Колата е36

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Колата е36

Мнение от SH3M37A » 20 Май 2015, 2:37

Колеги дълго се чудих дали да напиша тази тема и не знам защо ,но една група във Фб ме подтикна да го направя ,а и не само тя !

Няма да крия ,карал съм доста автомобили за моите 26 години на тази планета. Учих се на Мазда 2. След това карах на баща ми антиката от 78 година форд транзит МК 2 1,6 задно бензин. На 19 заминах за Ирландия и си купих голф 3 1.4 92 година за 50 евро. Живота му свърши след месец в моите 19 годишни крака. След него си купих Хонда 98г 1.4. Купих хондолета на 145 хил мили за 1450 евро в отлично стоково здраве и естествено с теглич. Не заради марката ,ами просто тук си е фермерска държава и кола без теглич ,е все едно мазна кола в България без газова. Скоро след покупката на хондата навърших 20 ,и я смених чак след 5 години или 100 хил мили по-късно. През тези години си бях купил и субаро WRX пипнато доста ,от контейнер на пристанище Дъблин ,чиста японка с документи и всичко налично или общо 460 назобани кубили. Карах го 1 седмица и го продадох ,бях твърде млад за такъв кон и си останах с хондолета. Търкалях се през таван с един Теракан в една нива ,радвах се и на нисан сх200 ,Ландкрузар 2007 и още една две тачки имаше още. Но хондолета ми доставяше най голям кеф и мога да кажа ,че едни от най-хубавите ми спомени са в този автомобил ,който вече е на капачки. Но вътрешно исках автомобил ,който да мога да го човъркам нон стоп ,да сменям ,да правя ,да променям и да ми е малко по комфортно.И ....

На 25г. точно на Рожденния ми ден се сдобих с е36 98г 1.8i до ден днешен.
Колата беше в изключително занемарен вид. Мухал по салона ,мъх по цялата кола отвън ,във фугите между капаците ,вратите по номера ,абе грозна гледка беше ,паяжини вътре ,акита от мишки ,вода в багажника .... абе чист хамбар! И си казах това ще е за 450-500 евро без технически преглед ,без ясната представа дали изобщо ще мине теста и дали ще е моя. Не беше карана от близо 2 години и акумулатор нямаше! Намерих един стар ,дигнах капака навих клемите ,седнах вътре ,врътнах ключа и изгря ,както лампите по таблото така и моята усмивка след ,като запали. Купих я от познат механик ,които я е обслужвал през последните години ,когато е била още в движение и ме увери и продължава да ме уверява ,че автомобила е най-добрия избор ,който съм направил на пазара ( за това малко по-късно ще пиша ). Взех колата и се започна голямото чистене миене ,ароматизиране и т.н.
Докарах и външния вид ,вътрешния и всичко заспа .Дойде деня на теста ,в който тръпнех дали ще мине или не.

Забравих да спомена ,че преди да го купя бях гледал нисан алмера 2004 ,Рено Лагуна 2007 ,Рено Меган 2001 ( не съм фен на спагетите .По настояване на баща ми им хвърлих по един поглед ) Мерцедес Ц 180 компресор 2002 година и няколко часа преди да купя мерцедеса изникна хамбара ,който ми легна на сърцето в този си вид не знам защо или от инат ,че баща ми не искаше бмв-то :mhihi:

На 13 февруару 2014 година този пустиняк мина теста отлично ,още повече грейнах ,като знам ,че ако имаше и най-малкия признак на неизправност щяха да ме скъсат и докато не го отстраня тест на картинка ( само за изгоряла крушка на таблото ме върнаха да я оправя и после ми го дадоха ) .
И така започна историята ми с е36 ,но не свършва до там.

Предполагам много колеги ,които са ми чели проблемите с този автомобил могат да потвърдят ,че не беше перфектен и все още не е.След няколко месеца каране започнаха да изтръпват частите по окачването и аз започнах да питам ,кое ,как и защо във форума. Колеги ,които са се сблъсквали с този тип проблеми помагаха със съвети и насоки. Започнах да отстранявам проблемите един по един : Нови дискове , цялостно окачване предно и задно (шарнири тампони биалетки и т.н) ,масла ,филтри ,накладки ,жила на ръчната ,датчици по двг-то и още много чаркалаци за които не мога да се сетя. Останаха амортисьори и пружини ,но тях ги бавя умишлено. Проблемите ,които имах със свързването на алармата . И искам специално да благодаря на metodi80 :bowdown: ! Досаждах му с въпроси и теории ,но до последно остана любезен с човек ,който не познава и не е виждал никога през живота си. Изчистих боята , изпрах всичко отвътре отново , купих си нов радиатор за климатроника, ремъци ролки - остава проверка на системата и фреон.
Направих и една тема за боята лака и подръжката на външния вид на автомобила в която познат от 3М ми обясни за препаратите ,кое как защо понеже искам колата да е чиста не само отвътре ,но и отвън. И тук да напомня на Mollov ,ако чете да я довършим ,ако е възможно понеже имам много пропуски мисля ,че ще е полезна за много хора.

Март месец тази година минах отново теста без забележка и пожелания за много безаварийни мили от хората ,които ми преглеждаха колата и поздрави за труда ,който съм хвърлил по колата. Но нещо ми липсваше в този автомобил ? Нямаше душа за 1.8 115 коня автомобила. Имах чувството ,че бере душа всеки път ,когато изпреварвам или когато го юркам по кръговите на Ирландските грапави пътища. И си го сравнявах с хондолета ,който за своите 1400 кубика си въртеше 15-ските до 3-та ..... Не се палете знам ,че мразите хондаджиите ,но и до там ще стигна. И си казах ще се сменя и съединител .Не защото имаше нужда ,а просто защото обичам всичко да е минало през проверка и подмяна. И миналия петък подмених съединителя с такъв на ЛУК пълен комплект и колкото и да е странно за този кратък период минах тези 500 км разработка за които бях ,чел някъде (ама дали ставаше дума за него идея нямам ). Обичам да шофирам :driving: И реших малко преди да се прибера вкъщи да видя дали характера ,който търсех съм го намерил. И , О ??? Чудо проблема бил в съединителя въпреки ,че след смяната механика ми каза ,че е имало доста хляб в него но все пак е на много мили и не се знае дали не е 98 година изработка. Автомобила смени тотално агресията ..... Смело мога да заявя ,че до 4-та при пускане на съединителя си ме удря отзад. Този откат на главата при тръгване търсех ,това новобранско криволичене от отката ,което се получава когато не държиш стабилно волана търсех !!!! Не бях изпитвал талкова чувства на кеф ,адреналин и същевременно страх от автомобил ,които притежавам повече от 1 година и съм го тествал по-какъв ли не начин :oops: Ще кажа ,че се влюбих отново в това немско 4-ри цилиндрово почти пълнолетно avus blue БМВ.

Предполагам доста хора ще се зачудят ,защо написах темата ? Написах я защото ,както съм споменавал в една друга тема свързвах БМВ с мангали понеже не малко мангали съм засичал зад волана им. Дори по Нова преди няколко дена даваха циганско село как мангалите се оплакват ,че няма работа ,пари и обичайните им болежки. Как българи се оплакват ,че цялото село е бъкано с цигани ,но приемат факта и това е. И се появиха 4 мазни мангала в сиво БМВ е46 със златен ланец и се прави на беден и се оплаква пред камерата :banghead: По късно днес видях във фб една група ,която плюят бмв и хората ,които карат тази марка. Снимка на Варненец с надпис : " Ах,Е36-ца ,черна ,омайна ти ми е*а пут*ата майна " и ми стана така някак гадно и нечестно спрямо хората ,които обичат автомобилите си без значение от марката. След ,което един приятел ,който си кара и е фен на хонда беше постнал клипче от националната среща на БМВ дето субаро вади баварките от калта. Писах му под клипа и се развихри един голям ,чат в който се намесиха доста хора ,каращи хонда и мои приятели. И осъзнах едно :

Не марката прави човека фен. Удоволствието ,което даден автомобил дава на собственика му го прави фен не на марката ,а на автомобила ,който той притежава ! Ако трябва да мразим нещо то не е марката хонда , бмв , субаро , мерцедес и т.н. !!! Допускаме в живота културата на определена група водачи да определят и марките ! И това не е само в България за жалост ! В цял свят е .... Нека да не квалифицираме марките автомобили ,а хората ,които карат ,като бесни селяни без грам капка самосъзнание.
Хората ,които карат от дълги години дадена марка могат най-точно да ме разберат ,какво точно искам да кажа ! Няма спасение или ограничаване на определена група хора ,които се преквалифицират от голф към хонда ,или от голф към мерцедес ,или бмв ,или каквато и да било марка.Феновете на автомобили си остават фенове заради удоволствието ,което автомобила и шофирането им доставя! А аз съм един от тези фенове ,които обичат това ,което притежават и се грижат за него без значение какви са обществените нагласи.

Темата ми е за Колата е36 и по точно за моята е36-ца . Това ,което аз преоткривам в нея и това ,което тепърва ще преоткрия за напред . Това ,което този автомобил буди в мен , това което аз искам от него , това което ми доставя удоволствие и в същото време ме плаши в него ! Връзката между колата и мъжа! Всеки път ,когато отида при механика и ме види знае ,че съм намислил нещо ,че искам нещо и при разговор докато я правим ми обяснява ,че това е най-добрия избор ,който съм направил ,но не и държавата в която го карам.Понеже да караш голяма кубатура автомобил си е чиста загуба на пари от към данъци и застраховки! Не мога да съпоставя хонда с бмв или марките ,които съм карал и притежавал ,но само едно ще добавя :

Всяка си има своите плюсове и минуси ,всяка носи със себе си собствените проблеми и радости ,всяка от тях има характер и го проявява стига да ти стиска да я предизвикаш! Всяка от тях оставя следа в живота ти и то положителна ,нещо с ,което не всяка жена може да се похвали !
А е36 дълбае дълбока диря в моето сърце :driving:
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Re: Колата е36

Мнение от XaMaB » 29 Май 2015, 11:57

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

Много хубаво написано. Явно колегите са останали безмълвни, че няма никакъв отговор за 9 дни. Но като гледам как те влече човъркането, мисля че си за Е30-ка :mhihi:
Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Колата е36

Мнение от SH3M37A » 31 Май 2015, 23:46

:bchug: явно са останали безмълвни :mhihi:

Идея си нямаш как искам нещо повече от 1.8 ,но живея в държава където 2 литра те ограбват с по 1000 евро на година за пътна такса ..... а застрахователя гледа да те смаже с висока застраховка за по мощните коли за да нямат главоболия. Или иначе казано кефа тук цена има и то солена :evil: Евентуално за едно охлювче мога да помисля по нататък за подсилване на усещането :mhihi:
Искам е30-ска ,но тогава може да си остана само с нея :D ще ме изхвърлят от нас :mrgreen:
Ако знаят ,че обмислям как да си я вкарам вкъщи за да мога да ровя по нея жив ще ме изядат :)

Но за мен е мания автомобила , далеч съм от мисълта че ще съм с най бързия ,или с най добре направен автомобил. По скоро искам да си се чувствам удобно и комфортно ,когато се огледам и видя какво съм направил със собствените си ръце и съвети на колеги минали през определена лигавня по него :)

:bchug:
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Колата е36

Мнение от BRAAT » 03 Юни 2015, 14:58

:) Браво за ентусиазма, който проявяваш :)
Бъди фен, а не фанатик!!! Това е моя девиз към дадена марка автомобили :) Наистина всяка една марка си има нейните очарования.Но на някои им липсва "правилното задвижване" :mhihi: Имахме с брата една хонда прелюд 2-ра генерация.Купихме е за 300 лева 2002-ра ,2003-та година някъде, няма да ви казвам в какво състояние :mhihi: Седяла 3 години под един обществен навес. Отвънка беше трагично състояние. Беше с прегрян двигател и карана така 200км, натоватрена с някакви плочки :) Но щом след като успя да запали сравнително лесно(директно бензин в карбураторите), е купихме. Филма бе пълен:) След това Е30 316, което в последствие се продаде и се купи отново но вече с присаден М50Б25+шпер :) и накрая като се качих на Е28-цата, която и до ден днешен карам не съм мислил за друга кола :)
SHARK-а му е майката!!!

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook