Проблем с циркулацията на климатроника
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с циркулацията на климатроника
Здравейте колеги. Собственик съм на F31 320d LCI. Както добре знаете, вентилацията на колата има опция да работи само на вътрешен въздух или само на външен въздух или опция, където колата сама преценява кога да затваря въздуховода и кога да го отваря.
Вероятно повечето от вас процедират като мен и когато не искат да пречистват изгорели газове с дробовете си, използяат опцията за вътрешен въздух и карат така, понякога дълго време.
Тук идва и моят проблем. Когато превключва на вътрешен въздух, отбелязаното на бутона с "M" или предполагам "manual", колата търпи това около ~90 секунди и автоматично преминава на "A" или "auto". Респективно разбирайте външен въздух и съответно всички външни ухания влизат в купето. Когато превключва отново на "M" всичко се повтаря и така постоянно.
Как мога да забраня на колата да има собствено мнение по въпроса? Това някакъв технически проблем ли е или би могло да се кодира по друг начин? В Ауто Бавария нямаха представа защо е така и ми предложиха диагностика на климатроникa за 200 лв. Отказах им!
Искам да си карам на вътрешен въздух, докато не потекат капки по стъклата от вътрешната страна, a колата да не възразява.
Вероятно повечето от вас процедират като мен и когато не искат да пречистват изгорели газове с дробовете си, използяат опцията за вътрешен въздух и карат така, понякога дълго време.
Тук идва и моят проблем. Когато превключва на вътрешен въздух, отбелязаното на бутона с "M" или предполагам "manual", колата търпи това около ~90 секунди и автоматично преминава на "A" или "auto". Респективно разбирайте външен въздух и съответно всички външни ухания влизат в купето. Когато превключва отново на "M" всичко се повтаря и така постоянно.
Как мога да забраня на колата да има собствено мнение по въпроса? Това някакъв технически проблем ли е или би могло да се кодира по друг начин? В Ауто Бавария нямаха представа защо е така и ми предложиха диагностика на климатроникa за 200 лв. Отказах им!
Искам да си карам на вътрешен въздух, докато не потекат капки по стъклата от вътрешната страна, a колата да не възразява.
Better to light a candle than curse the darkness.
- Airdust
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: F32 420XD
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Re: Проблем с циркулацията на климатроника
Blashyrkh написа:Здравейте колеги. Собственик съм на F31 320d LCI. Както добре знаете, вентилацията на колата има опция да работи само на вътрешен въздух или само на външен въздух или опция, където колата сама преценява кога да затваря въздуховода и кога да го отваря.
Вероятно повечето от вас процедират като мен и когато не искат да пречистват изгорели газове с дробовете си, използяат опцията за вътрешен въздух и карат така, понякога дълго време.
Тук идва и моят проблем. Когато превключва на вътрешен въздух, отбелязаното на бутона с "M" или предполагам "manual", колата търпи това около ~90 секунди и автоматично преминава на "A" или "auto". Респективно разбирайте външен въздух и съответно всички външни ухания влизат в купето. Когато превключва отново на "M" всичко се повтаря и така постоянно.
Как мога да забраня на колата да има собствено мнение по въпроса? Това някакъв технически проблем ли е или би могло да се кодира по друг начин? В Ауто Бавария нямаха представа защо е така и ми предложиха диагностика на климатроникa за 200 лв. Отказах им!
Искам да си карам на вътрешен въздух, докато не потекат капки по стъклата от вътрешната страна, a колата да не възразява.
Отиди в адекватен сервиз, да закачат колата на диагностика и да проверят дали клапата отваря и затваря нормално.
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Проблем с циркулацията на климатроника
Мисля,че е нормално.Аз съм с ф20 и при мен е същото.А онзи ден ъпдейтваха климатроника и всичко си затваря и отваря както трябва.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Проблем с циркулацията на климатроника
Това е “фийчър” против изпотяване и целта е да се държи ниска влага в купето освен против запотяване на прозорците, също и за предпазване на електрониката от конденз. “М” може да седи дълго време само ако е включен компресора на климатика, за да суши въздуха.
Мен също много ме дразни това поведение (мисля че е масово за ф сериите), но за момента не съм намерил начин да го изключа. Имам бимеркод и съм пробвал 1-2 опции за кодиране, които намерих по чужди форуми, но без успех. Потресаващо е нивото в дилърите… винаги ми връщат колата с половината неща несглобени обратно.
Мен също много ме дразни това поведение (мисля че е масово за ф сериите), но за момента не съм намерил начин да го изключа. Имам бимеркод и съм пробвал 1-2 опции за кодиране, които намерих по чужди форуми, но без успех. Потресаващо е нивото в дилърите… винаги ми връщат колата с половината неща несглобени обратно.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Проблем с циркулацията на климатроника
TheFreeRider написа:Това е “фийчър” против изпотяване и целта е да се държи ниска влага в купето освен против запотяване на прозорците, също и за предпазване на електрониката от конденз. “М” може да седи дълго време само ако е включен компресора на климатика, за да суши въздуха.
Мен също много ме дразни това поведение (мисля че е масово за ф сериите), но за момента не съм намерил начин да го изключа. Имам бимеркод и съм пробвал 1-2 опции за кодиране, които намерих по чужди форуми, но без успех. Потресаващо е нивото в дилърите… винаги ми връщат колата с половината неща несглобени обратно.
И при мен е така както си го описал, но при колегата само се превклщчва на ауто. В книжката изрично пише че на "М" трябва да върти само вътре въздуха но на практика не е така а следи влажноста в купето и превключва клапата. Когато вали превключва по често а при сухо време по рядко. До сега не ми се е случвало да се запотят стъклата независимо как е натиснат бутона. Климатика овлажнява въздуха не го изсушава , парното изсушава въздуха.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем с циркулацията на климатроника
Някъде в опциите за кодиране на климатика има меню за изключване на защитата от запотяване на стъклата. Аз съм го правил преди години, понеже опцията за вътрешна циркулация на практика не работеше никога. Също не съм сигурен дали не възпрепятства и функцията за автоматична рециркулация. Има и друга защита, която през 20 минути вкарва и външен въздух за да влиза кислород в купето, така че пълен кеф няма. Аз карам винаги на включен климатик, тъй като когато не е необходимо компресорът така или иначе не работи. Климатикът изсушава въздуха. По радиаторите му се образува конденз, който изтича под колата.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани