Перфектната траектория и как да я постигнем

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Окт 2004, 17:08

.
Последна промяна steeN на 23 Фев 2021, 23:48, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 25 Окт 2004, 3:57

За траектории ли говорим или за начин за влизане и излизане от завоя??? :dunno: Мисля си за второто :D Бях решил да напиша подобна тема,но незнам дали ще имам време за това сега,понеже дотъпът за нета ми е ограничен :banghead: Говоря за идеалната траектория на колата при каране в реални условия!Считам,че би била полезна,особено на младите шофьори :wink:пък и като се включат и останалите да споделят своя опит зад волана... :yes: :ok:
One passion,one car,one life...

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Мнение от N.Mihaylovski » 11 Дек 2004, 18:08

аз като млад шофьор които и книжка няма още .За мен е много интересна тема за траектори и превключване на скорости в завои
та да си изкажа и моито мнение моя инструктое не ми дава да влизам бързо в завои те шот колата щяла да поднесе (е и аз имам наклоност кам парзаляне,но са) та ме кара да карам бавно(много зле)но според мен перфектната траекториа е плавен завои не много рязак и не много отпуснат с голем корем
не ми се караите ако греша се пак се уча още :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Дек 2004, 18:22

bum_bum написа:а какво правим с турбинните коли, когато като пуснеш газта и в завоя, точно, когато искаме да ускорим леко се появява гадния лаг?


Ха странно, това сега го виждам. Доколкото съм гледал разни клипчета с десния крак едновременно спираш и поддържаш високи обороти, а с левия натискаш съединителя колкото е необходимо. Но колко е трудно това, не ми се мисли ;)

п.с. малко изрових от нафталина, ама няма да се сърдите
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.01.2005

Мнение от chem » 29 Яну 2005, 0:17

1. Винаги влизай в завой с по-ниска скорост ( и по-ниска предавка) отколкото предполагаш, че ебезопасно.
2. Завоя се взима с равномерна дъга - докато си в завоя не е желатаелно да въртиш ПОВЕЧЕ наляво или надясно - така се премества центъра на тежаста и току виж отишал в дерето и колата след него :lol:
3. В завоя влизаш с ниска предавка и ПЛАВНО ускоряващ докато излезнеш. Това е така, защото вътрешното колело изминава по-къс път от външното (евала че са измислили диференциала). При завои натоварването е по-голямо върху вътрешната страна. Заради диференциала когато върху колелото няма натоварване то буксува.
Именно затова подаването на плавна газ гарантира, че външното колело ще се върти по-бързо и ще успее да навакса по-дългия път, които изминава и да излезе заедно с вътрешното от завоя.
Използванто на съединител и/или спирачка в завой е липса на здрав разум :mhihi:

това особено важи за коли със задно предаване, защото задните двигателни колела се "опитвот" до се движат по допирателната, а преднит по-радиус и обикновено се прегръща дърво "от калник до калник"
Държавата мрази конкуренцията. ... особено в печатането на пари

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook