Start/stop система и напрежение > 10V ?

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 17.02.2016

Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от F30 » 07 Ное 2018, 9:00

След като си взех новия радар детектор установих, че на всяко кръстовище, когато двигателят гасне от старт/стоп системата, напрежението на тока в запалките пада и всеки път като тръгвам детекторът се рестартира, което е доста неприятно. Тъпото е, че има ток, но пада под 10 волта и затова детекторът се рестартира. Та се чудех няма ли къде да го включа (в запалка имам предвид) детекторът да не прави такива номера или на всички запалки напрежението им пада по един и същ начин при спиране на кръстовище?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от astrapower » 07 Ное 2018, 9:45

При палене пада ли напреженеието под 10 v. , трябва да помислиш за акумулатор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 17.02.2016

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от F30 » 07 Ное 2018, 12:45

Не, когато спра на кръстовище и старт/стоп системата угаси двигателя докато тръгне колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от astrapower » 08 Ное 2018, 9:59

Именно, "докато тръгне колата" какво визираш....за да тръгне нали пали мотора....или нещо не съм те разбрал, няма как на работещ мотор да спадне до 10V напрежението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 17.02.2016

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от F30 » 08 Ное 2018, 10:09

Като спра на светофар старт/стоп системата гаси двигателя или по-скоро го „хибернира“ в някакво състояние на готовност, така че като си махна крака от спирачката веднага да го запали и да тръгне в рамките на половин секунда. Изключая хибернирания двигател, всичко останало си работи, все едно колата е в движение. И ток излиза от запалката, но, както вече стана дума, токът не е 12-14V както по време на движение, ами пада под 10V. И става така, че радар детекторът си свети, уж работи, но като тръгне колата (и „нормалния“ 12-14V ток), детекторът се рестартира, все едно току-що съм запалил колата ръчно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от astrapower » 08 Ное 2018, 14:00

Ясно...по-скоро има голяма консумация докато е в режим на "хибернация". Всъщност, докато е изключен двигателя, всичко си работи...светлини, климатична с-ма и т.н. доп. консуматори...което пак ме навежда на мисълта за акумулатора, но може и да греша колега. Моята няма такава опция, но имам опит с едно i30, при което старт/стопа се деактивира автоматично, когато акумулатора не в нужната кондиция.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от andy » 08 Ное 2018, 14:37

режим на "хибернация" - добре го казахте , но няма нищо общо гасенето на мотора с това състояние, след като всичко остава да работи.
Системата "старт-стоп" беше поредната измислица за да се покрие уж евростандарта, който така и не успяха.
И не си мислете че когато работи системата правите някаква икономия и по малко замърсяване - напротив. Генератора след това яко товари мотора, за да "нахрани" падналия акумулатор и емисиите скачат драстично. Освен че е без ефект, ами те вкарва и преразход.

Едно време първите Екотек мотори на Опел им слагаха вентилатори да духат в ауспуха за да разреждат газовете и уж че замърсяват по малко. Ефект няма реално, но поне и "дефект" разход няма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от expl0de » 08 Ное 2018, 16:25

Пробвай на друга кола и виж как е там. Може пък и да е акумулатор. Иначе не мисля, че можеш да направиш нещо по въпроса, освен да деактивираш системата по подразбиране.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от astrapower » 08 Ное 2018, 17:25

Това което колегата е предложил, май е най-добрия вариант. Изключвай старт/стопа и това му е играта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 17.02.2016

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от F30 » 19 Ное 2018, 10:02

Вързах го на плафона над средното огледало, но токът е същия като от запалката за съжаление... Някой да се сеща къде мога да го вържа, за да заобиколя падащото напрежение при активиране на старт/стоп системата?

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 320D GT F34

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от kingkacho » 21 Ное 2018, 14:35

Провери какво е напрежението на самия акумолатор ако и там е толкова няма къде да го закачиш.Ако не ме лъже паметта при >10в. старт стоп не би трябвало да работи.Само не разбрах по време на стопа ли се рестартира или при самото запалване . ако е при запалването значи има голям пад на напрежение, сложи един електролитен кондензатор не по малко от 6000мф(микро фарада) и би трябвало да няма проблем. А най добре е да не ползваш старт стопа , това е една много голяма измама.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 17.02.2016

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от F30 » 26 Ное 2018, 11:26

kingkacho написа:по време на стопа ли се рестартира или при самото запалване . ако е при запалването значи има голям пад на напрежение, сложи един електролитен кондензатор не по малко от 6000мф(микро фарада) и би трябвало да няма проблем. А най добре е да не ползваш старт стопа , това е една много голяма измама.

Да, при самото запалване. Взех един волтметър, който се слага в запалката и видях, че в момента на запалването пада до към 10.8V напрежението, като непосредствено преди това е било между 11 и 12 волта.

А какъв е този кондензатор? Продава ли се като готов продукт или трябва да се майстори нещо? :)


Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 320D GT F34

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от kingkacho » 26 Ное 2018, 16:59

Пад до10.8v на напрежение по време на запалване ти е нормален , така че причината може да си е в самия радар.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Start/stop система и напрежение > 10V ?

Мнение от astrapower » 27 Ное 2018, 11:28

Колегата е прав че пад 10.8 е нормален при стартиране на мотора, но пък не е ясно с какъв уред и по-скоро с каква точност на уреда е отчетено това напрежение. Така че 10.8 като нищо може да се окаже и доста надолу. Обикновените мултицети и джаджи дето мерят през гнездото на запалката са колкто за ориентир. Отклонение от 1v го нямат за нищо.

Следваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook