Отвъд сцеплението
Модератори: mitaka7, Общи модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Отвъд сцеплението
Поучителна история. Кара човек да се замисли за някои похвати...
Колега, на дългите завой какво практикуваш - преди завоя намаляваш, после до апекса без газ или леко газ и вече след апекса с повечко газ, но контролирано... Или ползваш друга техника?
Колега, на дългите завой какво практикуваш - преди завоя намаляваш, после до апекса без газ или леко газ и вече след апекса с повечко газ, но контролирано... Или ползваш друга техника?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
Nickelback написа:Колега, на дългите завой какво практикуваш - преди завоя намаляваш, после до апекса без газ или леко газ и вече след апекса с повечко газ, но контролирано... Или ползваш друга техника?
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1&t=253206 Скоро пуснах тая тема, за да споделя малко опит, и да поговорим относно grip driving. Тръгна добре, надявам се още колеги да пишат.
Дългите завои са много сладки, така да се изразя Преди завоя пускаш малко газта, и със самото влизане подаваш на макс. И вече зависи от завоя дали се отваря или затваря нещата стават много приятни. Аз си подбирам предавката така, че мотора да е около пика на въртящия момент. Влизаш примерно със 120. Мачкаш я. Моята конкретно се накланя леко (понеже си е със стандартно окачване, а и предните амортисиори май са поомекнали). Усещаш колата прилегнала и в същото време ти се струва, че ако продължиш да настъпваш гумите няма да я задържат (това е чувството, което мен страшно много ме радва), но тя продължава да стои. И на излизането като погледнеш скоростомера... я - 150 Първия път се изненадах колко съм ускорил в самия завой.
- M3 E92
- младши ентусиаст
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Отвъд сцеплението
Няма друго такова приятно чувство, когато усетиш колата как губи сцепление и обръщаш волана в противоположната посока
От онзи ден почнах да се уча да правя powerslide, но все още свиквам с педала на газта в завои, все не мога да уцеля правилната скорост за плавно губене на сцепление Единствено в неделя през нощта ми се получи един ляв завой в режим DS - на излизане малко повечко газ върху мократа настилка, задницата тръгна, контра с волана, последва изправяне и едновременно с това газ до карбона - влязох с 40, излязох със 70
И все пак имам още мого попара да ям
От онзи ден почнах да се уча да правя powerslide, но все още свиквам с педала на газта в завои, все не мога да уцеля правилната скорост за плавно губене на сцепление Единствено в неделя през нощта ми се получи един ляв завой в режим DS - на излизане малко повечко газ върху мократа настилка, задницата тръгна, контра с волана, последва изправяне и едновременно с това газ до карбона - влязох с 40, излязох със 70
И все пак имам още мого попара да ям
- Leudi
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: с. Обнова, обл. Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E90 316i М-Пакет; Golf 5 2.0 TDI
Re: Отвъд сцеплението
M3 E92 написа:Няма друго такова приятно чувство, когато усетиш колата как губи сцепление и обръщаш волана в противоположната посока
От онзи ден почнах да се уча да правя powerslide, но все още свиквам с педала на газта в завои, все не мога да уцеля правилната скорост за плавно губене на сцепление Единствено в неделя през нощта ми се получи един ляв завой в режим DS - на излизане малко повечко газ върху мократа настилка, задницата тръгна, контра с волана, последва изправяне и едновременно с това газ до карбона - влязох с 40, излязох със 70
И все пак имам още мого попара да ям
Тома, внимавай с това, че после да не те четем в Посоки. Града ни изобщо не става за такива изпълнения (изпробвано многократно).
Nope ... it's Chuck Testa !!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
M3 E92 написа:Няма друго такова приятно чувство, когато усетиш колата как губи сцепление и обръщаш волана в противоположната посока
Ами честно да ти кажа... ДААА! Въпреки че това поднасяне стана съвсем неумишлено (но и очаквано и логично), за миг почувствах това, което имаш предвид ти. Никога не съм опитвал да я пързалям продължително с по-висока скорост, защото съм с отворен диф (за суха настилка става дума). А и в града не се отпускам много, главно я плъзвам ей така за проба, колкото да я усетя, което пак си ме радва.
Но пързалянето и карането за сцепление са две коренно различни дисциплини. И все пак е хубаво да си свикнал да я вкарваш в пътя, както на мен ми се наложи.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Отвъд сцеплението
Току що се връщам от текето Манияк ще кажете, но от 2 седмици не бях ходил. Оказа се чисто, можеше да се кара спокойно. Но не за това пиша. А отново да обърна вниманието ви на непредвидените обстоятелства на пътя. Връщам се аз, минавам покрай полигона, карам си със 120, влизам в завоя под моста и гледам колона от автомобили зад учебен такъв, движещи се с около 50. Зърнах ги още на излизането от завоя, съответно 2 предавки надолу и чукнах спирачката малко по-силно. Е тогава разбрах какво има предвид Кеичи Цучия под braking drift С около 100-ина тръгна да поднася много плавно, чух за миг свиренето на задните гумите (бях на отворени прозорци), и след секунда вече с изправен волан колата стъпи стабилно. Става неусетно и коварно, и недай си боже да трябва да се спре по-бързо на излизането от самия завой, нещата може да загрубеят. По трасето са много тези слепи завои, така че нека бъдем готови за най-неочакваното Поздрави!
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани