Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1676
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от dr.peshev » 08 Дек 2015, 14:44

В света на мотоциклетите BMW Motorrad ,от самото си създаване, до ден днешен е име , свързано с престиж , иновации и здравина . Машини променили мотоциклетната история , а за марката тя започва така :
-След Първата световна война ,заради репарациите, BMW спират производството на двигатели за военни самолети и се преориентират към по-евтини и лесни за продажба инженерни решения.В два от опитите си да стъпи на крака ,BMW постига успех и до ден днешен е лидер в световен мащаб: автомобилостроене и мотоциклети:
Първият създаден мотоциклет през далечната 1923г е R32 – боксерен двигател и кардан: концепция останала непроменена и до днес и емблематична за марката.Боксерният двигател освен ниския център на тежестта , има улеснено въздушно охлаждане и естествена балансираност.
Карданът е здрав и необслужваем , без рискове от скъсване или разтягане на верига.
Изображение
-Втората световна война доказва здравината на немските машини и гениалността на немската инженерна мисъл.Моделът R75 властва от пясъците на Сахара до руските степи.Боксерният двигател се е охлаждал драстично по-добре в сахарските жеги , а карданът е перфектното решение за пясъка в пустинята.Мотоциклетът се е произвеждал и с кош, като третото колело е имало също задвижване ,минаващо през заключващ се диференциал и редуцирани скорости.Това и наличието на задна предавка правят мотора проходим в off-road условия.
Изображение
-Малко известен факт е , че в следвоенна Германия са се произвеждали два вида BMW мотори.За разлика от други немски марки, оцелелите производствени мощности не са били откраднати от руснаците и преинсталирани в Русия , защото още преди войната BMW продават лиценз за мотори на СССР и дават началото на ИМЗ-Урал . В Източна Германия също се произвеждат мотори в началото под марката BMW , а после EMW.
-Шейсетте години са изключително тежки за мотоциклетните производители и повечето немски фирми фалират.BMW оцелява заради събуждащия се от консерватизъм американски пазар и мосовото въвеждане на предните телескопични вилки при всичките си модели.
Изображение
-През седемдесетте години BMW изграждат нов завод за мотоциклети в Западен Берлин и променят коренно концепцията на новите двигатели.Въвеждат се съвременните биелни лагери и разпределителния вал минава под коляновия, за да се намали центъра на тежестта на двигателя.Това са т.н. /5модели
Изображение
1977 година започва производството на т.н. /7 модели .Това са първите модели на компанията , облечени изцяло със спойлери.Най-известният наследник от които е R100RT –първият изцяло облечен турър на BMW.
Изображение
-През осемдесетте години BMW внедрява инжекционната горивна система в мотоциклетите, за първи път в света ABS на мотор и новата запазена марка за захващане на задното колело, родена от нуждата за бърза смяна на задната гума на пистата: Едностранния заден шарнир
Тогава започва и въвеждането на класовете мотори на марката, именувани с латински букви:
C-серията: Макси скутери .Емблематичен е скутерът с покрив C1
Изображение
Както и електрическият скутер на марката C-Evolution
Изображение
F-Серията : Задвижват се от Parallel Twin двигатели и верига или ремък към задния пиньон
Това са ендурота и малки туръри, най известен от които остава F650-
Победителят от ралито Париж-Дакар, задвижван от Rotax двигател и първи братовчед на Aprilia Pegaso
Изображение

G-Серията : Едноцилиндрови ендурота
R-Серията : Двуцилиндрови боксери , задвижващи главно големи туръри и турист-ендурота
Изображение
K-Сериите : Редови 4 и 6 цилиндрови туристи
Изображение
S-Серията : S1000RR – Най-добрия пистов мотор в момента !
Изображение
Както е видно сериите при BMW не зависят от вида на мотора, а от неговия двигател , защото при Bayerische Motoren Werke
акцентът винаги е падал върху втората дума!

p.s. Статията не е Copy-Paste и ще се радвам на всички мнения! :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54 , M52TU Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2648
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: хондите да припадат.

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от ogata » 08 Дек 2015, 17:50

Последното изречение :yes: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от Borymeckata » 10 Дек 2015, 18:32

dr.peshev написа:В света на мотоциклетите BMW Motorrad ,от самото си създаване, до ден днешен е име , свързано с престиж , иновации и здравина.
...
S-Серията : S1000RR – Най-добрия пистов мотор в момента !
Изображение


Не бих искал да прозвучи като хейт или заяждане, но горното твърдение е малко спорно... Относно дизайна няма смисъл да спорим, защото е субективно - един харесва едно, друг - друго... При супер-спортистите, възможно е моторът на BMW да е "най-добър" по характер, но ако сравняваме технически характеристики... Може да потърсите в мрежата информация за Kawasaki Ninja H2 и ще останете удивени.

Иначе темата е интересна и информативна, за всички, които се интересуват от мотоциклетите... :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1676
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от dr.peshev » 10 Дек 2015, 19:05

:yes:
Понеже аз също карам Кавазаки Нинджа и съм пристрастен , искам само да уточня , че
H2 в заводски вид също е 200 коня от 1 литър мотор и то с турбина. BMW вадят почти 200 коня от
атмосферен двигател. Сега , рейсинг версията е 300 коня на H2 , благодарение на турбината и тя затова е там,
но да сложиш турбина на 1л и да извадиш мотор 200к е безсмислено!
p.s.Този мотор на BMW е като немската овчарка-нито е най-умното куче , нито е най-бързото , нито е най-силното ,но
е в челните места по всички показатели и затова си позволявам да кажа , че е най-добрия в момента!
p.p.s. А и на хартия е едно , а на практика:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54 , M52TU Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от Borymeckata » 10 Дек 2015, 19:27

dr.peshev написа::yes:
...
Този мотор на BMW е като немската овчарка-нито е най-умното куче , нито е най-бързото , нито е най-силното ,но
е в челните места по всички показатели и затова си позволявам да кажа , че е най-добрия в момента!


:yes: :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 22.02.2012
Пол: Мъж

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от s_tzirko » 11 Дек 2015, 9:29

Поздравления за статията колега!
S1000rr все още е "най-добрият" серийно пройзвеждащ се супер спорт мотор. Не става въпрос за най-бързият, най-мощният или каквото и да било друго. Най-показателният факт за тези твърдения е желанието на всеки състезател да кара този мотор.
Поздрави!


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от xerial » 23 Яну 2016, 16:43

Има доста нови модели ,както серийни така и концептуални, напиши и за тях :yes:

Иначе :bchug: за темата!
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите

Мнение от Borymeckata » 05 Окт 2018, 8:27

Excellent! Steven is my name!

Назад към BMW Motorrad

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook