Start/stop система и напрежение > 10V ?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Start/stop система и напрежение > 10V ?
След като си взех новия радар детектор установих, че на всяко кръстовище, когато двигателят гасне от старт/стоп системата, напрежението на тока в запалките пада и всеки път като тръгвам детекторът се рестартира, което е доста неприятно. Тъпото е, че има ток, но пада под 10 волта и затова детекторът се рестартира. Та се чудех няма ли къде да го включа (в запалка имам предвид) детекторът да не прави такива номера или на всички запалки напрежението им пада по един и същ начин при спиране на кръстовище?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
При палене пада ли напреженеието под 10 v. , трябва да помислиш за акумулатор.
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Не, когато спра на кръстовище и старт/стоп системата угаси двигателя докато тръгне колата.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Именно, "докато тръгне колата" какво визираш....за да тръгне нали пали мотора....или нещо не съм те разбрал, няма как на работещ мотор да спадне до 10V напрежението.
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Като спра на светофар старт/стоп системата гаси двигателя или по-скоро го „хибернира“ в някакво състояние на готовност, така че като си махна крака от спирачката веднага да го запали и да тръгне в рамките на половин секунда. Изключая хибернирания двигател, всичко останало си работи, все едно колата е в движение. И ток излиза от запалката, но, както вече стана дума, токът не е 12-14V както по време на движение, ами пада под 10V. И става така, че радар детекторът си свети, уж работи, но като тръгне колата (и „нормалния“ 12-14V ток), детекторът се рестартира, все едно току-що съм запалил колата ръчно.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Ясно...по-скоро има голяма консумация докато е в режим на "хибернация". Всъщност, докато е изключен двигателя, всичко си работи...светлини, климатична с-ма и т.н. доп. консуматори...което пак ме навежда на мисълта за акумулатора, но може и да греша колега. Моята няма такава опция, но имам опит с едно i30, при което старт/стопа се деактивира автоматично, когато акумулатора не в нужната кондиция.
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
режим на "хибернация" - добре го казахте , но няма нищо общо гасенето на мотора с това състояние, след като всичко остава да работи.
Системата "старт-стоп" беше поредната измислица за да се покрие уж евростандарта, който така и не успяха.
И не си мислете че когато работи системата правите някаква икономия и по малко замърсяване - напротив. Генератора след това яко товари мотора, за да "нахрани" падналия акумулатор и емисиите скачат драстично. Освен че е без ефект, ами те вкарва и преразход.
Едно време първите Екотек мотори на Опел им слагаха вентилатори да духат в ауспуха за да разреждат газовете и уж че замърсяват по малко. Ефект няма реално, но поне и "дефект" разход няма.
Системата "старт-стоп" беше поредната измислица за да се покрие уж евростандарта, който така и не успяха.
И не си мислете че когато работи системата правите някаква икономия и по малко замърсяване - напротив. Генератора след това яко товари мотора, за да "нахрани" падналия акумулатор и емисиите скачат драстично. Освен че е без ефект, ами те вкарва и преразход.
Едно време първите Екотек мотори на Опел им слагаха вентилатори да духат в ауспуха за да разреждат газовете и уж че замърсяват по малко. Ефект няма реално, но поне и "дефект" разход няма.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Пробвай на друга кола и виж как е там. Може пък и да е акумулатор. Иначе не мисля, че можеш да направиш нещо по въпроса, освен да деактивираш системата по подразбиране.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Това което колегата е предложил, май е най-добрия вариант. Изключвай старт/стопа и това му е играта.
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Вързах го на плафона над средното огледало, но токът е същия като от запалката за съжаление... Някой да се сеща къде мога да го вържа, за да заобиколя падащото напрежение при активиране на старт/стоп системата?
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Провери какво е напрежението на самия акумолатор ако и там е толкова няма къде да го закачиш.Ако не ме лъже паметта при >10в. старт стоп не би трябвало да работи.Само не разбрах по време на стопа ли се рестартира или при самото запалване . ако е при запалването значи има голям пад на напрежение, сложи един електролитен кондензатор не по малко от 6000мф(микро фарада) и би трябвало да няма проблем. А най добре е да не ползваш старт стопа , това е една много голяма измама.
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
kingkacho написа:по време на стопа ли се рестартира или при самото запалване . ако е при запалването значи има голям пад на напрежение, сложи един електролитен кондензатор не по малко от 6000мф(микро фарада) и би трябвало да няма проблем. А най добре е да не ползваш старт стопа , това е една много голяма измама.
Да, при самото запалване. Взех един волтметър, който се слага в запалката и видях, че в момента на запалването пада до към 10.8V напрежението, като непосредствено преди това е било между 11 и 12 волта.
А какъв е този кондензатор? Продава ли се като готов продукт или трябва да се майстори нещо?
- kingkacho
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D GT F34
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Пад до10.8v на напрежение по време на запалване ти е нормален , така че причината може да си е в самия радар.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?
Колегата е прав че пад 10.8 е нормален при стартиране на мотора, но пък не е ясно с какъв уред и по-скоро с каква точност на уреда е отчетено това напрежение. Така че 10.8 като нищо може да се окаже и доста надолу. Обикновените мултицети и джаджи дето мерят през гнездото на запалката са колкто за ориентир. Отклонение от 1v го нямат за нищо.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани