Re: За ключ!

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: За ключ!

Мнение от Dirty M5 driveR » 03 Дек 2010, 20:58

Първата кола... като я вземеш ти се иска да спиш в нея... и нормално - години наред си гледал клипове, чел си приключенията на батковците, и си се питал - "Кога и аз така?". Е, дойде и този ден.
Ден първи. След 6 часа мръзнене във влака - ето ме в голямото село. Шестака ме посреща на гарата. Запознаване със собственика, кратка презентация на колата... и айде на пробното кръгче. Сядам, търпеливо настройвам седалката и огледалата. ПРЕДПАЗЕН КОЛАН! (safety first ;)). Ignition! Както се очаква от двигател в перфектно състояние - пали от раз. Оборотите замръзват на ~750. Потеглям внимателно, все пак зад волана на BMW за трети път през живота си, а на фона на 18-ките, който бях карал преди това... просто не знаех какво да очаквам. Знаейки какъв хаос е трафика в столицата, ми стана ясно, че може би едва ще усетя на какво е способен двулитровия агрегат. Така че се задоволих с леки доускорения на 2-ра предавка, при което стрелката на оборотомера едва стигаше петото деление. Но явно колегата беше предвидлив, и след десетина минути се озовахме на Цариградско шосе. Последва междинно ускорение 60-140 (все пак валеше, беше относително студено, а по думите на колегата с тези 195/65/15, макар и зимни, колата не стояла добре). Доста тежък трафик. Това автоматично означаваше пробване на спирачната система. Като се имаше предвид как колата дръпна, спирането се оказа като детска игра. След още малко каране по иначе толкова хубави улици на София, реших - това ще е. Тук мисля да ви спестя скучната история, и да преминем направо към маршрута София-Русе :mhihi: Казах си - няма да юркам колата много, че без това времето кофти, по-добре да стигна жив, и по възможност колата да е цяла :mhihi: Със самото стъпване на магистралата последва едно по-сериозно доускорение от 90 до 180. Шестака си показа рогата. Усещах, че тези 180 никак не го притесняваха, но просто нямаше място за повече. След няколко километра най-спокойно каране в рамките на ограничението на скоростта, се убедих колко коварно е задното предаване. Едно малко по-остро влизане със 120 в иначе относително дълъг и плавен завой накара задните гуми да загубят всякакво сцепление. Излишно е да казвам, че изтръпнах целия. Все пак дотогава бях пързалял кола само веднъж, и то на полигон, с 40 км/ч. След 4-5 камшика и шарене по всички ленти, най-накрая усетих задницата стабилна. Направо си беше чувство на облекчение. Беше съвсем обяснимо защо през останалата мокра част от пътя скоростомера не показваше повече от 110 :mhihi: След Плевен вече беше сухо, температурата беше с едно 10 градуса по-висока. На няколко пъти си позволих да поотпусна десния си крак. Е такъв кеф не бях изпитвал. Звукът, доста бързото влизане в обороти на иначе "тежкия" мотор... Преди да се сетя да погледна към контролните уреди, показанията им далеч бяха подминали средата. А дойдеше ли време за намаляне... просто премествах пръстите си на спирачката, а петата оставях на пода. На LFS спирането е по-трудно :mhihi: След четири часа път колата не беше взела нито капка от енергията ми - кара се толкова приятно, без никакво чувство за умора. За съжаление 300-те километра свършиха, деня беше към своя край, и трябваше да оставя шестака да си почине... Не ме разбирайте погрешно - хич не му беше до почивка, тъкмо взе да свиква с високите обороти. И така - заключвайки колата, осъзнах, че това е, което винаги съм искал. А времето беше пред мен, тепърва предстоеше да опознавам възможностите на покупката си. End of day one. To be continued...


ПП: Продължението ще напиша друг път, стига да има интерес. Детайли относно колата при запитване :mhihi:
Последна промяна Dirty M5 driveR на 02 Мар 2011, 18:33, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от ares2 » 03 Дек 2010, 21:50

така е колега.. ентусиазма когато е истински има тези емоциии. дано да има и повече хора като теб за да я има и БМВ
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от FuRoRR » 03 Дек 2010, 22:08

Ох,дано да измине по-бързо тази последна година от "узряването" ми ,че да изпитам удоволствието от това да командвам нещо толкова красиво и да усетя тръпката от притежаването на нещо само мое,място където да се скрия от реалността,или ако не това поне да забравя за блъсканиците и миризмите в претъпкания градски транспорт.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Kroki » 03 Дек 2010, 23:34

Завиждам ти, да се надяваме, че и аз след време ще го изпитвам това, което и ти. Радвам се за теб. БРАВО :clap:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 5.06.2010
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: Печка
Детайли за колата: Малка печка

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от weedminer » 04 Дек 2010, 2:44

:clap: Кажи за колата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Дек 2010, 11:42

Най-искрено ви го пожелавам. Чувството е неописуемо, особено за хората, които за пръв път се докосват до такъв тип автомобили.
Колата е класиката в жанра - 320i e36 coupe, `92 година. За по-незапознатите - двигателя е М50 без ванос ( доколкото знам възможно най-здравия, монтиран в 320 е36). На пръв поглед нищо по-интересно и различно от останалите 20-ки... Една добра сума предполагам е похарчена, за да се приведе това М50 в този вид. ECU от М50Б25, олекотен маховик (дали класическата версия - маховик от М20 не знам), спортни изпускателни колектори, Supersprint генерация + задно гърне Magnum. Много искам да я кача на стенд, за да видя точните й показатели, иначе приблизително е ~190 коне. По думите на мои приятели, с 2-ма пътника ( което е горе долу 150-160кг товар), колата върви с една идея по-малко от 325. Вади един много истински звук. Не е супер шумна, но при всяко паркиране някоя от алармите на съседните коли се включва. Благодарение на лекия маховик, не й трябват високи обороти, за да почне да дърпа. Общо взето много сполучлив тунинг. Не знам предавателното число на дифа, но от 3та нагоре предавките й май са по-къси от на стокова 20-ка ( на 5-та при 3000рпм е със 100км/ч), което изобщо не ме притеснява, защото рядко карам извън града. Ами това е, което мога да кажа. Доволен съм и се радвам, че си купих добра кола :). За тези, които още нямат години, или пък средства - търпение му е майката. После радостта и удоволствието са още по-големи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Boyadjiev » 04 Дек 2010, 14:31

Dirty M5 driveR написа:Най-искрено ви го пожелавам. Чувството е неописуемо, особено за хората, които за пръв път се докосват до такъв тип автомобили.
Колата е класиката в жанра - 320i e36 coupe, `92 година. За по-незапознатите - двигателя е М50 без ванос ( доколкото знам възможно най-здравия, монтиран в 320 е36). На пръв поглед нищо по-интересно и различно от останалите 20-ки... Една добра сума предполагам е похарчена, за да се приведе това М50 в този вид. ECU от М50Б25, олекотен маховик (дали класическата версия - маховик от М20 не знам), спортни изпускателни колектори, Supersprint генерация + задно гърне Magnum. Много искам да я кача на стенд, за да видя точните й показатели, иначе приблизително е ~190 коне. По думите на мои приятели, с 2-ма пътника ( което е горе долу 150-160кг товар), колата върви с една идея по-малко от 325. Вади един много истински звук. Не е супер шумна, но при всяко паркиране някоя от алармите на съседните коли се включва. Благодарение на лекия маховик, не й трябват високи обороти, за да почне да дърпа. Общо взето много сполучлив тунинг. Не знам предавателното число на дифа, но от 3та нагоре предавките й май са по-къси от на стокова 20-ка ( на 5-та при 3000рпм е със 100км/ч), което изобщо не ме притеснява, защото рядко карам извън града. Ами това е, което мога да кажа. Доволен съм и се радвам, че си купих добра кола :). За тези, които още нямат години, или пък средства - търпение му е майката. После радостта и удоволствието са още по-големи.

Колега, честита да ти е количката, само кеф да ти доставя !!! :yes:
Не я качвай на ДИНО обаче, че като ти покаже ~135-140коня(масксимум) и ще умреш на мъка вътрешно :mhihi: Сори че аз съм тоя който трябва да те "приземи" малко и да ти развали представата за супер бързото БМВ което си си взел ама... К'ви 25-тици бе мен... Кефи си се на 20-ската, мани ги тия с 25-тиците, в друг клас са. Важното е да си я поддържаш в добро състояние и да ти е гот :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Дек 2010, 14:54

Колега, аз съвсем не съм на мнение, че карам супер бързо БМВ. От известно време насам ми е ясно, че не са ли 250-300 коня, не е кой знае какво. Аз лично докато не седна на едно 500 коня, сигурно няма да мирясам. Естествено реалността в България е далеч от това да караме толкова вървежни коли. Колко колеги от е36 раздела (според мен това е най-караното БМВ в страната ни) могат да се похвалят с 200+ коня коли? Стандарта на живот не ни го позволява. Но това за мен не е толкова важно. Важен е ентусиазма, и да сме доволни на това, което имаме.

ПП: Сериозно, колата далеч не е 135-140 коня ;) Ще я засека някой път на ускорение, на мен самия ми е интересно какво време ще даде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Boyadjiev » 04 Дек 2010, 15:11

Dirty M5 driveR написа:Колега, аз съвсем не съм на мнение, че карам супер бързо БМВ. От известно време насам ми е ясно, че не са ли 250-300 коня, не е кой знае какво. Аз лично докато не седна на едно 500 коня, сигурно няма да мирясам. Естествено реалността в България е далеч от това да караме толкова вървежни коли. Колко колеги от е36 раздела (според мен това е най-караното БМВ в страната ни) могат да се похвалят с 200+ коня коли? Стандарта на живот не ни го позволява. Но това за мен не е толкова важно. Важен е ентусиазма, и да сме доволни на това, което имаме.

ПП: Сериозно, колата далеч не е 135-140 коня ;) Ще я засека някой път на ускорение, на мен самия ми е интересно какво време ще даде.

Аз само ти казвам какво ще покаже на диното ;)
Не е като да не карам същия мотор, правил съм доволно експерименти, знам какво говоря, кофти ама с толкова толкова, повече от 150 коня на колелата не можеш да направиш без да отваряш мотора НИКОГА (без компресор/турбини) :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Дек 2010, 16:18

Е аз говоря за коне на вала. На колелата много ясно, че не са 190.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Boyadjiev » 04 Дек 2010, 16:33

Dirty M5 driveR написа:Е аз говоря за коне на вала. На колелата много ясно, че не са 190.

И ти си мислиш че ще ти покаже 170 на колелата ли? :mhihi: Има ли смисъл изобщо да ти обяснявам при положение че с ЕКУ от 25 и неква генерация си мислиш че ще има ефект повече от няколко кончета, па да не говорим колко са умрели преди това. Окей, кефиш се на колата, ама слез на земята :bchug: Иначе ако твърдиш че пак е толкова коне, ако минаваш към София ми драсни едно Л.С. да се замерим, моя М50 е ~200 коня и ще съм пред теб, обещавам ти :yes:
Аз ти обяснявам нещо, ама ти не искаш да чуеш... Ходи, дай 80лв. после ела се обади пак ако не те е срам да си признаеш колко е дала на колелата.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Дек 2010, 17:06

Еее, човек да не каже 2 приказки и веднага се почва. Това, че много искам да я кача на стенд не значи, че имам намерение да давам пари за такива неща, нито пък да се разкарвам до София. Просто знам колко върви колата, не претендирам, че е нещо велико. И не знам защо си мислиш, че летя в облаците. Аз не бих правил такива изводи за хора, които не познавам ;) Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Boyadjiev » 04 Дек 2010, 17:25

Dirty M5 driveR написа:Еее, човек да не каже 2 приказки и веднага се почва. Това, че много искам да я кача на стенд не значи, че имам намерение да давам пари за такива неща, нито пък да се разкарвам до София. Просто знам колко върви колата, не претендирам, че е нещо велико. И не знам защо си мислиш, че летя в облаците. Аз не бих правил такива изводи за хора, които не познавам ;) Поздрави!

Жив и здрав и безаварийни :bchug: :yes:
Просто малко съм "чувствителен" на тая тема, понеже за няколко кончета аз си скъсвам гъза и такива изказвания са лееко несериозни, обаче хората не спират да разправят как с чип примерно имат 20 коня, генерация 15, филтър 5 и тн...
Без лоши чувства :ok:
Поздрави от наводнената столица :roll: :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Dirty M5 driveR » 04 Дек 2010, 18:16

Няма ядове :yes: Пределно ясно ми е колко много някои фенове обичат да хвалят колите си. Смея да кажа, че не се причислявам към тях, просто си карам е36-цата. Пет пари не давам кой и с какво ме превъзхожда на пътя, не живея в "Бързи и яростни".
И тука се скъсва да вали :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Шест цилиндъра и нищо друго...

Мнение от Nickelback » 05 Дек 2010, 0:27

Dirty M5 driveR, напълно те разбирам какво чувстваш зад волана на шестака :mrgreen:
Човек веднъж качи ли се на БМВ, при всяко следващо, защото няма начин да не са в серия :mhihi: , започва стремеж към БМВ съвършенство :paranoid: Например, аз имах 318is. След Москвича на баща ми, беше не самолет, а совалка :D Москвича - със задно предаване, ето една характеристика на БМВ вплътена в машината наречена Москвич :mhihi: После и свикнах на ис-ката, нямаше шпер, беше 4 цилиндрова... Все неща "нетипични" за "истинско БМВ". Дори някои ми се подиграваха - "БМВ под 2 литра не било БМВ". Аз им казвах - "Майната ви..." И си обичах колата... После взех шестака :twisted: Ей това е машина - мощ, рева е страшен, спортно окачване, страхотно пътно поведение спрямо ис-ката. Сега следва шпера, за да е пълна хармонията :twisted: Просто самото чувство да притежаваш перфектния редови шестак на БМВ е неописуемо. Някои ми се подиграваха, че за парите, за които съм дал за 328-цата съм щял да си купя Ауди А8 2.5ТДИ :shock: Айде нема нужда... :kuku: Казах им, че никога няма да ме разберат...

Пожелавам ти много безаварийни километри и да се грижиш добре за машината :yes: И не изневерявай никога на марката, защото смея гордо да твърдя, че няма марка на пазара с такъв баланс във всяко едно отношение :!: Явно, когато БМВ са започвали своята дейност са имали досег с извънземна технология :bowdown: :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook