Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Здравейте колеги,
Колата ми е 318Д с мотор N47T 2012-07-17.
Автомобила е на 124000 реални километра и е купувана нова от България.
Онзи ден запалих автомобила и след като чух страшен звук я закарах в най-близкият сервиз и там ми казаха, че е разтегнала верига. Обявиха ми 1500лв за части и 1000лв за труд. При въпрос в БМВ с вин номера за сервизни акции "женицата" с която говорих по телефона отвори някаква програма и каза, че няма никакви сервизни акции за този автомобил. Разглеждах из форума, че за колеги с Е90, с N47 до 2011г. дори им сменят веригте безплатно. Чувал съм също така, че при добра воля от БМВ понякога "си признават" за дефекти и клиента и БМВ си разделят сумата за ремонта. Моля, дайте съвет как да процедирам. Ще са ми и от полза всякакви сервизи, които извършват такава дейсност, какви части да се позлват и всичко по темата.
Предварително благодаря!
Колата ми е 318Д с мотор N47T 2012-07-17.
Автомобила е на 124000 реални километра и е купувана нова от България.
Онзи ден запалих автомобила и след като чух страшен звук я закарах в най-близкият сервиз и там ми казаха, че е разтегнала верига. Обявиха ми 1500лв за части и 1000лв за труд. При въпрос в БМВ с вин номера за сервизни акции "женицата" с която говорих по телефона отвори някаква програма и каза, че няма никакви сервизни акции за този автомобил. Разглеждах из форума, че за колеги с Е90, с N47 до 2011г. дори им сменят веригте безплатно. Чувал съм също така, че при добра воля от БМВ понякога "си признават" за дефекти и клиента и БМВ си разделят сумата за ремонта. Моля, дайте съвет как да процедирам. Ще са ми и от полза всякакви сервизи, които извършват такава дейсност, какви части да се позлват и всичко по темата.
Предварително благодаря!
Последна промяна hostensen на 21 Яну 2020, 18:56, променена общо 1 път
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Относно акцията за смяна на веригата - тя беше активна до преди 3 години, но вече не е в сила.
Не съм сигурен дали имат политика да покриват частично ремонти - някой по-запознат може да сподели. Цената иначе е това - около 2500 лева, някъде толкова биха ти взели и в повечето неоторизирани сервиз, та най-добре да се довериш на официален такъв, където ползваш и 2г. гаранция на извършения ремонт и частите, а също е проследим и в сервизната история. Може да ги питаш евентуално за отстъпка от цената на частите.
Другият вариант е ако имаш доверен сервиз/познат, който да не те гърби много за труд, така може цялата интервенция да излезне към 1500 с отстъпки от частите и по-скромна цена за труд.
Не съм сигурен дали имат политика да покриват частично ремонти - някой по-запознат може да сподели. Цената иначе е това - около 2500 лева, някъде толкова биха ти взели и в повечето неоторизирани сервиз, та най-добре да се довериш на официален такъв, където ползваш и 2г. гаранция на извършения ремонт и частите, а също е проследим и в сервизната история. Може да ги питаш евентуално за отстъпка от цената на частите.
Другият вариант е ако имаш доверен сервиз/познат, който да не те гърби много за труд, така може цялата интервенция да излезне към 1500 с отстъпки от частите и по-скромна цена за труд.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
hostensen написа:Здравейте колеги,
Колата ми е с вин номер J191396 , 318Д с мотор N47T 2012-07-17.
Автомобила е на 124000 реални километра и е купувана нова от България.
Онзи ден запалих автомобила и след като чух страшен звук я закарах в най-близкият сервиз и там ми казаха, че е разтегнала верига. Обявиха ми 1500лв за части и 1000лв за труд. При въпрос в БМВ с вин номера за сервизни акции "женицата" с която говорих по телефона отвори някаква програма и каза, че няма никакви сервизни акции за този автомобил. Разглеждах из форума, че за колеги с Е90, с N47 до 2011г. дори им сменят веригте безплатно. Чувал съм също така, че при добра воля от БМВ понякога "си признават" за дефекти и клиента и БМВ си разделят сумата за ремонта. Моля, дайте съвет как да процедирам. Ще са ми и от полза всякакви сервизи, които извършват такава дейсност, какви части да се позлват и всичко по темата.
Предварително благодаря!
Ще те разочаровам - няма безплатна смяна на вериги. Имаше една акция преди години за 177к.с мотора, но това беше отдавна. Сигурен ли си че този "страшен " звук както пишеш е от вериги? На тези километри не би трябвало.... Препоръчителната им смяна е между 150-190К км. Не разчитай само на едно мнение - най малко 2 или 3 и поне едното от тях при дилър за да си сигурен. И частите не са 1500 както ти казват, а около 1000 за този мотор. Прочети внимателно тази тема: viewtopic.php?f=112&t=354825 Там почти всичко е написано относно веригите. Писали сме много. Успех!
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Този проблем с веригата не се ли отнасяше само за N47 прозиведен 2007-2009. Не съм чул някой да се оплаква от веригата на коли след 2012година. Даже във групата имаше колега с ф30ка > 300К км и без сменена верига
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10430
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
При F30 БМВ не признава да има проблем с веригите... те и при Е90 след 2011ф.не признават. Но реално има.
Never mistake motion for action...
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Аз смених веригите на моята Е92ка (184 коня) N47 по мое осмотрение, без да попада автомобилът в официално засегнатия времеви диапазон. Колата беше на около 75-80000км по спомен.
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Здравейте отново колеги,
Споделям филанлния си опит стъпка по стъпка:
В BMW предлагат услугата " проверка на верига" - слага се "оптимизиран оптегач" който е по-дълъг от стандартния и в зависимост от това колко изкочи се пресмята колко е оптегната веригата. Процедурата струва 275 лв. За съжаление при мен нещата бяха "на финалната права" и слагайки този оптегач веригата направо си прескочи зъб. И така колата си остана в BMW без повреди по мотора.
Приемчика ми предложи да сменят само горната верига, но сервизния специалист настояваше да сменим всичко по веригата, защото когато има такива повреди е по-добре да се свали мотора и да се почисти всичко, защото остават стружки в картера и така нататак и беше прав. Направиха ми оферта от близо 2900лв и аз приех.
Тук е момента да отбележа, че когато отидете в оторизиран сервиз те извършват само процедурата за която си плащаш! При мен всмукателните колектори, егр, дпф и всичко по веригата бяха мръсни, запушени и тн. С благоволението на сервизния специалист си ги взех, избуших дпф-а и каталазиратора а колекторите почистих. Колата седя около седмица. След като беше готова сумата нарастна до 3200лв с вложена отстъпка от 10%.
В ретроспекция:
BMW наистина се правят на луди за проблема с веригите, той си продължава и с по-новите автомобили и лично според мен това е нарочно.
Проблема не идва от веригата а от зъбното колело, което е направено от кашкавал и наистина безумната смяна на масло на 30к км докато колата е в гаранция.
Прилагам и снимков материал.
Споделям филанлния си опит стъпка по стъпка:
В BMW предлагат услугата " проверка на верига" - слага се "оптимизиран оптегач" който е по-дълъг от стандартния и в зависимост от това колко изкочи се пресмята колко е оптегната веригата. Процедурата струва 275 лв. За съжаление при мен нещата бяха "на финалната права" и слагайки този оптегач веригата направо си прескочи зъб. И така колата си остана в BMW без повреди по мотора.
Приемчика ми предложи да сменят само горната верига, но сервизния специалист настояваше да сменим всичко по веригата, защото когато има такива повреди е по-добре да се свали мотора и да се почисти всичко, защото остават стружки в картера и така нататак и беше прав. Направиха ми оферта от близо 2900лв и аз приех.
Тук е момента да отбележа, че когато отидете в оторизиран сервиз те извършват само процедурата за която си плащаш! При мен всмукателните колектори, егр, дпф и всичко по веригата бяха мръсни, запушени и тн. С благоволението на сервизния специалист си ги взех, избуших дпф-а и каталазиратора а колекторите почистих. Колата седя около седмица. След като беше готова сумата нарастна до 3200лв с вложена отстъпка от 10%.
В ретроспекция:
BMW наистина се правят на луди за проблема с веригите, той си продължава и с по-новите автомобили и лично според мен това е нарочно.
Проблема не идва от веригата а от зъбното колело, което е направено от кашкавал и наистина безумната смяна на масло на 30к км докато колата е в гаранция.
Прилагам и снимков материал.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ionov
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M340i X Drive
- Мечтае да кара: M ки
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Не мога да ви разбера с това 'избушване' на ДПФ а. Има варианти за почистване, има варианти за алтернативен...
Как ви харесва да карате и отзад да става еко катастрофа особено пък на по-нови коли като Ф ките. Направо си е разсипия за колата да не говорим за замърсяването и това, че този зад вас трябва да ви диша мизерията...
Как ви харесва да карате и отзад да става еко катастрофа особено пък на по-нови коли като Ф ките. Направо си е разсипия за колата да не говорим за замърсяването и това, че този зад вас трябва да ви диша мизерията...
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
ionov написа:Не мога да ви разбера с това 'избушване' на ДПФ а. Има варианти за почистване, има варианти за алтернативен...
Как ви харесва да карате и отзад да става еко катастрофа особено пък на по-нови коли като Ф ките. Направо си е разсипия за колата да не говорим за замърсяването и това, че този зад вас трябва да ви диша мизерията...
Здравей колега,
Премахването на дпф-а се наложи защото при този тип по-нови автомобили запушването му често води до проблеми с турбото.
Предполагам знаеш, че мърсотията, която се намира дпф-а не изчезва а в един прекрасен момент се пуска регенерация и пак се изхвърля в атмосферата и пак можеш да бъдеш обгазен. Аз лично карам със "скъпата" нафта, нямам агресивен тунинг и не мисля,че правя еко катастрофа.
- ionov
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 17.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M340i X Drive
- Мечтае да кара: M ки
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
hostensen написа:ionov написа:Не мога да ви разбера с това 'избушване' на ДПФ а. Има варианти за почистване, има варианти за алтернативен...
Как ви харесва да карате и отзад да става еко катастрофа особено пък на по-нови коли като Ф ките. Направо си е разсипия за колата да не говорим за замърсяването и това, че този зад вас трябва да ви диша мизерията...
Здравей колега,
Премахването на дпф-а се наложи защото при този тип по-нови автомобили запушването му често води до проблеми с турбото.
Предполагам знаеш, че мърсотията, която се намира дпф-а не изчезва а в един прекрасен момент се пуска регенерация и пак се изхвърля в атмосферата и пак можеш да бъдеш обгазен. Аз лично карам със "скъпата" нафта, нямам агресивен тунинг и не мисля,че правя еко катастрофа.
На мен ми е супер странно как си хвърлил верига и ДПФ на 124к км. Сигурен ли си, че колата ти не е въртяна?
Отностно еко катастрофата, при регенерация вероятно се случва много рядко да изпуши и то еднократно.
Ясно е, че запушен ДПФ ще създава проблеми но както казах има варианти с почистване или смяна с алтернативен, който изобщо не е толкова скъп. Премахването на ДПФ за мен си е осакатяване на колата...
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Хахаха...избушил ДПФ и катализатор=буквално всичкото ЕКО в тая кола, обаче кара със скъпата нафта=няма екокатастрофа... СМЯХ...
Тия глупости, като ги пишете, поне мислите ли ги?! Колата ти, в момента е горе-долу толкова екологична, колкото Голф 2 1.9ТДИ, ако не и по-зле....
Тия глупости, като ги пишете, поне мислите ли ги?! Колата ти, в момента е горе-долу толкова екологична, колкото Голф 2 1.9ТДИ, ако не и по-зле....
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Satanism написа:Хахаха...избушил ДПФ и катализатор=буквално всичкото ЕКО в тая кола, обаче кара със скъпата нафта=няма екокатастрофа... СМЯХ...
Тия глупости, като ги пишете, поне мислите ли ги?! Колата ти, в момента е горе-долу толкова екологична, колкото Голф 2 1.9ТДИ, ако не и по-зле....
Пичове, не ми се обяснява каквото и да било за каквито и да било екологии. Отворих тема за веригите и поблемите с тях. Надявам се на някой колега на когото му предстои ремонт да прочете темата и да се информира по какъв път съм минал аз. Надявам се и други колеги да споделят опита си.
Поздрави
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
Здравей колега,
Дали е възможно да опишеш всички детайли които са ти сменили с оригиналните им номера, защото ми предстои процедурата само че не в официален сервиз и искам да купя всичко необходимо, а предполагам във фактурата са описали дори и крепежите, които са подменили - направо ако не е проблем директно нея (фактурата) да снимаш.
Прегледах стари теми, в които има упоменати детайли,но първо са за по-старите варианти на мотора от Е90, а и като разгледах в REALOEM някои компоненти на 2-3години биват ревизирани и са с нови номера и искам да си поръчам актуалните версии.
Поздрави и безаварийно шофиране
Дали е възможно да опишеш всички детайли които са ти сменили с оригиналните им номера, защото ми предстои процедурата само че не в официален сервиз и искам да купя всичко необходимо, а предполагам във фактурата са описали дори и крепежите, които са подменили - направо ако не е проблем директно нея (фактурата) да снимаш.
Прегледах стари теми, в които има упоменати детайли,но първо са за по-старите варианти на мотора от Е90, а и като разгледах в REALOEM някои компоненти на 2-3години биват ревизирани и са с нови номера и искам да си поръчам актуалните версии.
Поздрави и безаварийно шофиране
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
mcfistell написа:Здравей колега,
Дали е възможно да опишеш всички детайли които са ти сменили с оригиналните им номера, защото ми предстои процедурата само че не в официален сервиз и искам да купя всичко необходимо, а предполагам във фактурата са описали дори и крепежите, които са подменили - направо ако не е проблем директно нея (фактурата) да снимаш.
Прегледах стари теми, в които има упоменати детайли,но първо са за по-старите варианти на мотора от Е90, а и като разгледах в REALOEM някои компоненти на 2-3години биват ревизирани и са с нови номера и искам да си поръчам актуалните версии.
Поздрави и безаварийно шофиране
На колко км е твоята кола и има ли конкретна причина за ремонта?
- mcfistell
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: F31 318d N47D20
Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17
expl0de написа:На колко км е твоята кола и има ли конкретна причина за ремонта?
Здравей колега,
На 260к км е 2013-та година. По принцип уж няма симптоми, но километрите вече не са малко, както и първите 200к км са карани на лонглайф пробези на маслото от по 30к км.
А и взех да развивам свръх слух покрай темите за проблеми с тея вериги на по 100-150-180к км, а и до сега съм карал само бензини и пустите му дизели все ми тракат
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани