да намаля ако трябва повече преди завоя и на излизане ако трябва и пълна газ дам....така според мен е и по-безопасно и по-бързо...

колкото до карането тип рали,става като въртиш бясно волана и даваш повече газ и задното знае какво да прави :wink:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 21 Окт 2004, 10:08

///M Power написа:....друго което съм забелязал в повечето шофьори е ,че влизат в завоя много бързо и започват да бият спирачки посредата на завоя и когато започнат да излизат те вместо да ускоряват намаляват...аз предпочитам да намаля ако трябва повече преди завоя и на излизане ако трябва и пълна газ дам....така според мен е и по-безопасно и по-бързо...

колкото до карането тип рали,става като въртиш бясно волана и даваш повече газ и задното знае какво да прави :wink:


Лично аз когато съм се унасял и съм установявал, че скоростта, с която влизам в завой е по-голяма от тази за нормално минаване на завоя никога не натискам спирачка, защото в такъв случай обикновено колата тръгва с вратите напред, или по-точно с гъза към външната част на завоя. Отпускането на газта в завоя сама по себе си също няма да ти помогне много. Но опитай да теглиш и отпускаш волана по-малко. По този начин колата няма да се движи по дъга, а по начупена линия. Т.е. няма да си в един голям завой, а в множество малки и вероятността колата да тръгне да поднася се намалява многократно. Това естествено трябва да бъде съчетано с малко отпускане на газта (колко можеш само ти да прецениш, но като опиташ няколко пъти на различни завои и с различна скорост сам ще разбереш), а когато усетиш, че колата е стабилна в завоя може пак да подадеш газ като продължаваш да "помпиш" волана.
Описаното по-горе съм го видял като идея в един учебен филм и го практикувам 20-тина години. И до сега не се е случило да не сработи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 21 Окт 2004, 11:06

виждал съм това да го правят някой,но аз лично не съм опитвал.....за сега процедирам по начина по който описах по-горе......за щастие и аз нямам изпусната кола за сега макар и да карам само от 2 години....само че ми е интересно как така като отпуснеш газ-та ти тръгва гъза :lol: :lol: (как звучи само),пробвал съм го няколко пъти и ако само отпусна педала колата не само ,че не поднася,но и става по-стабилна......другото нещо е че моята кола има поведение малко на кола с предно ,правил съм си експерименти (влизане в обратни завой на 2 с пълна газ) и вместо да тръгне на страни иска да ме изхвърли от завоя или гумата от вътрешната страна започва да превърта....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Окт 2004, 11:27

.
Последна промяна steeN на 23 Фев 2021, 23:47, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 21 Окт 2004, 11:31

///M Power написа:....само че ми е интересно как така като отпуснеш газ-та ти тръгва гъза :lol: :lol: (как звучи само)....


TheBoss написа:.........никога не натискам спирачка, защото в такъв случай обикновено колата тръгва с вратите напред, или по-точно с гъза към външната част на завоя. ..............


Това е описано и тука, но принципът е следния: при навлизане в завой центробежната сила се стреми да изхвърли колата по допирателната. Силата на сцепление на гумите задържа колата в завоя. Но тежестта се пренася напред и наляво(ако е десен завой) или надясно(ако е ляв завой). При натискане на спирачка тежестта се пренася допълнително напред и поради стремежа на колата да тръгне по допирателната заради центробежната сила и намаляването на силата на сцеплене в задните колела, задната част на колата тръгва настрани. Това е най-разбираемото обяснение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 21 Окт 2004, 12:17

а какво правим с турбинните коли, когато като пуснеш газта и в завоя, точно, когато искаме да ускорим леко се появява гадния лаг?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 21 Окт 2004, 12:30

The Boss извинявай не съм прочел май като хората поста ти (или по-скоро не съм го разбрал).Иначе за спирачката знам,даже съм се опитвал да дрифтвам по тоя начин(е не мога да го направя)....чел съм даже че по тоя начин може да се правят обратни завои като с ръчна ,но и това не съм успял да направя досега....както се казва ще опитвам докато съм жив(или колата е здрава :lol: :lol: )
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 31.01.2004
Местоположение: София, 4-ти км
Пол: Мъж

Мнение от Tano » 21 Окт 2004, 14:12

Значи завой никога не се взима без газ.
Когато си с предно, колата трябва леко и плавно да ускорява през цялата крива за да може предницата да я води и тежеста и разните сили които действат отгоре й да се разсеят. Но се намалява преди завоя и се ускорява плавно, защото иначе предното прави любимия си номер - изправя завоя.
Задното горе долу същата процедура, само че още по плавно с газта. И по добре, ако приближавате завоя на 4та да кажем, влезте на 4та или 3та, завийте и чак когато излезете вкарайте 2ра за да ускорите. Да, ще стане бвано и тромаво но е сигурно и гзъ ви няма да тръгне нанякъде.
И най вече номера с връткането наляво-надясно.
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 21 Окт 2004, 14:30

Тано ако ръгна по средата на завоя 2 знаеш ли кви изпълнение следват....според мен още преди началото на завоя трябва да си на правилната предавка.Ако в случай е 2-ра намаляваш вкарваш 2 и и взимаш целия завой на тази скорост,като на изхода на завоя(ако вече 2 е в ограничител) цепиш 3-та....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Окт 2004, 16:10

.
Последна промяна steeN на 23 Фев 2021, 23:47, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 22 Окт 2004, 12:41

с междинна газ и тренировки, ударния дисбаланс може да се избегне

и нещо друго важно...
по-важно е скоростта с която ще се излезе от завоя, отколкото с която ще се влезе...

т.е. по-добре е да вземеме завоя с примерно 1 секунда повече време, но да излеземе с по-висока скорост, отколкото да го вземем 1 секунда по-бързо но да сме с по-ниска скорост в края му....

ама това ако правим рунове за време, ако е за кеф, върти сучи :lol:
<br>
br

Subsonic
Аватар

Мнение от Subsonic » 22 Окт 2004, 12:57

За чукането в завоя на някой водачи на ГТИ да се произнеса и аз :wink: :D .
ГТИто стига да не е синкро, а с предно е съвсем друга платформа и логика за управление. По въпроса за чукането преди завой на волана на кола с предно можеш да се посъветваш с някой учебник по физика или с телевизора, когато дават рали.

При задното логично законите да са различни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1061
Регистриран на: 31.01.2004
Местоположение: София, 4-ти км
Пол: Мъж

Мнение от Tano » 22 Окт 2004, 13:20

Май не сте ме разбрали :!: Кога казах да вкараш по средата на завоя 2ра :?: Точно обратното - по добре завий на 4та и като излезеш от завоя вкарай 2ра :!: :evil: :!: Четете де. :!:
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 22 Окт 2004, 16:45

четеме обаче ако излезеш от завоя на 4та губиш яко време :!: :idea:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook