Странен проблем с 318d N47D20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Странен проблем с 318d N47D20
Здравейте,
Имам странен и рядко проявяващ се във времето проблем с колата. То всъщност е малко трудно да се отсее кое е проблем и кое следствие, но ще ги опиша както аз ги навързвам нещата.
От време на време колата на място започва леко да прекъсва и да тресе - съвсееем леко. И след това започвам да открива "следствията". Преди няколко седмици сменях ангренажни вериги (вериги, колела, обтегачи с всички необходими след това гарнитури и крепежи), съединител комплект и семеринг на колянов вал. Всичко беше закупено ново като част от частите бяха оригинални, а други от производителя на оригиналните, но без БМВ емблема. На 6-тия ден след като ми беше прекъсвала 2-3 пъти в градски услувия започна да се излива масло от капака на клапаните и от там върху ДПФ-а. Пушеци, миризми - ужас. Отворихме пак капака всичко си е базпроблемно - капака не е спукан или посукан, уплътнението чисто свежо и безпроблемни, болтовете. Сменихме гарнитурата на капака на клапаните - викаме ме си - не сме почистили добре челото на главата и от там е текнало. За всеки случай сменихме и клапана за подкартерната вентилация, който седи на капака на клапаните.
Пак си карам и пак през 4-5 дена за моменти като спра на място на сфетофат започва леко да прекъсва - оставям я на следващия светофар да се загаси от Старт/Стоп-а и на последващия я спирам системата и колата вече мърка гладко, но нямаше съпътстващи проблеми от това. Но миналата седмица като пак го направи прекъсването пак текна, този път от уплътнението между топлата и студената част на турбината и от там пак улива и стига до ДПФ-а и пак пушеци и миризми!!! Тия дни ще го сменяме това уплътнение, но според мен борим само последствията, а проблема си седи в нещо друго. Евентуално някакво повишаване в налягането на маслото, което да води до прекъсването и да избива най-слобото уплътнение??? Имали някаква причина която би могла да води до този сценарий? Клапана за подкартерната вентилация е нов!
Колата записва няколко постоянни грешки с които щях да се боря след ангренажа, но с тези проблеми и не безграничните финансии незнам коя да свържа с проблема и да започна от там.
1. Грешка в дебитомера (не и записах кода)
2. Проблем с актюатора на турбото код - 297800
3. Охладител на ЕГР-а код - 29ЕВ00
Колата върви безпроблемно и харчи гориво нормално. Лампа от тези грешки на светва!!! Виждат се само с диагностика - триеш палиш и излизат.
Грешката за ЕГР-а май идва от проблем във вакуумния клапан след охладителя - ИСТА го посочи като възможен сценарий и с майстора ми го наблюдавахме че не всеки път издърпва лостче за което е хванат и като че ли леко свисти т.е. да му е пробита мембраната. Вакуум има със сигурност до него.
Турбината е сменена преди 10-15к км и от тогава излиза грешката за актюатора - пак повтарям колата върви много добре в целия си оборотен диапазон и не влиза в сервизен режим въпреки грешките.
Грешката за дебитомера не сме я изследвали, но предвид че върви и харчи нормално не сме се задълбочавали в нея, а и си мислим че може да е свързана с тази за ЕГР-а и от там колата да дава проблем и в дебитомера.
Много неща са и сигурно изпускам нещо, но ще добавям в последствие само някой да може да ме насочи на някъде.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно и намирал ли е виновник?!?!?!
Имам странен и рядко проявяващ се във времето проблем с колата. То всъщност е малко трудно да се отсее кое е проблем и кое следствие, но ще ги опиша както аз ги навързвам нещата.
От време на време колата на място започва леко да прекъсва и да тресе - съвсееем леко. И след това започвам да открива "следствията". Преди няколко седмици сменях ангренажни вериги (вериги, колела, обтегачи с всички необходими след това гарнитури и крепежи), съединител комплект и семеринг на колянов вал. Всичко беше закупено ново като част от частите бяха оригинални, а други от производителя на оригиналните, но без БМВ емблема. На 6-тия ден след като ми беше прекъсвала 2-3 пъти в градски услувия започна да се излива масло от капака на клапаните и от там върху ДПФ-а. Пушеци, миризми - ужас. Отворихме пак капака всичко си е базпроблемно - капака не е спукан или посукан, уплътнението чисто свежо и безпроблемни, болтовете. Сменихме гарнитурата на капака на клапаните - викаме ме си - не сме почистили добре челото на главата и от там е текнало. За всеки случай сменихме и клапана за подкартерната вентилация, който седи на капака на клапаните.
Пак си карам и пак през 4-5 дена за моменти като спра на място на сфетофат започва леко да прекъсва - оставям я на следващия светофар да се загаси от Старт/Стоп-а и на последващия я спирам системата и колата вече мърка гладко, но нямаше съпътстващи проблеми от това. Но миналата седмица като пак го направи прекъсването пак текна, този път от уплътнението между топлата и студената част на турбината и от там пак улива и стига до ДПФ-а и пак пушеци и миризми!!! Тия дни ще го сменяме това уплътнение, но според мен борим само последствията, а проблема си седи в нещо друго. Евентуално някакво повишаване в налягането на маслото, което да води до прекъсването и да избива най-слобото уплътнение??? Имали някаква причина която би могла да води до този сценарий? Клапана за подкартерната вентилация е нов!
Колата записва няколко постоянни грешки с които щях да се боря след ангренажа, но с тези проблеми и не безграничните финансии незнам коя да свържа с проблема и да започна от там.
1. Грешка в дебитомера (не и записах кода)
2. Проблем с актюатора на турбото код - 297800
3. Охладител на ЕГР-а код - 29ЕВ00
Колата върви безпроблемно и харчи гориво нормално. Лампа от тези грешки на светва!!! Виждат се само с диагностика - триеш палиш и излизат.
Грешката за ЕГР-а май идва от проблем във вакуумния клапан след охладителя - ИСТА го посочи като възможен сценарий и с майстора ми го наблюдавахме че не всеки път издърпва лостче за което е хванат и като че ли леко свисти т.е. да му е пробита мембраната. Вакуум има със сигурност до него.
Турбината е сменена преди 10-15к км и от тогава излиза грешката за актюатора - пак повтарям колата върви много добре в целия си оборотен диапазон и не влиза в сервизен режим въпреки грешките.
Грешката за дебитомера не сме я изследвали, но предвид че върви и харчи нормално не сме се задълбочавали в нея, а и си мислим че може да е свързана с тази за ЕГР-а и от там колата да дава проблем и в дебитомера.
Много неща са и сигурно изпускам нещо, но ще добавям в последствие само някой да може да ме насочи на някъде.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно и намирал ли е виновник?!?!?!
- Airdust
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: F32 420XD
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Re: Странен проблем с 318d N47D20
Тези три грешки не са за пренебрегване. Това с актуатор-а на турбото го вижте, може да не са си свършили работата като са рециклирали турбото,имаше някаква схема с този електрически актуатор. Също и ЕГР-а може да не отваря или затваря нормално, което респективно да оказва влияние върху празният ход.
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: Странен проблем с 318d N47D20
Здравей,
По принцип наистина звучат стряскащо , но пък щом не свети чека на таблото (работи си индикацията) мисля че явно не е много страшно според заложените алгоритми в колата.
За сега смятам да подменя всичко по охладителя на ЕГР-а в опит да отстраня грешката в него, но чакам компонентите още. Като дойдат и свалим охладителя ще оправим уплътнението на турбината и ще се опитаме да отстраним и грешката в актюатора.
Нямам за момента идея от къде може да идва повишаването на налягането на маслото за да се опитва да избива!
Ако някой има идеи да не си мълчи
По принцип наистина звучат стряскащо , но пък щом не свети чека на таблото (работи си индикацията) мисля че явно не е много страшно според заложените алгоритми в колата.
За сега смятам да подменя всичко по охладителя на ЕГР-а в опит да отстраня грешката в него, но чакам компонентите още. Като дойдат и свалим охладителя ще оправим уплътнението на турбината и ще се опитаме да отстраним и грешката в актюатора.
Нямам за момента идея от къде може да идва повишаването на налягането на маслото за да се опитва да избива!
Ако някой има идеи да не си мълчи
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани