Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

3-та серия ('13+)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: Nürnberg, Bayern
Пол: Мъж
Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
Мечтае да кара: Porsche 911

Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от kasho » 04 Ное 2017, 11:12

Здравейте колеги, купих на колата комплект 4 нови зимни гуми + джанти + RDCi датчици за налягане. Знам, че като сложа новите джанти + сензори и ще "светне" грешка и трябва да ги обуча. Изчетох в нета и тук в другите подфоруми доста неща, но не можах да намеря просто и еднозначно обяснение точно за ф30 как се обучават тези джаджи. Някои казват, че колата трябвало да стои поне 8 минути, после да се ресетне системата и да се покара известно време, за да получи колата информация за налягането. Други казват, че това с ресетването и карането важи за старата система с информация идваща от сензорите на АБС-а.

Та въпроса ми е - има ли някой от вас с два комплекта джанти и сензори и как точно си ги обучава след смяна летни/зимни гуми.

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от cww » 04 Ное 2017, 11:30

Аз съм с два комплекта джанти с датчици на тях. Взех колата с 18-ки, но реших, че ще си сложа 19 за лятото. Поръчах колелата през ebay, дойдоха си директно с гуми на тях. След монтирането им единствено ресетнах tyre pressure индикатора, покарах известно време, докато системата възприе новите колела със съответното налягане и оттам нататък нито ми е светвала грешка, нито нещо друго се е случвало.
Днес ще мятам зимният комплект и единственото, което отново ще направя, е ресет на индикатора за налягането.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: Nürnberg, Bayern
Пол: Мъж
Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
Мечтае да кара: Porsche 911

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от kasho » 04 Ное 2017, 14:20

Здрасти колега, благодаря за отговора. И мойте ги взех от нета (но не от ebay) и дойдоха готови за монтиране на колата. Току-що ги качих на колата. Точно както каза ресетнах индикатора и след това покарах 10-15 минути. През това време вървеше процентен индикатор за разпознаването на датчиците. На 50% светнаха гумите в зелено (мисля, че това е за температурата), а на 100% излезна и налягането в барове.

П.с. Много обичам усещането като сложиш чисто нови гуми :)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.03.2018
Пол: Мъж

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от stefanBo » 04 Апр 2018, 21:25

Здравейте,
Ще ползвам тази тема за да не отварям нова. От днес съм собственик на 2012 г. F31 318d. Днес ми се стори, че едната от задните ми гуми е по мека от останалите. Припомпих я до около 2,3 атм. и подкарах. След около 15 км. на дисплея светна надпис REIFENDRUCKFERLUST и стрелки сочещи гумите. Проверих налягането в останалите три гуми - оказа се по около 2 атм. във всяка. Припомпих и тях и изравних налягането във всички гуми с надеждата, че грешката ще се изчисти. В последствие покарах още около 100 км. обаче грешката продължава да си свети на дисплея и не се изчиства. Та въпроса ми е има ли някакъв начин да изчистя въпросната грешка от автомобила или трябва да посещавам сервиз? Това е първото ми БМВ и съм пълен лаик, така че ще се радвам ако получа подробни инсктрукции как да се справя с проблема. Поздрави, Стефан.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: Nürnberg, Bayern
Пол: Мъж
Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
Мечтае да кара: Porsche 911

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от kasho » 05 Апр 2018, 16:00

Здрасти колега. Първо честито за баварката, дълги и безаварийни километри с нея. :bchug:

Reifendruckverlust означава загуба на налягане в гумите. Сигурно последно като са ресетвани датчиците гумите са били по-напомпани в сравнение със сегашните 2 атмосфери. Плюс различното налягане в една от четерите гуми и колата се е ошашкала. Или пък наистина спада някоя гума.

Изравни си навсякъде налягането по гумите, после намери в меню Vehicle Information къде се ресетват датчиците за налягане, ресетни ги и покарай малко, докато колата установи, че 4-те гуми са ти с еднакво налягане. Би трябвало да изчезне грешката.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.03.2018
Пол: Мъж

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от stefanBo » 05 Апр 2018, 17:18

Благодаря за бързия отговор, отивам да тествам и след това ще докладвам :bchug:
.............. ура, стана :D

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.03.2018
Пол: Мъж
Кара: F36

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от Skyhigh » 05 Апр 2018, 20:38

kasho написа:Изравни си навсякъде налягането по гумите, после намери в меню Vehicle Information къде се ресетват датчиците за налягане, ресетни ги и покарай малко, докато колата установи, че 4-те гуми са ти с еднакво налягане. Би трябвало да изчезне грешката.


Малка корекция: Колата въобще не я интересува дали 4-те гуми са с еднакво налягане. Всъщност е напълно нормално в зависимост от натоварването предните и задните да са с различно налягане.
Веднъж щом ресетне паметта, системата (след известно покарване) ще запамети актуалното (независимо какво е!) налягане и вече ще сигнализира единствено при отклонение на която и да е гума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: Nürnberg, Bayern
Пол: Мъж
Кара: F30 LCI 320d XDrive ex E46 330xd
Мечтае да кара: Porsche 911

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от kasho » 06 Апр 2018, 17:13

Skyhigh написа:
kasho написа:Изравни си навсякъде налягането по гумите, после намери в меню Vehicle Information къде се ресетват датчиците за налягане, ресетни ги и покарай малко, докато колата установи, че 4-те гуми са ти с еднакво налягане. Би трябвало да изчезне грешката.


Малка корекция: Колата въобще не я интересува дали 4-те гуми са с еднакво налягане. Всъщност е напълно нормално в зависимост от натоварването предните и задните да са с различно налягане.
Веднъж щом ресетне паметта, системата (след известно покарване) ще запамети актуалното (независимо какво е!) налягане и вече ще сигнализира единствено при отклонение на която и да е гума.


Прав си колега, малка глупост съм казал там. Но така или иначе частта с ресетването е решенито на проблема на другия колега.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.03.2018
Пол: Мъж
Кара: F36

Re: Обучение на RDCi датчици за налягане в гумите

Мнение от Skyhigh » 06 Апр 2018, 22:00

Предположих, че е грешка на езика, но реших за поясня за да не се подведе някой :)

Назад към F30/F31/F32/F33/F34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook