Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2592
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: РВ;A
Кара: хондите да припадат.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ogata » 02 Мар 2016, 20:26

Dirty M5 driveR написа:Е то това ясно. Аз имах предвид при каране или пързаляле с по-височка скорост - има ли склонност да те завърта, контролируема ли е и т.н.


Тва ще го разберем малко по-късно тая година :mhihi:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4201
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Мар 2016, 21:13

Поуека само. :mhihi: Според мен такъв процент е подходящ само за дрифт. За какво мислиш да ползваш колата?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2592
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: РВ;A
Кара: хондите да припадат.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ogata » 02 Мар 2016, 21:14

Dirty M5 driveR написа:Поуека само. :mhihi: Според мен такъв процент е подходящ само за дрифт. За какво мислиш да ползваш колата?


Да стряскам баби :mhihi:
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 11.03.2013

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от alabamass » 13 Мар 2016, 0:35

майсторите са в япония, бях за няколко месеца, видях кво се случва, особено по островите, в бг едва ли ще се намери дори в европа, подобия на японците, перфектни инструктори, имам и видео, но момето не желае да я кача, щом я попитах, за съжаление :(
Windows 7, i7-960 3.2 MHz system, 12GB ram, 2 TB HDD and a NVIDIA GTX 560 1 GB video.ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4201
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 17 Мар 2016, 6:08

:OT: На тях това им е култура, а и като се има предвид що за народ са японците е съвсем нормално нещата да са на друго ниво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.10.2006

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivodivo » 04 Юли 2016, 23:10

Ще използвам темата за да повдигна следния простичък въпрос, на който

Когато съм с xdrive и влизам в завой бързо и в средата губя сцепление, но вече е късно да намалям и предницата върви направо. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?


Същата ситуация и предницата завива добре, но задницата занася. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4201
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Юли 2016, 5:41

Няма точна рецепта за това как да не се потрошиш. :mhihi: Но общо взето е:
- в случай 1 - ако скоростта не е твърде висока се мъчиш да върнеш волана, за да може предницата все пак да последва посоката на гумите. Ако завоя не е много бърз може да си помогнеш с леко дръпване на ръчната, за да убиеш скоростта още, но да приложиш спирачно усилие само върху задния мост така че да не спомогнеш за още по-голямо недозавиване. Ако си влязъл като ненормалник просто чакаш удара и си махаш ръцете от волана, за да избегнеш контузии;
- в случай 2 - контрираш с волана и... дотам е компетенцията ми, защото не знам как реагира X-drive-a - дали голям процент усилие остава на задния мост и трябва да поотпуснеш леко газта (за да не се завъртиш), или я смачкваш яко и предницата ще издърпа (като кола с предно).

Всичко е толкова относително... По-големият майсторлък е да си бърз без да допускаш такива ситуации, или те да са на 100% контролируеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2592
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: РВ;A
Кара: хондите да припадат.

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ogata » 06 Юли 2016, 13:00

ivodivo написа:
Когато съм с xdrive и влизам в завой бързо и в средата губя сцепление, но вече е късно да намалям и предницата върви направо. Какво се прави и какво не се прави за да не изляза в канавката?


Продаваш глупавия ексдрайв и зимаш нещо с шпер, където да си повече от свидетел на случващото се :mhihi:

Дърти бърди. Поведението на кола 4x4 e коренно различно спрямо кола със задно предаване при поднасяне. Да не говорим, че ексдрайва е по-склонен към недозавиване, отколкото към презавиване от скромният ми опит на мокро и сняг, щото на сух асфалт си е мъртвец.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13;

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от stocky » 06 Юли 2016, 15:23

Абе вчера ми се случи нещо, което не подозирах че е възможно - liftoff oversteer с F02-ката на режим на окачването Comfort+. За мен лечението е повече газ да подадеш и да разчиташ на това, че xDrive-а ще предаде необходимия момент на необходимото място. При недозавиване нещата са точно както Dirty M5 Driver ги описа, според моя скромен опит.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.10.2006

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivodivo » 07 Юли 2016, 8:58

В ситуация 1 инстинкта за съхранение за съжаление казва обратното-натисни спирачката и дръж волана в посоката на движение :lalala: Иначе надали за половин секунда ще събера смелостта да върна волана обратно и пак да завия.


В ситуация 2 общо взето ми се струва, че xdrive като започне да влиза в дрифт системите пак го изправят и вървиш направо.


Иначе колегата е прав, за асфалт по-добро във всяка една ситуация от задното си няма, колата е най-предвидима и най-управляема, но си иска шофьор....

Дори и да смачкаш газта на xdrive електрониката ще сложи където каквото трябва като усилие колата да последва посоката на волана, всмисъл няма да се разбере точно какво е поведението?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5945
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Gqbriel » 09 Юли 2016, 7:59

ivodivo написа:В ситуация 1 инстинкта за съхранение за съжаление казва обратното-натисни спирачката и дръж волана в посоката на движение :lalala: Иначе надали за половин секунда ще събера смелостта да върна волана обратно и пак да завия.


В ситуация 2 общо взето ми се струва, че xdrive като започне да влиза в дрифт системите пак го изправят и вървиш направо.


Иначе колегата е прав, за асфалт по-добро във всяка една ситуация от задното си няма, колата е най-предвидима и най-управляема, но си иска шофьор....

Дори и да смачкаш газта на xdrive електрониката ще сложи където каквото трябва като усилие колата да последва посоката на волана, всмисъл няма да се разбере точно какво е поведението?


Значи най-голямата грешка при шофиране с xdrive е да влезеш бързо в завой - ако имаш късмет и хубави гуми,може и да спасиш колата,но ако смятате,че хdrive ще ви изкара в такъв момент ще е само в канавката,дървото и т.н - не съм карал други коли с 4х4 по-скоро други системи,но с нашата е противопоказно да се дрифти освен този зад волана наистина да имат опит и неведнъж да е практикувал това целенасочено..
Пуснете си някое видео на сняг и ще разбарете колко голям е радиуса при поднасяне - еми нямаме толкова място на пътя и повечето случаи е спиранео извън него...но при правилно влизане в завоя после излизането може да е на пълна газ :twisted:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 10.10.2006

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от ivodivo » 10 Юли 2016, 15:07

Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5945
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Gqbriel » 10 Юли 2016, 23:01

ivodivo написа:Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.

На кратко - Не разчитай на нея прекалено
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 7.01.2009
Местоположение: Исперих
Пол: Мъж
Кара: Е46,Е36,Е30
Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105

Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне

Мнение от Alex_Burdin » 09 Окт 2017, 15:40

ivodivo написа:Да, аз имам предвид, че евентуално системата може(може) да ти помогне ако сбъркаш. А за поведението на xdrive питам, защото при мен се е случвало и да презавивам и да недозавивам по равен брой пъти.
x-driveе да се возиш , ако искаш да караш купи си задно.

Предишна

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook