Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от Indiana » 31 Юли 2019, 11:11

И аз ще се включа в чуденката с веригите... Като цяло съм фен на това колата да се поддържа правилно и своевременно при евентуален проблем, но т.нар. "превантивни" големи ремонти са ми против логиката, особено когато няма симптом.

Колата е на 225к реални КМ (11/2014), от които 200к направени в Германия за под 4 години. Маслото е сменяно на 30к, но всеки 6 месеца. Средният пробег за едно палене (някаква такава статистика, която ми извади Carly, ако не се лъжа) беше над 200км когато я купих.

За момента няма никакви симптоми и шумове. Аз започнах да сменям маслото в оторизирания сервиз на всеки 13-15к откакто я имам, което пак е на всеки 6 месеца.

Има ли начин да се провери състояния на вериги и зъбни колела без да се разглабя половината кола? :roll:

п.п. на предната кола с М47 всички казваха, че турбината и ДПФ рядко изкарвали до 200к км. Купих я на 220к, а в момента е на 300к и няма никакви симптоми за проблем и с двете, но държа всичко изрядно. Купих си Carly адаптерче, чета за грешки/проблеми и гледам състоянито на ДПФ на всеки около 2 месеца и ако има нещо - действам преди да е станало късно.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.06.2012

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от hostensen » 31 Юли 2019, 11:51

mcfistell написа:Здравей колега,
Дали е възможно да опишеш всички детайли които са ти сменили с оригиналните им номера, защото ми предстои процедурата само че не в официален сервиз и искам да купя всичко необходимо, а предполагам във фактурата са описали дори и крепежите, които са подменили - направо ако не е проблем директно нея (фактурата) да снимаш.
Прегледах стари теми, в които има упоменати детайли,но първо са за по-старите варианти на мотора от Е90, а и като разгледах в REALOEM някои компоненти на 2-3години биват ревизирани и са с нови номера и искам да си поръчам актуалните версии.

Поздрави и безаварийно шофиране :driving:


Довечера ще снимам фактурата, две страници е :)

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.06.2012

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от hostensen » 31 Юли 2019, 11:53

Indiana написа:И аз ще се включа в чуденката с веригите... Като цяло съм фен на това колата да се поддържа правилно и своевременно при евентуален проблем, но т.нар. "превантивни" големи ремонти са ми против логиката, особено когато няма симптом.

Колата е на 225к реални КМ (11/2014), от които 200к направени в Германия за под 4 години. Маслото е сменяно на 30к, но всеки 6 месеца. Средният пробег за едно палене (някаква такава статистика, която ми извади Carly, ако не се лъжа) беше над 200км когато я купих.

За момента няма никакви симптоми и шумове. Аз започнах да сменям маслото в оторизирания сервиз на всеки 13-15к откакто я имам, което пак е на всеки 6 месеца.

Има ли начин да се провери състояния на вериги и зъбни колела без да се разглабя половината кола? :roll:

п.п. на предната кола с М47 всички казваха, че турбината и ДПФ рядко изкарвали до 200к км. Купих я на 220к, а в момента е на 300к и няма никакви симптоми за проблем и с двете, но държа всичко изрядно. Купих си Carly адаптерче, чета за грешки/проблеми и гледам състоянито на ДПФ на всеки около 2 месеца и ако има нещо - действам преди да е станало късно.


Да! Както съм написал по-горе в БМВ предлагат услугата "Проверка на верига" !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от expl0de » 31 Юли 2019, 13:25

Продават едни камери с кабел за телефон/таблет с лампички, пъхаш я през капачката на маслото и гледаш има ли нещо видимо износено.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от b00st » 31 Юли 2019, 13:38

Indiana написа:И аз ще се включа в чуденката с веригите... Като цяло съм фен на това колата да се поддържа правилно и своевременно при евентуален проблем, но т.нар. "превантивни" големи ремонти са ми против логиката, особено когато няма симптом.

Колата е на 225к реални КМ (11/2014), от които 200к направени в Германия за под 4 години. Маслото е сменяно на 30к, но всеки 6 месеца. Средният пробег за едно палене (някаква такава статистика, която ми извади Carly, ако не се лъжа) беше над 200км когато я купих.

За момента няма никакви симптоми и шумове. Аз започнах да сменям маслото в оторизирания сервиз на всеки 13-15к откакто я имам, което пак е на всеки 6 месеца.

Има ли начин да се провери състояния на вериги и зъбни колела без да се разглабя половината кола? :roll:

п.п. на предната кола с М47 всички казваха, че турбината и ДПФ рядко изкарвали до 200к км. Купих я на 220к, а в момента е на 300к и няма никакви симптоми за проблем и с двете, но държа всичко изрядно. Купих си Carly адаптерче, чета за грешки/проблеми и гледам състоянито на ДПФ на всеки около 2 месеца и ако има нещо - действам преди да е станало късно.

Съвсем скоро от август Дару Кар ще имат отстъпки за проверка на вериги. Всичко се прави със специлизиран инструмент на BMW за проверка на разхлабване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от ceco_kd » 31 Юли 2019, 13:41

expl0de написа:Продават едни камери с кабел за телефон/таблет с лампички, пъхаш я през капачката на маслото и гледаш има ли нещо видимо износено.
Е да си го кажа, че не виждам как с една анджиклама за 10-15 лв. ще даде някой диагноза, че и да стои зад нея после. По какъв точно начин ще определиш гледайки я веригата дали е за смяна?

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от expl0de » 31 Юли 2019, 14:22

ceco_kd написа:
expl0de написа:Продават едни камери с кабел за телефон/таблет с лампички, пъхаш я през капачката на маслото и гледаш има ли нещо видимо износено.
Е да си го кажа, че не виждам как с една анджиклама за 10-15 лв. ще даде някой диагноза, че и да стои зад нея после. По какъв точно начин ще определиш гледайки я веригата дали е за смяна?

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Не претендирам да е много добър метод, може да се бутне веригата и да се види дали е разхлабена и да се огледа зъбното колело. Аз си поръчах по друг повод и може да направя 1 видео като дойде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от Indiana » 31 Юли 2019, 15:54

expl0de написа:
ceco_kd написа:
expl0de написа:Продават едни камери с кабел за телефон/таблет с лампички, пъхаш я през капачката на маслото и гледаш има ли нещо видимо износено.
Е да си го кажа, че не виждам как с една анджиклама за 10-15 лв. ще даде някой диагноза, че и да стои зад нея после. По какъв точно начин ще определиш гледайки я веригата дали е за смяна?

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Не претендирам да е много добър метод, може да се бутне веригата и да се види дали е разхлабена и да се огледа зъбното колело. Аз си поръчах по друг повод и може да направя 1 видео като дойде.


Ще чакаме с нетърпение дали може да се зебележи нещо. Като гледам на колегата по-горе зъбните келелца определено могат да се познаят, че са за смяна.

Нека да видим дали капачката за масло може да осигури достъп до тях. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.06.2012

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от hostensen » 31 Юли 2019, 19:33

Ето фактурата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от nikola59 » 01 Авг 2019, 0:27

hostensen написа:Ето фактурата

Поиска ли и от друг дилър оферта за смяна? Питам, защото при тези където си сменявал не дават най-добрите отстъпки и цени. При това жестоко износено зъбно колело което виждам на снимката ти или тази кола е карана с много дълъг интервал между смените на маслото или не е на тези километри. На 150К смених веригите, но при мен такова очевадно износване въобще не забелязах.
В поста си от 06 Окт 2017 тук: viewtopic.php?f=112&t=414560&start=120 съм описал парт. номерата на всичко което е включено за N47 мотора от моята фактура когато сменявах. На някой може да му е полезно, ако ще си купува частите само.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от ceco_kd » 01 Авг 2019, 6:55

hostensen написа:Здравейте отново колеги,
Споделям филанлния си опит стъпка по стъпка:
В BMW предлагат услугата " проверка на верига" - слага се "оптимизиран оптегач" който е по-дълъг от стандартния и в зависимост от това колко изкочи се пресмята колко е оптегната веригата. Процедурата струва 275 лв. За съжаление при мен нещата бяха "на финалната права" и слагайки този оптегач веригата направо си прескочи зъб. И така колата си остана в BMW без повреди по мотора.
Приемчика ми предложи да сменят само горната верига, но сервизния специалист настояваше да сменим всичко по веригата, защото когато има такива повреди е по-добре да се свали мотора и да се почисти всичко, защото остават стружки в картера и така нататак и беше прав. Направиха ми оферта от близо 2900лв и аз приех.
Тук е момента да отбележа, че когато отидете в оторизиран сервиз те извършват само процедурата за която си плащаш! При мен всмукателните колектори, егр, дпф и всичко по веригата бяха мръсни, запушени и тн. С благоволението на сервизния специалист си ги взех, избуших дпф-а и каталазиратора а колекторите почистих. Колата седя около седмица. След като беше готова сумата нарастна до 3200лв с вложена отстъпка от 10%.
В ретроспекция:
BMW наистина се правят на луди за проблема с веригите, той си продължава и с по-новите автомобили и лично според мен това е нарочно.
Проблема не идва от веригата а от зъбното колело, което е направено от кашкавал и наистина безумната смяна на масло на 30к км докато колата е в гаранция.

Прилагам и снимков материал.
При толкова износено зъбно колело чуваха ли се някакви шумове от ангренажа?

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от Indiana » 01 Авг 2019, 6:58

Прочети първото мнение

Онзи ден запалих автомобила и след като чух страшен звук я закарах в най-близкият сервиз и там ми казаха, че е разтегнала верига.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.06.2012

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от hostensen » 01 Авг 2019, 10:28

Ceco_Kd : Да, звука беще като дрънчене метал в метал от задната част на мотора особено силно при запалване.

nikola59: Не съм търсил в друг сервиз защото колата "Умря" там и ми писна на оная работа и им казах да я правят. Тъпото е, че от 2900лв сумата стана на 3200лв.
Колата е купувана нова в БГ и гарантирам за километрите. Прилагам и снимка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от ceco_kd » 01 Авг 2019, 15:50

Indiana написа:Прочети първото мнение

Онзи ден запалих автомобила и след като чух страшен звук я закарах в най-близкият сервиз и там ми казаха, че е разтегнала верига.
Извинявам се! Много се дразня на хора, които не четат. Просто следя темата, но явно вече съм забравил дали се е чувал звук. Извинявам се още веднъж за оффтопика!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Проблем с ангренажна верига F30 N47T 2012-07-17

Мнение от Dextuar » 01 Авг 2019, 20:39

hostensen написа:Ceco_Kd : Да, звука беще като дрънчене метал в метал от задната част на мотора особено силно при запалване.

nikola59: Не съм търсил в друг сервиз защото колата "Умря" там и ми писна на оная работа и им казах да я правят. Тъпото е, че от 2900лв сумата стана на 3200лв.
Колата е купувана нова в БГ и гарантирам за километрите. Прилагам и снимка.
На 96к ли умря веригата?

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook