какво се случи с Копейката?

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

какво се случи с Копейката?

Мнение от kemakozeE36 » 12 Юли 2010, 16:23

Привет колеги, днес съвсем случайно попаднах на този текст и някак си ми въздейства, затъжих се за соц возилата в който съм израстнал и като че наистина новите автомобили затриват полека способностите на собствениците им да си ги поддържат сами :(


Искаш да се изкажеш на остра тема - обругай нашата автомобилна промишленост или я ... похвали!
Бъди сигурен, че никой няма да остане равнодушен: ще има мнения за и против.
Нетривиалните аргументи в полза на автопрома излага петербуржецът Александър Юриев:

Вчера се разходих по Петербург и се замислих - в момента на няколко десетки западни автомобила се падат по една "жигула" или "волга". Няма какво да спорим: западния автопром удържа пълна и безапелационна победа. Някак си тъжно ми става от това ...

Поколението на 90-те, възпитано с кока-кола, хамбургери и Чип и Дейл, по-скоро няма да ме разбере. А по-старите, мисля, че ще се съгласят с повечето неща. Да, в буржоазните коли е по-удобно, по-комфортно, по-безопасно. Но, нещо неуловимо, наше, руско (даже съветско) си отиде безвъзвратно. С колите се променихме и ние...

Нашите коли са направени от умни хора! Спорна теза? Съвсем не! В съвременната западна кола шофьорът познава само две дупки - тази, през която влиза и сяда на шофьорската седалка и тази, в която налива бензина. И двете не изискват каквито и да било познания за устройството на автомобила! А в миналото даже шофьорите с полички знаеха какво е това двигател и шарнир, как работят и какво да се прави когато не искат да работят. Сервизи не са се посещавали, имало го е майстора от съседния гараж, в помощ са идвали и собствените ръце и глава. А за да си помогнеш сам трябва да четеш, четеш, четеш да се развиваш! Всичко това умря с пристигането на западните коли и техните фирмени сервизи.

Нашите коли правеха хората по-добри и човечни. Глупости, ще кажете Вие? Просто помислете, ще може ли съвременният човек да изхарчи половин заплата на пазара, да убива цели дни, само и само да подобри нещо, да боядиса, а после да излезе извън града за събота и неделя - им връщайки се в гаража да започне всичко отначало?! Колата беше член на семейството, а не бездушна купчина желязо, както е сега. И към нея се обръщаха подобаващо. Тя беше като собствената жена - разбрана, предсказуема и управляема. Даже ако капризничи, винаги знаехме, че трябва да я помилваш или на нагласиш нещо. Ти управляваше колата, а съвременната западна кола управлява нас! Не ни дава да караме толкова бързо колкото ни се иска, сама се паркира, сама спира, сама търси удобен само за нея път! Ти не я познаваш, няма и да я разбереш и не винаги и вярваш. Ако се случи нещо даже не знаеш как да я поласкаеш или нагласиш ... накратко, не е твоята жена, а някаква чужда любовница.

Нашата кола подпомагаше общуването! Тя, неподозирайки, създаде една особена формация - "гаражен човек"! Спомнете си какви бяха нашите гаражи преди 20-30 години: не само бетонни или железни кутийки, а клуб, обединяващ съмишленици, отдушник от сивото ежедневие и живот. Започваше се с: "Петрович! А скоба за шарнири да ти се намира? А камък 13? Помогни ми да отвъртим заялата гайка." А след това разговор, бира, слънчице - и всички проблеми остават там, зад врата на гаража! А не като сега: пристигаш, оставяш, обръщаш се три пъти и си тръгваш... Няма с кой и за какво да си поговориш даже!

Преди винаги действаше за извинение пред жената. "Къде беше?" - "В гаража. Трябва да подготвям колата за сезона". И никакви други въпроси! В днешно време такава версия няма да мине: съпругата знае не по-зле от вас къде се намира близкия сервиз, колко струва нормочаса и как се записваш там...

Нашата кола будеше мисълта, помагаше за развитието на творческите способности! Не вярвате? Отворете сайта на "За Рулем" и сравнете "Съветите на патилите" сега и от преди 20 години... Земя и небе. Какво ли не е изобретено през тези години! А иначе писания за това как си направим шпакла от компакт-диск или очила от бутилка... Времената се менят - променяме се и ние. При това колите стават все по-добри, това не може да се каже за нас. Уви...

Кризата броди по планетата... И тя дойде от там, от Запад. От света на красивите коли и големите пари. Може би трябва да предложим на американците да минат от "кадилаци" и "фордове" на "жигули"? Е добре де, на "волги"... И хората ще станат по-умни, по-човечни и комуникативни. И изход от кризата ще намерят по-бързо. Нали всички беди - били то в икономиката или политиката идват от хората.

Смешно ли Ви е? И на мен. Хайде да се посмеем, но нека не забравяме миналото, в което, повярвайте ми, е имало и хубави работи.

Свалено от Лада клуб България
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от Делян » 12 Юли 2010, 17:47

То който е сръчен и обича колата си и сега си почовърква квото може по нея с удоволствие и се събира със съмишленици.Който е с наврени в аналния отсек ръце и преди не се е мъчил да прай нищо.Пък че са едни от най-гадните коли като цяло,мисля че няма спор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от Christoff » 12 Юли 2010, 21:31

Романтично. Само това.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от CuMo » 12 Юли 2010, 22:25

Има голяма доза истина в написаното. Най-малкото когато се качвам в нов, хайде, наречето сравнително нов автомобил на 3 или 5 или 10 или 15 годишна възраст, то не изпитвам почти никаква емоция. Просто поредната кола от многото подобни...

Но като видя ей това табло и волан ме тресва носталгията и ми се ускорява пулса... Така че :yes:

Изображение
:smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от bmw325tds » 13 Юли 2010, 9:13

Истината, е че сега хората са големи гъзари. Отива човечето в сервиза и там му сменят крушката на фара, защото има пари от кредита за да си плати. И това го радва.

Има много хора, които се плашат от новите коли, защото имали електроника и било сложно да се ремонтира...
Не е така. Да електроника има, но тя не е нещо сложно. А двигателите са си все същите: бутални, с клапани, скоростни кутии със збни колела както от преди 70 години.

И сега има ентусиасти, които си правят сами нещата по-колата. Това ги радва и ги прави по-човечни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 786
Регистриран на: 10.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от McClane » 13 Юли 2010, 10:28

Добре написано,но само толкова.
Не мога да се съглася с тезата,че съвременните коли са бездушни и сами се карат...
В този форум има достатъчно примери за хора,на които колите им са станали като част от семейството :!:


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от kemakozeE36 » 13 Юли 2010, 10:35

McClane написа:Добре написано,но само толкова.
Не мога да се съглася с тезата,че съвременните коли са бездушни и сами се карат...
В този форум има достатъчно примери за хора,на които колите им са станали като част от семейството :!:

Съгласен съм с теб колега, но за съжаление за мен не може да се каже, че колата ми е част от семейството. Тя е черна дупка за пари-направиш едно счупят се две.Заради нея намразих до основи всичко което има компютър и е без карбуратор,а мерака ми да си я правя сам като я взех беше много голям наистина само че всичко умря след като виждам как не ме слуша
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 16.09.2007
Пол: Мъж
Кара: ги да ядат грудки

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от dimithur » 13 Юли 2010, 13:03

McClane написа:Добре написано,но само толкова.
Не мога да се съглася с тезата,че съвременните коли са бездушни и сами се карат...
В този форум има достатъчно примери за хора,на които колите им са станали като част от семейството :!:


Все пак , колега, разликата от е36 до е90 (примерно) е доста голяма :lol: Аз не знам некой, да хване сам да си прави е90ката ;) Това е имал предвид автора под "съвременни коли" ;)
в една зверилница толерантност е равно на смърт
Н.Хайтов
http://www.youtube.com/watch?v=o7oVw72Bc4Y

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от bmw325tds » 13 Юли 2010, 13:26

dimithur написа:
McClane написа:Добре написано,но само толкова.
Не мога да се съглася с тезата,че съвременните коли са бездушни и сами се карат...
В този форум има достатъчно примери за хора,на които колите им са станали като част от семейството :!:


Все пак , колега, разликата от е36 до е90 (примерно) е доста голяма :lol: Аз не знам некой, да хване сам да си прави е90ката ;) Това е имал предвид автора под "съвременни коли" ;)


Е че то е90 да не е совалка?
Дай ми една е90 пък да видим дали няма да си я човъркам и ремонтирам.
По окачването няма ядве. Не са необходими някакви special инструменти.
Двигателите са им четеритактови.
Вървят с нафта или бензин.
Акумулатора е 12V.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от CuMo » 13 Юли 2010, 15:26

Аз ще дам пример в защита тезата на автора:

Вартбург 353W - двутактов трицилиндров двигател. Баща ми му смени основните лагери на коляновия вал абсолютно сам без ничия помощ в гаражни условия. Разбира се, не отричам че му беше необходим хидравличен крик да избие старите лагери и електрожен, с който да си направи приспособление/установка за избиването.
Сам вади двигателя, сам го монтира. За набиването на новите лагери му беше достатъчен само подвижен котлон.

Опитай на Е90 да извършиш същия ремонт сам :)

И аз пипам по ходовата част на моя автомобил без много страх, но само неща за които съм сигурен. Но колата е 1996-та.

За новите автомобили нещата не стоят толкова просто мисля. Ако е необходимо да смениш накладки и да занулиш компютъра после, то какво е необходимото оборудване и колко струва? /Поправете ме каква е процедурата, защото може и да греша/

На една шкодичка 120l примерно само на канал можеш да измъкнеш цялата карантия.
Но за съвременен автомобил да измъкнеш и смениш съединителя - само на подемник.

Та то е и така и не е така :)
:smoke:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от cod-cdbp » 13 Юли 2010, 16:31

CuMo написа:На една шкодичка 120l примерно само на канал можеш да измъкнеш цялата карантия.
Но за съвременен автомобил да измъкнеш и смениш съединителя - само на подемник.

Та то е и така и не е така :)


То и на някой стари и доста нови им се откача мотора от купето за съедините, ама това не невероятния инжинерен гении на едни автопроизводи дето няма да назовавам. :evil: :evil: :evil:
Иначе и аз сядах наскоро в една "Жулиета" :angel: , и пак се завърнаха едни спомени, едни мисли направо ми стана едно такова топло отвътре.
В мойта кола, като се кача също ме избиват яко спомени, за предишната, пък за преживявания и тн.
Изображение

Дон Хуан де Маркофф
Аватар
Мнения: 6033
Регистриран на: 1.06.2002
Местоположение: Стара Загора/Казанлък
Пол: Мъж
Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
Мечтае да кара: X6 cabrio

Re: какво се случи с Копейката?

Мнение от B U L L I » 13 Юли 2010, 19:42

това е тема,копирана от лада форума.
съжалявам,но не отговаря на раздела.
с удоволствие бих я преместил в правилния раздел стига някой да ми
подскаже кой е той
ИзображениеИзображение
http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook