Въпроси и съвети при избор на G2X
Модератор: Технически модератори
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Въпроси и съвети при избор на G2X
Ако желаете да закупите и зададете въпрос относно конкретен автомобил, може да го направите тук.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Здравейте, обмислям закупуване на G20 и се колебая между 330d или 330i. Също така дали ако е бензин, да си я поръчам от Канада/Америка. Ще се радвам на съвети. Благодаря!
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Според мен 330д.
Шестцилиндров мотор, докато бензина е 4 цилиндъра (за мен разликата е огромна)
Дизела има много по-голям въртящ момент и кефа от шута в гърба и врата е много по-голям от бензина (където почти липсва).
И ако изобщо има значение:
- Дизела е малко по-бърз, пренебрежимо малко
- Дизела е около 4 литра по-икономичен от бензина в града и с около 3 извън
В общи линии аз предпочитам дизела, но в крайна сметка гледай това което ти излезе по-изгодно, като цена, екстри (изключително важни са екстрите, особено М пакет и лазерни фарове променят колата драстично), километри, състояние.
Шестцилиндров мотор, докато бензина е 4 цилиндъра (за мен разликата е огромна)
Дизела има много по-голям въртящ момент и кефа от шута в гърба и врата е много по-голям от бензина (където почти липсва).
И ако изобщо има значение:
- Дизела е малко по-бърз, пренебрежимо малко
- Дизела е около 4 литра по-икономичен от бензина в града и с около 3 извън
В общи линии аз предпочитам дизела, но в крайна сметка гледай това което ти излезе по-изгодно, като цена, екстри (изключително важни са екстрите, особено М пакет и лазерни фарове променят колата драстично), километри, състояние.
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
carmanf1 написа:Според мен 330д.
Шестцилиндров мотор, докато бензина е 4 цилиндъра (за мен разликата е огромна)
Дизела има много по-голям въртящ момент и кефа от шута в гърба и врата е много по-голям от бензина (където почти липсва).
И ако изобщо има значение:
- Дизела е малко по-бърз, пренебрежимо малко
- Дизела е около 4 литра по-икономичен от бензина в града и с около 3 извън
В общи линии аз предпочитам дизела, но в крайна сметка гледай това което ти излезе по-изгодно, като цена, екстри (изключително важни са екстрите, особено М пакет и лазерни фарове променят колата драстично), километри, състояние.
6 цилиндровият двигател, задължително.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Забравих да кажа, че точно тоя силен шут от 6 цилиндровия дизел с голям въртящ момент,
от много ниски обороти, покачва за мен удоволствието от шофирането на съвсем друго ниво, спрямо 4 цилиндровия бензин.
Нищо общо в усещането и кефа.
Не съм рейсър и мразя да държа високи обороти за да върви колата.
Ако ще е бензин, трябва да е м340и. Там е друга планета.
ПС. Децата ми се "насираха" от смях и кеф като се качиха на 330д след 330и.
Докато свикнаха разбира се. Сега вече не им прави впечатление.
от много ниски обороти, покачва за мен удоволствието от шофирането на съвсем друго ниво, спрямо 4 цилиндровия бензин.
Нищо общо в усещането и кефа.
Не съм рейсър и мразя да държа високи обороти за да върви колата.
Ако ще е бензин, трябва да е м340и. Там е друга планета.
ПС. Децата ми се "насираха" от смях и кеф като се качиха на 330д след 330и.
Докато свикнаха разбира се. Сега вече не им прави впечатление.
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Не съм много съгласен с теб.....
Бензина е по-бърз на магистралата въпреки, че е 4цил. Има клипове на едни руснаци с 330д и 330i..... По-хубав звук има и е кеф да го караш , но в спорт режим ще се кефиш. Иначе не усещаш много от мощността му. Разхода в града е има няма 2л. , разлика извън града не е повече. Карам 2.0d , който на тази лека кола с 2 турбини и 8 автомат е по-повече от достатъчен и е кеф да е караш особено в града. Само на задно съм и ме дразни тракшъна който постоянно се включва, представям какво ще е на 30д ако не е ексдрайв. Липсва ми мощност при динамични изпреварвания от 80-90 , на магистралата от 140-150 да ускориш.... там без коментар..., е върви, 200 ги вдига без много мъка, но.... Като цяло 3.0д е по-тежко, двигателя отпред тежи повече и се усеща в завои. Предимство въртящ момент от ниски оборити и разход. Иначе така и не свикнах с дизеловия звук при каране в града и чакане на светофар. Затова ще вземам електрическата като почне производството. 340i гори и то много... ама и върви много.
п.с.
Бензина на празен ход не можеш да го чуеш в купето... гледаш оборотомера да разбереш дали работи мотора.
Всеки според нуждите си. Ако караш много магистрално и по-бързо от нормалното - 3.0д
Ако ти е евридей кола - 30i
Ако търсиш максимално икономия - 2.0д Всъщност това е най-балансирания модел откъм всичко при повечето случаи.
Бензина е по-бърз на магистралата въпреки, че е 4цил. Има клипове на едни руснаци с 330д и 330i..... По-хубав звук има и е кеф да го караш , но в спорт режим ще се кефиш. Иначе не усещаш много от мощността му. Разхода в града е има няма 2л. , разлика извън града не е повече. Карам 2.0d , който на тази лека кола с 2 турбини и 8 автомат е по-повече от достатъчен и е кеф да е караш особено в града. Само на задно съм и ме дразни тракшъна който постоянно се включва, представям какво ще е на 30д ако не е ексдрайв. Липсва ми мощност при динамични изпреварвания от 80-90 , на магистралата от 140-150 да ускориш.... там без коментар..., е върви, 200 ги вдига без много мъка, но.... Като цяло 3.0д е по-тежко, двигателя отпред тежи повече и се усеща в завои. Предимство въртящ момент от ниски оборити и разход. Иначе така и не свикнах с дизеловия звук при каране в града и чакане на светофар. Затова ще вземам електрическата като почне производството. 340i гори и то много... ама и върви много.
п.с.
Бензина на празен ход не можеш да го чуеш в купето... гледаш оборотомера да разбереш дали работи мотора.
Всеки според нуждите си. Ако караш много магистрално и по-бързо от нормалното - 3.0д
Ако ти е евридей кола - 30i
Ако търсиш максимално икономия - 2.0д Всъщност това е най-балансирания модел откъм всичко при повечето случаи.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Ако човек има гараж, кара градско и търси мощност 330е е най-добрият вариант за мен, караш градско безплатно, скорост доста.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
kraska написа:Не съм много съгласен с теб.....
Бензина е по-бърз на магистралата въпреки, че е 4цил.
Може би е така, не съм тествал и двете една до друга. Но предполагам разликата е пренебрижимо малка и то при идеални условия.
330i..... По-хубав звук има и е кеф да го караш , но в спорт режим ще се кефиш.
За звука отзад при ауспусите може би, но звука на 6 цилиндровия мотор (макар и дизел), нищо общо с 4-ри цилиндъра. Абсолютно нищо общо.
Иначе не усещаш много от мощността му.
Така е, за това 30д доставя много по-голямо удоволствие. Поне за мен.
Разхода в града е има няма 2л. , разлика извън града не е повече.
Аз съм с много по-различни впечатления, в реални условия, не според клипчета и тестове.
Около 4л е разликата в града (да не кажа 5). Извън градско разликата е около 3 литра. Но това всъщност няма никакво значение.
+/- някой литър, все тая.
Като цяло 3.0д е по-тежко, двигателя отпред тежи повече и се усеща в завои.
Според моя личен опит в реалността, това просто не е вярно. Всичко е сметнато. Разлика не се усеща.
Иначе така и не свикнах с дизеловия звук при каране в града и чакане на светофар.
Може би заради 4-ри цилиндровия дизел. 6-така, няма нищо общо. Трябва да покараш
Бензина на празен ход не можеш да го чуеш в купето... гледаш оборотомера да разбереш дали работи мотора.
Същото е с 30д.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
nxn написа:Ако човек има гараж, кара градско и търси мощност 330е е най-добрият вариант за мен, караш градско безплатно, скорост доста.
да, 330е е градска кола за мен. Извън града все едно караш 20и, но доста по-тежко и с доста по-малък багажник.
Това на база какво съм прочел, не съм карал.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
kraska написа:Не съм много съгласен с теб.....
Бензина е по-бърз на магистралата въпреки, че е 4цил.
Е какво значение има на магистрала кое колко е бързо? До 160 и 2те нямат проблем, след това вече няма никво значение, освен ако не живееш в германия (или си дебил). Важното е ускорението в града и за изпреварване, където дизела си е цар (B58 не го броим).
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
carmanf1 написа:nxn написа:Ако човек има гараж, кара градско и търси мощност 330е е най-добрият вариант за мен, караш градско безплатно, скорост доста.
да, 330е е градска кола за мен. Извън града все едно караш 20и, но доста по-тежко и с доста по-малък багажник.
Това на база какво съм прочел, не съм карал.
Защо извън града е като 20и не разбрах?
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Разликата в разхода между 330д и 330и от 4 л и нагоре е абсурден. Имах ф10 3л бензин атмосферен 272к.с., после 530д ф10 дизел 258к.с. , после взех 320д -то. Ползвам едни и същи маршрути с един и същи тип каране последните 4 години. Макар ,че не е тук темата просто ще споделя:
градско:
бензин - 11-12 / 100 макс
дизел 3.0 - 9-10/ 100 макс
дизел 2.0 - 7-7.5л.
извън градско предимно бургас-варна и обратно:
бензин - 8
дизел - 7
дизел 2.0 - 6
Няма как 2.0 бензин с турбо на по-лека от петицата кола и с по-нов автомат и поколение двигател да гори повече от този бензин дето имах.
И няма как 330д да гори по-малко от 320д също.
Принципно ето един тест:
https://www.youtube.com/watch?v=HPrxOT8k0JE
За магистралата наистина е тъпо над 160 да се кара според мен, но понякога се налага да изправариш по-бързо някой, докато друг отзад те притиска, но исках да покажа, че 6цил дизел не е задължително по-хубав от 4 цил. откъм мощност. Да не говорим че точно там при високите скорости дизелите издишат. За в града според мен 330д е даже малко безмислен, освен ако не иска човек да се кефи постоянно от сфетофар на светофар. Звук и дизел ... малко се не се връзва. Звук от 4цил бензин също- но затова пък е оправен през тонколоните в купето
Карай бързо по планински завои и ще усетиш разликата между по-тежък и по-лек двигател отпред. 3.0д колкото и да е балансиран винаги в купето се чува повече от един бензинов макар и 4 цил . Няма как да работи като бензинов, особено като не е загрял. И браво на бмв в обезшумяването на купето на G20, нищо общо с ф10 или предната ф30. В крайна сметка всичко е до свикване , след време и 300 коня ти се струват слаби
градско:
бензин - 11-12 / 100 макс
дизел 3.0 - 9-10/ 100 макс
дизел 2.0 - 7-7.5л.
извън градско предимно бургас-варна и обратно:
бензин - 8
дизел - 7
дизел 2.0 - 6
Няма как 2.0 бензин с турбо на по-лека от петицата кола и с по-нов автомат и поколение двигател да гори повече от този бензин дето имах.
И няма как 330д да гори по-малко от 320д също.
Принципно ето един тест:
https://www.youtube.com/watch?v=HPrxOT8k0JE
За магистралата наистина е тъпо над 160 да се кара според мен, но понякога се налага да изправариш по-бързо някой, докато друг отзад те притиска, но исках да покажа, че 6цил дизел не е задължително по-хубав от 4 цил. откъм мощност. Да не говорим че точно там при високите скорости дизелите издишат. За в града според мен 330д е даже малко безмислен, освен ако не иска човек да се кефи постоянно от сфетофар на светофар. Звук и дизел ... малко се не се връзва. Звук от 4цил бензин също- но затова пък е оправен през тонколоните в купето
Карай бързо по планински завои и ще усетиш разликата между по-тежък и по-лек двигател отпред. 3.0д колкото и да е балансиран винаги в купето се чува повече от един бензинов макар и 4 цил . Няма как да работи като бензинов, особено като не е загрял. И браво на бмв в обезшумяването на купето на G20, нищо общо с ф10 или предната ф30. В крайна сметка всичко е до свикване , след време и 300 коня ти се струват слаби
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 640
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Иначе съм съгласен, че реалистично погледнато 320д е най-рационалния избор. Разликата във вървежа с 330д не е чак толкова фрапантна при 0-100, основното предимство на 6-така е че работи доста по гладко. Но все пак главния смисъл от дизела е икономията, където 320ката е цар пък и е доста по-евтин като първоначална цена. Аз лично ако позволява бюджета бих скочил на 340i, ако не - 320д.
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
kraska написа:...
Човека попита 30д или 30и. Изказах си мнението добито от реалността, в реални условия. Кой на каквото иска да вярва.
Нямам намерение да влизам в повече дискусии.
Оставам с впечатлението, че не си карал 30и, нито 30д в Г20, нито дори подобните в Ф30.
От клипчета и статии, реална представа няма как да добиеш.
ПС. Данните ти за разхода на ф10-ките, са меко казано нелепи.
Последна промяна carmanf1 на 09 Сеп 2021, 14:13, променена общо 1 път
Re: Въпроси и съвети при избор на G2X
Jorixa написа: Иначе съм съгласен, че реалистично погледнато 320д е най-рационалния избор. Разликата във вървежа с 330д не е чак толкова фрапантна при 0-100, ...
Трябва да ги пробваш и двете, разликата е наистина много фрапантна. И не само от 0-100
Данните на хартия 0-100, не дават реална представа
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани