F30 на 325 000 км - какво поправях.

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: G30,530D xdrive

F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Georgi__V » 07 Сеп 2018, 12:16

Здравейте на всички,

предстои ми смяна на моята Ф30, 2.0д и след като се заговорихме с колегите от форумът на новата ми кола, получих това съобщение на лични:

"Здравей колега,
ако имаше време може да направиш тема в подраздел Ф30, едва ли има човек с повече километри на ф30/ф31 във форума. Ще е много интересно за всички :yes:
Тъй като карам същата кола, би ли споделил още информация какво на какви километри си подменил? Колата нова от България ли е запупена, коя година е? Дюзи пишеш, че си сменил на 250 000 км, къде си зареждал нафта през това време, добавки ползвал ли си и всичко дюзи ли смени или? Верига чак на 270 000 км за този мотор е много добро постижение, маслото на колко километра е сменяно приблизително и какво е било, бмв/шел 5в30? Други проблеми да си имал? ДПФ на 325 000 км работеше ли още? Проблем със скорости, или диференциал? Турбото правено ли е? По мотора - проблем с пеперуди или ЕГР? По окачването нещо по-сериозно? Като цяло каквото се сещаш, ще ми е от полза"


Предполагам, че ще е интересно да Ви разправя за опита ми с може би най-караното Ф30 в България в няколко изречения:
Колата е купена 2013г, лъкшари лайн, с почти всичко за времето си, професионална навигация, хедъп, кожа дакота, лумбални опори, подгрев на седалките, затъмняване на огледалата, автоматични фарове, харман кардон, щори отзад. Първа регистрация в Германия 09/2012, при мен дойде на мисля 20 000 км с премиум селекшън.
От тогава до сега колата почти всяка седмица се разкарва по маршрута: София-Добрич-София или с други думи 90% извънградско, 10% градско. От 2015 от време на време, особено зимата, я сменям с Х1 то на жена ми, като на него съм навъртял около 40 000 км.

До 250 000 км колата беше обслужвана само и единствено в БМВ (АБ, Мкар Плевен, Варна и БМВ Русе). Проблемите, които имах се появиха след 240 000 км - първо се появи едно потракване на дюзите, а след време и стържене и шум при ускоряване от ниски обороти или когато колата е на място: прилагам два линка, за да видите за какво иде реч: https://www.youtube.com/watch?v=pgsTyGwW3yo
https://www.youtube.com/watch?v=3sODGN2ksGM)

Първо за дюзите: смениха ги в Добрич, при един от уж доказаните майстори там: стана преди 70000 км, нямам никакви проблеми след смяната, но според мен можеше и да се регенерират, защото чувам се оплакват, че видел ли по-скъп автомобил предлагал само смяна, а не и регенерация. Струваше ми около 2000 -2200 лв по мои спомени.

Оносно шумът от видеата: след като обиколих АБ и Мкар Плевен и те не можаха да кажат от какво е, отидох уж на шега в един сервиз в Добрич, където веднага ми казаха: верига, като поеха и отговорност, ако не изчезне шума, пари да не ми взимат за смяната. Сменихме и трите вериги плюс разбира се маслото. Интересното беше, че Мкар Плевен ми предложиха тази услуга за 4000 лв, докато в Хепи Колор Добрич всичко стана за 2400лв, освен това Мкар искаха да сменят и маслената помпа за още 800 лв, което си беше вече пълна безмислица. След смяната се оказа, че всичко идвало от обтегача, веригите бяха в добро състояние, но фактът е, че не съм имал повече никакви проблеми и всички шумове изчезнаха.

Други смени освен за консумативи: един тампон на двигателя, според майстора бил омекнал, излезе 180 лв, по окачването не съм сменял нищо, освен май пак някакъв тампон, оправиха го за 70 лв точно и друго АБСОЛЮТНО нищо, което за тези километри за нашите пътища е направо страшно постижение. Карам обаче с 16ки рънфлат. Гумите са си супер, колата вози перфектно с тях, единствената забележка, че заради задното ги износва доста по бързо сравнено с Х1то.

На скоростната кутия не съм сменял никога масло, турбото работи перфектно, ДПФ и ЕГР са си наред, пеперудите ако ги има и този мотор, не са се отчупили. Гориво: слагам само служебно на Ромпетрол и обикновен дизел на Еко, от време на време зимата сипвам малко Бардал добавка. Колата на дълъг път си я натискам на Тракия сериозно, обаче както и да карам все под 6 ми дава общия разход, на градско от време на време нещо близко до 7. Кожата за 5 години не е мръднала и даже сега като я давам обратно, за да взема новата се изумиха, как изглежда от вътре. Относно маслото до смяната на веригата го сменях на 30 000 км, след това ме посъветваха да мина вече на 20 000 км, използвам BMW 5w30.

Въобще горещо препоръчвам автомобила, моят е един от първите модели, но доказа, че не се налага да чакаш фейслифта, за да се оправят "детските болести".

Това е от мен, при въпроси съм насреща.
Последна промяна Georgi__V на 17 Сеп 2018, 10:45, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от adovet » 07 Сеп 2018, 12:29

Добре си я покарал колата и явно си и се нарадвал. Предполагам, че колата ще я даваш в официален дилър и ми е интересно какво ще я правят след това :lol: Иначе браво за добрата тема ще я следя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: Е24 М6, Е31 850i

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от maikooo » 07 Сеп 2018, 12:35

Georgi__V, благодаря :yes:
Със смяна на масло на 30 к, турбото не е сменяно на 325 000 км и веригата е сменена чак на 270 000 км, а по окачването нищо не е пипано :shock: :clap:
Явно правилно си я карал :yes:

ПП: Клиповете не работят.
Последна промяна maikooo на 07 Сеп 2018, 12:37, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 6.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 320d Sport Line

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от TurboDieselComby » 07 Сеп 2018, 12:37

Добра атестация! Избора е бил правилен! :-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Dextuar » 07 Сеп 2018, 12:49

:clap: :yes:
Ако не е тайна, на какви пари ти я хванаха от дилъра? Според мен доста трудно ще я продадат, ако не сменят километража.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: G30,530D xdrive

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Georgi__V » 07 Сеп 2018, 13:16

Казаха, ще я продават, колата определено няма да се превърта, в БМВ ходих за последно за някаква лампа за годишна инспекция и я засякоха на 310 000км, така че е на сървара им.

Относко карането, не се смятам за хулиган, но доста често е била на 200+ на магистралата. Смятам,че решаващ фактор е извънградското и особено, че много често я карам и през северна България, където няма много магистрали, както всички знаем:))

На работа имаме и едно Q7,4.2tdi, 420 000km, вярвате или не и двигател и турбота и скоростна не са пипани, но то вярно, че рядко над 120 вдига. Според мен редовната поддръжка и инспекция си казват думата при всеки автомобил, а карането на дълги разстояния му удвоява живота.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Kurtov » 07 Сеп 2018, 13:19

Според мен това, че 270-290к километра колата е карана извънградско е причината да се запази автомобила.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от adovet » 07 Сеп 2018, 13:31

Моята Е60 е на 413к и до сега няма никакви драми, турбина, дюзи, скорости всичко е ОК, не съм ги сменял и нямат и индикации за смяна. Според мен поддържа ли се колата както трябва няма да има проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от ивчо » 08 Сеп 2018, 10:43

Само като пояснение - с какво масло и на колко се сменя, и каква нафта ползваш ! Това мисля е от толкова значение, колкото и всичко друго.
Тоз маршрут през Търново или Русе до Добрич/Варна е доста благ - не е много напрягащ,и позволява да си караш с едно нормално темпо без излишни драми .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1964
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от barty » 08 Сеп 2018, 11:22

Kurtov написа:Според мен това, че 270-290к километра колата е карана извънградско е причината да се запази автомобила.

Това е и моето мнение
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 16.09.2014
Пол: Мъж
Кара: G30,530D xdrive

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Georgi__V » 08 Сеп 2018, 11:44

ивчо написа:Само като пояснение - с какво масло и на колко се сменя, и каква нафта ползваш ! Това мисля е от толкова значение, колкото и всичко друго.
Тоз маршрут през Търново или Русе до Добрич/Варна е доста благ - не е много напрягащ,и позволява да си караш с едно нормално темпо без излишни драми .


Горе съм писал Гориво: слагам само служебно на Ромпетрол и обикновен дизел на Еко, от време на време зимата сипвам малко Бардал добавка.

Ромпетрол ни го карат дирекно от Румъния, иначе Екото основно на Еко Драгалевци посока Пловдив зареждам.
Маслото само на БМВ 5W30.

Като гледам двигателя, как работи без проблем е изкара минимум до 500 000 барабар със скоростната, сменям я само защото зимата не ми е удобна за месец и нещо по снеговете и искам нещо по-голямо, заради голямото количество откачалки по пътищата.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 9.05.2018
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 320xd F31
Мечтае да кара: BMW 535d

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от 3dwarman » 10 Сеп 2018, 13:12

Много хубава тема. :yes:
Моята ако изкара до 200 000км без проблеми и аз ще съм доволен, че вече и сменяха раздатката на 100 000км.
Ето и верните линкове към клипчетата от първия коментар:
https://www.youtube.com/watch?v=pgsTyGwW3yo
https://www.youtube.com/watch?v=3sODGN2ksGM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10414
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от Leon » 11 Сеп 2018, 8:17

С тези смени на масло на 30к км, честито на следващия собственик... Иначе темата ти е поредното доказателство, че БМВ от каране не се плаши :D Дано и със следващата да си така доволен! :yes:
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1904
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от boris » 11 Сеп 2018, 9:07

Щеше да е интересно наистина да се свали капака на клапаните и да се види дали има маслени отлагания след такъв пробег и смени на 30к.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: F30 на 325 000 км - какво поправях.

Мнение от ionov » 12 Сеп 2018, 18:43

Колега, да питам за рейката дали ти се е налагало да сменяш, защото на Ф3Х е слаба част.
Преди като търсех Ф30 попаднах на една на 84к км и и сменяха рейката по гаранция за 2ри път. След това аз имах Ф30 318д и на него му я смениха гаранционно на 138к. Мой приятел и свзе 4 ка на 70к км... и тя тропаше и нея я смениха и тн и тн та за това ми стана интересно за толкова пробег дали не ти се е налагало да я сменяш.

Следваща

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook