F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Здравейте колеги.
Днес от бързане по задачи и гласуване за балотажи, с една непремерена маневра си спуках задния ляв стоп на F34-ката.
Прилагам снимка:
Демиджа е малък, стопове, фарове, мигач си работят ОК.
Сега се чудя как да подходя - имам каско, където вероятно мога да я заведа като щета, но се притеснявам че ще сменят целия заден стоп (което ще излезе доста пари и догодина ще ми вдигнат вноската за каското, веднъж вече ми се случи с пукнато предно стъкло, което оскъпи със 150лв вноската на следващата година).
Другия вариант е да си го отремонтирам сам, със секундно лепило да залепя парченце от липсващата част, като после може би да залепя от тези тиска за ремонт на стопове (https://tonex1.com/image/cache/data/mar ... 00x600.jpg). Притеснявам се от отворената част при един дъжд да не влезе вода и да нанесе по-голями щети и да не работят нито мигача, нито стопа.
Третия вариант е да поръчам някаква такава част от ebay (втора ръка, да го поръчам) и да го сменя, но там ще излезе пак и пари и занимавка и малко се обзесмисля.
Като цяло, клоня или към каско опцията, или да си го patch-на сам, за да не се занимавам със застрахователя. Не ми се ходи по каско от страх да не ми вдигнат с 200лв вноската следващата година, като това да повлияе и на сумите за следващите 2-3 години.
Пример:
- Опция по каско: Ако сега ми е Х лева каското, отремонтират ми щетата и ми вдигнат сумата за каско с 200лв, следващата година намалее с 200лв (заради поевтиняването на колата) и по-следващта пак по същия начин, след 3 години като тегля черата ще съм дал (x+200) + x + (x-200) = 3*x сума (т.е. амортизирано ще излезе, че все едно не ми е поевтинявала колата).
- Опция сам да си я оправя: Ако сега ми е Х лева каското, но но сам си отремонтирам щетата за 300 лв, сметките ми за каско биха били: х + (х-200) + (х-400) = 3*х - 600, а като сметна и 300-те лева които съм дал за ремонт, би излезнало че тази опция е по-евтина от другата с 300лв (амортизано за 3 години).
Та, въпросът ми общо взето е има ли лесно решение на това (примерно смяна само на пластмасата отгоре, а не на целия стоп) или нещо такова, за да ми излезе по-евтино и да мога сам да си го направя, за да не прибягвам до застраховател?
Благодаря и поздрави,
Георги
Днес от бързане по задачи и гласуване за балотажи, с една непремерена маневра си спуках задния ляв стоп на F34-ката.
Прилагам снимка:
Демиджа е малък, стопове, фарове, мигач си работят ОК.
Сега се чудя как да подходя - имам каско, където вероятно мога да я заведа като щета, но се притеснявам че ще сменят целия заден стоп (което ще излезе доста пари и догодина ще ми вдигнат вноската за каското, веднъж вече ми се случи с пукнато предно стъкло, което оскъпи със 150лв вноската на следващата година).
Другия вариант е да си го отремонтирам сам, със секундно лепило да залепя парченце от липсващата част, като после може би да залепя от тези тиска за ремонт на стопове (https://tonex1.com/image/cache/data/mar ... 00x600.jpg). Притеснявам се от отворената част при един дъжд да не влезе вода и да нанесе по-голями щети и да не работят нито мигача, нито стопа.
Третия вариант е да поръчам някаква такава част от ebay (втора ръка, да го поръчам) и да го сменя, но там ще излезе пак и пари и занимавка и малко се обзесмисля.
Като цяло, клоня или към каско опцията, или да си го patch-на сам, за да не се занимавам със застрахователя. Не ми се ходи по каско от страх да не ми вдигнат с 200лв вноската следващата година, като това да повлияе и на сумите за следващите 2-3 години.
Пример:
- Опция по каско: Ако сега ми е Х лева каското, отремонтират ми щетата и ми вдигнат сумата за каско с 200лв, следващата година намалее с 200лв (заради поевтиняването на колата) и по-следващта пак по същия начин, след 3 години като тегля черата ще съм дал (x+200) + x + (x-200) = 3*x сума (т.е. амортизирано ще излезе, че все едно не ми е поевтинявала колата).
- Опция сам да си я оправя: Ако сега ми е Х лева каското, но но сам си отремонтирам щетата за 300 лв, сметките ми за каско биха били: х + (х-200) + (х-400) = 3*х - 600, а като сметна и 300-те лева които съм дал за ремонт, би излезнало че тази опция е по-евтина от другата с 300лв (амортизано за 3 години).
Та, въпросът ми общо взето е има ли лесно решение на това (примерно смяна само на пластмасата отгоре, а не на целия стоп) или нещо такова, за да ми излезе по-евтино и да мога сам да си го направя, за да не прибягвам до застраховател?
Благодаря и поздрави,
Георги
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6216
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Колега, става въпрос за парична сума на стойност около 1% от стойността на колата. Може би можеш да си я позволиш и да продължиш да се радваш на колата в оригинален вид.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
В оригинален вид трудно, защото няма да му сложат оригинален стоп. Като цяло тези сметки по-скоро не отиват на цената на този автомобил.
Според мен си намери оригинален стоп втора ръка от някоя морга.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Според мен си намери оригинален стоп втора ръка от някоя морга.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- tosh
- младши ентусиаст
- Мнения: 436
- Регистриран на: 22.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW F36 420xD GC, E90 320d
- Мечтае да кара: изтребител F16 но ще се задоволя с F36 (за сега)
- Детайли за колата: Сега се радвам на G11 740d XDrive LCI
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Ще ти вдигнат каското с 200 лева?!! Това сигурно ли е?
На мойта F36-ца боядисваха 4-5 детайла заради драскотини и следи от камъчета и ми начислиха някакъв добавък за вазстановяване на застр. стойност от рода на 50-60лв по спомен.
Много шантава практика от страна на застрахователите!
Ако не си вързан с лизинг, може да си заведеш щетата и за да избегнеш тоя номер с увеличаване на каското догодина може да направиш каско в друга компания.
Sent from my iPhone using Tapatalk
На мойта F36-ца боядисваха 4-5 детайла заради драскотини и следи от камъчета и ми начислиха някакъв добавък за вазстановяване на застр. стойност от рода на 50-60лв по спомен.
Много шантава практика от страна на застрахователите!
Ако не си вързан с лизинг, може да си заведеш щетата и за да избегнеш тоя номер с увеличаване на каското догодина може да направиш каско в друга компания.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3919
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Заведи по каско и поискай да ти изпратят парите. През това време си купи стоп оригинален втора ръка и ще си избиеш или покриеш нещо.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
След като имаш каско за какво са тези схеми и тънки сметки не разбирам ? Неоригинален стоп за точно този модел ме съмнява да има. Втора ръка може би.... А каското не се завишава току-така, има си определени условия за различните компании. Говори с брокера, който ти е направил застраховката и тогава го мисли. Кроки, тази схема, която предлагаш е т.нар. "плащане по експертна оценка" и в повечето случаи си вътре. Не ,че няма изключения, но са изключения.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: F34 - пукнат заден ляв стоп, как да процедирам
Заведи си щета по каското, изискай си оригинална част и не се занимавай с глупости.
Ако ти е толкова дървен застрахователя, че да вдига вноски за щяло и нещяло (както в случая за половин стоп), догодина го сменяй.
Дори и да си на лизинг, пак имаш опция да си смениш застрахователя, по твое усмотрение.
ПС. колко щети съм завел на Ф30-ката в официален сервиз, лев не съм видял увеличение на каксо премията:
- Леко вдлъбнат преден калник, нещо паднало отгоре (като от по-силна градушка) - чисто нов калник от Мкар + боядисване.
Щото в Мкар не китовали ако детайла е сменяем (това беше обяснението за нов калник)
- Леко пукната броня - чисто нова от Мкар + боядисване.
- Пукнат халоген - чисто нов, оригинален
и някои други дреболии, всичко сменено и боядисано в Мкар.
Ако ти е толкова дървен застрахователя, че да вдига вноски за щяло и нещяло (както в случая за половин стоп), догодина го сменяй.
Дори и да си на лизинг, пак имаш опция да си смениш застрахователя, по твое усмотрение.
ПС. колко щети съм завел на Ф30-ката в официален сервиз, лев не съм видял увеличение на каксо премията:
- Леко вдлъбнат преден калник, нещо паднало отгоре (като от по-силна градушка) - чисто нов калник от Мкар + боядисване.
Щото в Мкар не китовали ако детайла е сменяем (това беше обяснението за нов калник)
- Леко пукната броня - чисто нова от Мкар + боядисване.
- Пукнат халоген - чисто нов, оригинален
и някои други дреболии, всичко сменено и боядисано в Мкар.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани