F90 M5 - обща тема

Модератори: ///Явор, Sharo

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Cinder » 13 Сеп 2017, 9:54

Сток са ограничени на 250, което по километраж е ~270. М driver's package е 305. Такива без ограничител от завода няма :)

Не мисля, че Е60 е по-бърза при каквито и да е условия. Сток Е60 срещу сток F10, на Е60-ката ще й трябва бинокъл. Да не говорим, че F10 става доооста бърза срещу доста малко пари, докато при Е60 опциите са много малко и много скъпи.

Аз лично не съм много ентусиазиран за F90. Колата прилича на нормална 5-та серия с по-мощен двигател. Честно казано за тези пари Е63s вероятно ще е по-добрата кола...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от In_Memoriam » 13 Сеп 2017, 10:03

Cinder написа:Не мисля, че Е60 е по-бърза при каквито и да е условия. Сток Е60 срещу сток F10, на Е60-ката ще й трябва бинокъл. Да не говорим, че F10 става доооста бърза срещу доста малко пари, докато при Е60 опциите са много малко и много скъпи.


В това няма спор, но аз имах предвид максимална скорост. Отделно не ми се връзва чисто новата F90 M5 да не е мръднала на максимална скорост спрямо F10 и поради това аз с 20 годишната Е39 да я разминавам на магистралата, защото имам предавки за 340, а мощност за поне 320. Странни и необясними решения за мен от BMW.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Cinder » 13 Сеп 2017, 10:23

Максималната скорост едва ли е цел за БМВ. Реално от завода тази кола не трябва да вдига повече от 305км/ч. Иначе F10 със сигурност има достатъчно мощност и gearing за да подмине 330км/ч.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от In_Memoriam » 13 Сеп 2017, 11:21

Cinder написа:Максималната скорост едва ли е цел за БМВ. Реално от завода тази кола не трябва да вдига повече от 305км/ч. Иначе F10 със сигурност има достатъчно мощност и gearing за да подмине 330км/ч.


Тази освен, че е с премахнат ограничител има поне ремап, което е съвсем друга работа. Заводските като гледам не могат повече от 315. Значи все пак Е60 си остава най-бързата заводска М5.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Cinder » 13 Сеп 2017, 11:32

Е60-ката от твоя клип също е с ремап, иначе няма как да вдигне повече от 305, което по километраж не знам точно колко е. Вероятно 315 ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от msi200 » 13 Сеп 2017, 12:00

F10 има ограничител в скоростната кутия на 315 км/ч, засега незнам някой да го е махнал за да се види колко вдига
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от In_Memoriam » 13 Сеп 2017, 12:03

Cinder написа:Е60-ката от твоя клип също е с ремап, иначе няма как да вдигне повече от 305, което по километраж не знам точно колко е. Вероятно 315 ;)


Само с премахнат ограничител е, без промяна по горивните карти, съответно и мощността, както и тази:


Също така ремап на атмосферен мотор е едно, на битурбо друго. Скоро ще видим какво може F90 с премахнат ограничител.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Top Gun Maverick » 13 Сеп 2017, 18:55

Иво, бях го гледал това в един Американски сайт преди няколко години още и сравнявах цифрите, точно след 250 турбо-мотора губи леко тяга и от там атмосферния върви повече(в стокови варианти говорим)и това може да се види само ако направят летящ старт от 250. :mhihi: Това разбира се не значи, че ако тръгнат от ниски километри, Е60-ката има шанс, тогава са ясни нещата, няма да може да навакса в никакъв случай. А иначе 270 по километраж уж се явява 262 по ГПС, ама може да има и някаква грешка.
Иначе е ясно, че Ф10 има потенциал за тунинг и с много малко, колата почва да върви доста повече от барнато Е60, за което тунинга честно казано не си струва инвестицията защото може да мине и Ф10 по цена. :mhihi:
Що се отнася до Е39 и потенциала за 340, не виждам как би ги достигнал някой тия цифри, вероятно с някаква огромна инвестицията ако говорим за потенциал, виж колко прави Ф10 на 5-та и му остават още две предавки. :mhihi:
Иначе Иво е прав, не просто едва ли, ами максималната скорост въобще не е цел на БМВ, лично аз не виждам особен смисъл в нея. Като имах Е60-ката не махнах ограничителя от 270, да, лесно ги стигаше и отиваше да ги прескача все едно набираш от 100 нагоре, ама реално са прекалено малко местата за тия скорости и рядко карах повече от 250. Дори да го бях махнал, мисълта ми беше такава, че ще вдигна 300+ там няколко пъти и после пак щях да си карам до 250. Работата за мен не е в максималната скорост, а в това колко бързо ускоряваш. :twisted: Трафик, коли, стигаш ги, спираш почти, пак ускоряваш и така. Турбо-моторът е много по-добър за тая цел, плюс това искаха и по-нисък разход и по-малко вредни емисии, което донякъде си го постигнаха, зависи как я караш. :mhihi:
Що се отнася до прогреса на Ф90 спрямо Ф10, трудно можеше да направят нещо кой знае какво отгоре. Все пак Ф10 си е брутален автомобил и в данните му за доускорения удря повечето ви познати коли от списанията. Това в чист сток вариант, за ремапи няма да говоря, мотора има почти безграничен потенциал. Те затова го и сложиха пак него на всичките нови модели, ще го изплющят дори на М8. Другият вариант бе да сложат 6-те литра 12-к с турбото, ама той бая тежък и затова ще си е само на М*60i.
В новата кола наблегнаха на това да вградят вече и преден мост за да може колата да е бърза и в други условия. Направиха това без да увеличават теглото, което не е малко. Как ще са цифрите по пистите е любопитно и по-специално знаете на коя. :mhihi:
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от In_Memoriam » 13 Сеп 2017, 19:39

Top Gun Maverick написа:Що се отнася до Е39 и потенциала за 340, не виждам как би ги достигнал някой тия цифри, вероятно с някаква огромна инвестицията ако говорим за потенциал, виж колко прави Ф10 на 5-та и му остават още две предавки. :mhihi:

В случай, че не се разбира от превъртелия скоростомер: прекъсвач на 7400, диф 3.15, предавателно число на 6-та 0.827, с гуми 295/25/20 и за да ви спестя сметките - 351 км/ч


Инвестицията е горе-долу колкото за F10 на последна предавка, да не спре да набира още на 5к оборота.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Top Gun Maverick » 13 Сеп 2017, 21:24

Все си мисля, че ако бе толкова лесно, евтино и надеждно, то щеше да ги има доста. Иначе му ударих един палец. :mhihi:
Последна промяна Top Gun Maverick на 13 Сеп 2017, 21:44, променена общо 4 пъти
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от In_Memoriam » 13 Сеп 2017, 21:35

Евтино и М5 няма как. Иначе колата е всекидневна с напълно заводско оборудване и се кара из Европа, включително драгове на 1/2 миля.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Top Gun Maverick » 13 Сеп 2017, 21:38

Естествено нямам предвид това евтино, а евтино сравнимо с това да бутнеш там една Ф10-ка.
Иначе относно досукорението след 250, ето едно сравнение на Е60 срещу Ф10, като видите секундите, кое, кога, къде е, то лесно се вижда предимството на турбото до 250, после леко отслабва, но като отиват нещата към 290 и разликата става фрапираща. Първо си мислех, че това Е60 не е стоково, но от 100 до 200 си върви както стоково, ако не и леко по-бавно даже, освен ако нарочно тогава не дава всичката газ...но тоя в коментарите отдолу пише, че е стоково.
https://www.youtube.com/watch?v=Rk6ztTSd8Cg
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от rve » 13 Сеп 2017, 21:49

За такива скорости изобщо не вярвайте на каквито и да е стрелки. Заводски са предвидени на показват 2 и 200, т.е. могат да се манипулират чрез кодиране (пипане на вградената грешка на скоростомера). При Е46 примерно отклонението е доста сериозно. Със сток размер гуми ми забива нос на 270 по скоростомер, а офроудския ми Гармин в този момент показва 250. БМВ никога няма да се откаже от тази политика скоростомерите да показват повече от истинската скорост, но поне с кодиране може да се елиминира тази грешка и на борда да показва реалната стойност. Като знам метода на измерване обаче най имам вяра на GPS-а, със съответната точност разбира се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Nickelback » 13 Сеп 2017, 22:09

Не е само до "нарочната" грешка, за която всички знаем. От клипа по-горе няма как да се разбере реалната скорост най-малкото защото:
1. Stepper мотора на скоростомера работи извън своя номинален рейндж. Производителят не гарантира линейност или каквато и да било очаквана предавателна характеристика.
2. В софтуера за управление на stepper мотора има заложена калибровка, която няма как да се промени дори с "кодиране". Бива записвана по време на калибровъчната процедура още при производството на клъстера в завода на supplier-а.
3. За 20 години тая кола рядко е влизала в диапазона 250+, предполагам, та знае ли се какво се случва заради износване, запрашаване на механиката, умора в спиралната пружина и т.н. :dunno:

От друга страна обаче сметката горе е абсолютно вярна и мисля, че се сещам за колата, която има своя полублизнак в Koblenz. 900+ коня и много къстъм неща. Човека обаче е уморен от хейт и както се сещате не споделя много какво точно е натворил. Но това не значи, че ако в наше село и беемвепауър-беге*точка*нет ги няма такива ги няма 'ич по светО :ok:

Изображение

:ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: F90 M5 - обща тема

Мнение от Gqbriel » 14 Сеп 2017, 9:02

rve написа:За такива скорости изобщо не вярвайте на каквито и да е стрелки. Заводски са предвидени на показват 2 и 200, т.е. могат да се манипулират чрез кодиране (пипане на вградената грешка на скоростомера). При Е46 примерно отклонението е доста сериозно. Със сток размер гуми ми забива нос на 270 по скоростомер, а офроудския ми Гармин в този момент показва 250. БМВ никога няма да се откаже от тази политика скоростомерите да показват повече от истинската скорост, но поне с кодиране може да се елиминира тази грешка и на борда да показва реалната стойност. Като знам метода на измерване обаче най имам вяра на GPS-а, със съответната точност разбира се.

Да но след Е46 разликата е много малка,защото софтуерно можеш да си нагласиш стрелките да ти показват GPS скорост а не с корекция..при 250 на 90ката на табло по GPS беше 242
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към 2011+ M5 & M6 (F10, F12, F13, F06, F90)

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook